Trouwen in 2010

07-11-2009 23:48 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het topic voor iedereen die bij wil praten over alle voorbereiding rondom hun (bijna) geplande huwelijk in 2010 (of 2011). Wie doet er mee?

Nickname // Trouwdatum of periode // Budget

Spinnetje // 27 februari 2010 // ¤ 500 (Kaapstad)

theelepeltje // 5 maart 2010 // ¤ 5000 - 8000

Visje66 // 5 maart 2010 //

Bridges6 // 10 maart 2010 //

goudkever // 29 april 2010 //

MvdK // 12 mei 2010 // ¤ 7.500

Choco // 10 juni 2010 // ¤ 10.000

dribbel // 11 juni 2010 // ¤ 3.500

Boom_87 // 5 juli 2010 // ¤ 2.500

Mevrouw75 // 14-15 of 16 juli 2010 // ¤

Yverne // 17 juli 2010 // ¤ 6000

fancy83 // zomer 2010 // ¤ 8.000

Kastanjez // 21 augustus 2010 // ¤ 10.000

abcdefg2009 // 21 augustus 2010 // ¤ 12.000

legpuzzel // 27 augustus 2010 // ¤ 7.500

ilske79 // nazomer 2010

regen // september 2010 // ¤11.000

Nazife // sept / okt 2010 // ¤ 4.000 max

miss dubbelfris // najaar 2010 // ¤ 8.000

Frahim // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000

Vreemde Vogel // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000

sterretje // ??? 2010 //

joos80 // ??? 2010 //

Sarafin // ??? 2010 //

DarkEnchantress // ??? 2011 //

Tuut // to be proposed //

Ti_Ta_Tuttebelle // to be proposed //

pipo79 // to be proposed //

Bonny82 // to be proposed //
hey hey

Ook ik ben eens vroeg opgestaan vandaag. ja ik moet hem ook niet teveel onder druk zetten dat weet ik ;) Hij heeft wel gisteren toegegeven dat hij niet zo'n fan is van het allemaal regelen. Hij noemde wel een datum wat hij wel leuk vond. Maar ja dan moet je nog gaan kijken of dat met de wet en de kerk allebei lukt.

Hij heeft toegegeven dat nogal te onderschatten en dat je op een paar weken toch een jurk hebt en alles geregeld.

Het gaat dus de goede kant op

wij gaan maandag met vrienden op vakantie, dus ik ben benieuwd...
quote:regeltante schreef op 11 februari 2010 @ 11:01:

hey hey

Ook ik ben eens vroeg opgestaan vandaag. ja ik moet hem ook niet teveel onder druk zetten dat weet ik ;) Hij heeft wel gisteren toegegeven dat hij niet zo'n fan is van het allemaal regelen. Hij noemde wel een datum wat hij wel leuk vond. Maar ja dan moet je nog gaan kijken of dat met de wet en de kerk allebei lukt.

Hij heeft toegegeven dat nogal te onderschatten en dat je op een paar weken toch een jurk hebt en alles geregeld.

Het gaat dus de goede kant op

wij gaan maandag met vrienden op vakantie, dus ik ben benieuwd...Maar zoals het nu op mij overkomt hebben jullie toch al besloten om te gaan trouwen en zijn jullie al met data's bezig. Waarom dan nog een huwelijksaanzoek? Of begrijp ik het verkeerd?
nou hij wil graag het officiele romantische aanzoek doen en hij heeft een tijdje nodig gehad om dit uit te dokteren zegt hij. Alleen wij waren het allebei eens met het trouwen nog dit jaar en toen heb ik gezegd dat je wel op tijd datums moet regelen bij kerk en de gemeente. Hij had zoiets van over een paar maanden beginnen en dan wel nog in 2010 trouwen.

mannen.......
quote:duffie_1 schreef op 11 februari 2010 @ 09:52:

Wat is het hier rustig!

Ik stuiter nog even door hoor

Vandaag afspraak gemaakt met de ambtenaar van de burgerlijke stand.

In de voorjaarsvakantie nog een weekje weg en daarna bijna elke dag wel een afspraak met betrekking tot de bruiloft!

Nog even een vraagje...

De gasten verzamelen zich bij ons thuis voor we naar het stadhuis gaan, maar moeten wij dan nog het huis versieren?? We komen daarna niet meer thuis. We gaan na de plechtigheid meteen door naar de locatie.

Aan de ene kant vind ik het wel leuk staan aan de andere kant denk ik van is dat niet overdreven.

Wij hebben sinds de verloving een groot en een klein hart van riet aan de voordeur hangen. Ik zou idd niet op de deur hangen ''Wij gaan trouwen'' oid. Ik denk dat de cm wel slingers ofzo in huis hangt. Familie (ouders, broers en aanhang) komt eerst bij ons thuis voor soep en bolletjes. Daarna gaan we naar het stadhuis.

Wij komen daarna ook niet meer terug, maar na de huwelijksnacht vind ik het ergens wel leuk om in een versierd huis terug te komen. Ik laat mij gewoon verrassen. (Doen ze niks, dan is het ook prima.)
haha ja ik denk dat vrienden toch wel iets leuks er van maken. Daar zou ik me maar niet te druk over maken. Ja ik vind het toch ook allemaal spannend hoe zo'n dag eruit komt te zien, vooral die momenten tussen gemeente en kerk en als je foto's aan het maken bent wil je toch goed geregeld hebben voor de daggasten. wordt nog een hele klus.
quote:regeltante schreef op 11 februari 2010 @ 11:48:

haha ja ik denk dat vrienden toch wel iets leuks er van maken. Daar zou ik me maar niet te druk over maken. Ja ik vind het toch ook allemaal spannend hoe zo'n dag eruit komt te zien, vooral die momenten tussen gemeente en kerk en als je foto's aan het maken bent wil je toch goed geregeld hebben voor de daggasten. wordt nog een hele klus.Daarom doen wij eerst de foto's en dan pas trouwen. Wij zijn niet gelovig dus hebben dat opvul probleem helemaal niet.
Wij doen ook de foto's na het trouwen. Vooral ik wou dit, omdat je op de foto's dan ''echt'' getrouwd bent. Ookal is de hele dag je trouwdag..

Voor het opvullen zou ik ergens een zaaltje ofzo regelen, waar je de hele dag terecht kan.

@Boom, jij had mjij toch die link gegeven van die kapper?

Ze hebben mij een reactie terug gegeven dat iik langs moet komen. haha.. hetzelfde als bij jou. Ik ga binnenkort er eens heen.
nee klopt maar ja wij trouwen waarschijnlijk om 12.30 uur voor de wet en om 14,30 voor de kerk. Zou je dan daarna foto's maken of voor 12.30 uur?
Hoelang zouden jullie wachten op een reactie van een fotograaf? (via de mail)

Ik heb zondag een mail verstuurd en heb nu nog geen reactie. Ik vind dat je binnen 2 dagen wel een reactie moet krijgen. Wat vinden jullie? Ik kan natuurlijk ook even bellen, maar dacht mailtje is ook zo makkelijk.
ik heb ook veel via de mail gedaan, zodat ik het kon verbergen voor mijn aanstaande

en daarbij zaten grote verschillen tussen de reageertijden. Ik zou vandaag nog afwachten en anders morgen bellen
@ Heupje denk dat het iemand anders was. Over de fotograaf. Ik zou ook vandaag nog even afwachten en anders morgen bellen. Of een ander kiezen, omdat deze langzaam is

Ik heb net een afspraak gemaakt voor de ondertrouw. Dat is ook weer geregeld..
quote:regeltante schreef op 11 februari 2010 @ 11:59:

nee klopt maar ja wij trouwen waarschijnlijk om 12.30 uur voor de wet en om 14,30 voor de kerk. Zou je dan daarna foto's maken of voor 12.30 uur?

Dat is wel erg krap hoor. Wij hebben een uur de tijd op het stadhuis. 30 min voor het trouwen zelf en dan daarna nog tijd voor felicitaties. Omdat wij niet me een enorme groep op het stadhuis zitten gebruiken wij deze tijd om foto's te maken in het stadhuis. (marmere vloer, glas in lood ramen..)

Voor jou zal deze tijd ongeveer het zelfde zijn. dat betekend dat je net aan een uur foto's kan maken. Als je dit geneog vind, dan is het prima. Wij rekenen twee uur op foto's maken. Andere mensen wel 3, 4 uur, maar dat vinden wij ook weer overdreven. Als ik jou was, dan zou ik na de kerk foto's maken. (van 15.30 tot +/- 17.00uur of duurt een kerkdienst langer?) Of idd 's morgens..
over de fotograaf.

Ja he, ik vind het nu eigenlijk al te lang. Kan ik haar dan nog wel vertrouwen als we met haar in zee gaan..

Moet wel lachen, want onze familie is niet zo denderent. (oei, klinkt best erg..) Deze fotograaf gekregen van schoonzus die in juni trouwt. Had ook adres van een bakker gekregen, die nu er mee gestopt is. Hmzz, gaat lekker. Hopen dat ze bij hun wel een goede fotoreportage maakt.

Denk dat ik daarom maar een andere fotograaf zoek, want hoe lullig ook, ze hebben me tot nu adresjes gegeven waar het niet goed meegaat.
Hoi allemaal,

Ik ga 2 juli 2010 trouwen. Wil iedereen alvast van harte feliciteren met hun voorgenomen huwelijk een veel plezier wensen met de voorbereidingen en de dag zelf.

Gr. Valentino 46

Welkom nieuwe bruidjes!!

Regeltante, grappig! Wij trouwen/lkerken ongeveer op dezelfde tijd. Wij hebben zelf ook even zitten te dubben over te foto's.

Kijk, het is maar wat je wilt. Wil jij nog helemaal naar een locatie rijden om foto's te maken dan zou ik het voor half 1 allemaal doen. En dan nog een paar tussendoor en na de kerk.

Er moet bijna een nieuw topic geopend worden, sjee gaat hard hier! Vogeltje nog in da house?
hey hey

nou de foto's willen we vlakbij de kerk gaan maken in een park als het weer allemaal mee zit natuurlijk. of in een aangrenzend dorp. grappig dat we dezelfde tijden trouwen. Nou er was iemand voor ons om 13.30 in het gemeente huis waardoor we al vroeg voor de wet trouwen, maar ja. Ook nog dezelfde datum, zou helemaal grappig zijn.

Hoe doen jullie dat met het eten en dergelijke voor de mensen die de hele dag er zijn vanaf 's morgens vroeg.
Ah oke regeltante dan snap ik hem

Tja het hangt er van af of je perse in de zomer wilt trouwen of in de herfst of winter. Een bruiloft kan vrij snel geregeld worden, maar wat meer tijd is wel zo prettig.

En vooral een jurk daar kan een aantal maanden besteltijd op zitten.

Wij hebben alles binnen een half jaar geregeld en dat vond ik ruim zat. Maar dat hangt dus ook echt van jullie wensen af. Wil je een speciale of populaire datum, dan zal je er vroeg bij moeten zijn. Zelfde met locatie. In de zomer en lente wordt veel meer getrouwd dan in de winter e herfst, dus daar moet je ook rekening mee houden.

En ik zou nog even afwachten op de fotograaf Heupje. Misschien heeft ze nog niet gereageerd omdat ze ontzettend druk is omdat ze heel goed of heel populair is

Foto's maken doen wij ook na het trouwen. Wij gaan daarna meteen foto's maken de fotolocatie is naast de trouwlocatie bij ons. Onze gasten gaan dan alvast naar de locatie waar diner en feest zullen plaats vinden en krijgen daar alvast een kopje koffie of thee en na ongeveer een uurtje komen wij daar ook aan en gaan we de bruidstaart aansnijden.

Bedankt Valentino en jullie ook alvast een hele mooie en gelukkige dag toegewenst!
@ regeltante:

Wij zorgen dat er bij ons thuis wat bolletjes liggen. Gewoon simpel. Dan maar even trek. Bij de kerk hebben we cupcakes en s avonds bij het eten en bij het feest komen er heerlijkheden voorbij waar je u tegen zegt, dus dan moeten ze maar even wachten.
Ja bijna 3000. We kletsen veel te veel. Misschien dat iemand hem kan openen die er vaak is en ook in de buurt blijft en misschien zelfs een echte mooie tabel maakt?

Wij trouwen om 14:30. Daar hebben we voor gekozen zodat we niet iedereen de hele dag hoeven te vermaken. Dat doen ze zelf maar Maar ja met kerk erbij heb je sowieso meer tijd nodig. Wij hebben ongeveer 1,5 uur voor de foto's inclusief reistijd.
ja dat is op zich wel wat. Ik ben al goed bezig vind ik zelf met het regelen. Ik heb de wet en de kerk gereserveerd. Ik heb verschillende contacten met zaaltjes en dergelijke en ik heb contact gehad met de DJ.

Op 20 maart ga ik met schoonzusjes en vriendin een bruidsmodeshow bekijken en daarna eens echt op zoek. wij trouwen in september, hopelijk nog goed weer dan,

Dit forum is echt wel super zeg. Alleen allemaal onder werk ofzo? de reacties zijn altijd snel. Ik heb toevallig al vrij in verband met het mooie carnaval bij ons in het zuiden
donderdag is mijn vrije dag
Ik zou het uur a anderhalf uur tussen het burgerlijk huwelijk en het kerkelijk huwelijk meer dan genoeg tijd vinden denk ik, kunnen je gasten dan wellicht een kopje thee/ koffie in een zaaltje van de kerk krijgen? Ik denk dat het voor hen namelijk maar 3 kwartier overbruggen is.

BS: half uur

Kwartiertje foto's op de trappen/ met fam.

kwartiertje naar de kerk toe

weer 5 min van te voren klaar staan als jullie arriveren.

Ik geloof dat wij zelfs maar drie kwartier in hebben gepland. Wij trouwen om 1600, de feestlocatie is 25/30 minuten rijden en de gasten worden daar vanaf 17:30 verwacht. Tussendoor fotograferen wij en dan komen we dus iets later aan.
Ja inderdaad al bijna 3000 berichten!

Ik zou niet weten wie de aangewezen persoon is om een nieuw topic te beginnen. Ik in ieder geval niet schrijf hier pas net
wat ik trouwens ook moeilijk vind, is het ceremoniemeester verhaal. Ik vind het niet erg om zelf dingen te regelen en ik zou ook niet direct iemand weten voor die rol. Ik zie het meer als een belasting van die persoon om onze trouwerij goed te laten verlopen.

of zie ik dit verkeerd?
*Heeft twee kleinere projecten lopen die ik vanuit thuis doe en op zoek naar een vaste baan*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven