Werk & Studie alle pijlers

Studie/scriptie - leg hier je ei!

28-01-2010 13:15 2319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?

Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
Ik ben gelukkig weer over mijn grote dipje van net heen. Grotendeels ben ik het wel eens met de opmerkingen die ik heb gekregen want sommige dingen vond ik zelf ook onduidelijk... maar het blijft pijn doen als je zo je best er op hebt gedaan om dan weer te horen te krijgen dat je engels niet goed genoeg is... en dat is bij mij een gevoelig puntje.

Ik heb trouwens wel mijn doel voor vandaag behaald! Heb mijn abstract af! En 't gaat nu eigenijk wel zo lekker dat ik nog heel ff een half uurtje langer ga doorwerken...

Veruca: Super dat je het je doel hebt bereikt en juist goed als je te veel hebt geschreven, schrappen is volgens mij makkelijker dan erbij moeten schrijven...
Vervelend van de feedback mevrZon, maar je begeleiders hebben vast het beste met je voor en willen dat je er echt iets goeds van maakt omdat ze weten dat je dat in je hebt!

Ik ben lekker even in de sportschool geweest, en ga vanavond na het eten nog eens een poging wagen. Of niet In elk geval applaus voor Varuca en Zonnetje die allebei hun eigen doel voor vandaag hebben gehaald!
..
ja, paris, we hebben veel geschreven omdat we vooral bezig waren met forummen. Eigenlijk best wel goed dat we ondanks dat nog steeds ons doel hebben behaald Conclusie: misschien moeten we maar vaker forummen

Maryzx succes vanavond!

Paris, Marxyxz bedankt voor jullie complimentjes, 't voelt wel lekker dat ik me doel heb behaald vandaag!

Ik ben nu zo gaar dat ik echt niets meer ga doen denk ik. Eigenlijk wil ik sporten, maar ik ben moe en ik ben mijn sportkaart vandaag verloren

Tja, ik weet wel dat de kritiek terecht is ergens. Had alleen niet verwacht dat ze op mijn engels zouden hakken, want ik vind dat het beter is dan ooit... en van mijn voorstel werd gezegd dat het goed geschreven was... tja. Morgen weer een nieuwe dag met een nieuw doel. Ik moet minimaal H1 en H2 hebben geherstructureerd. En misschien stop ik er nu inderdaad wel een leeswijzer in, maar ik ga daar eerst nog maar een nachtje over nadenken..

Wat is jullie werkdoel voor morgen?

Oh en daan, welkom!
..
dead line is wel goed te halen hoor Paris Rose als ik gewoon wat doe. Maarja dat is natuurlijk vaak het probleem. En dan nog hopen dat het kwartje nog optijd valt voor mijn hoofdstukindeling.
..
Dat kan niet in mijn geval, de boel moet nog gecheckt worden op spelling omdat de mijne bellabbert is. Dus heb vriendin al gevraagd of ze donderdag tijd heeft, hoewel ik de boel natuurlijk liever eerder mail.

Maar voordeel van een deadline is idd wel dat het in elk geval op een bepaald moment af is. Em dat je niet eeuwig niks kunt blijven doen.
mijn planning voor vandaag. Ik zet hem hie rneer zodat ik me er ook aan moet houden en zodat jullie me van het forum af kunnen bonjouren als ik tijdens studie tijd hier bezig ben.

10.00-10.45

kijken naar 1e zin

kijken naar probleemstelling

alinea invoegen

11.00-11.45

alinea met broninfo invoegen

12.00-12.45

alinea met broninfo invoegen

13.30-14.15

hoofdstuk opbouw

14.30-15.15

inleiding uitprinten en herlezen

15.30-16.15

inleiding uitprinten en herlezen

zo ben weer weg, want het is 10.00 en hoor nu dus te beginnen volgens mijn planning.
Klinkt als een strak plan! Succes!

Ik zit nu ook net achter de pc Ik mag maximaal 10 minuutjes hier rondhangen en dan ga ik ook weer aan de bak...
..
Goed bezig, zo op de vrijdagmorgen!

Ik heb vandaag mijn analysescripts geschreven, en daarna rijles gehad (dat moet ook gebeuren). Nu even relaxen en dan weer keihard aan de slag. Gisteravond heb ik vrijwel niets gedaan omdat ik Wie is de Mol ging kijken

Wat ik wil doen vandaag:

- aanleiding herzien

- structuur theoretisch kader opnieuw opbouwen en alles wat ik heb er al in zetten waar het past
wie is de mol is een zeer goed excuus Maryxz.

Ik kan mij er 's avonds sowieso meestal niet toe zetten om iets te doen, of ik moet echt geen keus hebben.
Jullie zijn goed bezig! Ik heb gisteravond ook "wie is de mol" gekeken Vond 't wel een leuke afleiding, ook al heb ik geen flauw idee van wie de mol is, want ze kunnen 't wel allemaal zijn...

Meestal werk ik s avonds niet... vind dat als ik de hele dag ben bezig geweest ik s avonds leuke dingen mag doen. En tja, mijn hersencellen werken dan toch al niet meer...

Mijn doel voor vandaag:

- theoretische kader aanpassen

- leeswijzer

- achtergrond informatie herstructureren

Wat ik eigenlijk verder nog moet doen

- methode beter beschrijven

- resultaten duidelijker neerzetten

- discussie en conclusie spannender maken (want ja, je weel wel he die open deuren zijn al zo open...)

Maar vandaag eerste de eerste drie puntjes! En ik heb er al eentje af
Ik ging vanatiek voor Arjen maar ben er nu toch maar van terug gekomen

Heb mijn schema al een paar keer vandaag aangepast, maar het helpt wel, merk dat ik hierdoor meer doe dan gister.
(ik zit nog steeds op Arjen, al vanaf het begin... spannend!)

Ik heb nu weer praktische dingen moeten regelen, waardoor ik weer niet meteen aan mijn scriptie toe kom. Die dingen die ik nu doe zijn ook heel belangrijk, want essentieel voor mijn dataverzameling. Dus ik moet niet zeuren en gewoon doorwerken!
Ik dacht eerst ook Arjen.. maar... Sanne die doet ook verdacht. Wel jammer dat we nu moeten wachten tot na de olympische spelen...
vind spelen ook leuk, dus geen ramp.

Had hele strakke planning maar hij kakt een beetje in. Moet weer eens wat gaan doen. Wil straks ook mijn inleiding uitprinten en dan op papier doorlezen wat ik al heb, maar onze printer is een k*t ding dat regelmatig weigert te printen. Maargoed ik ga zo maar weer eens een poging wagen.
Ype veruca, hup aan je hoofdstukopbouw werken jij!

Ik ga ook weer verder.. heb net stukjes tekst gedeleted
Hoi iedereen,

De meeste hard aan het werk op de vrijdag zo te zien!

Ook ik heb eindelijk weer een redelijk productief dagje. Ben begonnen met goed op een rijtje te zetten wat ik nu nog allemaal moet doen, in kleine hapjes zodat het niet zo uitzichtloos lijkt. Eigenlijk een beetje op het idee gekomen dankzij jullie posts waarin ook kleine doelen staan!

Varuca, ik zit met hetzelfde probleem van een slecht werkende printer. Op papier leest het toch altijd een stuk fijner dan van de computer.

Trouwens misschien een beetje domme vraag maar wat is een leeswijzer?

Voor vandaag ben ik er klaar mee iig en ga lekker eten koken.
Een leeswijzer is een paragraaf waarin je uitlegt wat de lezer kan verwachtend an het rapport. Dit vergroot de structuur... (hmm, misschien moet ik dat er dan toch maar in zetten...)

Gister ben ik inderdaad productief geweest en nu mag ik dit weekend van mezelf niet typen... Goed plan he!
's middags weer behoorlijk terug gevallen. Maar ben nu heel erg bezig met de hoofdstukindeling omdat ik even niet weet wat er nog bij de inleiding bij moet. (maar mijn begeleidster weet vast wel weer iets dat er mist ) En een goede indeling is wel veel werk, maar als het kwartje niet valt, kun je ook niet veel doen.
Moet over 2 weken een vraagstelling hebben en een begeleider.
Hallo allemaal!

Hier was het de afgelopen week erg hectisch en moet nu eigenlijk druk bezig zijn met mijn voorstel. Heb inmiddels de onderzoeksvraag aangepast en afgebakend. Moet nog wel de doelstelling goed formuleren en de literatuur induiken om zo in he voorstel nog wat zaken uit te diepen. Er gaat nog best wel veel tijd zitten in het schrijven van een voorstel, tijd die ik liever besteed aan scriptie schrijven. Ik doe overigens een case study en er komt niks van statistiek oid aan te pas. Is nl totaal niet mijn ding. Heb zo in de afgelopen maanden al wel heel veel literatuur verzameld. Komende week weer een afspraak met mijn supervisor en ik hoop dat het nu wel goed genoeg is om daar mijn 2e supervisor te laten beoordelen en goed te keuren. Anders gaat de tijd dringen.

Hoe gaat het bij jullie? Nog helemaal op schema?

Ik ga weer aan de slag! Het is nl zo verleidelijk om lekker op het forum rond te hangen..... Had ik 4 jaar geleden ook, maar toen trok ik gewoon de internetkabel eruit, kon ik ook niet internetten :D

Fijne zondag allemaal!
Hooi Ceci, zwaai, zwaai. Dan mag je hier ds ook meedoen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven