Wat voor afvalemmer?

12-02-2010 12:18 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben op zoek naar de meest ideale afvalemmer. Ik wil geen emmer in mijn keukenkastje, ik wil wil geen emmer met een pedaal waarvan de klep dan tegen de muur slaat (die van brabantia dus= zonde van je stuckwerk), ik wil geen emmer waarvan ik de klep moet indrukken (touch bin) of moet wegduwen (niet hygienisch genoeg voor mij).

Nou zag ik op internet (oa ook bij neckermann) een hele mooie rvs-kleurige emmer met een sensor (werkt op batterijen) waarvan de klep dan omhoog komt. Is dat iets?

Wat voor emmer heb jij, wat zijn de voordelen ervan? en de nadelen?

Groetjes MDF
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Ik heb gewoon een hele simpele plastic met een omhoogschuif klep. Vind die van brabantie wel erg mooi maar om nou 80 tot 100 euro voor een vuilnisemmer uit te geven... die van mij was 8 euro geloof ik. Af en toe even schoonmaken. En hij doet het prima.
Een topic over vuilnisemmers :s

Een electronische lijkt me niet handig, als je batterijen leeg zijn sta je met je vuil in je handen...ook idioot..een sensor in een vuilnisbak.

Wij hebben geen vuilnisbak....wij doen alles los in een zak onder het aanrecht en daarna dat zakje in een grote vuilniszak.
Ik heb een WESCO Kickboy

Deze:

Omdat ik m mooi vind.

Er zit een pedaal onderaan waar je met je voet op drukt zodat de klep naar binnen open gaat.

In de praktijk druk ik de klep vaak met mn hand open,iets minder fris dus.

Maar Wesco heeft ook een afvalbak die dan aan de bovenkant opengaat:

Deze:

De Kickmaster:

Een emmer in je keukenkastje vind ik het meest ideaal. Het zit niet in 't zicht en het gaat vanzelf open zodra je het kastje opent, dus is ook hygienisch.
"ik wil wil geen emmer met een pedaal waarvan de klep dan tegen de muur slaat (die van brabantia dus= zonde van je stuckwerk)"

Dan zet je hem toch een stukje van de muur af.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb de Wesco Kickmaster. Ideaal ding!! Houdt ook echt goed de stinkgeurtjes binnen.

Kost wat, maar dan heb je ook wat
Je wilt geen emmer met pedaal, geen emmer met klep die je moet indrukken, geen emmer in een kastje...volgens mij blijft er dan niet veel meer over hoor, behalve dan die ene 'electrische' variant die jij benoemt.

Maar om toch even antwoord te geven op je vraag: ik heb een afvalemmer mét pedaal, maar daarbij klapt de deksel een stukje naar binnen. Bevalt me prima. Maar maak me dan ook niet zo druk om een afvalemmer...

Heb je trouwens smetvrees dat je je zó druk kunt maken om een afvalemmer?
quote:nouschi schreef op 12 februari 2010 @ 12:33:

"ik wil wil geen emmer met een pedaal waarvan de klep dan tegen de muur slaat (die van brabantia dus= zonde van je stuckwerk)"

Dan zet je hem toch een stukje van de muur af.

Lijkt mij ook, haha!

En hoe zit je stucwerk erop, als het daarvan al van je muur af gaat?
Jeetje........wat een onderwerp,ik heb gewoon een plastice de goedkoopste die ik kon vinden..........
Heb je huisdieren? Katten of honden? Dan zou ik zeker gaan voor een afvalemmer zonder sensor....mijn kat krijgt zelfs een gewone prullenbak met druksysteem open, laat staan als er een sensor in zou zitten...lopend buffet voor die beesten.

Ik zou heel graag een Wesco kickmaster ( brandweerrood of suikerspinroze) willen hebben maar ik vind dik 300 euro echt te gortig voor een vuilnisbak.
oh! Ik heb een site gevonden waar ie "maar"209 euro kost. Scheelt heel veel met wat ie hier in de plaatselijke keukengadget-toko kost!
Ik heb wel die touchbin. WErkt prima. Ik kom nooit met etensresten aan de emmer. Altijd met elleboog (grote emmer en zelf klein ) of bovenkant van handen.

Bovendien heb ik nooit losse etensresten. Die doe ik altijd in de rest van de verpakkingen die ik bij het bereiden nodig heb (bijv blik, vleesschaaltjes, diepvrieszak oid).

Mag duidelijk zijn dat wij niet in een gemeente wonen waar afval gescheiden wordt.
Dangeensuus...300 euro is echt te veel volgens mij, niet doen hoor! Ik heb hem ook voor 200 euro gekost en laatst zag ik ze ook ergens in de aanbieiding voor 180 euro ofzo, volgens mij bij de Bijenkorf!

Zo'n roze is trouwens echt gaaf!!! Ik heb "helaas" en suffe grijze, kreeg een knalkleur er thuis echt niet doorheen
hahahaha ik denk dat het hier vrees ik ook geen roze word, maar in mijn atelier wellicht wel, daar bepaal ik de regels. Ik denk dat het of een knalrode of een zwarte word, mijn keuken is hoogglans zwart ( en de koelkasten en vaatwasser ook) . Mijn koffiezetaparaat is weer knalrood dus het past er goed bij
Wij hebben op het werk zo'n ding met een sensor. Binnen twee weken was er al iets mee en bleef hij constant openstaan. Lijkt me ook niet zo hygienisch.
Rood is ook gaaf!!!!!

Hmm...bedenk me nu ineens dat wij ook een rood koffiezetapparaat hebben...grmbl
http://www.wesco-prullenb ... teman-push-50-liter-zwart

deze word het denk ik
en hij is er ook in rood , leukleukleuk!
Sjee, wat een prijzen voor een prullenbak zeg

Je mag je inboedel verzekering wel omhoog gooien met zo n duur ding in je huis.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
WOW!! Die is helemaal geweldig!!!

*gaat snode plannen bedenken om de bestaande wesco zó te slopen dat het lijkt alsof het vanzelf is gegaan*
Dat mensen werkelijk 200 euro voor een afvalbak uitgeven
.
Tsja...dat ding staat behoorlijk zichtbaar in mijn woonkamer, dus dan moest het wat mij betreft wel een beetje een "knap bakkie" zijn. Daarnaast is het echt een goede bak, die geen geurtjes doorlaat!

Hoewel ik het met jullie eens ben dat 200 euro voor een vuilnisbak eigenlijk belachelijk is...maar zou het zo weer doen!
Ik wilde een mooie vuilnisbak, omdat je er toch redelijk goed tegen aan kijkt bij mij in de keuken.

Ik heb een prachtige Brabantie van chroom. Een touch bin.

Hij is heerlijk groot en stinkt niet (nog niet ? :P).

Alleen, als ik heel eerlijk ben... Heel af en toe scheurt mijn zak weleens een stukje in omdat hij dan tegen de schroefjes aan schuurt. Maar dat is alleen wanneer hij veel en veel te vol zit.
Poelepoelepoelepoes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven