Tetter hier over je dier

maandag 7 december 2009 om 19:29
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.
Welkom!
Vaste posters in dit topic en hun dieren:
NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:
B.
L.
M
M
10
< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:
Sjaak
M
< 6 mnd.Annetd4 katten:
Rooie
Fuzzy
Kleintje
Mamsy
M
M
M
V
4
4
8
?
Biebelie3 katten:
Isa
Biebs
Zwart Monster
V
V
M
9
9
Bijna 2Delphicat1 kat:
Poef
M
13Eleonora8 katten:
Ouwe Kees
Kleine Kees
Gijs
Hanny MC
Lotje MC
Kootje
Beertje
Lena
1 konijn:
Lola
M
M
V
V
V
M
M
V
V
18
13
7
6
2
< 1
< 1
< 1
1Kat753 katten:
Diesel
Nikki
Bailey
M
V
M
10
9
< 3 mnd.
Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:
Roquefort
Josephine
1 konijn:
Sjaak
M
V
M
3
2
4Maleficent3 katten:
V.
D.
Julius
M
V
M
14
7
< 1Miek2213 katten:
Tijgertje
Balthasar
Luna
1 konijn:
Wappie
M
M
V
V
7
8
2
1Mylenevalerie3 katten:
Floyd
Bo Ghi
Kane
M
M
M
11
2,5
1,5Olijfje_2 katten:
Fido
Puk
M
M
9
1Parasol2 katten:
Captain Jack Sparrow
Scarlett o'Hara
M
V
5
3Ratteke1 hond:
Tara
3 katten:
Maculata
Medusa
Morgana
V
V
V
V
1,5
15
16 of 17
15Robo1 hond:
Tommie
2 hamsters:
Tic
Tac
M
16Rubis1 hond:
Rubis
2 katten:
Kimmie
Amber
V
V
V
6
?
3Smulrol2 katten:
Max
Mickey
M
V
12
11Sopsie1 kat:
Jovi
M
< 6 mnd.Splinter021 kat:
Sil
M
ong. 8Talkinghead3 katten:
Olivier
Forrest
Faith
M
M
V
16,5
2,5
2,5Tangerine1 kat:
Sirius
M
bijna 2Tijgerpoes1 kat:
Boo
V
2,5Zoebie1 kat:
Siepie
1 hond:
Sedi
M
V
9
4
Welkom!
Vaste posters in dit topic en hun dieren:
NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:
B.
L.
M
M
10
< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:
Sjaak
M
< 6 mnd.Annetd4 katten:
Rooie
Fuzzy
Kleintje
Mamsy
M
M
M
V
4
4
8
?
Biebelie3 katten:
Isa
Biebs
Zwart Monster
V
V
M
9
9
Bijna 2Delphicat1 kat:
Poef
M
13Eleonora8 katten:
Ouwe Kees
Kleine Kees
Gijs
Hanny MC
Lotje MC
Kootje
Beertje
Lena
1 konijn:
Lola
M
M
V
V
V
M
M
V
V
18
13
7
6
2
< 1
< 1
< 1
1Kat753 katten:
Diesel
Nikki
Bailey
M
V
M
10
9
< 3 mnd.
Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:
Roquefort
Josephine
1 konijn:
Sjaak
M
V
M
3
2
4Maleficent3 katten:
V.
D.
Julius
M
V
M
14
7
< 1Miek2213 katten:
Tijgertje
Balthasar
Luna
1 konijn:
Wappie
M
M
V
V
7
8
2
1Mylenevalerie3 katten:
Floyd
Bo Ghi
Kane
M
M
M
11
2,5
1,5Olijfje_2 katten:
Fido
Puk
M
M
9
1Parasol2 katten:
Captain Jack Sparrow
Scarlett o'Hara
M
V
5
3Ratteke1 hond:
Tara
3 katten:
Maculata
Medusa
Morgana
V
V
V
V
1,5
15
16 of 17
15Robo1 hond:
Tommie
2 hamsters:
Tic
Tac
M
16Rubis1 hond:
Rubis
2 katten:
Kimmie
Amber
V
V
V
6
?
3Smulrol2 katten:
Max
Mickey
M
V
12
11Sopsie1 kat:
Jovi
M
< 6 mnd.Splinter021 kat:
Sil
M
ong. 8Talkinghead3 katten:
Olivier
Forrest
Faith
M
M
V
16,5
2,5
2,5Tangerine1 kat:
Sirius
M
bijna 2Tijgerpoes1 kat:
Boo
V
2,5Zoebie1 kat:
Siepie
1 hond:
Sedi
M
V
9
4

vrijdag 12 februari 2010 om 16:40
Oh Leo, ik stond met een brok in mijn keel jouw bericht te lezen op mijn werk en via mijn mobiel is reageren alleen maar kort mogelijk en dat vond ik niet passen. Ik snap dat je uitgaat van het slechtste scenario, maar katten zijn echt heel sterk! En ze kunnen zichzelf ook goed warm houde, Lotje heeft een mooie vacht aan de foto te zien. En zoals anderen al schrijven, alle vaste tetteraars snappen jouw verdriet. Iedereen hier heeft zo'n warm hart voor haar eigen dieren en die van een ander. Ik huil even met je mee maar wil je vooral een hele warme geven en blijf hopen op een positieve afloop! En blijf alsjeblieft je hart luchten hier, daar is het ook een plek voor.
vrijdag 12 februari 2010 om 18:08
Ach Leo,
wat een naar verhaal:( Zoals al velen voor mij hebben gezegd, je kunt hier alles kwijt en geen gevoel is te gek. De dieren zijn onderdeel van je gezin en natuurlijk heb je verdriet. Hell, ik kan nog janken om mijn hondje die ik bijna 6 jaar geleden in heb moeten slapen. Hij was er ongeveer mijn hele leven (nou ja van 6jr t/m 21ste). Wat ik dus wil zeggen...uit het hier. Hier is ook plek voor verdriet om alle mooie en lieve beesten.
MV, jij zei geloof ik iets over dat het wellicht te druk voor haar is geworden? Bij mijn ouders is er vorig jaar een kat komen aanlopen. Deze bleek van de achterbuurvrouw te zijn, maar hij had ruzie met zijn broer gekregen en is 'gewoon' op zoek gegaan naar een andere woning. Buurvrouw heeft hem weer terug proberen te lokken, ouders hebben hem heel lang geen eten gegeven maar hij was niet weg te krijgen. Uiteindelijk, in overleg met de buurvrouw woont hij nu dus bij mijn ouders. En dat na 12 jaar! Raar he dat ze dat zo doen? Misschien Lot ook?
Heel veel sterkte.
wat een naar verhaal:( Zoals al velen voor mij hebben gezegd, je kunt hier alles kwijt en geen gevoel is te gek. De dieren zijn onderdeel van je gezin en natuurlijk heb je verdriet. Hell, ik kan nog janken om mijn hondje die ik bijna 6 jaar geleden in heb moeten slapen. Hij was er ongeveer mijn hele leven (nou ja van 6jr t/m 21ste). Wat ik dus wil zeggen...uit het hier. Hier is ook plek voor verdriet om alle mooie en lieve beesten.
MV, jij zei geloof ik iets over dat het wellicht te druk voor haar is geworden? Bij mijn ouders is er vorig jaar een kat komen aanlopen. Deze bleek van de achterbuurvrouw te zijn, maar hij had ruzie met zijn broer gekregen en is 'gewoon' op zoek gegaan naar een andere woning. Buurvrouw heeft hem weer terug proberen te lokken, ouders hebben hem heel lang geen eten gegeven maar hij was niet weg te krijgen. Uiteindelijk, in overleg met de buurvrouw woont hij nu dus bij mijn ouders. En dat na 12 jaar! Raar he dat ze dat zo doen? Misschien Lot ook?
Heel veel sterkte.
vrijdag 12 februari 2010 om 18:14
@Parasol, ja je hebt gelijk wat je schrijft. Dus en mijn moederpoes kon niet weg, dus toen ze onder een kast ging liggen heb ik de liefste oudere dame in mijn vriendenkring gezocht. Moederpoes had niemand om haar heen behalve een lieve oudere dame die haar de hele dag liefde gaf.
En wat je nog meer zegt, mijn vriendin heeft het meegemaakt. Zij heeft wel meerdere katten maar een overbuurkat vond het zo gezellig bij haar dat hij koos om bij haar te wonen. (ik hoop dat iedereen snapt dat dit in overleg is met de echte eigenaar, kat wilde perse bij haar wonen, kan natuurlijk niet alle gegevens geven). Weet niet of ik dit nog kan zeggen, maar die kat wilde zo graag bij haar wonen, hij is nooit meer terug gegaan naar zijn oude huis aan de overkant. Aan al zijn klachten heeft ze wat laten doen door de DA dus hij gaat nu ook nog pijnloos door het leven.
En wat je nog meer zegt, mijn vriendin heeft het meegemaakt. Zij heeft wel meerdere katten maar een overbuurkat vond het zo gezellig bij haar dat hij koos om bij haar te wonen. (ik hoop dat iedereen snapt dat dit in overleg is met de echte eigenaar, kat wilde perse bij haar wonen, kan natuurlijk niet alle gegevens geven). Weet niet of ik dit nog kan zeggen, maar die kat wilde zo graag bij haar wonen, hij is nooit meer terug gegaan naar zijn oude huis aan de overkant. Aan al zijn klachten heeft ze wat laten doen door de DA dus hij gaat nu ook nog pijnloos door het leven.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
vrijdag 12 februari 2010 om 20:56
Lieve Leo,
Ik leef met zo met je mee. Want helaas weet ik maar al te goed wat je doormaakt. Ik heb een kat gehad die van de ene op de andere dag is verdwenen. Helaas nooit meer wat van vernomen. Maar ik heb ook het andere mogen mee maken. Afgelopen december met al die hevige sneeuw en koude was onze poes 1,5 week spoorloos. Maar ze is inmiddels weer veilig thuis. En behalve dat ze sinds die tijd geen stap meer buitenshuis heeft gedaan heeft ze er helemaal niets aan overgehouden. Hopelijk mag je haar heel snel weer in je arme sluiten!!
Dikke knuffel,
ADM
Ik leef met zo met je mee. Want helaas weet ik maar al te goed wat je doormaakt. Ik heb een kat gehad die van de ene op de andere dag is verdwenen. Helaas nooit meer wat van vernomen. Maar ik heb ook het andere mogen mee maken. Afgelopen december met al die hevige sneeuw en koude was onze poes 1,5 week spoorloos. Maar ze is inmiddels weer veilig thuis. En behalve dat ze sinds die tijd geen stap meer buitenshuis heeft gedaan heeft ze er helemaal niets aan overgehouden. Hopelijk mag je haar heel snel weer in je arme sluiten!!
Dikke knuffel,
ADM
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
vrijdag 12 februari 2010 om 23:13
Wat sneu dat een aantal mensen hier op het forum hun geliefde vervoeter moeten missen. Wij hebben sinds 1,5 week een asielkat en deze was na 3 dagen al ontsnapt. Gelukkig hebben we hem gevonden, maar pas toen ik hem op websites als vermist ging opgeven en flyers verspreidde, ontdekte ik hoeveel mensen hun kat zoeken. Op elke lantaarnpaal in de straten hangen wel een aantal posters van vermiste katten. Zo zielig! Ik wil iedereen die zijn of haar kat moet missen veel sterkte wensen!
zaterdag 13 februari 2010 om 09:02
Wat is er aan de hand met die katten? Siep is gisterenochtend ook niet op komen dagen. Ik heb er in alle ellende van/voor Leo niets over geschreven en ik was ook helemaal niet ongerust, want hij is wel vaker een dag de hort op. Maar nu begin ik me toch ook ernstig zorgen te maken. Ik heb vanmorgen al op zolder gezocht, daar verstopt ie zich wel eens en in het openluchtmuseum hierachter (we hebben een binnendeurtje achter het huis) en gekeken of ie daar ergens was. Maar meneer is niet te vinden. Ik hoop dat ie vandaag opeens weer ergens opduikt.
zaterdag 13 februari 2010 om 09:09
zaterdag 13 februari 2010 om 09:19
En? en? en? Eleonora is Lot al terug?
Zoebie! ik hoop dat Siep er ook snel weer is.
Ik heb gisteren nog nieuwe foto's gemaakt van mijn kleffe stelletje. Met mn telefoon want ik durfde niet op te staan maar zo lagen ze dus gisteren om te gaan slapen (het lijkt op de foto alsof het ook een speelhouding zou kunnen zijn)
Zoebie! ik hoop dat Siep er ook snel weer is.
Ik heb gisteren nog nieuwe foto's gemaakt van mijn kleffe stelletje. Met mn telefoon want ik durfde niet op te staan maar zo lagen ze dus gisteren om te gaan slapen (het lijkt op de foto alsof het ook een speelhouding zou kunnen zijn)

zaterdag 13 februari 2010 om 14:43
In de hele buurt geen Siep te bekennen. Rare kat. Ik heb altijd het idee dat ie bij iemand in huis zit. Omdat ie na een paar dagen wel vaker doodleuk komt aangewandeld. Weldoorvoed en niet hongerig. Nu maar hopen dat het nu weer zo is.
Het voordeel is dat mijn kat gewend is aan buiten. Die wil het liefst 's nachts ronddwalen. En hij kan altijd in de schuur op zijn vaste stekkie. Daar staat een oude stoel voor hem. Maar daar is ie nu dus niet. Rare beesten om met dit weer te gaan dwalen.
Leo nog geen Lot? Het zal wel niet anders had je het hier ook wel neergeschreven.
Het voordeel is dat mijn kat gewend is aan buiten. Die wil het liefst 's nachts ronddwalen. En hij kan altijd in de schuur op zijn vaste stekkie. Daar staat een oude stoel voor hem. Maar daar is ie nu dus niet. Rare beesten om met dit weer te gaan dwalen.
Leo nog geen Lot? Het zal wel niet anders had je het hier ook wel neergeschreven.
zaterdag 13 februari 2010 om 15:14
Eigenlijk zou je een soort zendertje moeten hebben die je aan het bandje kan doen. Dat je thuis (net als in de auto met TomTom) ziet op het schermpje waar "de zender/kat" is.
Ik hoor het al, sinds vorig jaar ben ik zo paranoide geworden mbt mijn katten en buiten (na de dood van Kay) dat ik het echt niet meer aandurf. Iedere keer spreek ik mijzelf moed in dat ik mijn katten buiten niet mag ontzeggen. Maar bij het lezen van al die verhalen denk ik, nee ik kan het niet. Het idee weer een kat te verliezen dat grijpt mij om mijn keel.
Waarmee ik alleen wil zeggen, oh wat begrijp ik jullie angst goed. Die nacht (op mijn verjaardag) dat Kay ontsnapt was, ik heb letterlijk niet geslapen.
MAAR, we gaan voor een betere afloop nu. Oke, Zoeb is nu 3 dagen? Lé, hoelang bij jou? Heb je vandaag nog een rondje Durp kunnen doen? Veilig gister weer thuis gekomen? Kon je een beetje je gedachte op wat anders zetten met het feest?
Zoeb, nog een keer kijken in dat openluchtmuseum? Heb je daar geen verstopplekjes?
Ik hoor het al, sinds vorig jaar ben ik zo paranoide geworden mbt mijn katten en buiten (na de dood van Kay) dat ik het echt niet meer aandurf. Iedere keer spreek ik mijzelf moed in dat ik mijn katten buiten niet mag ontzeggen. Maar bij het lezen van al die verhalen denk ik, nee ik kan het niet. Het idee weer een kat te verliezen dat grijpt mij om mijn keel.
Waarmee ik alleen wil zeggen, oh wat begrijp ik jullie angst goed. Die nacht (op mijn verjaardag) dat Kay ontsnapt was, ik heb letterlijk niet geslapen.
MAAR, we gaan voor een betere afloop nu. Oke, Zoeb is nu 3 dagen? Lé, hoelang bij jou? Heb je vandaag nog een rondje Durp kunnen doen? Veilig gister weer thuis gekomen? Kon je een beetje je gedachte op wat anders zetten met het feest?
Zoeb, nog een keer kijken in dat openluchtmuseum? Heb je daar geen verstopplekjes?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zaterdag 13 februari 2010 om 15:35
Ja en toen ik aan mijn zieke kat van toen dacht, ben ik toch maar weer eens in het openluchtmuseum gaan zoeken.
Achter ons huis is een tennisbaan en daarachter ligt het museum. Een ideale plek voor onze kat. Muizen in overvloed tussen al die rieten daken natuurlijk.
En opeens zag ik op de tennisbaan kattenvoetafdrukken in de sneeuw. Dus volg de sporen. Na drie tennisballen te hebben gevonden kwam ik bij het spijlenpoortje van het museum, daar gingen de sporen verder. Wat heerlijk dat er niet getennist wordt en het museum dicht is. Verse sneeuw met voetsporen is makkelijk te volgen. En ja hoor, in het museum onder de struiken lag Siep. Ik schrok me eerst rot, maar hij keek me gelukkig aan en miauwde. Dus opgepakt en ik voelde een dikke buik. Stom beest. Die is ergens ergens anders geweest. Hij keek zijn bakje voer ook niet aan en anders is het een eerste klas vreetbeest.
Siep heeft een chronisch ontstoken oor wat ik iedere morgen schoon moet maken en ik kon zien dat het al dagen niet was gebeurt en dat hij al dagen geen zalf in zijn oor heeft gekregen. Dus ik heb hem eerst goed verveelt door zijn oor schoon te maken en nu ligt ie lekker op de bank. Nog een beetje vals kijkend, want aan oren schoonmaken heeft ie een hekel. Maar hij is zooooo lief. Hij zet wel zijn pootje op mijn hand als ik bezig ben, maar zonder nageltjes. En hij mauwt wel van de pijn, maar hij spint ook.
Rare beesten zijn katten.
Maar mensenlief mijn kat is dus terug. Gelukkig.
Nu Lot nog. Komop Lot. Zoek je huis weer eens op.
Hier is ie dan.
Lekker snorrend op de bank en nog een beetje vals kijkend.
Achter ons huis is een tennisbaan en daarachter ligt het museum. Een ideale plek voor onze kat. Muizen in overvloed tussen al die rieten daken natuurlijk.
En opeens zag ik op de tennisbaan kattenvoetafdrukken in de sneeuw. Dus volg de sporen. Na drie tennisballen te hebben gevonden kwam ik bij het spijlenpoortje van het museum, daar gingen de sporen verder. Wat heerlijk dat er niet getennist wordt en het museum dicht is. Verse sneeuw met voetsporen is makkelijk te volgen. En ja hoor, in het museum onder de struiken lag Siep. Ik schrok me eerst rot, maar hij keek me gelukkig aan en miauwde. Dus opgepakt en ik voelde een dikke buik. Stom beest. Die is ergens ergens anders geweest. Hij keek zijn bakje voer ook niet aan en anders is het een eerste klas vreetbeest.
Siep heeft een chronisch ontstoken oor wat ik iedere morgen schoon moet maken en ik kon zien dat het al dagen niet was gebeurt en dat hij al dagen geen zalf in zijn oor heeft gekregen. Dus ik heb hem eerst goed verveelt door zijn oor schoon te maken en nu ligt ie lekker op de bank. Nog een beetje vals kijkend, want aan oren schoonmaken heeft ie een hekel. Maar hij is zooooo lief. Hij zet wel zijn pootje op mijn hand als ik bezig ben, maar zonder nageltjes. En hij mauwt wel van de pijn, maar hij spint ook.
Rare beesten zijn katten.
Maar mensenlief mijn kat is dus terug. Gelukkig.
Nu Lot nog. Komop Lot. Zoek je huis weer eens op.
Hier is ie dan.
Lekker snorrend op de bank en nog een beetje vals kijkend.
zaterdag 13 februari 2010 om 16:01
Och Zoeb, wat heerlijk dat Siep weer (bijna) ongeschonden thuis is!! Ik had helemaal niet meegekregen dat jij ook al een kat kwijt was! Wat is dat toch deze week, nationale kattenwegloopweek ofzo???
Maar woon jij vlak bij het Openluchtmuseum in Arnhem?? Zo ja, dan wonen wij niet ver van elkaar zeg.
Ik heb nog niet teruggelezen hier maar begrijp al wel dat Lotje er nog niet is??? Kom op Lottemeiske, terug naar huis!!
Maar woon jij vlak bij het Openluchtmuseum in Arnhem?? Zo ja, dan wonen wij niet ver van elkaar zeg.
Ik heb nog niet teruggelezen hier maar begrijp al wel dat Lotje er nog niet is??? Kom op Lottemeiske, terug naar huis!!
Ik ben mijn eigen bananenschil

zaterdag 13 februari 2010 om 17:27
Nee meiden, geen Lot.
Ik ben weg geweest, vannacht ook, ik had de hoop dat ze er zou zijn bij terugkomst. Niet op gerekend, wel erg op gehoopt, mezelf dat meteen weer uit het hoofd gepraat en toen we binnen kwamen was ze er inderdaad niet.
Gek genoeg kreeg ik toen pas de alles verwoestende huilbui waar ik al een paar dagen mee loop. Mijn hele smoelwerk is nu strak van de tranen, mijn ogen doen zeer en ik ben er moe van.
Ik ben wel heel kalm nu, dat is wel even lekker in vergelijking met de zenuwen die ik al dagen heb.
Lieve foto's van jullie beestjes en fijn dat Siep teruggekomen is Zoeb.
Ik ben weg geweest, vannacht ook, ik had de hoop dat ze er zou zijn bij terugkomst. Niet op gerekend, wel erg op gehoopt, mezelf dat meteen weer uit het hoofd gepraat en toen we binnen kwamen was ze er inderdaad niet.
Gek genoeg kreeg ik toen pas de alles verwoestende huilbui waar ik al een paar dagen mee loop. Mijn hele smoelwerk is nu strak van de tranen, mijn ogen doen zeer en ik ben er moe van.
Ik ben wel heel kalm nu, dat is wel even lekker in vergelijking met de zenuwen die ik al dagen heb.
Lieve foto's van jullie beestjes en fijn dat Siep teruggekomen is Zoeb.
zaterdag 13 februari 2010 om 18:08