Wat voor afvalemmer?

12-02-2010 12:18 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben op zoek naar de meest ideale afvalemmer. Ik wil geen emmer in mijn keukenkastje, ik wil wil geen emmer met een pedaal waarvan de klep dan tegen de muur slaat (die van brabantia dus= zonde van je stuckwerk), ik wil geen emmer waarvan ik de klep moet indrukken (touch bin) of moet wegduwen (niet hygienisch genoeg voor mij).

Nou zag ik op internet (oa ook bij neckermann) een hele mooie rvs-kleurige emmer met een sensor (werkt op batterijen) waarvan de klep dan omhoog komt. Is dat iets?

Wat voor emmer heb jij, wat zijn de voordelen ervan? en de nadelen?

Groetjes MDF
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
ik heb gespaard voor mijn prullebak Ainne.....

Maar heb er nu wel al 5 jaar plezier van, stink niet idd en is gewoon veel en veel fijner dan die plastic ondingen.
quote:Ainne schreef op 12 februari 2010 @ 16:47:

[...]

Heel fijn ja. Maar wie, WIE heeft er in vredesnaam ¤200 om aan een vuilnisbak te besteden?

Da's twee weken boodschappen voor ons.

Ja maar na een paar weken waren al jullie boodschappen op en ik geniet al jaren lang van onze Wesco. Hij past ontzettend mooi in ons keuken en een plastic bak zal ik een doorn in het oog vinden voor de keuken.

ps: voor Wesco fans: via Postbank ING rentepunten is de Wesco Kickmaster Classic maar 164,95 incl verzendkosten. Dat scheelt toch een hoop.
Van een Wesco heb je iid jaren lang plezier. Is zeker zijn geld waard. Als je weet wat je wil, kan je via goed zoeken op internet hem goedkoper vinden. Ik heb er zeker geen spijt van.
Ik heb sinds ca. 1,5 jaar een Wesco waarvan de deksel in twee helften opzij schuift (zie pagina 1 van dit topic, het tweede plaatje). Ik heb hem gekocht toen ik een nieuwe keuken plaatste. Nu heb ik een hele kleine keuken en niet veel plaats. De prullenbak kan ook niet in een keukenkastje verwerkt worden omdat daar gewoon geen ruimte was. En net als TO wilde ik geen prullenbak waarvan de klep openslaat zeg maar.

Oke....de Wesco is niet goedkoop, maar hij staat geweldig in mijn keuken. Een echte eyecatcher en hij is ontzettend handig met zijn opzij schuivende opening in een kleine keuken dus zijn geld écht waard!
quote:Ainne schreef op 12 februari 2010 @ 15:53:

Jeutje, wij hebben al jarenlang een plastice, zo'n goedkope, maar nu dankzij dit topic denk ik ineens dat ik een speciale moet, jullie worden bedankt You' re welcome
Ik geloof dat onze kickboy ook maar iets boven de Eur 100 was...aanbieding bij de Makro.
Ik moet zeggen dat ik 200 euro ook veel geld vind MAAR ik heb een open keuken en kijk er de hele dag tegenaan. Ik heb ook extra betaald voor mijn keukenapparatuur omdat ik het mooi vind, zo ook voor mijn toilet waar ik dagelijks gebruik van maak en eigenlijk is dit een compleet lulverhaal om mijn buitensporige uitgave goed te praten
Dangeensuus,

ik heb dan geen open keuken, maar wel een spiksplinternieuwe keuken, dan kan ik toch geen lelijke, aftandse prullenbak in de keuken neer gaan zetten?

op mijn spiksplinternieuwe wc heb ik trouwens een vipp pedaalemmertje.......
Mijn moeder liet mij onlangs haar designafvalbak met sensor zien (ik wist niet eens dat ze bestonden..) en had deze gekocht bij Lidl voor een bedrag van rond de 60 euro. Ik heb alleen geen idee wanneer ze er weer te koop zijn.
Dansen is leuker dan lopen
quote:koekkie schreef op 12 februari 2010 @ 23:02:

Dangeensuus,

ik heb dan geen open keuken, maar wel een spiksplinternieuwe keuken, dan kan ik toch geen lelijke, aftandse prullenbak in de keuken neer gaan zetten?

op mijn spiksplinternieuwe wc heb ik trouwens een vipp pedaalemmertje.......

Eens eens... je moet er te vaak tegenaan kijken om een lelijke te hebben, briljant argument toch!

Ik haal de zwarte, kadootje voor mezelf voor mijn verjaardag.
Hier is ook een Wesco in huis. Destijds bij de macro gehaald, dat scheelde wel in de aanschaf. Maar ik vond het ook wel een beetje idioot toen om zoveel aan een prullenbak uit te geven, het voelde een beetje alsof we letterlijk ons geld weggooiden, in die prullenbak dus.

Maar in gebruik is ie ideaal. Hij is makkelijk schoon te houden en alle geurtjes blijven netjes binnen. En hij past echt perfect bij de keuken!
Ik heb een brabantia maar die vind ik niet handig. Hij is smaller waardoor je nog een halve vuilniszak overhoud als je die eruit haalt. Er zijn ook speciale vuilniszakken maar die kunnen niet in de bak van de ondergrondsecontainer.

In mijn nieuwe huis wil ik een prullenbakje in het gootsteenkaste, weet iemand waar ik dat kan kopen?

bvd
quote:crazyjo schreef op 13 februari 2010 @ 11:49:

In mijn nieuwe huis wil ik een prullenbakje in het gootsteenkaste, weet iemand waar ik dat kan kopen?

bvdGewoon bij de keukenboer.
ik heb nu een grote brabantia, nog een ouwetje maar toen ook al veelste duur. Ik zou zooooo graag een vipp willen, maar die zijn helemaal duur Maar als ik nog eens een prijsje win in de loterij....

en dan het liefst ook een vipp wasmand

Wauw!!

Wat veel reacties! Heel wat ideeen gezien die kunnen. Zitten ook echt ongeloofelijk mooie bakken bij!

Ik heb mijn zinnen gezet op die met zo'n sensor ding! Dus die gaat het worden!! (Vriend is om, nu die in de aanbieding is, zuinige hollander).

Overigens; als dit een onzin topic is (wat sommigen schrijven) dan vind ik het toch knap dat er al zoveel reacties zijn!

Groeten MDF
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Het is zeker geen onzintopic.

Mag ik de scope wat verbreden door te vragen of er mensen zijn met tips voor de ideale afvalemmer voor inbouw IN een kastje?

Ik wil nl. helemaal geen vuilnisbak in het zicht. Het meest ideale lijkt me zo'n afvalemmer die met het deurtje mee naar buitenkomt. Heeft iemand zo'n ding waar hij/zij ultiem gelukkig van wordt en mag ik meedelen in dat geluk?
Kijk hier maar eens:

http://www.hailo-einbautechnik.de/

Produkte: Abfalltrennsysteme

Je zou er bijna een beetje hebberig van worden, zo'n Cargo met allemaal handige bakjes voor batterijen, plastic enz.

Heb zelf een hele eenvoudige nl. de hailo-duo maar ben er erg tevreden over.

Ze zijn gewoon bij elke nederlandse keukenboer verkrijgbaar.
Ik wil jullie bij deze even de ogen uitsteken even melden dat ik een nieuwe prullenbak gekocht heb

morgen word ie gebracht joepiedepoepie!
Gaaf ding!
quote:dangeensuus schreef op 26 februari 2010 @ 15:06:

Ik wil jullie bij deze even de ogen uitsteken even melden dat ik een nieuwe prullenbak gekocht heb

[afbeelding]

morgen word ie gebracht joepiedepoepie!COOL!!! OMG, nu wil ik ook zo'n prullenbak.. En ik ben arme student..
en ze zijn er ook in het roze!!!
quote:biebelie schreef op 12 februari 2010 @ 12:30:

Ik heb een WESCO Kickboy

Deze: [afbeelding]

Omdat ik m mooi vind.

Er zit een pedaal onderaan waar je met je voet op drukt zodat de klep naar binnen open gaat.

In de praktijk druk ik de klep vaak met mn hand open,iets minder fris dus.

Maar Wesco heeft ook een afvalbak die dan aan de bovenkant opengaat:

Deze:

De Kickmaster:

[afbeelding]Ik heb beiden, heb de kickboy uiteindelijk van de keuken naar boven gedaan omdat boven minder afval is en ik het echt een crime vond als de bak (bijna) vol was. In de kickmaster kan relatief meer in omdat hij van boven opengaat en je kunt het afval ook beter aanduwen. Voor de rest zijn beide types erg mooi en is Wesco superdegelijk.
Dangeensuus,

Veel plezier ermee. Ik heb hem in vanillegeel en vind het één van mijn beste aankopen!
quote:dangeensuus schreef op 12 februari 2010 @ 21:38:

Ik moet zeggen dat ik 200 euro ook veel geld vind MAAR ik heb een open keuken en kijk er de hele dag tegenaan. Ik heb ook extra betaald voor mijn keukenapparatuur omdat ik het mooi vind, zo ook voor mijn toilet waar ik dagelijks gebruik van maak en eigenlijk is dit een compleet lulverhaal om mijn buitensporige uitgave goed te praten
quote:honnieponnie schreef op 26 februari 2010 @ 13:23:

Kijk hier maar eens:

http://www.hailo-einbautechnik.de/

Heb zelf een hele eenvoudige nl. de hailo-duo maar ben er erg tevreden over.

Bedankt voor de tip. Dat ziet er inderdaad bruikbaar uit, en ik vind het fijn om een positieve ervaring te horen. Het gaat tenslotte om de handigheid in de praktijk.

Ik heb alleen vrij onhandige keukenkastjes waarik zo'n duo niet eens in kwijt kan, de closeinboiler zit in de weg, dus daar moet ik nog even op broeden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven