**September 2009**

14-07-2009 20:45 2755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik maak een nieuw topic, zodat we Mayls ( ) niet lastig hoeven te vallen met gezeur over de tabel. Ik heb nog nooit een tabel gemaakt, dus het kan even duren voor het klopt.

NaamLeeftijdKind nr.GeborenNaamBijzonderhedenMayls28213 juliZaidEngeltje Nadine34226 augustusLuuk8500 gram

64 cmMinie2313 septemberMiniemeisje6980 gram

66 cmBieteltje3424 septemberSander6500 gram

63 cmMamasax2528 septemberBastiaan8340 gram

68 cmChoca33212 septemberTom7230 gram

64,5 cmKwimmie30115 septemberFinn8076 gram

69 cmVisje28117 septemberSilje6210 gram

66 cmSoshiva37118 septemberBink6500 gram

65 cmJojo35220 septemberDochter6010 gram

63 cmSaxmania31227 septemberSaxbaby8550 gram

69 cmLynx37130 septemberNick6920 gram

64 cmLinda29130 septemberThijs6540 gram

63 cmLieselotje3837 oktoberKeesje6985 gram

67 cm
Kwimmie, je gaat juist alleen maar minder geven. Wij zitten nu op 5x 210 ml en moeten terug naar 4 voedingen. Maar dat gaan we pas doen als we gaan bijvoeden met 6 maanden. Hij kan nml nog echt niet zonder zijn laatste fles. Je tandarts mag mij de röntgenfoto wel mailen, hahaha.
Thanks Sax, in principe kunnen wij dus ook wat vaker 210 geven. Zal m maandag ff bellen voor je

Ow mannetje sputtert, later meer
Hier 4x 210 water en 7 schepjes.....al wel zeker 5 weken.......

en 3 scheppen rijstebloem in de laatste fles...

Tot later!
Hier ook al weken 4 x 210 en 7 scheppen en in de laatste fles 3 scheppen rijstebloem. We zijn nu aan het omschakelen naar de standaard opvolgmelk. dus 5 scheppen HA en 2 standaard. Vanaf morgen 'n dag of vier 4 HA en 3 S en zo gaan we geleidelijk over op standaard 2 voeding en kan Luuk eraan wennen....

Vanavond feestje en ik hoef niet te rijden! ik kom hier morgen wel weer een keer langs !
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Heel saai maar hier ook 4 x 210 en in de laatste fles 3 scheppen rijstebloem.

Vanavond lekker schaatsen kijken!
Kort berichtje tijdens schaatsen kijken!

We hebben lekker gecarnavald! Nog meer carnavalsdames hier? Dochter vond het super en Tom die vond het allemaal prima en viel op het laatst in slaap in z'n draagzak

Tot morgen!
goedemorgen, de eerste fles zit er alweer op...manlief is werken...3 kids in huis...en Thijs werd om 5.30 uur wakker van een poepbroek en wilde niet gaan slapen zonder geluid....Dus de fles maar gemaakt...Konden de jongens nog even doorslapen...ben benieuwd tot hoe laat.

Hij heeft geslapen van 20 tot 4 aan een stuk....zou het een begin zijn?

Gister wezen kijken bij de optocht...brrr wat koud zeg! we hebben hem dan ook niet afgekeken..We hebben er 2 uur gestaan. Thijs weigerde te gaan slapen....en onze tenen waren bevroren...

Maar het was wel heel erg leuk!

Fijne zondag!

x
Saxbaby wil echt nog niet vanaf zijn fles van 19.00 uur doorslapen. Wordt om 23.00 uur wakker en gaat echt niet slapen voor er een fles in gaat, hahaha. Gisteravond bij de fles van 19 rijstebloem gedaan, maar ook dat mocht niet baten. Ach, aan de andere kant slaapt hij zonder problemen van 19 tot 7 met een kleine onderbreking om 23. Moet eerlijk zeggen dat ik dat liever heb dan dat ik er 's nachts iedere keer uit moet. CB zei dat-ie het qua lengte en gewicht zeker kon hebben, vooral omdat we niet bijvoeden. Dus we tobben nog maar even door zo

Hier geen carnaval. Wel afgelopen week op het KDV, was errug leuk!

Weinig plannen voor vandaag. Tussen de middag sporten en verder een beetje bende ruimen in huis. Nog wat werken en dan is de dag (en het weekend) weer voorbij, pffff.

Mijn beste vriendin promoveert volgende maand en weet nog niet zo goed of ik op netjes/sjiek ga of gewoon casual. Iemand ervaring met promoties (dan bedoel ik niet op het werk, maar d.m.v. wetenschappelijk onderzoek)?
Hier weer een berichtje van mij. Ik lees wel elke dag mee hoor, maar vaak geen puf om te reageren. Kon trouwens ook een paar dagen niet inloggen... Hebben jullie dat ook wel eens gehad?

Sax: Ik weet het niet zeker hoor maar ik vermoed netjes. Heb je het je vriendin gevraagd? Misschien dat zij het anders aan iemand kan vragen?

Met Silje gaat het nu al een week of twee heel goed s nachts. Minder speenalarm en ook geven we haar de laatste fles rond acht uur, tenzij ze erg weinig gegeten heeft die dag. Ze drinkt nog steeds niet erg veel op een dag, maar groeit als kool. Ze drinkt nu: 1x 150 en 3x 180. Soms nog een extra fles van 150 als ze daar om vraagt. S middags krijgt ze een fles van 180 met drie scheppen rijstebloem. Dat vindt ze echt heerlijk dus die gaat er binnen no-time in.

En nu sneeuwt het weer hier! Getsie, ik wil lente en zon!

Verder niets bijzonders ben nu ook bezig met het plannen van Silje's doop. We zijn niet erg gelovig ( man vriend al helemaal niet) maar ik ben wel gelovig opgegroeid en al doe ik daar nu niets mee, gevoelsmatig vind ik dat we haar wel moeten laten dopen. Het voelt gewoon niet goed om het niet te doen. Ik denk dat we haar in Noorwegen laten dopen of anders misschien in de Noorse Kerk in Rotterdam.

Fijne dag iedereen!
O ja en Silje slaapt nu makkelijk van 18.00 tot 06.00 met een kleine flesonderbreking. Heerlijk hoor!
Avatarfrustratie. Kijk er later nog naar Voorlopig nog even de vis.
Goedemorgen,

Na de fles van zo ga ik ook een tukkie doen. Al 2 nachten om 23.30, 4 en 5 uur.....en vanaf 5 uur niet meer slapen door poep.

En om 6 uur maar eten gegeven, omdat hij de jongens wakker maakt...en dan zit mama dus om 6.30 al beneden....Niet mijn hobby......

En dan moet ik de volgende flessen rekken, anders komen we vanavond zo naar uit....

brrr. wat is het koud zeg!! Ik heb de boodschappen gelukkig al binnen en ga het huis dan ook niet meer uit.

hier ook ervaring met inloggen...super frustrerend!!

Moet je nog een opleiding doen ofzo voor het runnen van een eigen kdv?

Dopen is wel erg mooi..Vind ik dan....Ik ben vroeger ook gedoopt...doe er nu ook niets meer mee...maar in Noorwegen is wel helemaal speciaal!

Iedereen een goed weekend gehad??

x
hee allemaal,

@Sax: ik heb dat twee keer meegemaakt (promotie wetenschappelijk onderzoek). Is gewoon netjes: nette broek en blouse of een jasje met blouse en nette spijkerbroek... :-).

Ik weet niet of je daarna nog wat met haar gaat doen. Dan kun je je kleding daarop aanpassen.

Hier weer een 'leuk' nachtje... Ze sliep om 1900 en werd om 030 en 330 wakker voor het eten. Ze was net als zoonlief rond 615 wakker vandaag. Heb haar daarna om 7.15 nog maar weer aangelegd. Dus ze heeft al drie voedingen in haar mik... :-)

Gisteren ging ik met zoonlief zwemmen. Vriend wilde niet mee dus ukkie is ook niet meegeweest.. Dat is nl. wel erg veel met twee kinderen in je eentje gaan zwemmen. Was wel heel gezellig en leuk met zoonlief.

Bleek ukkie onverwachts toch honger te hebben toen ik net weg was. Gelukkig nog hypo-allergene voeding liggen, zodat manlief een flesje kon klaarmaken (180 met 6 scheppen), die ze schoon op dronk. Daarna is ze gewoon om 1800 weer voor het eten gekomen dus kon ik mijn voeding ook nog kwijt... :-)...

Vandaag hebben ze carnaval op KDV. Ben heel benieuwd hoe zoonlief dat vond en of ukkie tijdens het feestje wakker is (dan gaan ze haar nl. ook verkleden in haar berenpak (dat ze aan heeft als ze naar buiten gaat) en schminken .. :-)... Lijkt me schattig om te zien.
PS: geen ervaring met inloggen.. forum staat bij favorieten en is al automatisch ingelogd wanneer ik die link opstart.
Oja; ukkie eet dus veel minder dan jullie ukken per keer...

Als ik een fles 'maak' voor kdv of oppas.. zit daar net 160 tot 180 ml. borstvoeding in. Dit gaat over het algemeen net op of ze laat 10 ml staan...
Hier ook een kleinere drinker: op het kdv maar rond de 160cc en vorige week had hij vd 11u fles 60 over - beetje jammer vh kolven! Hij komt ook wat vaker, beetje jouw schema Jojo! Overdag meestal wel rond de vier uur mAr 's nachts soms wat vaker alhoewel het gisteren om 20-2.30 en vanochtend pas rond zevenen was en we hem wakker moesten maken!

Kindjes zijn vandaag verkleed naar kdv (zal foto's op Hyves zetten straks want avatar veranderen lukt mij ook niet). Gisteren naar kindercarnaval geweest en dat was ook weer leuk! Dochter vindt het geweldig dat iedereen verkleed is en hossen en zingen vindt ze ook super! Gisteren lagen man en ik helemaal in een deuk: ik riep haar met 'schatje' en toen zong ze 'mag ikke foto' (voor de niet-carnavslisten/apres-skiërs: dit is een liedje vd gebroeders Ko), echt zo leuk met haar vrolijke koppie erbij

Tom vond het ook weer allemaal leuk en heeft lekker tegen me aan gehangen in z'n indiaantjespak.

Heb je trouwens geen vriezervoorraadje Jojo? Hier ligt het onderste vak best vol en da's best handig zo met de carnaval ofzo

Ik ben weer klaar met kolven, tot later!
Leuk ja dat meezingen!! Zoonlief doet dat nu ook zo'n beetje en vult een aantal liedjes zelf aan... beeeeen boodje meeejen (beren broodje smeren)...

Ik ben zo benieuwd hoe hij het vandaag op KDV vindt! Ze hoefden niet verkleed er naar toe (de kleren moesten in de tas), maar ze zouden ze daar omkleden en schminken...

@Choca: ik carnaval niet... :-).. wel leek kindercarnaval met hem erg leuk om te doen, maar aangezien ik zelf geen verkleedkleren heb... leek het me niet zo handig om te gaan...

Het zwemmen was echt soort van last minute besloten dus dan valt er niets te ontdooien.

Ik heb wel maar een heel klein vriezervoorraadje (2 bakjes) dus is niet schokkend veel... en zou ik nu alleen nog maar willen gebruiken in noodgevallen.

Ik heb een aantal keer meegemaakt dat ik iets had ontdooit en dat het uiteindelijk niet meer nodig was... Weggooien vind ik dan echt heeeeel erg zonde want kan het niet meer opnieuw invriezen... dus heb besloten dat wanneer ze toevallig meer keren honger heeft dat ze dan gewoon kunstvoeding krijgt.

Is nog maar 2 of 3 x voorgekomen.

Als ik tijdens normale kolftijden extra opbrengst heb dan doe ik dit in een bakje en zo vul ik dat rustig aan een beetje aan.

Ik heb nl. de ene dag meer opbrengst dan de andere, omdat ze 's nachts zo onregelmatig drinkt... Dus soms heb ik op het werk mega stuwing en veel opbrengst en zoals vandaag (als ze alles al heeft leeggedronken) komt er met moeite weer wat uit... :-/...

Dus zal bijv. voor morgen al een voorraadje moeten ontdooien naar het er nu uitziet.

En nu moet ik a.s. vrijdag ook het hele goede geleende kolfapparaat aan mijn vriendin teruggeven... die is vorige week moeder geworden en van haar had ik het apparaat geleend dus ja als ze het terugvraagt, mag ze het gewoon hebben...

Moet ik het dus nog een maandje doen met mijn mini-electric... herrieding.

Een andere vriendin heeft me een handkolf geleend, maar dan moest ik weer allerlei nieuwe toebehoren gaan kopen voor dat ding, want ik gebruik liever niet door iemand anders gebruikte onderdelen.
Wat een gedoe dan af en toe dat kolven hè? Jammer dat je die fijne kolf dan waarschijnlijk moet teruggeven, maar misschien heeft ze 'm niet nodig! Zoveel weken ga jij ook niet meer kolven neem ik aan? Tom is over vier weken een half jaar en dan ga ik zo afbouwen dat ik na een paar weken helemaal niet meer hoef te kolven. Heb al een hele voorraad dus ik kan met kolven op het werk al misschien weekje eerder stoppen! Als ik iets laat ontdooien geef ik het wel altijd en kolf ik meteen daarna voor weer een nieuw vriezerpotje. Soms btje omslachtig maar ik vind het zo'n zonde om weg te gooien!

Ben benieuwd hoe je zoontje het vond! Misschien moet je nu ook wel elk jaar Alaaf!
Ja, wel een gedoe dat kolven... maar goed ik weet waar ik het voor doe... :-)... Ik stop met kolven als ze zes maanden is dus dat is nog 5 weken... :-)...

Je hebt wel gelijk wat betreft het ontdooien en dan zelf kolven.

Ik heb dat toen niet gedaan omdat ik echt een hekel heb aan kolven en ik toen bang was dat de voeding achteruit liep..

Gelukkig hoef ik het nog maar vijf weken vol te houden en daarna nog een paar dagen om stuwing (en borstontsteking) te voorkomen 1x per dag... Zoals ik al eerder aangaf, is mijn productie zeer goed af gestemd op de vraag (alleen ze vraagt nogal onregelmatig... :-)). Dus ik heb ook nooit lekkende borsten (gelukkig).

Vannacht een 'rustig' nachtje... Ze ging om zeven uur slapen (had om 1830 gegeten) en werd om 030 wakker om te eten en sliep door tot onze wekker ging om 5.45. Dus kon ik haar mooi daarna eten geven en heb ik wel wat langer kunnen slapen (al werd ik zelf wel om 330 wakker... :-)).

Mijn zoontje vond het echt geweldig. Hij was leuk geschminkt en ze mogen dan alle vier de groepen in polonaise af. Hij kwam bij zijn zusje op de groep en stond zich helemaal te showen voor haar "Tinte kijk!" (en dan draaien om zijn as) !!

De leidster op haar groep herkende hem niet meteen door de outfit en schmink dus die vond het helemaal geweldig dat hij zich aan zijn zusje liet zien... :-)... Hij noemt haar altijd Tinte omdat haar voorletter te moeilijk is om uit te spreken... :-).
Voor de tabel: 65 cm en 6500 gram.

En verdacht mn collega's ervan hier regelmatig te buurten maar dat is niet zo dus bij deze : babyshiv is Bink!

Visje wat is je avatarfrustratie?

En hier ook grote zonwens! Wil zo graag lekker bloot knuffelen maar het is telkens veel te koud voor weinig kleertjes..

En Carnaval, schaatsen? Wat is dat? Voel me alleen nog maar melkmachine en slaap zoo weinig. Bink is ziek geweest en wilde voortdurend drinken-drinken-drinken en de hele dag in de draagzak. Nu hij weer beter is gaat het overdag goed, om de 4 uur! maar in de nacht, al een paar weken elke nacht enorm vaak dorst en het is de moeite niet hem terug in zn bedje te leggen, elke 1 1/5 uur is geen uitzondering, zucht.

Choca en Jojo ook een dorstig typje begreep ik?

Heb het idee dat het met een sprongetje te maken heeft want hij is ineens een stuk 'groter' geworden.

Nu nog even doorslapen, ben echt kapot.

Choca welke draagzak heb jij ook alweer?

En flesjes hier ook niet meer dan 170. Wggooien is uit den boze dus eerst de ontdooide op en dan pas de verse (heb de flesjes genummerd).

Hoorde laatst dat BV prima is om in het badje te doen, wordt superzacht zegt men? Dus restjes kunnen altijd mee naar de badkamer .

Bieteltje Minie en Lieselotje nog in da house?
Choca: ook bij het kindercarnaval in C. geweest?? Wij waren daar zondag met mijn dochter. Gisteren naar de optocht geweest en een kroegentoch gedaan. Vandaag is manlief alleen.. Heb het wel gezien nu

Hier ook dramanachten, maar ik zie dat er meer zo zitten dus het zal er wel bji horen dan

xxx
Sosh: ben er nog hoor...

Heb het alleen vreselijk druk met verhuizen, baby, carnaval enz enz enz.. Lees wel regelmatig bij maar van een bericht achterlaten komt vaak niet veel...

Kees is ook wel een schatje.... makkelijk manneke. Alleen de laatste paar nachten in het bal met hem..... Maar hij heeft dan ook af en toe hele grote groene bullebakken in zijn neus waardoor hij geen lucht krijgt...
O... al geplaats terwijlik nog niet klaar was..

Anyway.. ben nu aan het werk en heb ik wat meer tijd om te forummene hahahahaa

Maar shosh... klinkt niet echt lekekr die nachten bij jou...

pittig hoor. VOnd vannacht al een drama. Moesten er 2 x uit... bleh...
@sosh: slaap lekker!! Ik weet ook niet wat het is hoor... :-) Ik heb het met de eerste ook nooit gehad zo......

Ik vind het trouwens wel heel bijzonder dat alle bv-babies kleinere hoeveelheden in hun flessen hebben dan de kv-babies. Ligt dat nou echt alleen maar aan het op verzoek voeden ipv in een schema??
Weer ff snel in mijn kolfbreak

@ Lieselotje: daar waren wij inderdaad! Met hele gezinnetje: foto op Hyves dus misschien herken je ons!?! Hoe waren jullie verkleed?

@ Jojo: volgens mij is bv veel lichter verteerbaar dus drinken ze liever vaker en kleinere beetjes. Maar ik ken ook een mama van een kindje van pas 3,5 maand die op schema 8-12-16-20 zit met 200cc in de flessen overdag (soms best beetje jaloers op!)

@ Shiv, hier ook af en toe melkmachinegevoelens... Maar het is voor het goede doel hè? Die nachten hakken er flink in hè? Hier hou ik Tom soms gewoon in bed - wel veilig uiteraard - scheelt wel wat omdat je dan echt alleen maar hoeft aan te leggen en zo weer klaar bent. Ik heb trouwens een beco butterfly draagzak, met carnaval op zondag oude chicco-zak gebruikt omdat ie bijna z'n nek verdraaide in die beco want daar kan ie niet naar voren kijken. Beco is wel veel beter maar voor die paar uurtjes kan dat niet zoveel kwaad!

Bv-dames: hoe gaan jullie afbouwen? Ik wilde eerst een kolfsessie eraf halen maar een avond/nacht-fles met rijstebloem is misschien ook wel handig! Alhoewel: verzekert niet dat hij dan langer slaapt...

@ Lies: geef jij ook al rijstebloem? Gezellig dat je er weer bent trouwens! Keesje is wel het lichtste uit t rijtje op pag 1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven