Gezondheid alle pijlers

Nuvaring?

10-02-2010 14:08 35 berichten
Ik ben op zoek naar een nieuwe anticonceptiemethode omdat ik de pil niet meer wil gebruiken. Nou twijfel ik tussen een spiraaltje en de nuvaring. Omdat ik 18 ben zou een spiraatlje nog niet echt aan te raden zijn..

Nou ben ik erg benieuwd naar jullie ervaring met de nuvaring.
Alle reacties Link kopieren
Uitgevallen? Ik heb geen idee hoe je het voor elkaar zou krijgen om dat ding er uit te laten vallen hoor.
Ik gebruik de nuvaring ook en ben super tevreden! Je kan 'm niet vergeten, minder hormonen. Ik voel me ook een stuk beter, of dat nou tussen mn oren zit of niet maakt niet uit hihi. Zeker het proberen waard!
-
persoonlijk met nuvaring; een en al bijwerkingen.

Hoofdpijn, labiel, weinig gevoel in benen, misselijk, buikpijn, veel afscheiding.....

De dokter zegt dat na een paar maanden de bijwerkingen afnemen, maar het was zo heftig dat ik snel stopte...
Ik heb de nuvaring ook een aantal jaren gebruikt. Legde in eerste instantie niet de link tussen mijn hoofdpijnen (4 tot 5x per week) en de ring, ook omdat er veel dingen in mijn leven gebeurden die hoofdpijn konden veroorzaken, maar toen ik op een gegeven moment even stopte, waren m'n hoofdpijnen weg! Ik kreeg meer zin in sex, had veel minder afscheiding en gelukkig ook geen nare schimmelinfecties meer...

Sorry, geen mooi verhaal, maar ik had dus wel veel bijwerkingen en ik heb 2,5 jaar 'geringd'.

Succes met je keuze!
Ik heb 5 jaar lang getopt met mijn koperspiralen, ja je leest het goed. Ieder jaar was het opnieuw raak en bleek de spiraal gezakt te zijn en dus niet meer 100% veilig, waardoor ze verwijderd moesten worden. Dit heeft veel afspraken bij de gyn gekost en dat was niet makkelijk met hun drukke agenda.

Ook was mijn ongesteldheid heel heftig! Op zich had ik hier nooit problemen mee, maar ik had soms wel zo'n kramp dat ik bijna van mijn stokje ging.

Sinds 2 maanden gebruik ik nu de nuvaring, aan de ene kant onwijs fijn, omdat je net als bij een spiraal er niet aan hoeft te denken, ook is het heerlijk dat ik maar ongeveer 2 a 3 dagen ongesteld ben geweest en vergeleken met de heftigheid voorheen was dit niks!

maar ik merk wel dat ik heftiger ben geworden qua emotie en minder behoefte voel aan seks, dat zijn dan best wel grote nadelen voor mij persoonlijk.

maar ik ga hier zeker nog mee door!

Jammer dat je bijna alleen maar anticonceptie hebt met hormonen :-s

succes met je keuze!!
-
AMdd, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar is de gynefix niet iets voor jou? Er is een topic over hier op viva en voor de mensen die liever geen hormonen gebruiken klinkt het echt ideaal.
Ik gebruik de Nuvaring nu 4 1/2 jaar. Ik heb er nog 1, dan houd ik er voor even mee op (niet vanwege de ring, maar omdat we graag een kleintje willen ).

Ik heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad. Hij is er nooit uitgevallen, vriend voelt em niet, geen bijwerkingen zoals hoofdpijn of droge vagina. Ik ben wat verstrooid, dus de nuvaring was voor mij ideaal. Maar het is wel voor iedereen anders. Ik zou hem inderdaad gewoon drie maanden proberen. Is het niks voor je, dan kun je altijd nog voor een spiraaltje gaan.

Ik betaal trouwens wel een eigen bijdrage, volgens mij tussen de 15 en 20 euro per drie maanden. (heel slecht dat ik dit niet weet!). Dat had ik er wel voor over, vanwege de eerder genoemde verstrooidheid, en hele nare bijwerkingen van de pil.
Ik gebruik al vier jaar nuvaring en wil niet meer anders. Nooit meer de pil vergeten, alleen het alarm van je mobiel even aanzetten wanneer die in en uit moet (of de bijgeleverde stikkertjes in je agenda plakken). En je voelt m ook niet zitten. Nog een groot voordeel is dat de hormonen in drie weken tijd worden afgegeven en dat je niet zo'n hoeveelheid tegelijk binnen krijgt als bij de pil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven