Schaamte is nog het ergste
zondag 14 februari 2010 om 18:13
Hoi meiden,
Heel veel van de onderwerpen die ik hier lees spreken me aan, of heb ik mee te maken op dit moment. Heel veel van jullie adviezen en tips neem ik dan ook graag ter harte en kan ik heel goed gebruiken. Wat ik van mezelf niet snap is waarom ik me zo schaam (voor de acties van een ander) Normaal gesproken ben ik stoere chick, zorg goed voor mezelf heb een kicke baan, alles ok zeg maar. Maar in dit huwelijk van 7 jaar lijk ik wel een vaatdoek, echt een slappe muts en ik HAAT het. Ik schaam me zo voor de buitenwereld dat ik in zo'n probleem relatie zit. Weet ook echt niet mee wat ik nu moet doen. Het oplossen van alle problemen die er nu spelen is al niet makkelijk maar daarna.....! Waarschijnlijk vind ik het ook heel moeilijk om aan mezelf toe te geven dat het allemaal naar de klote is maar ik ga serieus aan mezelf twijfelen nu..
Heel veel van de onderwerpen die ik hier lees spreken me aan, of heb ik mee te maken op dit moment. Heel veel van jullie adviezen en tips neem ik dan ook graag ter harte en kan ik heel goed gebruiken. Wat ik van mezelf niet snap is waarom ik me zo schaam (voor de acties van een ander) Normaal gesproken ben ik stoere chick, zorg goed voor mezelf heb een kicke baan, alles ok zeg maar. Maar in dit huwelijk van 7 jaar lijk ik wel een vaatdoek, echt een slappe muts en ik HAAT het. Ik schaam me zo voor de buitenwereld dat ik in zo'n probleem relatie zit. Weet ook echt niet mee wat ik nu moet doen. Het oplossen van alle problemen die er nu spelen is al niet makkelijk maar daarna.....! Waarschijnlijk vind ik het ook heel moeilijk om aan mezelf toe te geven dat het allemaal naar de klote is maar ik ga serieus aan mezelf twijfelen nu..
zondag 14 februari 2010 om 18:13
Hoi meiden,

zondag 14 februari 2010 om 18:26
? Ik weet niet wat het probleem in je relatie is. Ernstig? (verslaving, vreemdgaan,mishandeling) of is je man van het dominante type en voel jij je een deurmat?
In het laatste geval: vuist op tafel slaan, en een goed gesprek aangaan wat jij in de toekomst anders wilt zien.
Of is 'de koek op'? Weet je niet meer of je nog wat voor hem voelt? (broer/zus relatie). Zet voor jezelf op een rijtje waarom je nog in de relatie zit (prestige/aanzien, gemakzucht, hoop op verbetering, gewoonte, soort van premidlife dipje...) Krijg het even voor jezelf helder.
In het laatste geval: vuist op tafel slaan, en een goed gesprek aangaan wat jij in de toekomst anders wilt zien.
Of is 'de koek op'? Weet je niet meer of je nog wat voor hem voelt? (broer/zus relatie). Zet voor jezelf op een rijtje waarom je nog in de relatie zit (prestige/aanzien, gemakzucht, hoop op verbetering, gewoonte, soort van premidlife dipje...) Krijg het even voor jezelf helder.
zondag 14 februari 2010 om 18:26

zondag 14 februari 2010 om 18:28

zondag 14 februari 2010 om 19:00
Ze is iemand geworden die ze helemaal niet wil zijn, dit huwelijk van 7 jaar heeft haar veranderd in een schim van haarzelf, een vaatdoek. Ze speelt mooi weer naar de buitenwereld maar ze weet dat eens die ballon van schone schijn gaat klappen. Ze schaamt zich daarvoor kapot. dat ze niet meer is wie ze was en ze in een situatie is beland die niemand van haar verwacht had.
Zoiets?
Zoiets?

zondag 14 februari 2010 om 22:19
Ben ook geneigd te denken dat we hier met de gelijknamige TV-serie te maken hebben: keeping up appearances.....
TO: voel jij je een soort van Mrs Bucket Bouquet? Die zich schaamt tov van vrienden en familie? Een toneelstukje opvoert zodat de buitenwereld maar niet hoeft te zien/horen wat er daadwerkelijk achter de voordeur afspeelt?
Je OP is wat wazig nl.
TO: voel jij je een soort van Mrs Bucket Bouquet? Die zich schaamt tov van vrienden en familie? Een toneelstukje opvoert zodat de buitenwereld maar niet hoeft te zien/horen wat er daadwerkelijk achter de voordeur afspeelt?
Je OP is wat wazig nl.
maandag 15 februari 2010 om 14:57
Wow, veel reacties zeg! Ik ben inderdaad nogal vaag begrijp ik, zag het even niet zo meer zitten toen ik het bericht plaatste. Ben ruim 7 jr samen met een alcoholist en drugsgebruiker (althans dat blijkt de laatste jaren) ben nog steeds aan het knocken om hulp te zoeken en oplossingen te vinden. Ik vind zelf dat ik mijn problemen niet te veel bij anderen neer moet leggen omdat het wel duidelijk is dat dit zo niet goed gaat. Ik bedoel misschien dat ik mezelf slap vind dat ik in deze situatie terecht ben gekomen en nog steeds geen duidelijke keuzes heb gemaakt. Hoe raar het ook klinkt, soms kom je op een gegeven moment in een situatie terecht die niet vanaf het eerste moment zo is maar langzaam ontstaat. Hoe ik hier nu uit moet komen weet ik zelf ook even niet meer. Ennne... met kicke baan enzo bedoel ik gewoon dat ik het verder erg naar mijn zin heb in het leven, ik zit goed in mn vel maar deze hele relatie is te moeilijk.