Schaamte is nog het ergste

14-02-2010 18:13 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Heel veel van de onderwerpen die ik hier lees spreken me aan, of heb ik mee te maken op dit moment. Heel veel van jullie adviezen en tips neem ik dan ook graag ter harte en kan ik heel goed gebruiken. Wat ik van mezelf niet snap is waarom ik me zo schaam (voor de acties van een ander) Normaal gesproken ben ik stoere chick, zorg goed voor mezelf heb een kicke baan, alles ok zeg maar. Maar in dit huwelijk van 7 jaar lijk ik wel een vaatdoek, echt een slappe muts en ik HAAT het. Ik schaam me zo voor de buitenwereld dat ik in zo'n probleem relatie zit. Weet ook echt niet mee wat ik nu moet doen. Het oplossen van alle problemen die er nu spelen is al niet makkelijk maar daarna.....! Waarschijnlijk vind ik het ook heel moeilijk om aan mezelf toe te geven dat het allemaal naar de klote is maar ik ga serieus aan mezelf twijfelen nu..
Hoi meiden,

Heel veel van de onderwerpen die ik hier lees spreken me aan, of heb ik mee te maken op dit moment. Heel veel van jullie adviezen en tips neem ik dan ook graag ter harte en kan ik heel goed gebruiken. Wat ik van mezelf niet snap is waarom ik me zo schaam (voor de acties van een ander) Normaal gesproken ben ik stoere chick, zorg goed voor mezelf heb een kicke baan, alles ok zeg maar. Maar in dit huwelijk van 7 jaar lijk ik wel een vaatdoek, echt een slappe muts en ik HAAT het. Ik schaam me zo voor de buitenwereld dat ik in zo'n probleem relatie zit. Weet ook echt niet mee wat ik nu moet doen. Het oplossen van alle problemen die er nu spelen is al niet makkelijk maar daarna.....! Waarschijnlijk vind ik het ook heel moeilijk om aan mezelf toe te geven dat het allemaal naar de klote is maar ik ga serieus aan mezelf twijfelen nu..
Eh, ik snap er niet veel van... Wat wil je precies met deze TO?
Ik snap er ook helemaal niks van.
quote:smart79 schreef op 14 februari 2010 @ 18:16:

Eh, ik snap er niet veel van... Wat wil je precies met deze TO?Wat wil TO met TO??? zeg,.... het verhaal was al verwarrend genoeg...
Mijn man zegt altijd: "ze kunnen beter over me kletsen dan van me (vr)eten"

De mening van andere mensen moet jou in dit geval helemaal niet boeien. Fijn je leven weer op de rails proberen te krijgen, mensen denken toch wat ze willen.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

,
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Een kicke baan??

Maar goed, volgens mij maak je je leven zelf toch? een ander niet? Je kiest voor je eigen geluk hoor.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
? Ik weet niet wat het probleem in je relatie is. Ernstig? (verslaving, vreemdgaan,mishandeling) of is je man van het dominante type en voel jij je een deurmat?

In het laatste geval: vuist op tafel slaan, en een goed gesprek aangaan wat jij in de toekomst anders wilt zien.

Of is 'de koek op'? Weet je niet meer of je nog wat voor hem voelt? (broer/zus relatie). Zet voor jezelf op een rijtje waarom je nog in de relatie zit (prestige/aanzien, gemakzucht, hoop op verbetering, gewoonte, soort van premidlife dipje...) Krijg het even voor jezelf helder.
Waarschijnlijk zie jij het falen van je relatie als een persoonlijke nederlaag.

Misschien is het handig om hier uit te leggen wat er aan de hand is waar jij je zo voor schaamt. Misschien ligt het helemaal niet aan jou en is er niets om je voor te schamen.
Waarom vind je jezelf een vaatdoek en slappe muts?
Een kicke baan??

Maar goed, volgens mij maak je je leven zelf toch? een ander niet? Je kiest voor je eigen geluk hoor
Kan aan mij liggen, maar volgens mij zijn er 2 dezelfde topics geopend..
Waarom kan het je zoveel schelen wat een ander van je vindt?
dit topic is dubbel!
quote:liselore schreef op 14 februari 2010 @ 18:25:

[...]

Wat wil TO met TO??? zeg,.... het verhaal was al verwarrend genoeg... Dit was om even duidelijk aan te geven hoeveel ik er van snap
7 jaar is al een beste tijd......... het worden er vanzelf 8 als je niks doet.....

Je kunt ook nu weer je stoere chick modus aanzetten en trots zijn dat je korte metten hebt gemaakt met de problemen die er spelen en het weer zo goed als je kan weer op de rit hebt....
Kun je er iets meer uitleg bij geven? Ik snap niet wat je vaatdoek ermee te maken heeft

(nee serieus, waar zit je mee>?)
Dat zeg ik....
Ik denk dat ze voor de buitenwereld alles goed voor elkaar heeft, behalve haar relatie en daar schaamt ze zich voor.
Ze is iemand geworden die ze helemaal niet wil zijn, dit huwelijk van 7 jaar heeft haar veranderd in een schim van haarzelf, een vaatdoek. Ze speelt mooi weer naar de buitenwereld maar ze weet dat eens die ballon van schone schijn gaat klappen. Ze schaamt zich daarvoor kapot. dat ze niet meer is wie ze was en ze in een situatie is beland die niemand van haar verwacht had.

Zoiets?
en ze heeft een leuke baan.
Beste allemaal,

de twee dubbele topics zijn samengevoegd.

Angel 5
quote:danivo schreef op 14 februari 2010 @ 19:03:

en ze heeft een leuke baan.Neee, een kicke baan.
Ben ook geneigd te denken dat we hier met de gelijknamige TV-serie te maken hebben: keeping up appearances.....

TO: voel jij je een soort van Mrs Bucket Bouquet? Die zich schaamt tov van vrienden en familie? Een toneelstukje opvoert zodat de buitenwereld maar niet hoeft te zien/horen wat er daadwerkelijk achter de voordeur afspeelt?

Je OP is wat wazig nl.
Wow, veel reacties zeg! Ik ben inderdaad nogal vaag begrijp ik, zag het even niet zo meer zitten toen ik het bericht plaatste. Ben ruim 7 jr samen met een alcoholist en drugsgebruiker (althans dat blijkt de laatste jaren) ben nog steeds aan het knocken om hulp te zoeken en oplossingen te vinden. Ik vind zelf dat ik mijn problemen niet te veel bij anderen neer moet leggen omdat het wel duidelijk is dat dit zo niet goed gaat. Ik bedoel misschien dat ik mezelf slap vind dat ik in deze situatie terecht ben gekomen en nog steeds geen duidelijke keuzes heb gemaakt. Hoe raar het ook klinkt, soms kom je op een gegeven moment in een situatie terecht die niet vanaf het eerste moment zo is maar langzaam ontstaat. Hoe ik hier nu uit moet komen weet ik zelf ook even niet meer. Ennne... met kicke baan enzo bedoel ik gewoon dat ik het verder erg naar mijn zin heb in het leven, ik zit goed in mn vel maar deze hele relatie is te moeilijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven