Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
quote:chayuz schreef op 15 februari 2010 @ 18:50:

Whoei, via marktplaats 100 kaarten gescoord voor 6 euro :D ik ben benieuwd!

Al kun je er maar een kaart of 15 van gebruiken dan nog is het een koopje!!!

Getsie een kaart met aftershave, pubergedrag!!!!!!!
Ha, zojuist een Hurray uit Slovenie gekregen, heb weer een kaartje kunnen sturen (Portugal). Ik begin te vermoeden dat er ondanks het "opschonen" van expired kaarten, weer wat expired kaartjes aan zitten te komen. Zo heb ik o.a. onderweg: Taiwan 44 dagen, UK 41 dagen, USA 40 dagen, Canada 34 dagen en Rusland 25 dagen. Duurt wel lang allemaal...

@Brutsel: haha, wat een toeval zeg!! Maar wel stomme kaartjes... :(
Hier geen officiele kaartjes vandaag. Had wel een envelop uit Engeland met 5 kaartjes.... Wie had ook al weer die link hier neergezet??? De kaartjes zijn érg leuk dus hartelijk dank voor de link.
Snjókorn falla, á allt og alla
StefanieV: goed om te zien dat je hier hebt gepost vandaag! Dat treinongeluk is bij jouw in de woonplaats gebeurd toch?! Heel erg zeg!

Ik heb vandaag een heel leuk kaartje met Nijntje gekregen voor de hyvesruil! Bedankt ..... ! (ik zal de verzender dan ook nog maar ff geheim houden). Verder geen kaarten vandaag.
StefanieV, phoe, dat treinongeluk! Heftig!

Carnavallers, hoe is het met jullie?

Mijn expired kaart (naar Rusland) is toch nog aangekomen!

En een leuke hurray.

C_Estelle, ik heb nog wel wat voelbal kaarten voor larf. Zal ze woensdag ofzo even opsturen. Hopen dat ze dan wel aankomen...
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
quote:snjokorn schreef op 15 februari 2010 @ 21:03:

Hier geen officiele kaartjes vandaag. Had wel een envelop uit Engeland met 5 kaartjes.... Wie had ook al weer die link hier neergezet??? De kaartjes zijn érg leuk dus hartelijk dank voor de link.Oh leuk, ben benieuwd, ik had ze ook besteld. Weet ook niet meer van wie de link kwam, varusha misschien?
JJ: ja het treinongeluk is hier vlakbij gebeurd, vind het echt raar. Ik neem gelukkig nu niet zo vaak meer de trein, vroeger dagelijks maar nu niet meer, maar toch. Gelukkig geen bekenden van mij op de trein maar toch spijtig voor alle nabestaanden.

Ik heb die kaartjes ook vandaag gekregen snjokorn :-)

Even een klein vraagje, waar vinden jullie trouwens nijntjes-kaarten enzo? Ik vind echt nergens in de buurt of uit de buurt postkaarten, enkel dubbele kaarten. Dus kaartjes zoeken is voor mij echt een ramp, word er hopeloos van :s
quote:Teigera schreef op 15 februari 2010 @ 21:23:

[...]

Oh leuk, ben benieuwd, ik had ze ook besteld. Weet ook niet meer van wie de link kwam, varusha misschien?Klopt, op pagina 58.. staat de link naar de site ;-p.
quote:StefanieV schreef op 15 februari 2010 @ 21:29:

Even een klein vraagje, waar vinden jullie trouwens nijntjes-kaarten enzo? Ik vind echt nergens in de buurt of uit de buurt postkaarten, enkel dubbele kaarten. Dus kaartjes zoeken is voor mij echt een ramp, word er hopeloos van :sArtunlimited.com heeft ansichtkaarten van nijntje en versturen volgens mij ook naar Belgie.
Och jeetje ja.. idd dat onngeluk met die trein.

Bij ons bij de boekhandel kan je nijntje jip en janneke kaarten krijgen, gewoon ansichtkaarten. Maar zijn niet goedkoop ofzo, betaal je zo'n 90-1,30 voor.
Stefanie: Toch een opluchting dat jij of vrienden/familie van je niet betrokken zijn geraakt! Het is daarom niet minder tragisch!

Ik heb vandaag de optocht kunnen bekijken en een beetje kunnen feesten dankzij de fysio-tip van Snjo! Thank you sooo much! Het was ijskoud, maar erg leuk!
quote:Ik heb van de volgende mensen nog geen reactie gehad: Justme80, Janna80, Zazana, Jokejacket, Ligaa, Snoet80 , Fishie44, Noa_lynn, Kozoo, StefanieV en Kobe.

Dit zijn de mensen die we op Hyves hebben. Zijn er misschien nog nieuwelingen die ook willen meeten? Dan moeten ze zich via Hyves aanmelden. Mij kun je vinden als c-estelle. hyves etc

Ik heb net nieuwe kaartjes aangevraagd, een mag naar China en een hier in NL maar voor zover ik weet niemand van hier. Wel een leuk profiel trouwens!

Stefanie, heftig hoor dat ongeluk. Ik zit in die business en heb al heel snel beelden gezien, daar wordt je niet vrolijk van.

Ik zie dat mijn hyves kaartje is aangekomen! Ik ben blij dat het leuk bevonden word!

Janna, lief dat je nog wat kaartjes hebt voor Larf.
Oh, mij kan je ook doorstrepen hoor C_Estelle

Stefanie, gelukkig geen bekende van je, maar het blijft erg natuurlijk...
Als ik tijd heb, ga ik trouwens woensdag naar de Artunlimited winkel die Tine me heeft aangewezen, als er mensen zijn met speciale wensen wil ik er wel voor kijken.

Ik begreep dat de kaarten er 90 cent zijn en bij 20 stuks al 80 cent. Wie weet bij grotere afname nog goedkoper!
Oh, en C_Estelle; moet hij er nog heul veul, of heeft ie er al best wel wat? Anders kan ik ev. alleen degene die hij nog niet heeft opsturen? Of wil hij ook graag dubbele
quote:Janna80 schreef op 15 februari 2010 @ 21:44:

Oh, mij kan je ook doorstrepen hoor C_Estelle Niet, want ik weet niet wanneer jij kunt, etc!
Als we nou aan iedereen in NL waar we een kaart of hurray naartoe sturen schrijven dat we dit topic hebben, zouden we dan veel nieuwe mensen hier krijgen?
quote:c_estelle schreef op 15 februari 2010 @ 21:47:

[...]

Niet, want ik weet niet wanneer jij kunt, etc! Nou, dan moet jij er ook bij! Want ik weet ook niet wanneer jij kunt, etc!
C_estelle en Janna80 jullie hebben mail via hyves .

Mij mag je dan ook doorstrepen..
anoniem_89977 wijzigde dit bericht op 15-02-2010 23:47
Reden: Smilie verbeterd
% gewijzigd
quote:Janna80 schreef op 15 februari 2010 @ 21:45:

Oh, en C_Estelle; moet hij er nog heul veul, of heeft ie er al best wel wat? Anders kan ik ev. alleen degene die hij nog niet heeft opsturen? Of wil hij ook graag dubbele

Hij heeft er al best veel maar moet er nog zo'n 75 ofzo, en hij heeft een hele stapel dubbelen. Helaas mogen ze op school niet ruilen, dat moet wachten tot na schooltijd. Zelfs in de pauze mogen ze niet ruilen, eigenlijk mogen de kaartjes niet eens mee naar school.

Anders stuur ik je het lijstje even via Hyves, ik heb net een inventarisatie gemaakt, hij ruilt ook met een kind van een forummer al kaartjes!
Ja, prima. Dan kijk ik even. En dan gaat de rest naar m'n buurjongentje!
Dan nu de final :

Ik heb van de volgende mensen nog geen reactie gehad: Justme80 en Ligaa. Kan dat kloppen?
Nee, alleen van Justme nog niet! Ligaa heb ik nl. wel gehad, kijk maar op het lijstje.
quote:Jokejacket schreef op 15 februari 2010 @ 21:39:

Stefanie: Toch een opluchting dat jij of vrienden/familie van je niet betrokken zijn geraakt! Het is daarom niet minder tragisch!

Ik heb vandaag de optocht kunnen bekijken en een beetje kunnen feesten dankzij de fysio-tip van Snjo! Thank you sooo much! Het was ijskoud, maar erg leuk!

Graag gedaan.

Was het leuk??
Snjókorn falla, á allt og alla
Ja sorry ga zo direct even hyvessen ;):P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven