Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Jaaaa ik had 3 kaartjes bij thuiskomst vandaag ! Tweemaal uit Amerika en eenmaal uit Japan Mijn sportkaart is ook binnen, dus ik kan me lekker gaan uitleven

@ Kobe, als je dichterbij woonde kwam ik het wel ophalen Maar naar Maastricht ben ik wel 2.5 uur onderweg vrees ik....

Morgen gaat het kaartje voor de hyvesruil op de bus! Ga nu even een leuke kaart uitzoeken
Zo vandaag een kaartje uit Nieuw Zeeland, vind hem wel mooi. Kan hem helaas niet inscannen, hij is te groot (ook voor mijn mapje overigens)

Verder geen hurray's ofzo.
Oh nee chayuz, wat een actie

Vandaag een kaartje ontvangen uit Korea, diegene waar ik hem ontvangen heb komt uit nieuw zeeland.

Maar nu het mooie... er staat alleen happy postcrossing achterop. ( en het ID natuurlijk)

Lees ik het profiel.... staat er dit: Hello I will be using your post cards as reading practice for my grade 2 middle school students so please write some thing nice.

I like post card that have been written on. Please don't send me blank postcards as i will use them and send them on.

NOu breekt mijn klomp...... laat haar dan ook zelf de achterkant volkalken.... pfff
Goedenavond!

Tis hier gekkenhuis, op mijn werk, daar krijgen we grootscheepse controle van onze opdrachtgever en thuis is mijn vader bezig met het laminaat leggen, grote puinhoop dus. :(

Nou ja, het word alleen maar beter zullen we maar denken.

Tine, ik heb dus nog geen tijd gehad om naar het kaarten winkeltje te gaan, hoop dat ik morgen tijd heb maar ben bang van niet. Moet morgenochtend extra werken.

Geen PC acties hier (Hurrays of kaarten op de mat), alleen de kaarten geschreven van de kaarten die ik gisteren al had aangevraagd.

Nu lekker naar bed, ik ben bekaf.
Haha, Chayuz, geweldige actie. Zou mij ook kunnen overkomen hoor!

Hier vandaag een leuk Nemo-kaartje uit de USA, en een Hurray, nieuw kaartje gaat naar Duitsland.
Hej!

Chayuz,

C_Estelle, ik stuur je morgen de voetbalkaartjes!

En dan kunnen we even na gaan denken over de plaats/datum/locatie enzo

Ik had de 5 gratis kaarten die je via die (engelse) site aan kon vragen in de bus

En 2 kaarten, uit Vietnam en USA.

Morgen even een nieuw adres aanvragen en m'n hyves ruil kaartje schrijven!

Fijne avond allemaal!!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
O Janna die had ik gisteren in de bus :-) Echt mooie kaartjes vind ik!
Zowel Janna en Justme een kaart uit een bijzonder land ontvangen dus! Cool hoor! Vietnam en Korea

Jammer van je 2e expired, Snjo (ik ga vandaag maar even een manueel therapeut bellen, want het gaat weer niet!)...

Tine: Fijn dat je je weer lekker voelt. Vandaag krijg je meer te horen van je sollicitatie toch?! Die kaartenwinkel waar je geweest bent, zijn we met een pc-meeting al eens geweest en toen hebben we de meneer daar haarfijn uitgelegd wat postcrossing is hihi!

Sweetcandy: sportse!

Mn vriend had trouwens superbijzondere postzegels ontvangen van pmk! van 160 guldencent met het hele velletje om de postzegel heen zeg maar...

Vandaag hopelijk een leuke official op de mat, is alweer even geleden!
Hi dames,

Wat leuk dat jullie zoveel posten. Ik lees wel mee, maar ben niet zo'n reageermens Moest erg lachen om jou chayuz, zou mij ook kunnen overkomen. Heeft er wel toe geleid dat ik nu ook geregeld op marktplaats rondstruin, maar tot nu toe nog niks interressants langs zien komen. Moet je geluk mee hebben denk ik.

Ik ben sinds vorige week 'behekst' met het pc-virus, en ga zo mijn 8ste kaartje (naar China) sturen (nog niks ontvangen, maar ik heb geduld) en nu staat er dit in haar profiel, is tevens haar hele profiel:

"i like postcard of coffee & red tea !"

Laat ik toevallig niks hebben in dat thema, en even naar een kaartenwinkel gaan is er niet bij, zou niet weten waarheen, de kaartenwinkels hier zijn dun gezaaid, tenminste met enkele ansichtkaarten.

Ga die moeite maar niet doen en stuur haar een groeten uit holland kaart, staan stroopwafels op, zal er achterop zetten dat ze die in de coffee of tea kan dippen
Whaha... nee, de stroopwafels op een kop warme thee leggen, zodat de stroop lekker zacht wordt! Mjammie :P
quote:Jokejacket schreef op 17 februari 2010 @ 11:04:

Whaha... nee, de stroopwafels op een kop warme thee leggen, zodat de stroop lekker zacht wordt! Mjammie :PJa heerlijk! Heb ik ook gedaan in Noorwegen met een groepje buitenlandse studenten. Ze vonden het maar vreemd, maar wel erg lekker
Oh ik heb hetzelfde probleem, ik vind ook nooit mooie ansichtkaarten :-) Heb nu gelukkig een winkeltje gevonden met ansichtkaarten maar nog vind ik er niet alles.

Stroopwafels eet ik ook graag! Njammie, die echte vanuit NL, moet ze echt nog eens hier in BE zoeken zeg. Zo lekker!
wat wordt er weer veel gepost hier! Ik lees het toch wel 2x op een dag, anders is het niet bij te houden Ik ben nu kaartjes aan het schrijven, mag er 4 sturen: Tsjechie, Polen, Litouwen (dat is toch lithuania?)) en Engeland. Mooie wisselende landen dus!
Jep Lithuania is Litouwen :-)

Leuke, afwisselende landen inderdaad!
Goedemorgen!

@Sweetcandy, ja dat is inderdaad Lithouwen!

@Vrouw, ik zou haar ook gewoon een groeten uit Holland kaarst sturen. Ik probeer altijd wel om iets te sturen wat ze leuk vinden, maar soms is het ook wel een beetje onmogelijk.

@JJ, inderdaad ik zit al naast de telefoon maar nog niets gehoord. Ik wacht nog even geduldig af. Ik hoop dat het met jou ook snel beter gaat! Vandaar dat dat mannetje het wist, haha hebben jullie toen de hele winkel leeg geshopt:)

@Teigera, leuk Nemo! Die is zo schattig!

@C_estelle, kijk maar uit hoor, als je er eenmaal geweest bent... Ik ben er nu ook al twee keer geweest.. Verslavend zo veel mooie kaarten!

@Justme, nou ja zeg wat een muts... Zoiets doe je toch niet een kaartje hergebruiken omdat iemand er niets op zet en vervolgens er zelf ook niets opzetten...

Op mijn kaart die ik gister vanuit Rusland kreeg stond het volgende

I wish you to met your beeeeg love!

If you like my postcard, i would be happy to get a thank you postcard from you.

Most of all I like blak and white

Geen naam of groetjes eronder alleen boven aan de kaart haar adres en haar idee stond ook niet goed op de kaart.

Wat vinden jullie hiervan? Zouden jullie haar een kaart sturen? Ik weet niet helemaal wat ik hier nou van vind... Het enige wat ze eigenlijk schrijft is dat ze een kaart terug wil....
Oei ik ben wel aan het vervuilen zie ik, wat een lap tekst.

De post is al langs geweest net! Yippie!! Twee kaartjes! 1 met hele lieve katjes erop van een RR en een official uit Taiwan!!! Met een hele gave rotskust erop! *Tine is blij*
Nee, wie vraagt..... daar zou ik echt niks naar toe sturen hoor! Dat is ook niet het idee van postcrossing, ze krijgt vanzelf een kaart vanuit een ander land
Tine, dat klinkt als 2 hele leuke kaartjes! Die kaarten brengen wat afleiding voor het wachten op dat ene telefoontje! Ik zou, net als Sweetcandy zegt, ook geen kaart terugsturen. Dit is wel heel direct erom vragen. Ik stuur wel eens een kaart terug als ik het ook een heel leuk en sympathiek kaartje vindt, wat hij/zij mij heeft gestuurd.

Ik heb een superleuke hurray uit Duitsland gekregen net! Maar ik vraag nog steeds niks aan, eerst maar es officials ontvangen.
Sweetcandy en JJ ik ga ook geen kaart sturen.. Vind het een beetje zeuren wat ze doet. Al had ze wel op zich een mooi kaartje maar inderdaad zoals je zegt ze krijgt zelf al een kaart van iemand terug nu ik haar kaart geregistreerd heb. Moet nog steeds even mn kaarten inscannen.. Maar krijg em nog niet aan de praat.

JJ leuk een hurray uit Duitsland!
Net een nieuw adres gevraagt, kaartje geschreven en wat lees ik hier... Lithouwen (Sweetcandy) en het groeten ui Holland stroopwafel kaartje (VrouwLimburg) enne, dat is dus precies mijn combinatie

Nu maar wachten op hurrays!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Ik snap het even niet meer, hoe is het afgelopen met de hyvesruil? Moet er geheim blijven wie wie had? Is het eigenlijk zo dat degene die jij had ook jou heeft?

Ik heb mijn kaartje al zaterdag verstuurd, en voor zover ik weet heeft diegene nog niet gereageerd dat ze hem heeft (of ik moet er overheen gelezen hebben). Zelf heb ik ook nog geen kaartje gehad?
Nee, het is niet zo dat degene die jij een kaart stuurt met de hyvesruil jou ook een kaart stuurt....

Weer geen officials voor mij! Saai wordt het Maar wel een superleuke en lieve kaart van mijn beste vriendinnetje met 2 geschilderde panda's, heel natuurgetrouw.
Leuk JJ!

Zazana, de kaartjes zijn wss allemaal onderweg, het mijne vandaag pas en dan moet het nog uit BE komen. Dus sorry op voorhand voor diegene die ik had

Het geheim blijven hoeft niet perse, uiteindelijk wordt het gezegd van wie het is denk ik :-)
Ik heb drie kaarten gekregen. Twee officials, eentje uit Lithouwen en eentje (voor mij een nieuw land) uit Ierland. Allebei mooi en volgeschreven. Uit Ierland is ook speciaal omdat ik daar (de Burren) ben geweest.

Verder ook nog van DE ruil het kaartje. Mag ik zeggen van wie? iig niet van Zazana.

Tine, hoe was het bij Wim Helsen? Wij hebben iig krom gelegen.

JJ, hoe is het nu met je?
anoniem_45725 wijzigde dit bericht op 17-02-2010 13:27
Reden: vergeten
% gewijzigd
Ierland is inderdaad wel bijzonder, Steph! Ik heb er ooit één kaart heen mogen sturen, maar nog niks van ontvangen. Wat staat er op de voorkant?

Het gaat hier wel... een bed opmaken was nog nooit zo pijnlijk. Ik neem de pijnstillers niet meer, want wordt er ongelooflijk moe van. Maandag heb ik een afspraak bij de manueel fysio. Lief dat je ernaar vraagt! Ben jij alweer nuchter na al het gecarnaval?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven