Werk & Studie alle pijlers

Spui hier over die &%*##&#$ van een baas van je (M/V)

15-02-2010 22:09 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou ik zal gelijk maar het spits afbijten;

Mijn baas is maar een jaar of 6 ouder dan ik maar zo'n ongelofelijke braller.... :puke: Echt zo'n omhooggevallen nerd die zichzelf Tha Man vindt..

Kom je even levellen of checken of je de goede richting in gaat met je werk, kijkt ie je aan met een blik van: Ben je DOM ofzo...?

Zit je ergens mee of ben je boos? Maakt meneer een denigrerende grap en daarmee is de kous af.

Hij blijft maar zeuren over hoe druk hij het heeft maar heeft niet het vertrouwen om werk aan ons te delegeren.

Krijg je eindelijk wel eens iets leuks te doen dan zal hij vooral zelf de credits daarvoor opstrijken naar zijn management. :puke:

En toppunt of all; krijgt hij toevallig door jou opgestelde documenten onder ogen, dan kraakt ie die tot het bot af en legt zogenaamd uit hoe het wel moest, wat dan een exacte beschrijving is van wat je al had gedaan...

YAK, wat een ongelofelijke arrogante ZAK, bleh, ik hoop dat ie erg ongelukkig wordt!

ZO, dat ben ik ff kwijt!! En ja, ik ben al aan het rondkijken

Mijn baas/bazin is een...

Totaal aantal stemmen: 19

schattebout (32%)
aardige vent/vrouw (32%)
noodzakelijk kwaad (16%)
grootste &^%#-hole die ik ken (21%)
Vera01? Ben je undercover gegaan???
euh nee, ik ben geen vera01, sorry
Gek, maar ik voel direct al sympathie voor je baas.
Maar hij zit maar mooi op die stoel en jij niet

Ik heb overigens een leuke bazin
dat hij op die stoel zit is helemaal prima, er moet er toch 1 de baas zijn. Maar het lijkt me niet te veel gevraagd om een beetje opbouwend en motiverend te werk te gaan als manager, niet dan?
Hmmm. Dit doet mij hieraan denken...

(op Facebook)
quote:Mieomij schreef op 15 februari 2010 @ 23:15:

[afbeelding]

(op Facebook)
Nu durf ik niet meer..

[afbeelding]

(op Facebook)
Ik had ook zo'n baas... net de leiding over een nieuwe afdeling maar ik had het er niet naar mijn zin. Ik ging naar zijn kantoor met mijn ontslagbrief, maar hij liep echt paars aan toen ik vertelde wat er in de envelop zat. Hij werd boos en schreeuwde dat ik meteen mijn spullen mocht pakken en bij de leeglopers mocht zitten (de IT-ers die geen opdracht hadden, ook wel VIP-ers genoemd). Ik terug naar mijn afdeling, tranen inslikkend, spullen gepakt en naar de andere afdeling gelopen. Paar dagen later komt een HR-er naar me toe en vraagt wat ik daar doe op de afdeling. Ik uitleggen. Nu liep hij paars aan en loopt heel snel naar boven toe. Half uur later zie ik mijn leidinggevende vloekend naar beneden lopen (trappenhuis met glas). Zo gauw hij de deur van mijn nieuwe afdeling open doet, tovert hij uit het niets een glimlach tevoorschijn, loopt naar me toe, slaat een arm om me heen en zegt dat hij het allemaal zo niet bedoeld had en ik het niet zo letterlijk moest nemen (huh?!) en of ik AUB nu meteen mijn spullen wilde pakken en terug naar de afdeling wilde verhuizen. Heb mijn collega's ook nooit zo verbaasd zien kijken toen ik mijn laptopje weer inplugde.

Natuurlijk vond ik die baas een lul, maar een paar jaar later hoorde ik dat hij ook een bonus kreeg voor iedereen die hij op een opdracht had, en die dag had iemand anders ook gezegd dat hij op een andere opdracht ging... Was ik een dag of twee later geweest, dan had hij heel anders gereageerd.
Ook heb ik een keer een baas gehad die dacht dat ik zijn PA was, maar mijn arbeidscontract zei dat ik Administratief Medewerker was. Was ik net allerlei rekeningen aan het invoeren en dan moest ik van hem weer vissoep van een bepaald tentje uit Zeeland halen in zijn dikke auto. Of in zijn huis wachten op tuinmeubelen die geleverd zouden worden. Stomerij, bloemen of kleding halen, allerlei cadeaus. Eerst vond ik dat vervelend, maar op een begeven moment vond ik boekhouden nog vervelender. Mijn andere collega's begonnen het echter heel vervelend te vinden dat ik steeds weg moest en niet dingen in kon boeken (tja, daar ga ik ook niet voor overwerken) en aangezien ik boekhouden ook niet veel aan vond ben ik weer gaan studeren. Beste keuze ooit geweest, trouwens.
Ik had een werkgever die eigenlijk wel "anger management" zou moeten krijgen, hoe vaak ik wel niet dingen naar mijn hoofd gesmeten heb gekregen, of gekleineerd ben om niets.. als hij zijn dag niet had dan doken wij allemaal weg om maar niet de pineut te hoeven zijn.. Ik (en andere collega's) heb vrij regelmatig huilend achter de kassa gestaan, en klanten vonden hem ook niet echt aardig..

Wij bleven daar ook echt alleen maar werken omdat we zo'n leuke groep onderling hadden
Zo een heb ik er ook gehad... bij het organiseren van een event ging hij dan he-le-maal uit zijn plaat als hij een bepaald kabeltje voor een projector niet kon vinden; beschuldigen dat wij die kwijt hadden gemaakt en vervolgens hotelpersoneel beschuldigen als er bij het stofzuigen een tape-je los was gegaan van de kabel... Hij kon ons heel vaak niet vinden als hij even niet wilde rant-en, maar daar had hij helaas wat op gevonden: walkie-talkies... dan ben je dus altijd bereikbaar. Zucht.
Kom op joh, iedereen durft toch wel wat over ex-bazen te zeggen? Laat je huidige baas dan gewoon even buiten beschouwing.

[afbeelding]

(op Facebook)
quote:Faye_C schreef op 16 februari 2010 @ 05:40:

Ook heb ik een keer een baas gehad die dacht dat ik zijn PA was, maar mijn arbeidscontract zei dat ik Administratief Medewerker was. Was ik net allerlei rekeningen aan het invoeren en dan moest ik van hem weer vissoep van een bepaald tentje uit Zeeland halen in zijn dikke auto. Of in zijn huis wachten op tuinmeubelen die geleverd zouden worden. Stomerij, bloemen of kleding halen, allerlei cadeaus. Raar idee van wat een PA is. Ik ben een tijdje PA geweest, en dat was bepaald iets anders dan dit soort onzinklusjes.
Dan had je je ziel niet moeten verkopen
Ik heb als zomerbaantje jaren geleden eens in een kledingwinkel gewerkt, als 15jarige ofzo. De assistent-filiaalleider liet mij aan het eind van de dag de kas opmaken omdat ze het zo moeilijk vond grote bedragen te tellen. De omzet in contanten bedraagde maar een paar honderd euro per dag...

Maarja, dezelfde mevrouw gaf mij op de eerste werkdag ook al de sleutels van winkel en kluis mee. Het was sowieso een nare winkel, waar iedereen over iedereen roddelde, inclusief filiaalleider en districtmanager. Na een contract van 3 maanden heb ik toch maar aangegeven dat ik niet wilde verlengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven