En we tetteren door over onze dieren

15-02-2010 22:16 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.

Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!

Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen

Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):

De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen

Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
quote:biebelie schreef op 16 februari 2010 @ 13:17:

Aah,nu lees ik dat jullie het ook al over de tabel hadden gehad..

Laat maar weten of ie nu in de eerste posting moet blijven of niet Is helemaal goed, ik heb zojuist alles aangepast, en de OP verwijst nu naar jou
Ja maar Mal,dan weten we niet meer wie van wie is en namen en leeftijden enzo.

(ik heb een geheugen als een zeef )
Zoiets als Biebele heeft, en dan van de diertjes van alle meekletsers!
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Maleficent schreef op 16 februari 2010 @ 13:19:

We kunnen ook een soort van fotocollage maken. Met allemaal dierenfotootjes in het heel klein ipv een tabel.

Die wil ik dan wel maken!

Is ook leuk!

Moet ik wel even een goed portretje maken van onfotografeerbare Poef
Ja, dat weet ik ook allemaal niet uit mijn hoofd dat kun je toch altijd nog even vragen dan? Juist gezellig.
quote:Maleficent schreef op 16 februari 2010 @ 13:11:

@ Tangerine, maar hoe noemen ze die kleur binnen het MC rasboek? Dat wilde ik weten eigenlijk (dat hij zo donker was wist ik nog wel )

Oh, eehm... eeh... eeehm... eeh.. dark chocolate?

Nee, ik weet't niet...
Nou wil ik het weten ook

even zoeken

*ben ik weer*

volgens deze site gewoon Black

niet agouti staat er bij. Dat snap ik dan weer niet helemaal
Ik heb wel eens gehoord dat zwarte dekkaters en showkatten in het donker gehouden worden omdat ze anders door het daglicht bruinig worden....

Misschien is dat aan de hand? poes krijgt "teveel" daglicht ?
Volgens mij is elke zwarte kat eigenlijk donkerbruin. Ze zien er allemaal bruin uit in de felle zon. Bij mijn zwarte kun je dan zelfs zien dat hij eigenlijk een cyper is, hij heeft allemaal strepen. Maar die zie je normaal dus niet.
Ja, die van ons heeft ook een bruine ondervacht. In gewoon licht is hij pikzwart, in de zon is hij bruinig.
Medusa is toch echt zwart, alleen in de zomer als ze veel in de zon heeft gelegen verkleurd ze. Dan wordt ze donkerbruin.

Maar daarentegen, soms lijkt ze ook wit. Dan is haar vachtje zó aan het glanzen dat ze wit lijkt. Toch ook heel apart bij een zwarte kat

En glanzen doet ze! Ziek of niet, je ziet het niet aan haar vacht.
Mijn zwart monster is ook echt pikzwart.

Eerder met eenblauwige dan een bruinoge gloed.

Op de witte pluk tussen zn achterpoten na dan..
Hihihi, zou Sirius dan tóch zwart zijn?

Meestal zeg ik ook maar gewoon zwart hoor, ipv 'zwart, maar soms ook wel donkerbruin, en met grijze okseltjes'. Dan kom je zo apart over bij niet-tetteraars. Maar hier kunnen we over kleurnuances bomen!
Hij is trouwens vreselijk zeikerig sinds er sneeuw ligt.

Hij moet en zal naar buiten,onrustig miauwen en de beide oude dames lastig vallen als het te lang duurt en als hij 30 seconden buiten is weer hysterisch miauwen en tegen de deur op staan dat hij NU naar binnen MOET..

Zeurpot..

Zou het zijn Griekse achtergrond zijn of gewoon omdat ie een man is ?
Neem lekker een luikje, Bieb. Heb je geen gezeur meer aan je hoofd. Katten willen ook graag even een "wachtrondje" lopen over hun territorium, of alles nog veilig is. En ja dat duurt niet zo lang
Hah,dit is geen wachtrondje hoor....dit is teen in de sneeuw en weer naar binnen willen.

Een luikje wil ik niet om meerdere redenen.

1 kat van de buren die ik niet binnen wil

2 dure duren

3 en eigenlijk de balangrijkste: ik wil weten waar ze uithangen en hoe lang de familie buiten is..
Ha, er wordt weer flink getetterd zie ik! Fido is ook zwart met bruinige ondervacht, in de zon is hij ook wel minder zwart ja.

Bieb, hoest met buikje van jouw zwarte monster??
Ik ben mijn eigen bananenschil
Zo, ook nog eens wat foto's in de herhaling. Zal gauw weer eens wat nieuwe maken trouwens.

Puk aan de snurk:

Heel ruim samen in de hangmat:

In je eentje is het toch comfortabeler:

En nog altijd één van mijn favoriete foto's:

Haaai Olijf!

Monster is nu weer zijn eigen irritante zelf...geen buikpijn meer volgens mij.

Hij zit nu voor me op de eettafel waar ik met laptop zit.

Vannacht en vanmorgen heeft hij strak tegen mij aan onder de dekens geslapen (en ik heb net het bed verschoond maar gelukkig verhaart hij nauwelijks)
Haha, die foto met de gieter hij kijkt ook zo van .... eeeh? help?
Ja goed hè, die foto, hihihi. Ik schiet ook nog altijd in de lach als ik 'm zie . Ik heb een hele serie met die gieter, op een gegeven moment had hij 'm als een soort rugzak om zich heen hangen
Wat ben jij een slecht kattenvrouwtje!!

Gewoon je kat hulpeloos met zn gieter laten lopen en plaatjes schieten....

Moet ineens denken aan die maffe Chinezen die hun kinderen in gevaar brengen voor een leuk blooperfilmpje
Ja erg hè Bieb *kijkt beschaamd* Ik kreeg zo de slappe lach erom dat ik eerst foto's heb gemaakt en hem daarna heb bevrijd...

Zo vond ik hem dus op het (piepkleine) balkon:

(haha, ik zie nu dat ik de Viva aan het lezen was)

Intussen had hij ook nog zijn ene voorpoot door het handvat gewurmd en probeerde hiermee op de bank te klimmen

Ik heb hem daarna wel uitgebreid geknuffeld hoor!
Ow ships, ik zie nu dat de eerdere foto's niet meer zichtbaar zijn omdat ik ze uit mijn online fotoalbum had gehaald. Zucht, ff herstellen dus.

als jullie je pepertjes missen, ik heb ze niet
Je moet soms vallen om weer leren op te staan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven