Gestopt met de pil

18-08-2007 10:34 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindGestoptNOD/UitgerekendBijzonderhedenBlink2252ejun '0906-08Harleygirl29301esep '07 Nadine 409342enov '0803-09-0926-08 gyn 13-08 vk

Jongen

Nadine 409341eapr '0630-08-07 Nick Blink2241eokt '0629-09-07VincentOngeduld2271enov '0614-01-08 GuidoUtah262eaug '0702-05-08TimB80271ejul '0725-06-08YvoZaza 271eokt '0615-08-08LynnBloemetje78301ejul '0723-11-08 kleintje* Meissie80281edec '0610-12-08CharlotteSweety32341eokt '0624-12-08LauraTinkerbel80281ejun '0624-03-09Tomas

Hopelijk kunnen we in dit nieuwe topic snel nieuwe zwangeren en baby's verwelkomen!!
Ho, iets te snel op versturen gedrukt...

Ongeduld; lijkt mij ook geen pretje om met weeën in de auto te moeten... Daarom wil ik dat ook eigenlijk voorkomen en als het allemaal goed gaat thuis bevallen.

Harley: Spannend! Ben benieuwd hoe alles gaat verlopen!

Sweety: Fijn dat de ongi weer over is. Nu maar afwachten wat het plan de campagne van je gyn gaat worden mbt je operatie.

Tinkerbel: spannend! Hopen maar dat de clomid en de pregnyl doen wat ze moeten doen en dat er een prachtig niet te missen ei langs je cyste rijpt!

Over drie weken afspraak met de VK voor een bevalpraatje. Ben benieuwd wat we hiervan moeten verwachten. Ze vertelde wel dat de meeste van deze praatjes uitlopen omdat mensen heel veel vragen hebben. Nou ja, we gaan het zien. Eerst over twee weken weer terug voor de reguliere check-up!

Morgen vertrekken wij weer naar het noorden (echt, we moeten daar gaan wonen... We blijven heen en weer rijden) Meestal rijden we 's avonds nog na het werk van lief dus dan vertrekken we rond een uur of tien en zijn we rond een uur of twaalf bij mijn schoonvader. Begrafenis is woensdagmorgen om half 10 (!!!!) in Winschoten. Lekkere tijd.... NOT! Kreeg van de VK nog de tip om bij lange stukken autorijden een bedje te maken voor of achterin zodat ik een beetje lekker kon hangen en misschien minder harde buiken zou krijgen.

Meiden ga zo lekker naar de fysio en dan ff boodschappen doen. Misschien daarna nog beetje in huis rommelen.

Tot snel,

Es
Jeetje, wat een Drenties allemaal hier. Dat is toch wel erg gezellig!

Wij zitten een kwartiertje van het Scheperziekenhuis af. Dus dat is prima te doen.

Thinkerbel, fijn dat je toch doormag deze ronde! Nu is het jouw beurt hoor!!!

Es, veel sterkte voor woensdag meid. Probeer toch een beetje rustig aan te doen. Al is het moeilijk met deze omstandigheden natuurlijk.

Ik heb me ook even op blaasontsteking laten testen. Moest echter op de kweek gezet worden dus ik hoor het eind van de week denk ik.

En baby kleertjes is altijd goed natuurlijk,. Vooral als je ze zo krijgt! Even wassen en schoon zijn ze weer. Daar doe ik ook nooit moeilijk over hoor.

Sweety, succes vrijdag meid!!

Hier alles nog hetzelfde. 37 weken inmiddels.....
@Sweety, Krijg je zo'n Leo behandeling? of is het een andere ingreep?
En ik allemaal maar hopen dat het over het Refaja Ziekenhuis in Dordrecht ging. Maar nee hoor, in het noorden. In Dordt heette het tot een paar jaar geleden ook zo. Veel noorderlingen. Nog mensen uit de Randstad?

@Es: Fijn dat alles goed is en fijn van die kleertjes. Aardige buren. Nooit verkeerd. Hoop dat er veel bij zit..

@Tinkerbel: duimduimduim...

@Blink: het wordt spannend voor jou. sterkte de laatste weken!

xx
Haha B80, ik kom uit de randstad (grote stad, midden van het land beginnend met een U) maar heb (schoon)familie in het noorden en kom daar regelmatig. Vandaar dat ik er redelijk bekend ben.
Hoi dames,

Hier weer een paar foto's van ons manneke.

Foto's van Nick

Vandaag is m'n man weer voor het eerst gaan werken; dat was wel ff spannend. Natuurlijk huilde Nick vandaag aanzienlijk meer dan anders, dus als ie dan sliep, meteen maar ff actie ondernemen (wassen, vouwen, strijken en ben nog niet helemaal klaar). Nu is het zaak om het juiste ritme te vinden, en dat gaat natuurlijk niet 1, 2, 3, maar we doen ons best!

Ik lees elke dag nog mee hoor, maar heb vaak niet de tijd om op iedereen te reageren, sorry.

Ik hou het ff kort, Nick huilt weer en mama Nadine wil 'm graag gaan troosten!

Voor iedereen een dikke knuffel en tot snel!

Nadine
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Vandaar... Ik kom uit de regio Drechtsteden (Dordrecht, Sliedrecht, Papendrecht, Zwijndrecht). Grote stad in het midden van het land beginnend met een U.... Ehhhhhhmmm...
Gek, mijn bericht deed er nogal lang over en nu is Nadine opeens tussendoor geschoten, maar nu lijkt het net alsof ik niet gereageerd heb op de foto's.

Maar dat wil ik natuurlijk wel!

@ Nadine: Wat een schatje Nadine! Heerlijk ventje.

Mag je trots op zijn! Lekker genieten en succes met het vinden van je ritme. Het zal wel even wennen zijn, zeker nu zonder je man. xxx
Tinkerbel: Euh...Leo? geen idee het kan ook een Klaas worden whahaha sorry flauw maar geen idee wat Leo is. Ik heb in ieder geval geen dubbele baarmoeder en geen 2 halve maar er zit een klein schotje in het midden (niet van begin tot eind) wat misschien toch beter weg kan.

Nou daar gaat Sweet vrijdag eens over beginnen dan...en direct over het schoonspuiten van de eileiders voor de zekerheid.

Nou meissie jij betn nu met de Clomid begonnen dus? spannend!!! xxxxxxxxxxxx

Tjee veel Noorderlingen maar die ziekenhuizen ken ik helemaal niet...

Ben ik dan de enige import friezin zekers....hoewel ik binnen 5 minuten in Drenthe zit hoor hahaha

Overigens ben ik een stadse en blijf ik dat ook.....dus B80 Randstad is me bekend hoor;-)

Geen gek idee trouwens een meeting ooit....maar euh niet allemaal met baby hoor anders voel ik me zo verdrietig ;-( (geintje hoor ik gun het jullie allemaal als geen ander)

Nadine: Smelttttttttttttttt..............:-) Wat een beauty dat ventje van jou!

En doe maar kalm aan meis dat ritme komt heus vanzelf wel. Het is ook nogal een verandering zeg met zo'n kleine! Neem de tijd ,geniet en denk ook aan jezelf. xxxxxxxxxxxx

Es1979: Doe kalm aan hoor meis en dat bedje achterin is helemaal zo gek nog niet:-) de vipplaats hahaha

Blink; Gaat hard zeg ineens! tjee wat spannend allemaal. xxxxxxxxx

Zaza:Hoe is het met je? En met je nieuwe werk? Is het leuk? Sorry hoop vragen hahaha nou meid dikke knuffel xxxxxxx

Allemaal xxxxxxxx
@Sweety, Leo is dat ze je eiblaasjes gaan prikken ofzo dacht ik. Zal bij jou niet echt nodig zijn. Je schijnt wel super vruchtbaar te zijn daarna. Ik zit ook al aan zulke dingen te denken om te vragen. Ik heb het liever nu dan over 6 maanden. Ik snap niet dat het allemaal zo lang moet duren. Ik hoop dat je een goed gesprek krijgt vrijdag.

@Nadine, wat een mooi ventje heb je. Mooie foto's!

Iedereen een fijne dag vandaag! Werkse voor degene die moeten werken.
Es sterkte!

Vonden jullie het wachten tot je NOD ook zo lang duren? Ik weet niet wat wijsheid wat betreft testen want ik ben net gestopt met de pil. Had voordat ik met de pil begon (lang geleden) een cyclus van 32 dagen. Hoe lang duurt het voordat je cyclus weer normaal is na het stoppen met de pil?
Hallo meiden...

Volgens mij begrijp ik de term NOD verkeerd...wanneer is nu mijn volgende?? Misschien een rare vraag maar ik weet het echt niet. Ben 10 september voor het laatst ongesteld geweest en de 14 was ik er vanaf maar wanneer is mijn NOD nou dan??

@Nadine...Jullie hebben goed werk verricht...Wat een mooi kereltje...Geniet er maar lekker van.

@ Es: Wat lekker van die kleertjes zeg... Toch handig om buren te hebben..

Nogmaals sterkte voor woensdag...

knuffels en xxx voor iedereen
Harley: je NOD is de dag dat je volgens je cyclus ongesteld moet gaan worden. Wanneer hij valt is afhankelijk van het aantal dagen van je cyclus. Je begint met tellen op de eerste dag van je menstruatie. Bij mij was het een cyclus van 26 dagen, maar 28 of meer of minder komt ook voor. Als je begint met tellen van 10 september en je rekent met 28 dagen dan zou je NOD op 7 oktober zijn volgens mij. Maaaar omdat je net gestopt bent met de pil kan het ook nog wel eens anders zijn hoor (paar dagen meer of minder).

Tafeltennis: Moeilijk te zeggen wanneer je cyclus weer regelmatig gaat zijn. Bij mij was het na het stoppen met de pil direct weer als vanouds en heb toen na drie maanden een mirena laten zetten. Na verwijderen van mirena was ik ook weer direct regelmatig (26-28 dagen) Er zijn echter ook meiden bij wie het enkele maanden duurt voordat alles weer een beetje op gang is. Niet te druk over maken, komt goed!

Nadine: wat een mooie man!!! Dat hebben jullie goed gedaan! Spannend dagje vandaag, jullie eerste dagje samen! Ben benieuwd hoe dat straks bij ons gaat. Manlief heeft op zijn werk al aangegeven dat hij na de bevalling toch wel een week vrij wil hebben. Ze zijn helaas nog niet enthousiast. Nou ja we gaan het wel zien.

Sweety: haha het Refaja is in Stadskanaal en het Scheperziekenhuis in Emmen. Kan dus wel kloppen dat jij het als friezin niet kent. Meeting lijkt mij ook wel leuk trouwens,ben wel benieuwd welke gezichten er bij de verhalen horen. Heb toch het gevoel dat ik iedereen een beetje ken!

Meissie: hoest met jou? Laat je nog wat van je horen als je tijd hebt?

Hier net lekker hele huis gepoetst en nu weer ff op de bank hangen. Hoef vandaag alleen nog maar ff paar boodschappen te doen, spulletjes te pakken en een potje pies naar de HA te brengen om te laten testen op blaasontsteking. Las gisteravond op de site van mijn HA dat hij per 1 juli 2007 met pensioen is gegaan.... Nou lekker dan! Krijg je daar als patient geen bericht meer van ofzo? Straks maar ff vragen aan de assistente.... Niet dat ik nou dagelijks bij die man kom (dan had ik het ook wel eerder geweten) maar ik was net blij dat ik er één had gevonden die normaal was en die tijd voor je neemt. Begrijp uit de info van de site dat ik nu ben ingeschreven bij de andere huisarts van uit dezelfde praktijk maar ben daar nog niet enthousiast over. Misschien toch maar op zoek naar een nieuwe.

Iedereen fijne dag vandaag!

Es

@Es: Bedankt voor je info. Volgens mij heb ik wel een regelmatige cyclus. Ben 1 keer eerder gestopt geweest met de pil en toen was het eigenlijk ook gelijk normaal om het zo te zeggen maar goed we wachten het wel af.
@zaza: Was net iets te snel met versturen. Mijn nieuwe NOD is 7 oktober..ben benieuwd of mijn cyclus goed is....
Wat wordt er gezellig veel geschreven! En wat een Noorderlingen allemaal! In het januari topic ben ik een van de weinigen.

Nadine: Wat een prachtig kereltje! Het lijkt me inderdaad lastig om een nieuw ritme te vinden. En spannend zo zonder man! Vriendlief heeft nog voldoende dagen staan om 2 weken vrij te nemen na de bevalling. Hij heeft dit meer aangekondigd op zijn werk dan gevraagd, gelukkig zijn de directeuren ook jonge papa's.

Tinkerbel: Fijn dat je door mag! Ik blijf duimen!

Sweety: Spannend joh, een operatie! Maar ik kan me voorstellen dat het je wel een gevoel geeft dat er eindelijk iets gedaan wordt. Laat je weten wat de gyn zei?

Es: Heerlijk, zulke buren! En alvast heel veel sterkte morgen. Ik vind het bevalpraatje trouwens wel laat! In mijn omgeving zijn verschillende baby's echt enorm vroeg geboren, wel in het ziekenhuis, maar dan zou ik het praatje wel al graag gehad hebben! Rare gang van zaken bij je huisarts trouwens!

Hum.... ik ben er nog steeds niet uit. Grote stad in het midden van het land met een U...... Umsterdam?

Tafeltennis: De dagen tot mijn NOD kropen voorbij! Heel irritant!

Harley: Je kunt op babybrabbel laten uitrekenen wanneer je nieuwe NOD is. Grofweg tel je je cyclusduur op bij de begindatum van je laatste menstruatie. Aangezien je nog maar net gestopt bent, weet je nog niet of je echt een regelmatige cyclus hebt. Pas na een paar maanden kkun je dit weten. In het begin moet je je dus niet zo vastpinnen op de NOd, maar dat is een stuk makkelijker gezegd dan gedaan!

Hier weinig bijzonders. Oja, moet zeggen dat ik een meeting ook wel bijzonder vindt. Ben benieuwd of ik de echte namen bij de personen kan plaatsen of dat ik jullie continu aan blijf spreken met Es, Sweety, etc!
Ongeduld: ik vind het bevalpraatje ook wel laat maar blijkbaar is dat standaard hier ofzo... Nou ja dan hopen we dat de kleine man lekker tot die tijd blijft zitten en anders is het praatje te laat. Denk dat ze het zo laat doen omdat het meer ziet op wensen en verwachtingen en als je voor 36 weken bevalt moet je sowieso naar het ziekenhuis en heb je niet veel te willen.

Heb nog niet gevraagd naar gang van zaken omtrent pensioen van HA. Eerst maar even gebeld of ik potje pies ook na 9:30 mocht brengen. Niet dus... Lekker dan. Had ook echt de verkeerde assistente aan de lijn. Er werken er een paar die echt eens schat zijn maar deze echt niet! Nou ja dan doen we het donderdag of vrijdag maar ff. Scheelde vandaag weer een half uur fietsen. Verwacht ook niet veel bijzonders, heb eigenlijk helemaal geen klachten die wijzen op een blaasontsteking.

Ga ff spullen pakken en dan nog ff lekker bankhangen.

Es
Wat is er weer lekker veel geschreven. Ik ben doodop dus ik schrijf morgen of overmorgen wel even verder. Ik ben doodop, maar moet tot 12.00 opblijven omdat Manlief me wil feliciteren (ik ben morgen jarig). Maar kan wel vast gaan wassen, plassen, tandenpoetsen en omkleden natuurlijk. Morgen uit eten met Manlief, vier het verder morgen niet. Zou het wel leuk vinden als ik iets leuks kreeg morgen, zere borsten ofzo...

xxx aan allemaal
@b80, Gefeliciteerd met je verjaardag! Fijne dag vandaag.
ER IS ER EEN JARIG HOERA HOERA

DAT KUN JE WEL ZIEN DAT IS b80!!!!

DAT VINDEN WIJ ALLEN ZO PRETTIG JAJA

EN DAAROM ZINGEN WIJ BLIJ!

ZIJ LEVEN LANG, HOERA HOERA

ZIJ LEVEN LANG HOERA HOERA

ZIJ LEVEN LANG HOERA HOERA!
@b80: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag maak er een leuke dag van en het zou zeker leuk zijn om zere borsten te krijgen..succes en toi toi toi

xxx en knuffels
Es: Sommige assistenten zijn zulke mutsen! Wat maakt een half uurtje nou uit! Waarom moet je eigenlijk testen als je geen klachten hebt.

Ik heb foto's van de babykamer toegevoegd!babykamer
@ongeduld2: Wat een leuke babykamer zeg...Laat de kleine nu maar komen...zo te zien zijn jullie er helemaal klaar voor...
Ongeduld: leuke kamer hoor! Helemaal klaar voor de kleine! Ik moet ff laten testen omdat ik veel last heb van harde buiken. Volgens Vk kan dat komen door een blaasontsteking waar je verder eigenlijk geen klachten van hoeft te hebben.

B80: Gefeliciteerd!!!

Net crematie achter de rug. Wel prima dienst, beetje onpersoonlijk vond ik maar dat heb je soms met diensten die erg gestoeld zijn op religie. Ga nu ff lekker liggen. Ben er vanavond of morgen weer ff.

Es
Meiden!

Sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen! Inmiddels gaat het hier allemaal goed. Ik ben alleen zo ontzettend moe dat ik de slaapjes van Bas gebruik om zelf ook weer even op te laden en dan blijft er maar weinig tijd voor het forum over. Daarnaast schrijf ik nu ook mee met de mei 2008-moeders, maar natuurlijk blijf ik jullie volgen!!!

Om maar meteen even antwoord te geven op de vragen die ik heb gelezen:

1) Op 3 oktober moet ik naar de verloskundige voor de eerste keer. Dan gaat er nog niks spannend gebeuren, want het is dan nog te vroeg om een hartje te kunnen horen. Wel wordt er een dossier voor me aangelegd. Dat is wat mij betreft niet echt nodig, ze kunnen gewoon die van de eerste keer gebruiken! Maar goed, wel leuk om daar weer even tussen de zwangeren te zitten.

2) Ik voel me momenteel zwakjes. Na de pseudo-kroepaanval van onze zoon op maandag zijn we met het hele gezin de hele nacht wakker geweest en zodoende ben ik nu strontverkouden. Ik nies de hele dag wat af en mijn keel is dik en doet zeer bij het slikken. Gelukkig gaat het met zoontjelief prima (op een lichte verkoudheid na).

3) Ik plas nog steeds als een makke beer en heb ook andere zwangerschapsverschijnselen die mijn vertrouwen weer doen groeien. Na de krampen van 10/9 is de rust in mijn buik weergekeerd en voel ik me weer 'gewoon' zwanger. Ik heb weinig last van misselijkheid, maar ben dus wel hondsmoe. Ook zit mijn bh (75 HH) nu alweer te krap, maar ik weiger voorlopig een nieuwe te kopen. Veel te duur!

Genoeg over mij. In principe mag ik niet klagen!

@ b80: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Was het opblijven de moeite waard?

@ Nadine: Prachtige foto's! Vooral die in de tummytub. Volledige ontspanning op zijn mooie gezichtje. Ik kan me voorstellen dat hij 'mama's kanjer' is!

@ Es: Wat een heftige tijd voor je schoonvader. Ik sluit me aan bij de anderen en vind dat je het rustig aan moet doen. Harde buiken zijn een waarschuwing. Ze zeggen: Rustig Aan, Dame!

@ Tinkerbel: Ik ben blij dat ik nu eindelijk ook weer iets kan doen om je te helpen. Sinds vorige week doe ik weer mee met Moeders voor Moeders. Uit mijn ingeleverde urine wordt het zwangerschapshormoon hcg gehaald en dat wordt gebruikt in middelen zoals Pregnyl. Ik hoop echt dat je er wat aan hebt!

@ Ongeduld: Mijn schoonouders wonen in Groningen (provincie, het zijn geen 'stadjers' of hoe heet het) dus wij zijn daar vaak te vinden. Zelf wonen we tegen Den Haag aan, maar zodra ik afgestudeerd ben willen we verhuizen richting Zwolle, Emmen, Deventer. Dat weten we nog niet precies, maar we willen in ieder geval weg uit de Randstad.

@ Sweety: Sterkte met de operatie! Ik denk aan je, meid. Dikke knuffel.

@ Tafeltennis: Het wachten is verschrikkelijk. Maar de hele toestand van het kinderen krijgen is vooral wachten, wachten en nog eens wachten. Eerst wacht je je een bult tot je zwanger bent. (Bij mij ging het absurd snel, maar een hoop andere meiden op dit topic wachten al zo lang!) Daarna is het tijdens de zwangerschap ook wachten tot je erbij neervalt. Wachten tot je kunt testen, wachten tot je naar de vk kan, wachten tot de eerste echo, het eerste harteklopje, wachten tot de kans op een miskraam afneemt, wachten tot het kind veilig thuis geboren zou kunnen worden, wachten tot de bevalling zich aankondigt en als dat niet gebeurt wachten tot de dokters hebben besloten wat ermee gebeuren moet.... EnZoVoort! Het is om gek van te worden! Maar tegelijkertijd ook heel fijn en mooi! Ik hoop dat het snel raak mag zijn voor je.

@ Harley: Goed dat je met foliumzuur begonnen bent. Mijn pilletjes zijn bijna op, dus ik ga nu op zoek naar een wat uitgebreider vitaminenpreparaat. Bij de vorige zwangerschap nam ik Gravitamon, maar die kostste ik bijna dagelijks uit. Misschien dat Femnatal ook wel wat voor mij...

@ Blink: Goed gedaan hoor! Je kindje is klaar om geboren te worden. Spannend dat het er nu echt aan zit te komen. Nog maar drie (tot vijf) weekjes. Veel succes.

@ De dames die ik vergeten ben: voor jullie ook alle goeds!

Dikke knuffel en tot snel! Ik zal deze keer wat eerder van me laten horen.

Utah.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven