Badbevalling

17-02-2010 17:34 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er sterk over te denken om bij de 2e (ben nu 23 wkn zwanger) een badbevalling 'te doen'.

Wie heeft hier ervaring mee en was dit positief / negatief?

Wat ik me ook afvroeg; moet dat (mega)bad al die weken klaarstaan in je woonkamer of kan je man die opzetten als t begint te rommelen? Hoe lang duurt t uberhaupt tot zo'n bad gevuld is?

Nou ja...genoeg vragen dus....
Wat een smerige plaatjes! :puke:

Mijn schoonzus is in bad bevallen. Ze heeft het bad gekocht, bleek maar iets duurder te zijn dan het te huren. Ze heeft het bad op het gemakje op laten zetten door haar vriend toen ze weeen begon te krijgen. Het is een speciaal bad waardoor het water ook behoorlijk lang warm blijft. Ik weet de verdere details niet, maar begreep dat ze het als zeer prettig heeft ervaren.

Volgens mij had ze de Mama en Baby bad van deze link:

mama en baby bad
x
Aaah Bindi, dat kind is echt mega blauw!
Ik heb ooit wel eens een programma gezien over bevallen in bad. Daar werd toen gesteld dat de moeders die het probeerden bij de eerste, het bijna allemaal tegen vonden vallen. Degene die de tweede (of derde) in bad kregen hebben het juist wél als prettig ervaren.

Heb je niet toevallig een kraamhotel bij jou in de buurt waar de mogelijkheid bestaat? Lijkt me in ieder geval makkelijker.
In het ziekenhuis hier kan je een badbevalling doen, maar ik wil eigenlijk toch wel heel graag thuis bevallen. De 1e keer in het ziekenhuis is wel ok geweest, maar hoop nu op een thuisbevalling. Ik weet natuurlijk ook helemaal niet hoe t gaat zijn; voor hetzelfde geldt vind ik t vreselijk in dat bad....

De VK is trouwens wel voor een badbevalling dus dat is t probleem niet. En praktisch; je hebt schepnetjes en verwarmingselementen, ed. Je moet er denk ik maar niet teveel over nadenken wat er in dat water drijft...je moet eigenlijk uberhaupt niet teveel over bevallingen nadenken..:)
Ik heb de prijzen gezien. Aangezien je je tweede krijgt en de meeste spulletjes dus al hebt, zou ik zeggen, gun jezelf dat bad. Als het niks is, dan stond het er voor niks. Jammer dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven