eerste date bij hem thuis: wie heeft ervaring?

17-02-2010 21:32 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ook wel eens voor een eerste date bij hem thuis afgesproken?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en aan- of afraders!!
waarom niet op neutraal terrein?
Wat voor een eerste date? Een eerste date met iemand die je al wel eens hebt gezien (collega o.i.d.) vinnik andere koek dan iemand van het internet (zou ik nooit zomaar doen, bij iemand thuis. Maar ik internetdate niet, dus niet aan de hand gehad).
Als het een internetdate is ga je niet naar zijn huis. Punt.

Neutraal terrein en laat een vriendin weten waar je bent en met wie.
Vind ik ook nogal tricky...ligt er idd aan hoe en waarvan je hem kent alleen van internet bv,lijkt me ook geen goed plan..
Ik zou condooms inpakken en mijn verwachtingspatroon dat ik na die ene nacht ooit nog wat van die man zou horen al bij voorbaat drastisch naar beneden bijstellen.
Ken je hem al? anders zou ik idd op neutraal terrein afspreken.
Wat een eenzijdige reacties. Ik heb zelden/nooit voorkeur gegeven aan neutraal terrein. Had wel voorkeur voor eigen huis en back up telefonisch met een vriendin. Maar verder genoeg 'in zijn huis' of 'neutraal' of 'in mijn huis' gedate.

Men doet tegenwoordig net alsof je je in een levensbedreigenden situatie stort met een niet 'op neutraal terrein date'. Onzin. Vind IK.

Als je in de kroeg iemand tegenkomt en je gaat bij jou of hem thuis verder is het niet minder tricky.

Mijn (internet)date ontmoette ik voor het eerst in zijn huis. Tegen al verwachtingen in duurde die dat niet circa 7 uur maar 27 uur. En we zijn nu ruim 13 maanden verder. Niet altijd panisch zijn qua daten. Er kan altijd iets gebeuren, maar dat sluit je niet uit door niet bij iemand thuis af te spreken. Vertrouw op je gevoel.
Vraag me altijd af waarom velen afraden om een eerste date met iemand die je kent via internet niet thuis te doen, maar dat het wel als normaal wordt gezien om een one night stand mee naar huis te nemen of met diegene mee naar zijn huis te gaan of een man die je na een avondje uit hebt leren kennen bij je thuis uit te nodigen voor een etentje.

Ja dan weet je hoe die eruit ziet, maar je kent diegene totaal niet. De kans is groter dat je iemand kent waar je al een poos mee chat. En daar zullen vast leugenaars bij zitten, maar dat zal vast niet de meerderheid zijn. Onder de mensen die je leert kennen in de kroeg zullen namelijk ook leugenaars zitten.
@Thee, zelfde gedachte!

Vind ook dat er erg vanuit het negatieve en de angstbeelden wordt uitgegaan. Alsof de meeste internetgebruikers slechte plannen hebben.

Mijn laatste internetdate zit nu 7,5 jaar later nog naast me. Ook bij mij thuis mee afgesproken.
Eens met Thee, waarom niet thuis.....de tijd toen ik nog aan het daten was, spraken we meestal bij mij of bij haar af.....nooit iets fout gegaan....

O, en mijn huidige vriendin bleef gelijk een heel weekend

Hàháááá!
anoniem_64553996c5176 wijzigde dit bericht op 17-02-2010 22:12
Reden: Moest nog even wat kwijt..... :)
% gewijzigd
Met iemand mee gaan die je in de kroeg ontmoet is anders dan zonder dat je iemand ooit irl gezien hebt bij hem thuis af te spreken. Als je iemand gezien hebt en mee gesproken weet je veel meer dan alleen een internet profiel. Tuurlijk is de kans dat je verkracht of erger wordt nihil, daar gaat t mij ook niet om. Maar waarom zou je NIET op neutraal terrein afspreken voor een eerste date?? Vaak genoeg dat de date niet bevalt, kan je makkelijker weg. Plus dat de verhoudingen beetje oneerlijk zijn, de één is in z'n veilige omgeving en de ander op een plek waar ze nooit geweest is met iemand die ze nooit gezien heeft.
Hoewel ik ook een one night stand niet mee naar huis zou nemen zie ik toch een belangrijk verschil met een eerste ontmoeting bij iemand thuis. De eerste indruk die iemand maakt zorgt voor een belangrijk selectiecriterium. En dan heb ik het nog niet eens over aantrekkelijk of niet, maar veel basaler: voel ik me wel op mijn gemak bij iemand. Ik zit niet op de verrassing te wachten dat iemand me (onaangenaam) kippenvel geeft als ik nog op zijn drempel sta.
Mijn man ben ik op een feestje tegengekomen en we hebben voor de tweede date bij mij thuis afgesproken. Ik had een luchtbed opgepompt in de opbergruimte staan zodat we niet persé samen moesten slapen. Hij had een reistijd van bijna 2 uur, vandaar dat hij sowieso zou blijven slapen.

Verder zijn we lekker uit eten geweest en naar de bios. Verder voor een heerlijk ontbijtje gezorgd en hij had wat voor me meegenomen.

En dat luchtbed....hebben we lekker laten staan. Achteraf bleek dat mijn man ook een luchtbed had meegenomen in zijn tas voor het geval het niet zou klikken.
Als je iemand via de chat al een aantal weken dagelijks spreekt ken je diegene beter dan wanneer je iemand een aantal uurtjes (mogelijk met een borrel teveel op) in de kroeg hebt gesproken.

Neem aan dat je niet met iemand afspreekt aan de hand van een profiel, maar dat je ook daadwerkelijk met diegene praat via de chat en mogelijk ook nog via de telefoon of webcam.

Dus vind het echt gelul dat je iemand uit de kroeg beter kent.
Gaat niet zozeer om beter kennen als wel dat wanneer je iemand ziet, hoort, ruikt e.d. je veel beter weet of je iemand leuk vindt dan wanneer je via internet contact hebt gehad. Maar hee, moet iedereen lekker zelf weten. Als je wel op eerste dates bij een vreemde over de vloer wilt komen, ga je gang. Denk niet dat t gevaarlijk is, alleen grotere kans op ongemakkelijke situaties.
Eens met Twink. De eerste confrontatie met iemand vertelt je veel meer, dan wat iemand ooit aan je heeft kunnen schrijven.

"Luister naar je buik' zeg ik altijd als het om mannen/relaties gaat.

Maar daarvoor moet je iemand eerst zien, horen, ruiken. Alleen berichten via de mail is niet genoeg.

Het gaat niet alleen om of iemand een seriemoordenaar is. Het gaat om je op je gemak kunnen voelen voor je bij iemand in huis stapt. Het is meer dan naar, om bij iemand in huis te zijn die niet goed 'voelt'.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Haha Poez, we denken t zelfde
quote:Sanmi schreef op 17 februari 2010 @ 22:01:

Mijn man ben ik op een feestje tegengekomen en we hebben voor de tweede date bij mij thuis afgesproken. Ik had een luchtbed opgepompt in de opbergruimte staan zodat we niet persé samen moesten slapen. Hij had een reistijd van bijna 2 uur, vandaar dat hij sowieso zou blijven slapen.

Verder zijn we lekker uit eten geweest en naar de bios. Verder voor een heerlijk ontbijtje gezorgd en hij had wat voor me meegenomen.

En dat luchtbed....hebben we lekker laten staan. Achteraf bleek dat mijn man ook een luchtbed had meegenomen in zijn tas voor het geval het niet zou klikken.Maar dan heb je dus al aan hem 'gesnuffeld'.
Mijn eerste date was wél bij hem thuis. Simpelweg omdat het ongemakkelijk voelde om op neutraal terrein af te spreken. Onverstandig? Tsja... ik ging gewoon op mijn gevoel af. En dat gevoel was goed, want inmiddels wóón ik in dat huis. Mét hem
Peas on earth!
quote:Duivelijntje schreef op 17 februari 2010 @ 22:13:

Haha Poez, we denken t zelfde
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 17 februari 2010 @ 22:14:

Mijn eerste date was wél bij hem thuis. Simpelweg omdat het ongemakkelijk voelde om op neutraal terrein af te spreken. Onverstandig? Tsja... ik ging gewoon op mijn gevoel af. En dat gevoel was goed, want inmiddels wóón ik in dat huis. Mét hem Hàhááá!
quote:thee schreef op 17 februari 2010 @ 21:53:

Wat een eenzijdige reacties. Ik heb zelden/nooit voorkeur gegeven aan neutraal terrein. Had wel voorkeur voor eigen huis en back up telefonisch met een vriendin. Maar verder genoeg 'in zijn huis' of 'neutraal' of 'in mijn huis' gedate.

Men doet tegenwoordig net alsof je je in een levensbedreigenden situatie stort met een niet 'op neutraal terrein date'. Onzin. Vind IK.

Als je in de kroeg iemand tegenkomt en je gaat bij jou of hem thuis verder is het niet minder tricky.

Mijn (internet)date ontmoette ik voor het eerst in zijn huis. Tegen al verwachtingen in duurde die dat niet circa 7 uur maar 27 uur. En we zijn nu ruim 13 maanden verder. Niet altijd panisch zijn qua daten. Er kan altijd iets gebeuren, maar dat sluit je niet uit door niet bij iemand thuis af te spreken. Vertrouw op je gevoel.

Tja..we geven alleen advies....ik denk dat veel vrouwen die aangerand zijn ook vertrouwd hebben op "gevoel" en dat kan ook mis gaan.

Better be safe then sorry.
Ik zou het zelf niet eens willen, als iermand voor het eerst gelijk bij mij thuis zou komen. Ik zou idd eerder op het "neutrale terrein" afspreken. Maar e.e.a. hangt er ook een beetje vanaf hoe de date tot stand is gekomen.
quote:Duivelijntje schreef op 17 februari 2010 @ 21:58:

.... Als je iemand gezien hebt en mee gesproken weet je veel meer dan alleen een internet profiel. .....

Hier gaf je zelf aan dat je iemand die je gezien en gesproken hebt beter kent dan wanneer je alleen een internetprofiel hebt gezien.

Of eigenlijk zeg je, je weet meer, maar ik interpreteer dat dan als beter kennen.

Denk toch ook dat een ontmoeting met iemand die je eerder in de kroeg hebt leren kennen op een later (nuchter?) moment overdag in een rustiger cafe ook hoogst ongemakkelijk kan zijn. Dus ik zie daar echt het verschil niet in.

Maar uiteindelijk moet je gewoon doen waar je je zelf prettig bij voelt en bij de een is dat op neutraal terrein en bij de ander is dat in de eigen omgeving.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven