Schelden in de auto
woensdag 17 februari 2010 om 23:41
Ik ben normaal gesproken een redelijk en beminnelijk mens (ok, ik heb geen vastgestelde gedragsstoornis). In de auto echter, verander ik in de onredelijkheid zelve. Niet dat ik als een kamikazepiloot over de snelweg scheur, of dat ik rotondes via de verkeerde kant neem, maar ik heb op alles en iedereen commentaar. Op de slomo bij de verkeerslichten, op de sufkutten die hun richtingaanwijzers niet gebruiken, op de aso-leasebak, die zich vlak voor mijn autootje op de linkerbaan wurmt, eigenlijk op alles en iedereen. Rotgewoonte eigenlijk, maar het maakt de autorit (90 km woonwerkverkeer per dag) toch iets minder saai. Vroeger, toen mijn kinderen klein waren en hun zieltjes nog rein en puur, sprak ik nog in termen van zakken hooi en sukkels, maar het gaat er sinds hun puberteit, met inmiddels gepokte en gemazelde zieltjes, een stuk heftiger aan toe. Wie herkent zich in dit verhaal? Waarheen verwensen jullie lastige medeweggebruikers? En hoe wordt dat geuit? In mijn geval gaat het dus niet om aggressief rijgedrag, maar puur om het commentaar op alles en iedereen.
Dansen is leuker dan lopen
donderdag 18 februari 2010 om 08:37
Vriend heeft daar ook een handje van.
Ik ben wel eens de auto uitgestapt. Ik vind het zulk ongelooflijk dom asociaal gedrag dat schelden in de auto omdat iemand niet snel genoeg op trekt, of een bocht per ongeluk te krap \ ruim neemt, of wat dan ook.
Ga dan niet auto rijden als je zo kort aangebonden bent dat je moet schelden.
Sneu.
Ik ben wel eens de auto uitgestapt. Ik vind het zulk ongelooflijk dom asociaal gedrag dat schelden in de auto omdat iemand niet snel genoeg op trekt, of een bocht per ongeluk te krap \ ruim neemt, of wat dan ook.
Ga dan niet auto rijden als je zo kort aangebonden bent dat je moet schelden.
Sneu.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
donderdag 18 februari 2010 om 08:59
donderdag 18 februari 2010 om 09:03
Schelden en zo doe ik niet in de auto. Waarom? Als iemand voor me 70 rijdt waar we 100 mogen, dan haal ik 'm wel in.
Als iemand te langzaam optrekt, so what. Weet jij veel waarom dat is.
Nou scheelt het natuurlijk dat mijn auto niet bepaald een klein huppeltrutje is (als ik in die van mijn liefste rijd, dan merk ik wel degelijk verschil), en ik spreek nooit met mensen af hoe laat ik aankom, maar rond welke tijd ik thuis vertrek.
Maarrrrr.... ik zet de radio aan en zing lekker hard mee. Gelukkig voor dochterlief heb ik een redelijk goede stem
Als iemand te langzaam optrekt, so what. Weet jij veel waarom dat is.
Nou scheelt het natuurlijk dat mijn auto niet bepaald een klein huppeltrutje is (als ik in die van mijn liefste rijd, dan merk ik wel degelijk verschil), en ik spreek nooit met mensen af hoe laat ik aankom, maar rond welke tijd ik thuis vertrek.
Maarrrrr.... ik zet de radio aan en zing lekker hard mee. Gelukkig voor dochterlief heb ik een redelijk goede stem
donderdag 18 februari 2010 om 09:16
Ik snap dat gescheld gewoon niet.
Rijden we bijv. in een vrij smalle straat, komt er een auto ingedraaid , en die neemt de bocht te ruim, waardoor Vriend even 2 meter achteruit moet rijden.
Gaat ie zitten schelden: "Godverdomme wat een lul, hij ziet godverdomme toch ook wel dat deze straat godverdomme krap is, wat een klootzak" ( En das de milde versie Inmiddels na een paar fikse woordenwisselingen houdt hij zich in als ik erbij zit )
Denk je nou echt dat die andere man expres de bocht te ruim neemt om jou te zieken ofzo ?
Rijden we bijv. in een vrij smalle straat, komt er een auto ingedraaid , en die neemt de bocht te ruim, waardoor Vriend even 2 meter achteruit moet rijden.
Gaat ie zitten schelden: "Godverdomme wat een lul, hij ziet godverdomme toch ook wel dat deze straat godverdomme krap is, wat een klootzak" ( En das de milde versie Inmiddels na een paar fikse woordenwisselingen houdt hij zich in als ik erbij zit )
Denk je nou echt dat die andere man expres de bocht te ruim neemt om jou te zieken ofzo ?
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
donderdag 18 februari 2010 om 09:59
Ik kan ook flink schelden in de auto, vooral op vrouwen van middelbare leeftijd in een autootje met 0,000001 pk die 30 rijden op de linkerbaan. Maar ook anderen moeten het ontgelden, al zullen ze er zelf meestal niet merken. Ik hou me wel heel erg in als mijn kinderen of anderen bij mij in de auto zitten, maar als ik alleen ben, reageer ik me lekker af. Ben ik thuis weer het zonnetje in huis omdat ik mijn frustraties er al uit heb gegooid
donderdag 18 februari 2010 om 10:05
donderdag 18 februari 2010 om 10:15
Ik erger me weleens ja, maar er zit zo een verschrikkelijke waarheid in wat Eleonora zegt.
Je zit in een moordwapen en heel weinig mensen zijn zich hiervan bewust.
Ik vind dat dat bewustzijn best wel hoger mag zijn, daarin.
Niet dat ik er blij van word als er iemand 60 op de snelweg rijdt, dat is ook gewoon levensgevaarlijk en ook deze mensen zijn zich niet bewust van het feit wat ze aanrichten.
Awareness.
(kom niet op het nederlandse woord.... ik weet het, dom)
Je zit in een moordwapen en heel weinig mensen zijn zich hiervan bewust.
Ik vind dat dat bewustzijn best wel hoger mag zijn, daarin.
Niet dat ik er blij van word als er iemand 60 op de snelweg rijdt, dat is ook gewoon levensgevaarlijk en ook deze mensen zijn zich niet bewust van het feit wat ze aanrichten.
Awareness.
(kom niet op het nederlandse woord.... ik weet het, dom)
donderdag 18 februari 2010 om 10:17
quote:zonnestraaltje71 schreef op 18 februari 2010 @ 10:14:
ik vind schelden zo'n groot woord...ik scheld ook eigenlijk nooit.
Ik las hier een reactie van iemand die haar man vloekt op andere weggebruikers. Dat ken ik niet en vind ik ook te ver gaan. Is dat agressie, opwinden, frustratie?...
Allemaal.
Althans, dat vind ik.
Lage frustratieacceptatie in ieder geval.
Heel vervelend ook om bij in de auto te zitten.
ik vind schelden zo'n groot woord...ik scheld ook eigenlijk nooit.
Ik las hier een reactie van iemand die haar man vloekt op andere weggebruikers. Dat ken ik niet en vind ik ook te ver gaan. Is dat agressie, opwinden, frustratie?...
Allemaal.
Althans, dat vind ik.
Lage frustratieacceptatie in ieder geval.
Heel vervelend ook om bij in de auto te zitten.
donderdag 18 februari 2010 om 10:27
Bewustwording misschien?
Iedereen weet het, weldenkenden in ieder geval wel.
Als ik bij mijn ex in de auto zat (een niet weldenkende in mijn ogen), was ik vaak bang. Wat maakte die man zich druk en wat ging hij 'eng' doen als het niet naar zijn zin ging.
Links en rechts inhalen, snijden, van de weg drukken, op de rem staan als hij vlak voor iemand reed.
Het is een wonder dat ze die man nooit van de weg haalden.
Die 'boze' automobilisten, die denken dat de weg van hun is en dat iedereen zich aan de regels moet houden, behalve zij, dat vind ik echt griezels.
Iedereen weet het, weldenkenden in ieder geval wel.
Als ik bij mijn ex in de auto zat (een niet weldenkende in mijn ogen), was ik vaak bang. Wat maakte die man zich druk en wat ging hij 'eng' doen als het niet naar zijn zin ging.
Links en rechts inhalen, snijden, van de weg drukken, op de rem staan als hij vlak voor iemand reed.
Het is een wonder dat ze die man nooit van de weg haalden.
Die 'boze' automobilisten, die denken dat de weg van hun is en dat iedereen zich aan de regels moet houden, behalve zij, dat vind ik echt griezels.