Rij-examen succesverhalen

18-02-2010 08:02 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas, het rijmt net niet, maar het dekt de lading.

Straks, om 11:40, ben ik de gelukkige. Afrijden voor mijn rij-examen.

Ik weet nog niet of ik zenuwachtig ben, maar ik kan wel wat positieve verhalen gebruiken.

Dus: bij wie was het (eerste) rij-examen een feest?

Share!
anoniem_101021 wijzigde dit bericht op 18-02-2010 08:03
Reden: toch maar haakjes, de 2e of 3e keer mag ook een feest zijn
% gewijzigd
Oef over mn theorie heb ik dan wel weer 4 keer gedaan...
Ik moet afrijden in Rijswijk. Wat erg prettig is, want ik ken deze omgeving goed. (al rijden ze ook wel eens naar Hoorn en daar ben ik dus pas 1 keer geweest, juist ja, met een rijles)

Zolang we in een bekende omgeving blijven gaat het goed, dat kan niet anders. (dit is niet bedoeld als arrogantie, dit is peptalk)
quote:Twijgje schreef op 18 februari 2010 @ 09:09:

Zolang we in een bekende omgeving blijven gaat het goed, dat kan niet anders. (dit is niet bedoeld als arrogantie, dit is peptalk)That's the spirit!
Komt goed hoor Twijgje, je kent het daar en je bent niet super zenuwachtig.

De tip van mijn instructeur nog: als je klaar bent kijk dan eerst over je schouder voordat je uitstapt. Dat geeft schijnbaar een pluspuntje bij de examinator
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
quote:spinnetje schreef op 18 februari 2010 @ 09:11:

Komt goed hoor Twijgje, je kent het daar en je bent niet super zenuwachtig.

De tip van mijn instructeur nog: als je klaar bent kijk dan eerst over je schouder voordat je uitstapt. Dat geeft schijnbaar een pluspuntje bij de examinator

Huh... deed jij dat alleen met je examen dan???

*snapt nou waarom ze zo vaak deuren moet ontwijken*

Volgens mij hoort dat gewoon bij uitstappen. Zelfs mijn dochter doet dat.
Ik heb mijn rijbewijs gehaald toen ik 23 was.

Ik kon heel goed rijden en wist zeker dat àls ik zou zakken dat zou komen door een overtreding van een ander die ik niet op tijd aan had zien komen. En jawel hoor, na een minuut of vijf rijden knalt er een fietsen over de middenstoep zo van links voor mijn motorkap. Heftige remactie natuurlijk, en daar stond ik, midden op de weg fijn een opstopping te veroorzaken. Fietser had niks in de gaten en was inmiddels al bijna waar 'ie zijn moest. Paar meter verderop heb ik de auto in een parkeervak geslingerd en gezegd dat ik liever terug wilde dan nog een half uur de vernedering van al gezakt zijn en toch nog je rondje af moeten maken. Helaas, dat zat er niet in.

Minuut of tien verder moest ik de route rijden tussen twee vestigingen van een middelbare school die net een pauze had. Rij ik opeens in zo'n troep losgeslagen scholieren die dan weer met vier, dan weer met vijf man naast elkaar rechtdoor fietsen. Ik moest afslaan. Arghhh.

Toen nog een stukje snelweg. Inmiddels ging het tussen mijninstructeur en de examinator over de vrachtwagenstaking in Frankrijk waar de zoon van de examinator in klem stond. Bij de afslag Breda (ik reed af in Bergen op Zoom) heb ik voorzichtig geïnformeerd of het misschien niet eens een idee was om te keren aangezien mijn examentijd er al een poosje op zat. Oh ja...

Haha, ik kan je niet vertellen hoe chagrijnig ik was dat ze me voor een mislukt examen zo lang hadden laten rijden. En ook niet hoe ongelofelijk verbaasd ik was dat ik naast mijn rijbewijs ook nog eens een groot compliment kreeg over de mate waarin ik kon anticiperen op het verkeer om me heen .

Heel veel succes!
Twinkeling, wat een geweldig verhaal! De afloop in ieder geval. Dat je er de brui aan wilde geven kan ik me goed voorstellen.

Spinnetje, bedoel je niet dat je met je linkerarm de deur open doet, dan kijk je namelijk automatisch over je schouder. (zo heeft mijn rij-instructrice het tenminste verteld) Ik kijk keek namelijk gewoon in de spiegel, maar dat kan die examinator niet checken.
Ik ben in 1 keer geslaagd, na 25 lessen.

Iedereen zegt dat ik als een vent rijd, wat dat dan ook moge betekenen.
Ik ben ook op mijn 27e geslaagd, in 1 keer, na ongeveer 30 lessen.

Wat mij geholpen heeft is te denken "ach in het ergste geval zak ik, dan probeer ik het gewoon nog een keer" Achteraf zei de examinator dat ik zo ontspannen overkwam

Misschien helpt het jou ook! Succes!!
Ik ben in 1x geslaagd, op mijn 26e. En eerlijk gezegd verbaast het me nog steeds (ben bijna 46 inmiddels). Ik was superbloedjezenuwachtig en maakte volgens mij veel foutjes, maar ik herstelde het blijkbaar allemaal prima. Een feestje vond ik het niet trouwens.

Sindsdien rij ik bijna nooit, dus toen ik een aantal jaren geleden weer de beschikking kreeg over een auto heb ik een paar rijlessen genomen. Althans, dat was de bedoeling, maar de instructrice vond het na 1 les genoeg, want ik reed uitstekend. Dat was wel heel fijn om te horen.

Succes.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Bij mij!

Ik ben 3 weken geleden voor het eerst geslaagd. En ik was echt zo'n onwijze prutser toen ik begon met rijden!

Heel veel succes, ik ga voor je duimen!!!!!
Stressed is just desserts spelled backwards
Twinkeling, als je echt verkeerd had gereageerd op die fietser, dan had de examinator je heus wel naar huis gestuurd hoor.
Brrr, over een kwartier word ik opgehaald.

Ik ga toch die banaan maar eten die iemand adviseerde.

Gefeliciteerd nog Mal!
Veel succes!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Twijg, als ik het kan, kan iedereen het. Succes.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Succes! Komt goed!

Mijn instructeur zei: het gaat er met name om dat ik me veilig voel bij jou in de auto, je mag best wat foutjes maken.
Banaan is inderdaad wijs.

En het komt vast dik in orde!
quote:mamalelie schreef op 18 februari 2010 @ 09:27:

[...]

Huh... deed jij dat alleen met je examen dan???

*snapt nou waarom ze zo vaak deuren moet ontwijken*

Volgens mij hoort dat gewoon bij uitstappen. Zelfs mijn dochter doet dat.Je wil niet weten hoeveel mensen dat vergeten als ze net een examen hebben gehad hahaha
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
Ik heb 'm trouwens in 2x gehaald. 1e keer reed ik te hard, vloog bijna een scherpe bocht uit, en reed bijna een bejaarde omver. Oeps.

2e keer ging super. Was toen 18 jaar, heb 'm al bijna 10 jaar en maak er iedere dag dankbaar gebruik van

Nogmaals succes!
Geen succes verhaal, vorige week gezakt. Volgende maand weer en heb het idee dat ik dan weer zak, zelfvertrouwen is naar 0,0 gezakt...Ben btw 25

Maar dat wilde je niet horen! Heeeeel veel succes! En je gaat em halen!
Perfectionisme is niet perfect...
Ik ben 3 weken geleden geslaagd, zelfs toen ik een stoepje meepikte, een noodstop moest maken en een omkeeroefening deed die op zijn zachtst gezegd niet vlekkeloos ging. Dus je kan het. Ik zal voor je duimen.

Oh ja, ik ben trouwens in een grijs verleden ( 6 jaar geleden) ook wel eens opgeweest.
anoniem_39014 wijzigde dit bericht op 18-02-2010 11:05
Reden: aanvulling
% gewijzigd
quote:Twijgje schreef op 18 februari 2010 @ 09:09:

Ik moet afrijden in Rijswijk. Wat erg prettig is, want ik ken deze omgeving goed. (al rijden ze ook wel eens naar Hoorn en daar ben ik dus pas 1 keer geweest, juist ja, met een rijles)

Zolang we in een bekende omgeving blijven gaat het goed, dat kan niet anders. (dit is niet bedoeld als arrogantie, dit is peptalk)Van Rijswijk naar HOORN??
Succes!!!

Ik heb straks mijn 12e rijles... en ben nog een ongeloofelijk rund in het verkeer dus aan mij heb je niks.
Ik kan me niets meer van mijn rijexamen herinneren, alleen dat op weg er naartoe mijn rij-instructeur over broodjes tonijn zat te praten en ik op een gegeven moment zei: 'ik denk dat we beter over iets anders kunnen praten dan eten'.

Maar heb het in in één keer gehaald (geheel tegen de verwachtingen van mijn lieve moeder en beste vriend in) en ken genoeg mensen die het in één keer gehaald hebben!

Succes!
Twijgje bedoelt vast Den Hoorn.

Ik moest ook afrijden in Rijswijk. Was de dag dat de grote zomervakantie begon (hé das dubbel op, grote én zomer vakantie), en daarmee de uittocht uit Nederland dus druk op de weg. En ik was ook nog eens rond 16.00 aan de beurt, dus die examinator had het ook wel gehad voor die dag.. Stukje snelweg wat we deden was een invoefstrook die gelijk overging in afrit dus hoefde niet eens in te voegen!

Verder nog wat straatjes gereden, en bijzondere verrichtingen had ik al bij de TTT gehaald. Binnen 20 minuutjes waren we terug, geen probleem!

Heel veel succes Twijgje, je kan het!! (Ohja, bij de Bogaard niet stiekem de trambaan op rijden, dat staat zo stom!) (Heb ik tijdens een les bijna gedaan ja - schrok me dood toen de instructeur ineens aan het stuur trok!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven