Klagende buurvrouw... Katten...

17-02-2010 10:30 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pffff shit! De buurvrouw heeft last van onze katten! Ze schijnen de hele dag in haar tuin te lopen en haar honden lastig te vallen (ze deinzen nergens voor terug )... Soms schijnen ze zelfs binnen te komen bij haar. En ze poepen in haar tuin. Wat nu te doen? Een kattenluik, zou dat helpen? Wij zijn normaliter overdag niet thuis dus dan zitten ze of de hele dag binnen of de hele dag buiten.

Ik wist niet dat ze dit allemaal deden en wil er ook echt wel wat aan doen... Lastig lastig
alles wat je nu neer zet van goed materiaal, kan je tzt weer mee nemen naar je nieuwe huis en daar weer neerzetten.

ik snap nog steeds niet,waarom het zo volkomen normaal is,

dat katten los buiten huppelen met alle ergennissen en risico,s erbij terwijl dit met honden niet gebeurd!!! gewoon je verantwoording nemen voor je eigen dieren,kan toch niet zo moeilijk zijn??
Tja, het is maar wat je wil doen om de overlast te beperken, je kan ook je katten wegdoen, lijkt me geen optie, dus zou ik schrikdraad spannen en dus een schutting plaatsen, desnoods met glas.
Tuin afzetten met gaas of schrikdraad ofzo.

http://www.kattenrennen.nl/

http://www.kattenschrikdraad.nl/

Tuigje aan een lange lijn werkt eigenlijk alleen goed als je kat dit van kitten af aan gewend is. En je een goed tuigje hebt waar ze zich niet als houdini uit weten te werken. . En dat kun je alleen doen als je ze in de gaten kunt houden!

Kattenluikje lijkt me niet werken, dan kunnen ze er toch nog altijd uit en in?

Katten poepen/plassen het liefst aan de rand van hun terretorium. Dat is dus vaak de tuin van de buren.
quote:Lonkaa schreef op 17 februari 2010 @ 12:35:

Pf we wonen in een huurhuis en zijn niet van plan hier nog jááren te blijven wonen... En onze tuin is aan de achterkant bijna niet afgezet omdat daar weiland begint. Ons uitzicht is prachtig Zonde om daar een fijn hekwerk voor te zetten toch

Ik heb ze nu binnen gelaten, vanavond overleg met mn vriend. Morgen ws kattenluikje en dan hopelijk geen klachten meer van de buuf...

Eigenlijk hoor ik je nu op alles wat aangedragen wordt, ''ja, maarrrrr'' zeggen. En dat is jammer. Want zo wek je bij mij iig niet de indruk echt iets constructiefs te willen doen aan het probleem. Jouw probleem. Jouw beesten, jouw verantwoordelijkheid.

En wat denk je nu zelf, dat ze met een kattenluikje wel uit de tuin van de buurvrouw blijven?
quote:Lonkaa wrote on 17 February 2010 @ 12:35:

Pf we wonen in een huurhuis en zijn niet van plan hier nog jááren te blijven wonen... En onze tuin is aan de achterkant bijna niet afgezet omdat daar weiland begint. Ons uitzicht is prachtig Zonde om daar een fijn hekwerk voor te zetten toch

Ik heb ze nu binnen gelaten, vanavond overleg met mn vriend. Morgen ws kattenluikje en dan hopelijk geen klachten meer van de buuf...Ook zonde van je kat als-ie om een schutting gevouwen wordt, omdat jij geen maatregelen wil treffen om de overlast te beperken...
met een kattenluikje wordt het probleem niet opgelost!!!
It's 5 o'clock somewhere
Een CatStop (zie google) aanschaffen en in de tuin van de klagende buren plaatsen.
Als een hek al niet helpt, waarom een kattenluikje dan wel?

En alleen buitenlaten als je thuis bent, en dan? Ga je ze achterna?

* ziet het volgende tafereel:

TO rent achter poes 1 aan. Poes 1 gaat naar het weiland. Oef. Draait zich om en ziet poes 2 nog net keurig de keuteltjes begraven in buufs tuin. Spreekt poes 2 streng toe; foei poes, dat mag niet. Poes 2 draait zich hooghartig om, zoekt een fijn plekje in de zon om lekker te slapen. TO gaat naar huis. Ziet poes 1 ineens vanuit een ooghoek nog nét bij de buren over de oprit dribbelen, vliegt erachteraan, en komt net te laat want poes 1 doet net haar plasje.... *

Er bestaat een apparaatje dat een toon uitzend waar katten niet van houden. Ik weet zo snel even niet meer hoe het heet. Dat zou je in buufs tuin kunnen plaatsen, zodat ze daar weg blijven. Als je verhuisd neem je dat ding uiteraard gewoon mee.

Het schijnt niet voor (tegen) alle katten te helpen, maar ik heb wel al aardig wat positieve verhalen gehoord.
quote:mamalelie schreef op 17 februari 2010 @ 21:17:

Er bestaat een apparaatje dat een toon uitzend waar katten niet van houden. Ik weet zo snel even niet meer hoe het heet. Dat zou je in buufs tuin kunnen plaatsen, zodat ze daar weg blijven.Dat is dus de CatStop die ik noemde
je hebt nou eenmaal "last" van andermans dieren. Tenminste, van de meeste.(oke, niet van de cavia) Mijn buren hebben een voliere. Ik word in de zomer gillend gek van de gekrijs van die vogels. Mijn andere buren hebben honden, die blaffen veel en ik sta buiten regelmatig in andermans honden poep. Dat is nou eenmaal zo.

Een beetje rekening houden en begrip voor anderen zou al helpen. Volgens mij word er iedere 3 weken hier een topic over overlast gestart. De papagaai van de buren maakt herrie enz enz.

Het beste is gewoon proberen de overlast zo min mogelijk te beperken maar ik vind ook dat mensen zo snel zeuren en klagen. We leven nu eenmaal met veel mensen op in een klein landje, het is geven en nemen.

ps, je haalt de kattenhaters er zo uit in dit topic....
Dus als de rottweiler van jouw buren in jouw tuin zit te schijten pik jij dat ook? Tuuuuurlijk. O nee wacht, dat is natuurlijk ''anders'' want een kat, och hemel, die kan echt niet binnen hoor....das dierenmishandeling....
Mijn eerste reactie is binnenhouden. Een kattenluikje zorgt ervoor dat ze nog steeds naar buiten kunnen.

Ik erger me wezenloos aan de pies en stront van andermans katten in onze tuin. Afgelopen zomer was het hier helemaal raak, ik kom tijdens het tuinieren telkens poep tegen.

Dat heeft weinig te maken met het haten van katten, ik hou veel van dieren maar leg mij dan maar eens uit waarom ik de poep en pies van de kat van een ander in mijn tuin moet vinden.

Als ik een hond zou hebben, en die bij de buren in de tuin liet schijten.... Dat mag nog niet op de stoep!!!

Kan dus gewoon niet.
@henneameis, ik ben benieuwd of je mij dan bij de kattenhaters vindt horen? .
quote:hennameis schreef op 18 februari 2010 @ 11:21:

je hebt nou eenmaal "last" van andermans dieren. Tenminste, van de meeste.(oke, niet van de cavia) Mijn buren hebben een voliere. Ik word in de zomer gillend gek van de gekrijs van die vogels. Mijn andere buren hebben honden, die blaffen veel en ik sta buiten regelmatig in andermans honden poep. Dat is nou eenmaal zo.

Een beetje rekening houden en begrip voor anderen zou al helpen. Volgens mij word er iedere 3 weken hier een topic over overlast gestart. De papagaai van de buren maakt herrie enz enz.

Het beste is gewoon proberen de overlast zo min mogelijk te beperken maar ik vind ook dat mensen zo snel zeuren en klagen. We leven nu eenmaal met veel mensen op in een klein landje, het is geven en nemen.

ps, je haalt de kattenhaters er zo uit in dit topic....

Ik ben echt geen kattenhater, integendeel, maar ik vind wel dat als iemand een dier heeft je daar de verantwoordelijkheid voor moet nemen.

Zo hebben mijn ouders een vijver in de achtertuin die herhaaldelijk leeggevist wordt, mijn ouders worden er niet goed van. Valt dat dan ook onder geven en nemen? Dacht het toch niet.

Een vriendin van mij wordt 's zomers nog wel eens verrast door een kat in haar huis als ze de deur open heeft staan. Ligt er ineens zo'n harig poezebeest op haar splinternieuwe designbank. Of schrikt ze zich een ongeluk als er ineens een kat voor haar voeten springt. Leuk, hoor.

Zelf heb ik ook steeds een kat in de achtertuin, hij heeft mijn tuin tot zijn kattenbak gebombardeerd met als gevolg dat ik steeds stront kan ruimen. Al van alles geprobeerd, van koffiedrap tot dure aangeschafte middeltjes in speciaalzaken waar katten weg van zouden moeten blijven, en uiteindelijk is hij weg gebleven. Leuk dat ik zo opgescheept word met de stront van andermans dier. En ik moet er nog geld aan uitgeven ook.

En ja, honden kakken ook, maar dan tenminste niet in mijn tuin, i.t.t. katten...

Wat ik me ook altijd afvraag; waarom wel hondenbelasting betalen en geen kattenbelasting? Een kleine hond vervuilt echt niet meer dan een gemiddelde kat... En al helemaal niet als je de poep opruimt wat bij een hond vaak wel (ok, ook vaak niet), maar bij een kat echt nooit gebeurt.

Katten zijn leuk, maar ik hoef er geen last van te hebben. En als katten ongegeneerd in mijn tuin poepen, de vissen uit de vijver halen en ongevraagd binnen komen wandelen, dan heb ik er dus wel degelijk last van.
zo moelijk is het niet om te zorgen dat katten niet meer 'op bezoek' komen. 1 of 2 x een emmer water over ze heen en geen kat meer die het nog een x waagt.... (katten hebben nogal een goed geheugen)

dus wat kattenhaters nou moeilijk zitten te doen...
Welke kattenhaters, ik zie hier gewoon goede oplossingen.
quote:Missphoebe schreef op 18 februari 2010 @ 12:06:

zo moelijk is het niet om te zorgen dat katten niet meer 'op bezoek' komen. 1 of 2 x een emmer water over ze heen en geen kat meer die het nog een x waagt.... (katten hebben nogal een goed geheugen)

Helaas onze katers vinden water heerlijk, komen als ze de kans krijgen zelfs onder de douche staan. Gelukkig zijn het echte binnenkaters, dus geen problemen. Zelfs op vier hoog in onze flat hebben we last van de katten van overburen. Die kruipt namelijk het balkon op door het kleine raampje, wandelt over de railing 4 huizen verder en gaat bij ons voor de deur staan mauwen. De eerste keer grappig daarna niet meer (zeker niet om 5 uur 's ochtends. )

Natuurlijk moet je een beetje geven en nemen, maar ik vind kattenpoep en pies in je tuin echt heel smerig, ben je lekker aan het tuinieren kom je die keutels tegen. To wellicht kun je haar aanbieden om een afweermiddel (bijvoorbeeld zo'n ding wat een bepaalde toon uitstraald) voor haar te betalen.
Wie zijn de kattenhaters dan? Want misschien verwar jij kattenhaters met kattenhouders-mét-verantwoordelijkheidsgevoel...
Een vriendin heeft hiervoor een groot visnet over haar tuin gehangen. Werkt prima, maar dan moet de tuin wel omheind zijn.
De meeste oplossingen zijn al voorbij gekomen.

Houd ze binnen of zorg dat ze je tuin niet uitkunnen. Mijn schoonzussen hebben ook katten. De ene hield ze de hele dag binnen en de andere heeft de tuin dusdanig ingericht dat de katten de tuin niet uitkunnen.

Maar beide ook met de wetenschap dat buurtbewoners de katten iets aandoen zodra ze in hun tuin komen.
quote:Missphoebe schreef op 18 februari 2010 @ 12:06:

Hou toch op zeg, voor je met die emmer buiten bent is die kat allang weg.

Ja hier een kattenhater! En dat ben ik pas geworden nadat ik jarenlang last heb gehad(en nog steeds heb) van de buurkatten.

Altijd dat geneuzel dat je een kat niet binnen kunt houden blablabla zet je tuin dan af en schuif de problemen niet naar andere mensen/buren door
Door de opwinding dubbel geplaatst.
Mijn 4 dotjes liggen momenteel, ondanks een heerlijk zonnetje, heerlijk te slapen.

1 ligt op het dressoir, 2 ligt op de bank, 3 op een keukenstoel en 4 in een kattenmand.

Naar buiten gaan ze graag. 's Nachts. Ze rennen het liefst door het maisveld aan de overkant. En ja, 1 poepte in de tuin van de buren. Daar hebben we toen een paar tegels neergelegd en buuf heeft er wat plantjes opgezet. Nou kan 1 daar niet meer fijn graven en is het probleem opgelost.

In onze tuin poepen ze niet graag. Wij hebben overal in de borders anti-worteldoek, met daaroverheen houtsnippers. Decoratief, en vooral gedaan tegen het onkruid. Maar het graaft niet lekker voor de katten.

Verder pieste 4 (kater) graag tegen de voordeur van een andere buurvrouw. Nadat ze wist welke het was stond ze aan de deur. Binnen 2 dagen lag 4 bij de dierenarts onder narcose voor de welbekende knip. Probleem opgelost.

Vaak kun je best wat doen. Katten zijn dol op rustige hoekjes waar je na gedane zaken het hoopje netjes kunt begraven. Dat soort hoekjes vermijden of er een leuke pot met (anti-katten-stink-) plant neer zetten, de hoekjes met klinkers of stoeptegels vullen, anti-worteldoek met kiezels erover (grote kiezels zijn niet fijn aan de pootjes).
quote:mamalelie schreef op 18 februari 2010 @ 14:19:

Mijn 4 dotjes liggen momenteel, ondanks een heerlijk zonnetje, heerlijk te slapen.

1 ligt op het dressoir, 2 ligt op de bank, 3 op een keukenstoel en 4 in een kattenmand.

Naar buiten gaan ze graag. 's Nachts. Ze rennen het liefst door het maisveld aan de overkant. En ja, 1 poepte in de tuin van de buren. Daar hebben we toen een paar tegels neergelegd en buuf heeft er wat plantjes opgezet. Nou kan 1 daar niet meer fijn graven en is het probleem opgelost.

In onze tuin poepen ze niet graag. Wij hebben overal in de borders anti-worteldoek, met daaroverheen houtsnippers. Decoratief, en vooral gedaan tegen het onkruid. Maar het graaft niet lekker voor de katten.

Verder pieste 4 (kater) graag tegen de voordeur van een andere buurvrouw. Nadat ze wist welke het was stond ze aan de deur. Binnen 2 dagen lag 4 bij de dierenarts onder narcose voor de welbekende knip. Probleem opgelost.

Vaak kun je best wat doen. Katten zijn dol op rustige hoekjes waar je na gedane zaken het hoopje netjes kunt begraven. Dat soort hoekjes vermijden of er een leuke pot met (anti-katten-stink-) plant neer zetten, de hoekjes met klinkers of stoeptegels vullen, anti-worteldoek met kiezels erover (grote kiezels zijn niet fijn aan de pootjes).Sorry maar het is toch van de zotte dat ik met de inrichting van mijn tuin rekening moet gaan houden met de katten van de buren die hun behoeften willen doen in MIJN tuin. Een beetje de omgekeerde wereld.
quote:gizz schreef op 18 februari 2010 @ 16:04:

[...]

Sorry maar het is toch van de zotte dat ik met de inrichting van mijn tuin rekening moet gaan houden met de katten van de buren die hun behoeften willen doen in MIJN tuin. Een beetje de omgekeerde wereld.

Je moet niet mij aanvallen, ik heb niks gedaan, ik geef alleen wat tips.

Mijn buuf heeft namelijk mijn tegels hoor. En ze heeft ook mijn kiezels gekregen. Dat zij plantjes op die tegels/kiezels wil zetten mag ze helemaal zelf weten.

Voor de rest wonen wij midden tussen de mais- en korenvelden. Katten gaan hier dus niet zo snel in andermans tuin (en ik kan ze nakijken vanuit het raam, ik weet dat ze het liefst in het veld rondstruinen vanwege de muisjes enzo).

In ons vorige huis hadden we ook katten en geen velden. Die katten mochten helemaal niet naar buiten en hadden binnen een apart ingerichte kamer. Buiten kwamen ze alleen als ik er zat, aan een lijntje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven