badkamer schoonmaken

19-02-2010 08:42 106 berichten
ik doe dat dus strak 1 x per week.

ik weet niet anders, aangezien vroeger 'thuis'

ook zo ging.

besef me sinds kort wel dat het vrij truttig is

vandaar dat ik benieuwd ben of dat zo uitzonderlijk is...

hoe vaak maak jij badkamer schoon

Totaal aantal stemmen: 98

-iedere dag (1%)
-1x per week (38%)
-1x per 2 weken (23%)
-1xpermaan (28%)
-1x per jaar (3%)
-schoonmaken? wat is dat?? (7%)
Alle reacties Link kopieren
Ik doe niet standaard elke week de hele badkamer. De wc 1 keer per week en tussendoor soms een vochtig hygiënisch doekje over de bril. De vloer stofzuig ik elke dag even vanwege de haren, dweilen ongeveer 2 keer per week. De wastafel, spiegel, douche en bad maak ik ongeveer eens per 2 weken schoon, de wandtegels veel minder vaak.
Overigens, ik heb een acryl bad wat zelfreinigend lijkt te zijn. Er blijft niks aan vastkleven. Een paar vegen met een spons terwijl het water wegloopt is genoeg. Dan nog even met wat water naspoelen of -vegen, klaar!

Een aanrader, zo'n acryl bad.
quote:yathibiyya schreef op 19 februari 2010 @ 10:34:

[...]

Maar een natte en beslagen badkamer is geen vieze badkamer en maak je zo weer droog.

Als ik op handen en voeten de w.c. en badkamer aan het schrobben ben in mn oude kloffie, zweet ik me te pletter en voel ik mij daarna vies (onder de schoonmaakspul, zeiknat...net het putje of de wcpot zitten boenen....)Nee, moet daarna echt douchen. Hahaha, precies hetzelfde hier.
Am Yisrael Chai!
quote:Zuigstengel schreef op 19 februari 2010 @ 10:23:

[...]

En dan gaat er bij mijn ook nog de pleeborstel in, zodat tie gelijk ook weer een beurt heeft gehad.Hahahaha, hier ook!
Am Yisrael Chai!
quote:zusenzo schreef op 19 februari 2010 @ 10:30:

Als je het bijhoudt Inad, dus ja dan moet je eens in de zoveel tijd wel eens een keer weer grondig doen.

Maar echt serieus een toiletpot 5 minuten?De badkamer kost mij ook minimaal een uur hoor. En de wc zit niet in de badkamer, die kost mij tussen de 10 minuten en een half uurtje, als ik ook de deur helemaal sta te soppen en de tegels enzo.
Am Yisrael Chai!
Hoe vaak maken jullie trouwens je keukenkastjes schoon?
Am Yisrael Chai!
quote:yathibiyya schreef op 19 februari 2010 @ 10:23:

[...]

GATVER!

@Ivetje,

Met goed spul krijg je alle kalk eraf! Het vergt even een aantal uren schrobben en schuren...maar geloof mij, alles kan er af! Daar heb ik al geen zin in joh, hij hangt toch scheef dus komt toch een nieuwe voor in de plaats. Is de moeite niet waard
quote:fashionvictim schreef op 19 februari 2010 @ 11:46:

[...]

Hahahaha, hier ook!

En vergeet de steel niet af te nemen met een chloordoekje, hè ?

Mijn voorraadkast heb ik gisteren helemaal uitgesopt en opnieuw ingedeeld (is een soort bijkeuken, dus groot). Mijn gewone keukenkastjes doe ik aan de buitenkant iedere week en als ik een vlekje zie en de binnenkant een paar keer per jaar. Er staat eigenlijk alleen maar serviesgoed in. Ik heb 2 kruidenplanken, de kruiden staan in voorraadbakjes (als die na het koken vies zijn, gaat er een doekje over bij het opruimen) en de losse dingen staan op een dienblaadje in de kast zodat ik het dienblaadje alleen hoef schoon te maken. Dat doe ik wel veel vaker.
quote:fashionvictim schreef op 19 februari 2010 @ 11:51:

Hoe vaak maken jullie trouwens je keukenkastjes schoon?Nooit... doet de schoonmaakster ook
Ik kom overigens maar zelden in aanraking met tegels. De tegels in de buurt van spatterplaatsen zijn donker, dof leikleurig, dat heeft van nature al een waas dus spatters zouden ook niet opvallen. Doffe tegels met geen of zo weinig mogelijk naden, zijn dus ook een aanrader, als je niet van schoonmaken houdt.

Hoe vaak maken jullie trouwens je keukenkastjes schoon?De la waar ik brood bewaar en de la met de kruidenpotjes doe ik elk jaar wel 'n keertje. Andere kastjes waarin schone borden, potjes, glazen etc. staan kan ik me niet herinneren dat ik die ooit gedaan heb.
Buitenkant van de keukenkastjes 1 keer per week en de binnenkant eens per 3 of 4 maanden.

Dat laatste duurt dan meer dan twee uur.....
Ik ben niet zo'n schoonmaakwonder...
En dan heb ik ook nog een schoonmaakster hoor Yraatje

Maar wij wonen met z'n 4en en alle doordeweekse dagen is het huis gevuld met minimaal 8 kinderen dus......
Ik heb net terwijl kind sliep mijn badkamer grondig schoongemaakt

Maar, ik vind mezelf dan achteraf zo stoer en vind het zo goed van mezelf, terwijl t toch eigenlijk heel normaal zou moeten zijn. Dus iets klopt er overduidelijk niet in mijn houding

Partner is al helemaal klaar voor een schoonmaker, maar ik twijfel nog. Vind mezelf dan echt lui en verwend en past niet bij mijn eigen beeld van mezelf. Laatste bastion tussen mij en de burgerlijkheid of zo (terwijl ik die grens al echt wel gepasseerd ben, met 2 kinderen, een koophuis en een stationwagen ).
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Inad, ik heb jaren verschillende werksters gehad, maar mijn ervaring is toch dat je huis ongemerkt vervuild. Ik neem bv het kapje van de afzuiging in het toilet en badkamer even mee, dat vergeet de werkster. Ze dweilt met een mop en komt niet goed in de hoekjes. Ondanks dat ik goede werksters gehad heb (en slechte) wordt het nooit zo schoon dan wanneer je het zelf doet. Ik maakte daarom altijd 1 x in de zoveel tijd een kamer zelf helemaal schoon.

Hoe vaak maken jullie trouwens je keukenkastjes schoon? Buitenkant zo'n 1 keer in de week...vaak even tussendoor, net als de binnenkant van de koelkast. Schoonmaakster doet het grondig..
Perfectionisme is niet perfect...
quote:zusenzo schreef op 19 februari 2010 @ 10:55:

Klopt hoor Inad, dat je het ook weleens grondiger moet doen.

Maar gewoon dagelijks een doek over de pot en onder de bril en over de grond en het is weer schoon, de pot althans, leidingen zitten bij mij ingefreest en ik heb dus alleen een pot hangen, eens in de week, doe ik ook de muur achter de pot erbij.

Jeetje wat een mienmuts zeg, zit ik gewoon te forummen over hoe ik mijn badkamer schoonmaak

nou dan ben ik de hoofd-mien-muts, want ik was deze topic begonnen

ik woon trouwens alleen (nou ja alleen, ik woon 'part-time' samen met mijn vriend) en ik doe de plees (heb er 2) echt niet iedere dag.alleen de pot wel als ie volgeruft is maar de randen 1 x per week.... hoor ik nou toch een beetje bij de viezerikken dan
als we toch lekker bezig zijn, hoe vaak trekken jullie schone pyama aan? ikkus ongeveer 1 x per week. daar vind ik mezelf ook lichtelijk geflipt mee vandaar mijn vraag......
quote:Missphoebe schreef op 19 februari 2010 @ 17:30:

als we toch lekker bezig zijn, hoe vaak trekken jullie schone pyama aan? ikkus ongeveer 1 x per week. daar vind ik mezelf ook lichtelijk geflipt mee vandaar mijn vraag...... Elke dag, kind ook elke dag. Is zo gegroeid toen ik borstvoeding gaf en lekte, en kind vaak spuitluiers had. Vroeger deed ik ook wel vaker dan 1 dag met een pyjama maar nu kan ik me dat niet meer voorstellen, zou het heel viezig vinden omdat ik het niet meer gewend ben.
Am Yisrael Chai!
Ik heb geen vaste gewoontes. Als de badkamer vies is maak ik hem schoon. Als mijn pyama begint te stinken pak ik een schone uit de kast. Als de vloer vies is haal ik er een dweiltje over. Geen vaste planning ervoor.
quote:zusenzo schreef op 19 februari 2010 @ 09:55:

Hmm ik doe het dus te vaak.....

Wastafel iedere dag en toilet en bad/douche om de twee dagen en dan wel de tegels bij de douche, de rest van de tegels doe ik weer eens in het half jaar ofzo.Net zo vaak als ik dus. Gedeelde smart is halve smart, dan toch.
Badkamer, bed verschonene, schone pyama, eigenlijk alles grondig: 1 keer per week.

Vaak daar tussendoor nog een keer stofzuigen..
Een week met een pyama?

Ik trek iedere dag een schone aan en ik slaap n.b. naakt . Ik doe hem 's avonds aan tussen bad/douche en bed en ' s ochtends als ik uit bed stap en ik hoef niet te werken. En 's avonds pak ik een schone.

Dit is overigens gegroeid doordat ik ivm rugproblemen heel veel plat in bed heb gelegen, voordat ik voor de eerste keer aan mijn rug geopereerd werd. had ik niet eens een pyama. Ik wist niet eens waar ik deze kopen moest .
Meestal 1x in de twee weken, dan irriteer ik me eraan en maak ik het ff snel schoon. Maar echt grondig schoonmaken zo'n 2x per jaar...

Ik weet niet of jullie het herkennen, maar mijn badkamer bestaat uit alleen maar witte tegels (ook op de vloer) en er ligt altijd zo snel stof & haren op de grond, gék word ik daarvan! Herkennen jullie dat? Lijkt wel alsof het in de badkamer erger is dan in de andere ruimtes...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven