Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Wintergroeten, is dat nou die met die stroopwafel?

En duifjes, wat staat daar verder op?
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Ik heb de kaart van de hyvesruil binnen! Superleuk

StefanieV --> Ik heb je pinguinkaart ontvangen, erg leuk

Gisteren was ik in Den Haag.... en ik heb daar zo'n leuk winkeltje ontdekt! Het is een speelgoedwinkeltje, maar vanaf de straat kon ik zien dat ze ook een rek ansichtkaartjes hadden. Allemaal van die leuke kinder(boekillustratie)kaarten voor 90 cent per stuk. Stuk of 10 ingeslagen. Daarna ben ik nog naar Panorama Mesdag en Museum voor Communicatie geweest, ook daar nog wat kaartjes gekocht.

Zonet kwam ik thuis... en jaaaaa mijn art-unlimited kaarten binnen! en ook nog eesn de 'wintergroeten' van Idrukker. Mijn dag kan niet meer stuk

Ook nog 3 hurray's: Finland, Portugal, Duitsland. Alemaal leuke kaartjes.

Pfoe....... en nu ga ik even de laatste pagina's hier lezen.
Wat een leuke dag moet dat voor jou geweest zijn, Sweetcandy! Musea bezocht, kaartjes gescoord, leuke post én leuke hurrays!

Janna: De wintergroeten is met de snert... de 'gewone' groeten is met de stroopwafels... en die met de duifjes... 2 duifjes op een straat, 1 een hartje boven het hoofd, ander een boos gezichtje boven het hoofd.

Ik zal hier ook nog maar es ff laten weten welke voetbalplaatjes ik nog zoek:

20, 23, 102, 139, 148 en 199.

Als je me kunt helpen, graag! Laat maar weten wat je evoor terug wilt.

Ook de envelop voor Chrisy ligt te wachten om in de brievenbus gegooid te worden.
Oh, JJ, dan wil ik wel wat van die kaarten. Wil jij kerstballen of stroopwafel groeten uit Holland kaarten?

Ik heb nu geen voetbalplaatjes meer, maar als ik er weer heb zal ik voor jullie kijken!

Sweetcandy, klinkt goed!!!
Janna, ik stuur je wel ff een berichtje via hyves!

Hebben jullie trouwens de nieuwe optie op de postcrossing website al gezien... op je postcard wall staat nu ook een button met 'popular'. Daarin kun je zien welke kaarten van je verzonden kaarten favorite gemaakt zijn door anderen... en ook hoeveel keer ze zijn ge-favorite-d... haha Leuk!
quote:Jokejacket schreef op 19 februari 2010 @ 13:42:

Ik zal hier ook nog maar es ff laten weten welke voetbalplaatjes ik nog zoek:

20, 23, 102, 139, 148 en 199.

Als je me kunt helpen, graag! Laat maar weten wat je evoor terug wilt.

JJ, ik heb nummer 20 en 148 voor je als je wilt..

Verder heb ik nog: 25, 53, 63, 72, 94, 98, 103, 122, 145, 146, 153, 200, 207.

De liefhebber mag reageren via hyves.

Vermeld dan even het/de nummer(s) en je adres in het berichtje.
JJ bedankt voor de tip! Ik heb 4 'popular' Hoe kan ik zelf kaarten tot favoriet doen? Hopelijk zijn ze wel ingescand door de verzender, anders mag ik zelf nog aan de bak heheh
Laat maar,heb het al gevonden!
quote:Jokejacket schreef op 19 februari 2010 @ 12:50:

Het zijn wel supergrappige kaartjes die je me hebt toegestuurd, Chayuz... achterop op één staat: tegoedbon voor klompen en een regenmeter.... voor opa whaaaaahaha daar moest ik ook wel om lachen! sowieso heb ik al die kaartjes wel gelezen altijd leuk!
..
anoniem_88030 wijzigde dit bericht op 19-02-2010 14:54
Reden: 1x is genoeg
% gewijzigd
Wow ik heb 18 favorieten!! Ik upload al mijn kaarten... dit is mijn top-favoriet (5 x)

Bedankt voor de tip Jokej, want ik had het nog niet gezien. Is vooral een leuke optie voor mensen die veel kaarten hebben verstuurd, krijg je gelijk de leukste bovenaan.

Dat van die regenmeter is echt grappig, dat zou ook iets voor mijn familie zijn om zoiets "grappigs" op een kaart te zetten. Ha, misschien een idee om mijn vader cadeau te doen, ik heb nog geen idee en hij is al snel jarig!
Grappige functie, ik kende em ook nog niet. Hihi, Steph, ik heb bij jou wat kaarten aangeklikt die ik leuk vind haha. Dus als je opeens heul veul favorieten hebt...

Kan je ook zoeken naar mensen daar? Dat ik ook bij andere mensen van hier leuke kaarten kan aanklikken

JJ, ik heb je terug gehyved.
quote:noa_lynn schreef op 19 februari 2010 @ 14:08:

[...]

JJ, ik heb nummer 20 en 148 voor je als je wilt..

Verder heb ik nog: 25, 53, 63, 72, 94, 98, 103, 122, 145, 146, 153, 200, 207.

De liefhebber mag reageren via hyves.

Vermeld dan even het/de nummer(s) en je adres in het berichtje.Tof! Je hebt een berichtje via Hyves!
quote:Janna80 schreef op 19 februari 2010 @ 14:54:

Grappige functie, ik kende em ook nog niet. Hihi, Steph, ik heb bij jou wat kaarten aangeklikt die ik leuk vind haha. Dus als je opeens heul veul favorieten hebt...

Kan je ook zoeken naar mensen daar? Dat ik ook bij andere mensen van hier leuke kaarten kan aanklikken

JJ, ik heb je terug gehyved.Janna: je hebt ook alweer een berichtje terug... als je www.postcrossing.com/user/jokejacket indrukt, krijg je mijn pagina... en zo kun je ook alle andere nicknames intypen ;)
quote:Ligaa schreef op 19 februari 2010 @ 14:42:

Wow ik heb 18 favorieten!! Ik upload al mijn kaarten... dit is mijn top-favoriet (5 x)

[afbeelding]

Bedankt voor de tip Jokej, want ik had het nog niet gezien. Is vooral een leuke optie voor mensen die veel kaarten hebben verstuurd, krijg je gelijk de leukste bovenaan.

Dat van die regenmeter is echt grappig, dat zou ook iets voor mijn familie zijn om zoiets "grappigs" op een kaart te zetten. Ha, misschien een idee om mijn vader cadeau te doen, ik heb nog geen idee en hij is al snel jarig!Dat is zeker een heel toffe kaart, lekker kleurrijk! Ik heb 31 popular!
Klopt het dat je alleen bij jezelf kan kijken wat betreft de "populars"?
Ja, jammer hè! Ik vind het ook wel leuk om te zien wat voor populaire kaarten anderen sturen.
Grappig, dat werkt wel! Nu heb jij ook meer favorieten JJ.

Ik moet ook de kaarten die ik verstuur even fotograferen eerst... Heb er nu nog niet zoveel...
Hi ladies

Heb nog nooit zoveel winkels van binnen gezien dan gisteren en vandaag. Ben helemaal geen winkelmens, maar moesten toevallig naar opticien en orthodontist toe, en ja, dan ben je toch in de stad....mijn dochters vonden het wel leuk, die winkelen graag, alleen werden ze er wel melig van dat ik élke winkel waar ook maar iets van kaarten stond, in ging, en dat zijn toch best veel winkels viel mij op, nog nooit eerder opgevallen. Ik ben iemand die nooit kaarten verstuurd, ook met kerst niet, dus gaat een wereld voor mij open, lol. Mijn man verklaard mij voor gek, maar ach, zolang ik het zelf maar leuk vind.

Overigens maar gedeeltelijk geslaagd, zoek nog kaarten met disney en dieren. Achja, heb wel leuk voorraadje nu, zal ze maar niet gaan tellen, want denk dat ik dan wel een jaar vooruit kan Maar als iemand tips heeft voor disney of dieren, en dan ook nog betaalbaar, graag!

Heb zojuist mijn 4e hurray binnen, en uiteraard meteen een nieuw adres aangevraagd, naar Mexico, boh, zag dat daar nog geen 500 mensen lid zijn, dus voel me vereerd

Oja, heb iemand van hier op de hyves gevonden ondertussen dus jullie horen/zien me daar.
Ow, die functie kende ik nog niet.

Janna, heb het al gemerkt hoor.

Lekkere PC-dag hier zeg. Veel kaarten, minder hurray's.

Vrouw, Man gaat het wel leuk vinden hoor. Daar moeten er meerdere aan wennen. Disneykaarten daar moet je bij Bruna voor zijn (ik heb geen idee waar je ergens woont maar in Venray hebben ze ze iig).
Superbedankt voor de leuke en heeeeeel mooie ruil-kaart!!!!!! Ben er echt erg blij mee!

Dank!
VrouwLimburg: Voor dierenkaarten moet je bij dierentuinen goed kijken. Vaak erg mooie!
Vandaag een mooie kaart uit China en een uit Finland gehad. Leuk! Ik had ook Hurrays, uit Duitsland en Litouwen. Toen ik weer een kaartje ging sturen, ging die naar "Tine" in Belgie. Dus ik moest meteen aan de Tine van hier denken, maar ik denk toch dat het een andere is... het was wel grappig geweest!

Oh, en 59 van mijn verstuurde kaarten zijn "favorite" gemaakt. Eentje zelfs 9x!!
Mijn hyvesruilkaart is ook binnen! Super bedankt! Vind hem erg leuk.

Verder geen postcrossing nieuws... ga ook eens kijken bij de populaire... ;)
Ik heb vandaag nog geen hurrays gekregen maar wel een leuk kaartje uit Duitsland. Ga ik zo eens registreren (en gelijk kijken hoe populair mijn kaarten zijn.....).
Snjókorn falla, á allt og alla

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven