Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Brutsel krijgt op dit moment een hurray!
Ghi klopt er was eens weer een kaartje aangekomen in Finland.

Daarna gelijk nieuwe kaartjes aangevraagd en 1 er van mag naar Qatar, wel bijzonder! Kon uit de verzameling kaarten een kaartje vinden wat wel paste bij haar profiel, andere kaartje mag naar een 3-jarig jongetje in Amerika, hij krijgt een kaartje van de 'Pandadroom' want tja als je ooit in Europa komt moet je eigenlijk wel de Efteling bezoeken dacht ik zo

Vandaag ook de gratis kaartjes bij I-drukker besteld, gewoon die met de stroopwafels ben benieuwd!
Hallo, Hier een volle brievenbus met;

- hét RUIL kaartje, leuk! Hartstikke bedankt!

- Postzegels met korting

- I drukker kaarten met wintergroeten

helaas heb ik dus de verkeerde besteld,

ik wilde eigenlijk de "gewone" groeten uit Nederland.

Wie zou er een paar willen ruilen?

Ik heb ook nog de kat die de muis zoekt.

@ Tine, ik hoop dat je snel een telefoontje krijgt,

ik vind het zelf spannend

ik wens jullie postbodes allemaal een dikke zware tas toe vol met kaartjes van Postcrossers
zo de enveloppen zijn binnen Jokejacket, dus als ik straks naar mijn werk loop kan ik ze posten!

Biaisbandjes zijn bandjes om een mooie zoom te maken bij een kledingstuk, dus inplaats dat je een rand omzoomd zet je er een biaisbandje op vind ik zelf altijd wat mooier staan!

Zo, nu ga ik het forum van postcrossing eens bestuderen, volgens mij mis ik veel te veel leuks haha!

weet iemand trouwens nog een leuk kort gedichtje voor een jongetje van 7? beetje stoer, niet te poeziealbumerig, niet voor zijn verjaardag....
Ik heb nog niet naar RR gekeken! Knap he!

Vandaag een hurray, een hele leuke uit Amerika. En 2 kaarten, 1 uit Frankrijk en 1 uit Roemenie.

En m'n nieuw kaart gaat naar Duitsland, iemand die al 100 kaarten gestuurd heeft, maar er staat niets in, geen profiel, geen naam, geen geslacht...
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
JJ: jouw kaartjes zitten op de bus! Alsook mijn official naar Finland en een soort bedank/verjaardagskaartje op een official :-) Ze verjaarde net en ik had een kaartje dat ze wss wel wou dus opsturen die handel :D

Nog geen hurray's vandaag, vanavond zie ik wat de post bracht :-)
Janna, dat snap je toch niet. Die heeft toch al vaker gehoord dat er niks in staat. He, een kaartje uit Roemenie is wel bijzonder.

Brutsel. wauw Qatar dat is heel bijzonder.

Duim ook voor Tine. Hopelijk vandaag nieuws. Wel knullig dat ze zich niet aan de afspraak houden.

De post is nog niet geweest.
Hallo!!

Nou nog steeds geen telefoontje of mail of wat dan ook van het kinderdagverblijf... Ik ga zo zelf er even achter aan mailen. Zoals ik al zei, ik haat wachten haha.

Janna, knap hoor dat je nog niet gekeken hebt. Sinds ik de RR ontdekt heb... Zijn er een hoop kaarten en postzegels door heen gegaan. Mijn setjes met postzegels van PMK zijn bijna op. Ik heb me voorgenomen om dus niet zoveel kaarten meer te versturen hahaha... Dit probeerde ik te schrijven met een serieus gezicht maar dat ging toch niet helemaal goed... whahaha.

Chrisy, 274 dagen naar Duitsland, zo die heeft een ommetje gemaakt zou je bijna denken. Maar wel leuk dat ie dan eindelijk binnen is!

Juuf, ik had zelf vandaag twee hurrays en kon het echt niet laten om geen nieuwe adressen aan te vragen. Mijn kaarten mogen naar Roemenie en weer naar Duitland, ze komen en gaan vanuit daar haha.

JJ, jammer dat je geen post had. Ik had weer twee RR kaartjes een uit Duitsland (ja daar was ie weer) en een uit Engeland. Zou toch wat zijn dat wij straks die hele RR met zn allen overnemen hahaha. Veel plezier in Oss!

Chayuz, had ook nog nooit van die bandjes gehoord, maar ben nu weer wat wijzer haha. Weet je zeker dat je het forum gaat bekijken;) Zelfs dat werkt al verslavend:)

Brutsel je hebt een leuk kaartje voor dat jongentje uitgezocht! Dat soort kaarten zou ik zelfs nog leuk vinden om te krijgen. Nu ben ik ook wel een beetje fan van de Efteling maar ach haha!

Snoet, leuk dat je zon volle brievenbus had! Daar word je altijd vrolijk van! Ik in ieder geval wel:) Dank je, ik hoop ook dat ie snel wat laat horen!

Kobe, leuk jij had ook weer post vandaag!!! En fijn natuurlijk dat ze in de smaak vallen!

Sweetcandy, jij hebt ook een hele verzameling zeg hihi! Jammer dat ze voor het postcrossen niet helemaal geschikt zijn.

Steph, dank je dan weet ik nu welke je bedoelt! En ik hoop het! Ik wacht nog weer even af!

Ligaa, echt waar vind jij dat leuke kaarten;) Is maar goed dat ik er zo een gestuurd had dan hahahah!

Nou ik ga even een poging doen om een kastje in elkaar te zetten!! Handige Tine in actie.... whahahaha
Tine! ik blijf het een kunst vinden dat je zo kan onthouden wat iedereen gemeldt heeft ;) schrijf je alles stiekem op haha!

Hurray!!!!

Ik heb het eerste hurray mailtje vanochtend gehad!

Het kaartje naar de USA is aangekomen na 8 dagen!!!!

Ze schreef "The postcard is very colorful. It really brightened my day!".

Wat leuk zeg om zoiets te lezen.

Nu heb ik onderweg:

Finland 11 dagen

Rusland 11 dagen

Taiwan 9 dagen

Duitsland 2 dagen

Nieuw Zeeland 0 dagen

Groetjes
Goldmoon gefeliciteerd met je 1e hurray. Leuk he.

Tine, enne al mailtje terug?

Vandaag nog een hurray uit Ruslang (28 dagen). Volgend kaartje mag naar Nieuw Zeeland. Een vrouw van 70+. Ik ben er al eens geweest dus dat kan ik schrijven.
Goldmoon je eerste Hurray binnen, nu begint de verslaving pas echt!

Hier twee Hurray's binnen:

Weer een van mijn opnieuw verstuurde kaartjes is aangekomen, Japan dit keer na "122" dagen. Ze was er erg blij mee.

En een kaartje naar een poes in Duitsland is na 4 dagen aangekomen.

Hier vandaag een kaartje binnen uit NL. Persoonlijk geen leuk kaartje, alhowel de afbeelding nog meevalt, maar de tekst is voorbedrukt en alleen in het engels. De kaart word in een envelop verstuurd en het enige handgeschrevene is het ID-nummer. Een beetje jammer en dat heb ik ook geschreven in de Hurray. Blijkt trouwens dat diegene dit kaartje naar iedereen verstuurd! Niet echt inspirerend als je het mij vraagt. Zoek maar even op de regio Limburg en de gebruiker DiddlMouse.....
quote:chrisy1 schreef op 18 februari 2010 @ 14:07:

En een kaartje naar een poes in Duitsland is na 4 dagen aangekomen.[/i]Ha fantastisch! En vond de poes het wat?
Gefeliciteerd Goldmoon!!

Stom zeg, Christy. Die vindt kaarten schrijven dus duidelijk niet leuk...

Kobe, ja, dat zou je denken he. Hij of zij heeft wel veel favorieten aangeklikt, dus...

Tine, ja, ik ben bang dat dat bij mij ook zo als gaan. 't helpt dat ik 't vrij druk heb nu.. hihi. Succes met bellen!
Oh, hahaha, ik heb gewoon over de poes heen gelezen net! Heb je een leuke kater gestuurd?
Hiep hiep hurray (onee, die had ik vandaag niet) maar ben wel blij, mijn eerste echte kaart is binnen! Uit Finland, ook het land waar ik mijn eerste kaartje naar toe schreef (wat nog onderweg is)

Het was wel heel toevallig, ik heb in mijn profiel staan dat ik kaartjes wil ontvangen voor mijn dochters van 8 en 10, laat het meisje wat de kaart stuurde ook 10jaar zijn en ze had een zusje van 8. Wel heel toevallig he. Heb meteen een uitgebreide reactie (heet dat ook een hurray?) gestuurd.

@crisy1 ja die diddlmouss heeft duidelijk geen zin om kaartjes te gaan kopen, denk dat ze ze per 100 ofzo heeft laten drukken. Achja, ieder op zijn manier he, als goed is krijg je dat kaartje toch maar één keer

@snoet, ik wil wel wat kaarten van idrukker ruilen met jou, ik heb die met de stroopwafels, die bedoel je?

Waar vind ik de hyves? Is denk ik wat makkelijker reageren naar elkaar toe?
Hoi Vrouwnetalsikuitlimburg1968,

Super dat je die kaarten wilt ruilen.

Ik weet niet of je personen van hier op hyves hebt, misschien dat we elkaar dan zo kunnen vinden. Of misschien wilt iemand ons even helpen via hyves. ( knippert lieflijk met de oogjes)

ik ga nu toch even naar die "beruchte" diddlemouse zoeken, ben erg benieuwd geworden

Tot gauw!
Maar Snoet, nietnetalsjij uit1968toch?

Vrouwuitlimburg, als je hier nu bent wil ik m'n hyves adres hier wel even opschrijven. Ben je er?
Hurray hurray!

Nog een hurray uit Duitsland!!!!

Helemaal blij hier
Goldmoon gaaf hoor 2 hurrays vandaag.

Vanaf nu word het alleen maar leuker en word je nog ongeduldiger van al het wachten.

Chrisy, een kaart naar een poes.

Hoe komen mensen erop.

Waar wilt zo'n dier dan een kaartje van.

Hier geen activiteiten.

Zit dringend te wachten op een hurray zodat ik ook de kaartenbak weer eens op tafel kan zetten.
De kaart aan de poes was een poes zodat ie een speel maatje had

C-estelle en JJ ik heb voor jullie beiden goed nieuws qua AH voetbalplaatjes, alleen kan ik morgen pas doorgeven hoe of wat want ik ga zo eten koken en werken vanavond.

Tot morgen!
Vandaag 1 kaartje in de bus. Geen officiele maar van de EERSTE hyves-ruil (afgestempeld 24 jan). Heel leuk kaartje van Justme.

Vervolgens een grote envelop (A4 formaat) met op de achterkant "wie oh wie zal het zijn". Dat bleek het tweede hyves-ruil kaartje te zijn mét een kampioen..... Iemand hier op het forum is een klein beetje gek maar ik vind het hardstikke lief .
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:snjokorn schreef op 18 februari 2010 @ 17:21:

Vervolgens een grote envelop (A4 formaat) met op de achterkant "wie oh wie zal het zijn". Dat bleek het tweede hyves-ruil kaartje te zijn mét een kampioen..... Iemand hier op het forum is een klein beetje gek maar ik vind het hardstikke lief .Tof zeg anonieme hyvesruiler!
Zijn er nog mensen die het kaartje van de hyvesruil nog niet binnen hebben?
Ik heb die van jouw al binnen Ligaa, maar dat wist je al.

Goldmoon, lekker de eerste hurray binnen.

Tine, nog niets gehoord?

Brutsel, Qatar dat is een apart land wel leuk hoor.

Jemig aan een poes een kaart moeten versturen.....

Na een dag niets versturen vandaag wel twee, gelijk daarachter drie hurray's maar ik wacht nu wel even met versturen.

Vandaag één official binnen en een envelope met 11 Unesco RR kaarten (van meerdere groepen maar wel van dezelfde persoon). Helaas had ik er maar ééntje niet, dat krijg je als je meerdere dezelfde kaarten verstuurd (had ik de persoon ook gemaild).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven