Ben ik nu ondankbaar?
vrijdag 19 februari 2010 om 20:22
Dilemma dilemma..
Mijn opa heeft vandaag besloten dat zijn auto weggaat, hij kan er niet meer in rijden. Heel verstandig besluit, had ie veel eerder moeten doen!
Alleen, nu heeft ie eerst de auto aan mijn broer aangeboden, maar die wil hem niet. Nu mag ik hem hebben, zomaar voor niks! Maar ik weet het niet.. Heb een auto, is wel wat ouder, heeft meer km op de teller, maar rijd zoo lekker! Mijn auto moet gekeurd, hij zal me wat geld gaan kosten, hoeveel weet ik nog niet. Auto van opa is gekeurd, kan er weer een jaar tegenaan.
Mijn auto is een leuke VW Golf, lekker snel autootje. Opa's auto is een senioren Opel Agila, zo'n hoge. Mijn auto is zwaarder, dus meer wegenbelasting (scheelt 20 euro per 3 maanden), maar opa's auto heeft dus een slechtere wegligging (noem je dat zo?) Ik rijd er geregeld in als ik met hem naar het ziekenhuis moet, dan gaan we samen in zijn auto. Met een beetje wind heb je dus flink werk van het tegensturen, zoveel windvang heeft ie dan.
In principe ben ik er dus wel al uit, ik wil gewoon mijn eigen autootje houden, maar ben ik dan niet enorm ondankbaar als ik nee zeg op hun aanbod? Als ik dit aanbod aanneem, en ik krijg na een half jaar spijt kan ik het niet maken om hem dan in te ruilen, althans dat idee heb ik.
Nogmaals dilemma dilemma!!
Mijn opa heeft vandaag besloten dat zijn auto weggaat, hij kan er niet meer in rijden. Heel verstandig besluit, had ie veel eerder moeten doen!
Alleen, nu heeft ie eerst de auto aan mijn broer aangeboden, maar die wil hem niet. Nu mag ik hem hebben, zomaar voor niks! Maar ik weet het niet.. Heb een auto, is wel wat ouder, heeft meer km op de teller, maar rijd zoo lekker! Mijn auto moet gekeurd, hij zal me wat geld gaan kosten, hoeveel weet ik nog niet. Auto van opa is gekeurd, kan er weer een jaar tegenaan.
Mijn auto is een leuke VW Golf, lekker snel autootje. Opa's auto is een senioren Opel Agila, zo'n hoge. Mijn auto is zwaarder, dus meer wegenbelasting (scheelt 20 euro per 3 maanden), maar opa's auto heeft dus een slechtere wegligging (noem je dat zo?) Ik rijd er geregeld in als ik met hem naar het ziekenhuis moet, dan gaan we samen in zijn auto. Met een beetje wind heb je dus flink werk van het tegensturen, zoveel windvang heeft ie dan.
In principe ben ik er dus wel al uit, ik wil gewoon mijn eigen autootje houden, maar ben ik dan niet enorm ondankbaar als ik nee zeg op hun aanbod? Als ik dit aanbod aanneem, en ik krijg na een half jaar spijt kan ik het niet maken om hem dan in te ruilen, althans dat idee heb ik.
Nogmaals dilemma dilemma!!
vrijdag 19 februari 2010 om 20:26
vrijdag 19 februari 2010 om 20:28
vrijdag 19 februari 2010 om 20:28
Kan opa zijn auto niet verkopen en desnoods voor jullie allebei een cadeautje/geld geven?
mijn opa en oma hebben ook met regelmaat iets 'over' maar als ik het niet hoef, is dat nooit een probleem...dan gaat het vaak naar de kringloop/kerk of ander goed doel (gaat dan natuurlijk wel om 'kleinere' dingen)
mijn opa en oma hebben ook met regelmaat iets 'over' maar als ik het niet hoef, is dat nooit een probleem...dan gaat het vaak naar de kringloop/kerk of ander goed doel (gaat dan natuurlijk wel om 'kleinere' dingen)
vrijdag 19 februari 2010 om 20:30
quote:JonnaX schreef op 19 februari 2010 @ 20:26:
Je kunt ook voorstellen aan je opa dat hij de auto ergens te koop zet en de opbrengst deelt tussen jou en je broer?Mmm, dat zou ik dan weer brutaal vinden. Hij biedt je de auto aan omdat hij er niks meer mee kan. Met het geld kan hij zelf ook wel wat anders doen.
Je kunt ook voorstellen aan je opa dat hij de auto ergens te koop zet en de opbrengst deelt tussen jou en je broer?Mmm, dat zou ik dan weer brutaal vinden. Hij biedt je de auto aan omdat hij er niks meer mee kan. Met het geld kan hij zelf ook wel wat anders doen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
vrijdag 19 februari 2010 om 20:31
vrijdag 19 februari 2010 om 20:31
Nee, geld van de auto hoef ik ook niet, haha. Van mij mag ie de auto lekker verkopen en zn centen verbrassen, al doet ie dat laatste niet meer.
Ga er denk ik morgen maar even langs, en vertel even dat ik het aanbod niet aanneem, dat ik het ontzettend lief vind, maar dat mijn eigen auto nog goed is.
En nee, op mijn broer waren ze niet boos, dus zullen dat op mij vast ook niet zijn
Ga er denk ik morgen maar even langs, en vertel even dat ik het aanbod niet aanneem, dat ik het ontzettend lief vind, maar dat mijn eigen auto nog goed is.
En nee, op mijn broer waren ze niet boos, dus zullen dat op mij vast ook niet zijn
vrijdag 19 februari 2010 om 20:32
vrijdag 19 februari 2010 om 20:33
vrijdag 19 februari 2010 om 20:34
vrijdag 19 februari 2010 om 20:35
Nee, ik denk niet dat je ondankbaar bent, niet elk cadeau hoef je te accepteren, zeker niet eentje die je niet zomaar even in een hoekje kunt stoppen. Je opa zal toch wel begrijpen dat jij al een goede auto hebt die je niet weg wilt doen? Ken je niemand die verlegen zit om een auto en die het bakkie tegen een vriendenprijsje over wil nemen? Zo niet, stel dan voor aan opa om de auto op marktplaats te adverteren!