Ben ik nu ondankbaar?

19-02-2010 20:22 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dilemma dilemma..

Mijn opa heeft vandaag besloten dat zijn auto weggaat, hij kan er niet meer in rijden. Heel verstandig besluit, had ie veel eerder moeten doen!

Alleen, nu heeft ie eerst de auto aan mijn broer aangeboden, maar die wil hem niet. Nu mag ik hem hebben, zomaar voor niks! Maar ik weet het niet.. Heb een auto, is wel wat ouder, heeft meer km op de teller, maar rijd zoo lekker! Mijn auto moet gekeurd, hij zal me wat geld gaan kosten, hoeveel weet ik nog niet. Auto van opa is gekeurd, kan er weer een jaar tegenaan.

Mijn auto is een leuke VW Golf, lekker snel autootje. Opa's auto is een senioren Opel Agila, zo'n hoge. Mijn auto is zwaarder, dus meer wegenbelasting (scheelt 20 euro per 3 maanden), maar opa's auto heeft dus een slechtere wegligging (noem je dat zo?) Ik rijd er geregeld in als ik met hem naar het ziekenhuis moet, dan gaan we samen in zijn auto. Met een beetje wind heb je dus flink werk van het tegensturen, zoveel windvang heeft ie dan.

In principe ben ik er dus wel al uit, ik wil gewoon mijn eigen autootje houden, maar ben ik dan niet enorm ondankbaar als ik nee zeg op hun aanbod? Als ik dit aanbod aanneem, en ik krijg na een half jaar spijt kan ik het niet maken om hem dan in te ruilen, althans dat idee heb ik.

Nogmaals dilemma dilemma!!
Lastig lastig!

Je opa zet jullie wel een beetje voor het blok, zou hij dat door hebben??
Je hebt zelf een petjesauto en je wilt niet in een afrokapselauto rijden?

Tja... als jij hem niet wilt.. hij mag hem ook aan mij geven :-)
Als wik hem niet wil dan gaat ie naar de garage, die verkopen de auto dan voor hem.

Ik weet dat ie het heel goed bedoelt hoor, hij weet dat ik krap bij kas zit, en wil zo zn steentje bijdragen, echt heel lief, maar nu even heel lastig, haha
Je kunt ook voorstellen aan je opa dat hij de auto ergens te koop zet en de opbrengst deelt tussen jou en je broer?
quote:JonnaX schreef op 19 februari 2010 @ 20:26:

Je kunt ook voorstellen aan je opa dat hij de auto ergens te koop zet en de opbrengst deelt tussen jou en je broer?Dat vind ik eerlijk gezegd weer een beetje hebberig over komen.
Je broer heeft toch ook nee gezegd? En is opa boos op je broer?? Vind hij hem ondankbaar?? Nee toch?

Doen waarbij jij je lekker voelt, en niets uit schuldgevoel...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Kan opa zijn auto niet verkopen en desnoods voor jullie allebei een cadeautje/geld geven?

mijn opa en oma hebben ook met regelmaat iets 'over' maar als ik het niet hoef, is dat nooit een probleem...dan gaat het vaak naar de kringloop/kerk of ander goed doel (gaat dan natuurlijk wel om 'kleinere' dingen)
Ik wil je auto niet, maar wel het geld van de auto...
quote:JonnaX schreef op 19 februari 2010 @ 20:26:

Je kunt ook voorstellen aan je opa dat hij de auto ergens te koop zet en de opbrengst deelt tussen jou en je broer?Mmm, dat zou ik dan weer brutaal vinden. Hij biedt je de auto aan omdat hij er niks meer mee kan. Met het geld kan hij zelf ook wel wat anders doen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Kan me werkelijk niet voorstellen dat je zó graag je auto wil houden 'omdat ie lekker rijdt'. Krijg meer het idee dat je die Agila niet wil omdat ie niet stoer genoeg is.

Wees dan eerlijk naar je opa. Dat je het een lief aanbod vindt maar dat je liever je eigen auto houdt.
Wat vreemd dat mensen hier dan cash voor in de plaats willen hebben. We hebben het toch niet over een erfenis?
Nee, geld van de auto hoef ik ook niet, haha. Van mij mag ie de auto lekker verkopen en zn centen verbrassen, al doet ie dat laatste niet meer.

Ga er denk ik morgen maar even langs, en vertel even dat ik het aanbod niet aanneem, dat ik het ontzettend lief vind, maar dat mijn eigen auto nog goed is.

En nee, op mijn broer waren ze niet boos, dus zullen dat op mij vast ook niet zijn
En TO, weigeren kan je gewoon doen. Zeg dat je al een goede auto hebt en dat je liever wil dat hij met het geld voor de auto iets leuks voor zichzelf doet.

Edit: Mosterd.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Mwah, ik vind het niet ondankbaar hoor.

Zeg gewoon dat hij hem misschien beter aan iemand kan geven die geen auto heeft en er dus meer aan heeft dan jij. Zal hij toch wel begrijpen?
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
quote:La Vie en Rose schreef op 19 februari 2010 @ 20:32:

Mwah, ik vind het niet ondankbaar hoor.

Zeg gewoon dat hij hem misschien beter aan iemand kan geven die geen auto heeft en er dus meer aan heeft dan jij. Zal hij toch wel begrijpen?ikke ikke ikke
Als je je er niet goed bij voelt om het aanbod af te slaan, kun je aanbieden de auto voor hem te verkopen, bijv. via Marktplaats, wat voor oudere mensen misschien niet zo makkelijk is.

Dan kun je zo je eigen schuldgevoel wegverkopen

En wat er met de opbrengst moet gebeuren laat je aan hem.
Nee, ik denk niet dat je ondankbaar bent, niet elk cadeau hoef je te accepteren, zeker niet eentje die je niet zomaar even in een hoekje kunt stoppen. Je opa zal toch wel begrijpen dat jij al een goede auto hebt die je niet weg wilt doen? Ken je niemand die verlegen zit om een auto en die het bakkie tegen een vriendenprijsje over wil nemen? Zo niet, stel dan voor aan opa om de auto op marktplaats te adverteren!
Je kan m toch gewoon erbij nemen en dan op marktplaats zetten?
anoniem_14976 wijzigde dit bericht op 19-02-2010 20:40
Reden: Grapje!!!!
% gewijzigd
Ik zou nog niet dood gevonden worden in een Opel agila. :puke:

Maar goed wie ben ik.
Ik heb 1x in die van mn vader gereden,nooit word ik gezien en toen opeens naast me...toet toet

Ik rij zelf ook VW,is toch anders ja

Maar als je geen keus hebt..beter nog een Agila dan een Matiz
quote:luni schreef op 19 februari 2010 @ 20:39:

Je kan m toch gewoon erbij nemen en dan op marktplaats zetten?Dat vind ik nou asociaal...
T was gewoon een grapje hoor,zoiets doe je niet
quote:luni schreef op 19 februari 2010 @ 20:46:

T was gewoon een grapje hoor,zoiets doe je nietohh gelukkig maar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven