Ben ik nu ondankbaar?

19-02-2010 20:22 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dilemma dilemma..

Mijn opa heeft vandaag besloten dat zijn auto weggaat, hij kan er niet meer in rijden. Heel verstandig besluit, had ie veel eerder moeten doen!

Alleen, nu heeft ie eerst de auto aan mijn broer aangeboden, maar die wil hem niet. Nu mag ik hem hebben, zomaar voor niks! Maar ik weet het niet.. Heb een auto, is wel wat ouder, heeft meer km op de teller, maar rijd zoo lekker! Mijn auto moet gekeurd, hij zal me wat geld gaan kosten, hoeveel weet ik nog niet. Auto van opa is gekeurd, kan er weer een jaar tegenaan.

Mijn auto is een leuke VW Golf, lekker snel autootje. Opa's auto is een senioren Opel Agila, zo'n hoge. Mijn auto is zwaarder, dus meer wegenbelasting (scheelt 20 euro per 3 maanden), maar opa's auto heeft dus een slechtere wegligging (noem je dat zo?) Ik rijd er geregeld in als ik met hem naar het ziekenhuis moet, dan gaan we samen in zijn auto. Met een beetje wind heb je dus flink werk van het tegensturen, zoveel windvang heeft ie dan.

In principe ben ik er dus wel al uit, ik wil gewoon mijn eigen autootje houden, maar ben ik dan niet enorm ondankbaar als ik nee zeg op hun aanbod? Als ik dit aanbod aanneem, en ik krijg na een half jaar spijt kan ik het niet maken om hem dan in te ruilen, althans dat idee heb ik.



Nogmaals dilemma dilemma!!
Alle reacties Link kopieren
Met zelf nog te maken (APK)kosten en lagere wegenbelasting zou ik wel overwegen ja te zeggen en die van jezelf te verkopen. Wat nou 'stoerheid'? Mobiel en een jaar APK en jonger??
Alle reacties Link kopieren
Nou nee, het lijkt me erg vreemd dat je een auto die je fijn vindt weg zou moeten doen en in een auto die je minder fijn vindt moet gaan rijden, alleen maar om niet ondankbaar te zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:luni schreef op 19 februari 2010 @ 20:44:

beter nog een Agila dan een Matiz

Haha, mijn ouders rijden een Agila en ik Matiz maar vindt zelf de Matiz stukken mooier ogen.

Vond de agila eerlijk gezegd ook niet echt geweldig rijden, maar das mijn mening.

Had toen net mn rijbewijs en mn moeder reed best gestresst mee.

(trok ze bijv. aan de handrem toen ik op de helling van de brug moest wachten.. )



Ikzelf zou zo weer een Matiz nemen .
Alle reacties Link kopieren
Een Opel Agila.....geen wonder dat 'ie er van af wil



Misschien kun je een list bedenken waardoor je die Agila op iets leuks kunt inruilen?
Alle reacties Link kopieren
pardon?? wat is er mis met de matiz???

ben heel blij met mn matizje.

de mooiste auto van die prijsklasse!!(vind ik)
Alle reacties Link kopieren
Is het geen idee om even je eigen APK af te wachten? Voor hetzelfde geld krijg je veel meer kosten dan verwacht en is het overnemen van de Agila dan ineens niet meer zo`n slecht plan.
Alle reacties Link kopieren
quote:elize schreef op 19 februari 2010 @ 21:25:

pardon?? wat is er mis met de matiz???

ben heel blij met mn matizje.

de mooiste auto van die prijsklasse!!(vind ik)

Helemaal mee eens!

Ben er ook heel blij mee met mn matizje.
Alle reacties Link kopieren
quote:noa_lynn schreef op 19 februari 2010 @ 21:34:

[...]



Helemaal mee eens!

Ben er ook heel blij mee met mn matizje.zullen we een viva clubje beginnen?
Alle reacties Link kopieren
Snap werkelijk niet wat jullie in zo'n bejaardenbak zien, en begrijp TO heel goed.



En je VW verkopen heeft weinig zin, je krijgt er waarschijnlijk niet zo veel voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:elize schreef op 19 februari 2010 @ 21:34:

[...]





zullen we een viva clubje beginnen? Kunnen we hm mooi noemen naar ons mooie superMatiz
Alle reacties Link kopieren
heb ik eindelijk ook een viva clubje!
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_12285 wijzigde dit bericht op 19-02-2010 21:53
Reden: dubbel
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Zamirah schreef op 19 februari 2010 @ 21:43:

Snap werkelijk niet wat jullie in zo'n bejaardenbak zien, en begrijp TO heel goed.

Ik snap ook niet wat je in een ordinaire petjesauto ziet trouwens
Alle reacties Link kopieren
Misschien ook een idee: Golfje en Agila samen inruilen bij een garage. Daar een andere, betrouwbare, auto uitzoeken en het het geld dat overblijft retour naar opa.
Alle reacties Link kopieren
quote:yoyo2 schreef op 19 februari 2010 @ 21:52:

[...]





Ik snap ook niet wat je in een ordinaire petjesauto ziet trouwens Nee, maar als ik moest kiezen wist ik het wel! Wel eens in een Golf gereden? Trekt lekker snel op en kan heerlijk scheuren. Daar houd ik dus van maar dat is een persoonlijke voorkeur.
Alle reacties Link kopieren
zamirah, ik hoef ze allebei niet
Alle reacties Link kopieren
Nee ik ook eigenlijk niet maar daar heeft TO niks aan.
Alle reacties Link kopieren
Nee

Erg weinig, haha



Maar goed, ik ben er idd uit, blijf lekker in mn golfje rijden, en laat opa zijn auto door de garage verkopen, daar heeft vast meer vertrouwen in dan dat ik hem 'via de computer' ga verkopen (opa is niet zo van de nieuwerwetse zaken)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de nieuwste Suzuki Swift. In het Zwart. Hijs leuk, pittig en ik ben er dolblij mee
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Alle reacties Link kopieren
quote:La Vie en Rose schreef op 19 februari 2010 @ 22:22:

Ik heb de nieuwste Suzuki Swift. In het Zwart. Hijs leuk, pittig en ik ben er dolblij mee die vindt mijn vriend zo lelijk
Alle reacties Link kopieren
Nou en! Jouw vriend is stom!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Alle reacties Link kopieren
Ja, de Swift zuigt ook.
quote:Zamirah schreef op 19 februari 2010 @ 20:42:

Ik zou nog niet dood gevonden worden in een Opel agila. :puke:

Precies. Dan nog liever fietsen.
Alle reacties Link kopieren
quote:La Vie en Rose schreef op 19 februari 2010 @ 22:26:

Nou en! Jouw vriend is stom! dat is jouw interpretatie
quote:La Vie en Rose schreef op 19 februari 2010 @ 22:22:

Ik heb de nieuwste Suzuki Swift. In het Zwart. Hijs leuk, pittig en ik ben er dolblij mee Dan is een Agila nog niet eens zo erg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven