col-trui fetisj?

19-02-2010 21:02 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit van gehoord. Ik niet. Ik weet ook niet of ik het zo moet zien hoor. Maar ik ben nu zo'n week aan het mailen met een man via een datingsite. We schreven elkaar behoorlijk uitgebreide mails, wel leuk, best veel overeenkomsten. Er zijn ook foto's uitgewisseld, best aardig, ik had hem wel eens willen ontmoeten. Schrijft hij mij gisterenavond in een mail, en ik citeer (plak en knip): "Ik val enorm op vrouwen die een coltrui dragen, het zal je misschien wat vreemd in jouw oren klinken maar het is wel echt zo. Ik hoop dat je dat niet erg of vreemd vind. Draag jij dat ook wel?".

Nou, ik draag dus geen coltruien, misschien onder mijn ski-kleding of schaatskleding als het heel erg koud is, maar anders niet. Heb er verder niets mee, vind het ook niet fijn zitten.

En ik zal het ook zeker niet gaan dragen om een ander "te behagen". Mensen (mannen) moeten niet dat soort dingen van me gaan vragen, daar houd ik niet van. Sterker nog, als ik zoiets weet word ik daar alleen maar recalcitrant van, stel dat ik juist wel graag coltruien zou dragen, dan zou ik ze in dit geval juist niet gaan dragen.

Heeft iemand hier uberhaupt wel eens van gehoord? En moet ik dit nu inderdaad zien als een soort van fetisj of maak ik het nu erger dan het is?
quote:_Soleil_ schreef op 19 februari 2010 @ 21:55:

[...]

Ja maar, vertel je dat dan ook meteen in een van je eerste mails? Of bij een eerste date?

Als ik iemand ging ontmoeten zorgde ik wel dat persoonlijke stijl een keer ter sprake was gekomen ja. Net zoals of iemand van eten/koken houdt (véél belangrijker dan coltruien ).

Maar goed, ik ben een waardeloze datert hoor. Dus dat zegt niks .
Ik vind dat er al een basis van vertrouwen/ beginnende relatie moet zijn voor je elkaar lastig gaat vallen met seksuele uitzonderlijkheden. Die zijn namelijk ondergeschikt aan de relatie zelf lijkt me. Het is ook oppervlakkig van iemand met een (wat voor) fetish dan ook om alleen maar geintereseerd te zijn in partners die hun fantasie willen uitvoeren.
quote:Hangmat schreef op 19 februari 2010 @ 22:09: Het is ook oppervlakkig van iemand met een (wat voor) fetish dan ook om alleen maar geintereseerd te zijn in partners die hun fantasie willen uitvoeren.Eens.
Dat is heel makkelijk gesproken vanuit het perspectief van iemand zonder fetisj Hangmat. Maar het hebben van een fetisj maakt je een uitzondering. Zoals je ook hier kunt lezen reageren mensen vrij makkelijk redelijk ongenuanceerd en afwijzend. Het is een heel stuk makkelijker om die afwijzing te krijgen als je verder nog niets van jezelf hebt blootgegeven.

Wil ik wel aan toevoegen dat ik dan ook van mening ben dat je je, als je wilt zoeken via een reguliere datingsite, het wel handig is als je daar op je profiel al melding van maakt.
het heeft gewoon met sex te maken
Overigens gaat het er niet zozeer om dat iemand 'alleen maar geïnteresseerd is in of iemand zijn/haar fantasie wil uitvoeren'. Mensen weten over het algemeen van zichzelf vrij goed wat ze nodig hebben om gelukkig te zijn. De één zal niet gedijen in een relatie waarin geen ruimte is om op wintersport te gaan, de ander zal zich niet gelukkig kunnen voelen met iemand die niet net als hij/zij alle kranten van voor tot achter uitpluist. En zo zijn er ook mensen die van zichzelf weten dat ze als ze hun fetisj moeten opgeven omwille van een relatie dit hen (en daarmee de relatie) vroeg of laat opbreekt.
kom op zeg, we hebben het hier over een coltrui
quote:yoyo2 schreef op 19 februari 2010 @ 22:15:

het heeft gewoon met sex te makenStiekem is het natuurlijk heel verhelderend als mensen zich gewoon uit zouden spreken over hun voorkeuren op om het even watvoor soort dating site. Dan had ik namelijk bij mijn vorige scharrel gewoon bedankt voor de eer bij het lezen van "Ik heb een drie keer per dag deep throat fetisj en no way José dat ik jou ook maar één keer oraal de hemel in verwen wat dat is ieuw getverderrie"
Ik wil hier ook even op reageren. Vind het echt zo'n onzin dat iedereen hier zo fel op reageert. Ik vind coltruien vaak ook heel leuk staan bij vrouwen, classy zeg maar. Leuk jasje er overheen, rokje of spijkerbroek er onder. Leuk! Kan me voorstellen dat je als je elkaar nog nooit hebt gezien een beetje wilt weten wat voor type je bent. Ik zou ook vragen wat voor schoenen hij aan heeft! Interessant toch? Schoenen zeg zo veel, dan weet je meteen wat voor type het is. Absoluut geen rare vraag hoor!
Ja maar als een man in de mailuitwisseling het alleen maar heeft over zijn fetisj, en zit te polsen hoe ik daar in sta, haak ik ook af, omdat ik dan het gevoel krijg dat het hem alleen om de fetisj gaat en niet om mij.
quote:yoyo2 schreef op 19 februari 2010 @ 22:18:

kom op zeg, we hebben het hier over een coltruiTja, het is niet mijn fetisj
psies, zamira...

Een coltrui moet niet bepalen of het wel of geen relatie gaat worden. (een wintersportvakantie of een krant trouwens ook niet)
quote:twinkeling schreef op 19 februari 2010 @ 22:14:

Wil ik wel aan toevoegen dat ik dan ook van mening ben dat je je, als je wilt zoeken via een reguliere datingsite, het wel handig is als je daar op je profiel al melding van maakt.Dat vind ik dus ook! Had ik wel prettig gevonden, had ik me de moeite bespaard om van alles uit de doeken te doen.. Nu ben ik daar sowieso wel wat voorzichtig mee, maar toch.. Als je een week lang dagelijks een aantal lange mails over en weer stuurt, wordt het op een gegeven moment vanzelf toch wat persoonlijker dan je van plan was..
Ja maar Zamirah, dat zegt TO toch ook helemaal niet? Ze hadden een heel leuk mailcontact, ze wilde hem zelfs graag ontmoeten en toen kwam die ene regel die ze hierboven gequote heeft. Een regel die zoals Champagne net als ik eerder ook aangeeft, ook heel ander geïnterpreteerd kan worden dan richting fetisj.
Maar loreal, is dit tot nu het het enige dat hij over die coltrui gezegd heeft, of begrijp ik het nou gewoon verkeerd?
quote:champagne30 schreef op 19 februari 2010 @ 22:20:

Ik wil hier ook even op reageren. Vind het echt zo'n onzin dat iedereen hier zo fel op reageert. Ik vind coltruien vaak ook heel leuk staan bij vrouwen, classy zeg maar. Leuk jasje er overheen, rokje of spijkerbroek er onder. Leuk! Kan me voorstellen dat je als je elkaar nog nooit hebt gezien een beetje wilt weten wat voor type je bent. Ik zou ook vragen wat voor schoenen hij aan heeft! Interessant toch? Schoenen zeg zo veel, dan weet je meteen wat voor type het is. Absoluut geen rare vraag hoor!Hij had een foto van mij gezien, en ik had hem in de eerste mail al geschreven (nav zijn vraag daarover) wat ik graag draag. Jurkje, spijkerjasje erover, laarzen, enz. Maar geen coltrui dus.. Die komt gisterenavond (zo'n 12 mails verder) ter sprake..
quote:twinkeling schreef op 19 februari 2010 @ 22:24:

Maar loreal, is dit tot nu het het enige dat hij over die coltrui gezegd heeft, of begrijp ik het nou gewoon verkeerd?

Nee, je begrijpt het goed. Dit is het eerste en enige tot nu toe wat erover geschreven is. Ik las het in zijn mail van gisterenavond. Heb er vanmorgen op gereageerd (zie mijn post ergens op de 1e blz) en nu lees ik niets meer van hem. Nogmaals, kan toeval zijn, maar toch..

Het bevestigt me toch in het vermoeden dat er meer achter deze ogenschijnlijk achteloze vraag schuilt dan op het eerste gezicht lijkt. (Daarom opende ik ook dit topic..)
Weet je, je klinkt een beetje alsof je al heel veel hebt ingevuld. Namelijk dat hij fetisj heeft, dat hij zich 'onschuldig' heeft voorgedaan 12 mails lang, dat er een dubbele bodem zit in zijn communicatie. En op basis van die ene vraag van hem, en al de aannames die jij vervolgens doet is het nu al een open & shut case. Nog even los van dat hem dat weinig kans geeft lijkt het me ook dat je jezelf tekort doet door zo zwart/wit te daten .
Zouden er ook vrouwen zijn die dergelijke dingen naar een man mailen? Dus dat ze hem graag zien in pak, in shirt, in jeans etc?

En duidelijk maken dat 't niet slechts een hint is, of een "wel mooi vinden", maar echt een voorwaarde om verder te gaan/kunnen.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

,
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Ik heb zojuist een mail van hem gehad.

Hij erkent hierin dat het inderdaad een fettisj is. Hij verwijt mij dat ik niet verder vraag hoe het precies zit, of ik niet nieuwsgierig ben naar hem.

Hij schrijft ook: "weet je wel dat echt ieder mens een fetish heeft op deze aarde, jij hebt er ook eentje, dat weet ik zeker, denk er maar eens goed over na wat voor fetish jij hebt..."

Nu heb ik echt tientallen relaties gehad waaronder 3 langdurige (inclusief samenwonen) en ik heb dit nog nooit meegemaakt. En zelf heb ik ook geen fetish. Ik ga me bijna afvragen of ik nu juist afwijkend ben hierin???

Verder schrijft hij dat hij het jammer vindt dat ik daar niet van houd. Zijn vorige vriendinnen hebben er nog nooit een probleem van gemaakt, want die waren ruimdenkend genoeg, en keken gewoon verder dan hun neus lang was.

Zo, daar kan ik het mee doen. Het ligt dus aan mij. Ik ben te kortzichtig, en ik heb zelf ook een fetish, alleen weet ik het niet.

Nou, kortzichtig of niet, ik ben klaar met deze man!
ieuwwww wat een engerd!
stuur een kort en bondig mailtje terug:

Voor mij houdt het contact hier op.

Groetjes van dat shampoomerk
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

,
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Wat een onbeschofte hork!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven