Van welk muziekinstrument word jij agressief?

19-02-2010 22:40 130 berichten
Ik weet niet wat het is, maar ik word ontzettend agressief van panfluiten.

Zijn er meer mensen die agressief worden van bepaalde muziekinstrumenten?
Alle reacties Link kopieren
Een doedelzak, hoe kon ik die vergeten. mega irritant.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Yep, doedelzak staat met stip op nummer 1.
Trompet, sax en viool kunnen mij soms vreselijk irriteren, maar er is ene maar als het subtiel in een nummer zo nu en dan word gebruikt klinkt het juist heel mooi. Een doedelzak zo af en toe heel kort op de achtergrond ter zame met de hele band/sound kan ook mooi zijn. Ik speel basgitaar funk, punk rock als ik de hele tijd ala Mark King aan het slappen ben en een bassolo doe, is het echt het zwaar irritantste instrument ever, maar zo'n kort slolotje van nog geen 30 seconden in het nummer Paul Simon - you can call me all vind ik dan fantastische maa goed als ik een te langdradig bassolo hoor gaan ook mijn haren overeind staan hahaha terwijl ik zelf bassiste ben.

Sommige nummers zijn idd gebaseerd op 1 instrument de panfluit is daar een groot voorbeeld van grrr idd de agressie speeld bij mij dan ook op hoor of neem nou Candy Dulfer met dat irritante lilly was here grrrrr.

Maar ja een ander kan het weer helemaal super de super vinden
Ligt eraan op welk moment en hoe hard.
quote:CakeCup schreef op 20 februari 2010 @ 02:00:

Draaiorgel inderdaad!

En bij doedelzak moet ik direct hieraan denken, blijft hilarisch!Jaaaaa! Dit heb ik van de week nog gekeken toen ik een beetje in een dip zat. O wat heb ik weer gelachen!
quote:Pollewopper schreef op 20 februari 2010 @ 00:36:

Trompetten! Ik ken echt super goede trompetteraars (beroeps), maar ook die kan ik niet aanhoren...

Ik houd totaal niet van het geluid dat uit een trompet komt; afschuwelijk

En ik kan me juist bijna niet voorstellen dat je dit lelijk vind:

http://www.youtube.com/watch?v=F3xr4bJtxhg
Van de viool
quote:maze schreef op 20 februari 2010 @ 08:04:

[...]

http://www.youtube.com/watch?v=F3xr4bJtxhgMaar dat is dan ook een bugel
Met van die kwastjes op de metalen dingen van een drumstel, kippenvel van afschuw.

Een goede dramatische accordeon in bijv punkfolk kan ik dan wel weer waarderen.
Ik ook van de viool en draaiorgels.
Ik word ook altijd een beetje raar van dwarsfluiten.

Mijn zus wordt altijd agressief van trompetten. Vooral wanneer ze in latijns-amerikaanse muziek zitten
Het valt me op dat veel mensen het draaiorgel vreselijk irritant vinden. Dan zijn jullie vast niet jaloers op mijn nicht (ik ook niet hoor). Haar zoontje van zes is namelijk al sinds z'n tweede jaar hélemaal bezeten van draaiorgels. Hij heeft inmiddels zelf een mini-exemplaar, gemaakt door z'n vader. Daarin staat een draagbare CD-speler, met uiteraard een CD met authentieke draaiorgelmuziek (jawel, het bestaat!). Laatst zijn ze naar de Draaiorgeldag in Haarlem geweest (helaas, ook die bestaat...). Tig van die dingen die de ganse dag staan te tieren, dwars door elkaar heen. M'n nicht en haar man kwamen hé-le-maal kierewiet thuis, hun zoon had de dag van z'n leven gehad.

Alles voor de kinderen hè......
Blokfluit, doedelzak en saxofoon.
Lotte wat verschrikkelijk voor die nicht! Echt meelij heb ik ermee.

Ik heb dus ook echt een schurfthekel aan die kleredingen en krijg altijd de neiging om ze om te duwen of zo. Hetzelfde met een harp.
quote:gazelle schreef op 20 februari 2010 @ 19:09:

Ik heb dus ook echt een schurfthekel aan die kleredingen en krijg altijd de neiging om ze om te duwen of zo.Hm, dat is inderdaad wel een aardig idee. Kijken wat voor geluid er dan nog uitkomt. In een winkelcentrum waar ik vaak kom, staat er op zaterdag ook altijd eentje. Het ding wordt voortgetrokken door een paard. Dat arme beest staat dus de héle dag in die teringherrie. Dierenmishandeling, als je het mij vraagt.
Zo'n orgel als ik in de stad loop, verschrikkelijK!
Een gereformeerde buurman met orgel is trouwens ook niet fijn
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
Oh grmmmbl. Mijn buurman heeft zo'n vreselijk gereformeerd orgeltje staan. En zit daar dan minstens 2 uur per dag op te tetteren. Echt, ik ben erg dichtbij huisvredebreuk om de stekker eraf te knippen of dat ding kapot te slaan

Dat zeg ik....

Websje ik leef met je mee....
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
Ik heb een aantal jaar op de administratie van een muziekschool gewerkt en zat naast het podium, waar voortdurend mensen oefenden voor optredens. Ook het kerkorgel stond er.

Eigenlijk vind ik geen enkel instrument verschrikkelijk, mits fatsoenlijk bespeeld. En het genre waarin het bespeeld wordt werkt natuurlijk ook mee. Zo heb ik een gruwelijke hekel aan jazz en aanverwanten, maar een trompet kan heel mooi zijn. Ik heb wel een hekel aan electronische geluiden uit een keyboard of synthesizer.

Doedelzakken vind ik prachtig!

Medieval bagpipe

En een hurdy gurdy(draailier) vind ik ook erg mooi

Hurdy Gurdy
@lotte35

Dat is echt om te janken. Je kunt het je kind moeilijk verbieden hahaha. Wat erg.

Iemand had het over een accordeonspelende muziekleraar. Hij heette toch niet Herman P.??
quote:maze schreef op 20 februari 2010 @ 08:04:

[...]

http://www.youtube.com/watch?v=F3xr4bJtxhgIk zit nu al een uur naar dit liedje stuk te luisteren denk ik. Had'ie het niet wat langerder kunnen maken?
Draaiorgel. Ben laatste tijd wel vaker naar de Jaarbeurs geweest en dan moet je vanaf CS langs zo'n ding. Ik zou er 5 euro voor over hebben als ie dan ff stopt met herrie maken.

En ik weet niet wat ik nou erger vind, die muziek of het gerammel met dat geldbakje.
Ghe, voor vijf euro doet'ie dat vast wel, Brummetje
Geen idee of het zo is, maar ik vind een zangstem ook een muziekinstrument... In dat geval word ik agressief van toonladdergillende zangeressen - hoog, hoger, hoogst. Afschuwelijk! En dan dat gehijg. De stem Beyonce spant zo'n beetje de kroon op mijn lijstje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven