En we tetteren door over onze dieren

15-02-2010 22:16 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.

Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!

Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen

Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):

De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen

Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
quote:Splinter02 schreef op 20 februari 2010 @ 11:04:

[...]

MV, wat rot dat je zo´n last hebt van een dagje HHB. Zit je in de medische molen? (hoef je niet te beantwoorden hoor).

Oh ga ik weer offtopic. Ik heb sinds een jaar of 3 dat ik bijna niet kan lopen. En daarbij ook nog alleen in de avond en de nachten ondraaglijke pijnen in beide voeten. Bloedonderzoek gedaan, podoloog geweest, weer bloed, EMG onderzoek van 1,5 uur, foto's gemaakt, MRI scan van mijn rug. Ze dachten aan polyneuropatie maar dat is het niet, maar wel alle symptomen ervan. Alleen bij 2 vingers is een milde vorm van carpaal tunnelsyndroom gevonden. Maar ik ging voor mijn voeten. Dus nu maandag weer naar het ziekenhuis, naar de orthopedisch chirurg, het laatste traject in om uit te vinden wat het is. Maar de kansen zijn miniem denk ik dat ze het vinden. Daarna kan ik alleen nog terecht bij de pijnpolie om met die pijnen te leren leven. Als ik het goed begrepen heb.

Dus ben niet blij.

En iets wat niet kwaad kan maar waar ik veel pijn aan heb, paar weken geleden uitgebreid gekookt, toen Poezz hier kwam eten, de dag erna kon ik bijna niets doen van de pijn bij het eerste rugwervel, bij je nek, tussen je schouders. Dus ik denk dat het een ontsteking is want het doet met de dag meer pijn en breidt zich overal uit. Huisarts is op vakantie maar als hij over 8 dagen terug is ga ik erheen. Ik heb nu Nerufen 4-

00 gekocht, is een ibuprofen en ook tegen ontstekingen, maar die helpen niet. Ik mag er 3 per dag en de pijn is er niet minder om.

Oh ga wel lekker offline he. Nou morgen ga ik de foto's van de katten uploaden. Vandaag even rustig aan doen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
pc viel uit, vergat erbij te zetten, na 5 min. lopen heb ik al zo;n pijn. Dus ik ging alleen gisteravond heen maar na een uur was de pijn zo erg dat ik weer naar huis ben gegaan. Gelukkig had mijn vriendin afgezegd dus ik heb niemand verder gedupeerd.
Als het dan toch even niet over dieren mag gaan.....

Wat een bud-week zeg! Allemaal heftige dingen en als klap op de vuurpijl een forse aanvaring met vriendin-van-ex vanmorgen.

Ik denk dat ik maar voor een paar uur mijn bed in duik ofzo....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Leuk trouwens dat iedereen nu met die franse smileys aan het klooien is. Drie keer raden wie die heeft geïntroduceerd op dit forum

Ik begon toen met deze

op een bevallingstopic, weet niet meer van wie.
Die smileys zijn ook leuk, ik vind de pagina alleen wel een beetje onoverzichtelijk (typisch frans dus). Je zoekt je rot!

Jemig Leo, jij was al vroeg voor begrafenisonderneemster aan het spelen zeg. Brrr..lekker dan, van die halve lijken in je huis. Hier wordt gelukkig ook niet meer gevangen dan spinnetjes, motjes en ander klein grut (want balkon). Soms hebben ze een wants en die beesten MEUREN als je ze aanraakt!!

Bieb, ben je weer terug in vorm (ik zie nu zo'n soort Zwelgje van Olivier B. Bommel-achtig iets voor me )? Je hebt het ook helemaal verkeerd aangepakt hè...je moet toch een trolley meenemen naar de HHB?
Ik ben mijn eigen bananenschil
Zooo.lekker bij geslapen en nu na 2 bakken koffie weer een beetje mensch

Tostie zit in het apparaat en ik ga ff lekker bijlezen..

Oh.Leo over dat geopende jachtseizoen;

Ik ben eens met een onderschepte gewonde vogel (kraai geloof ik,was iig zwart)

Naar de dierenarts gegaan.

Diertje had een gebroken vleugel,dat had ik al gezien.

Heb de dierenarts toen gevraagd of hij m uit zn lijden wou verlossen...lachte de DA me gewoon uit

Gaf ie me de keuze: gratis als ie zn nekje zou omdraaien .

Of Fl 2,50 voor een spuitje..

Ongevoelige zak...hen uiteraard een spuitje gekozen en ben er bij gebleven om te checken.
MV, wat akelig dat je dit hebt zeg. En dat er maar niet achter gekomen kan worden wat je hebt. Pijn hebben is niet leuk. Bij tijd en wijle kan ik er over meepraten. Knie-aandoening. Ik hoop dat er wat uitkomt volgende week. En dat er wat aan te doen is natuurlijk.

Poezewoes, dank voor de smileys! Zoals Olijfje als zei, echt overzichtelijk is het niet...

Biebelie, mooie tijd om je bed uit te komen! Beetje hersteld? Armen weer in de normale lengte?
Score HHB was vast wel een kilo of 7 maar dan samen..

Hebben veel tijdschriften: Viva Mama (voor zwangere vriendin,Margriet,Beau Monde (waarom ik de Beau monde heb aangepakt is mijzelf ook niet helemaal duidelijk...in de leesmap sla ik die altijd over )

Een Edet Easy pull (ding aan de wand met keukenpapier enin)

Veel schoonmaakartikelenen wasmiddelen (gratisss of voor een prikkie,lekker Nederlandsch hé..)

Heeeel veel stevige tassen.ideaal.

Zalige fles likeur:

Was zooo leuk in het alcohol gedeelte

Binnen een half uur 6 likeurtjes proeven,en de lekkere 2x
Ik vind de Beau Monde juist erg leuk om te lezen. Beetje plaatjes kijken, geilen op veels te dure dingen die je nooit kan kopen... heerlijk!
Kwas AL om 11uur wakker hoor Ratteke

Maar krijg in het weekend altijd een kopje koffie op bed met de zaterdagkrant.

En fris gedoucht ook al inmiddels..

Armen zijn geloof ik weer normale lengte maar zere voeten heb ik nog wel.

Ook pijn in mn kop...van het tassen slepen krijg ik altijd zere nekspieren = hoofdpijn.

Ooh en liters Fritessaus van Remia gescoord (jaja,halfvol)

Tasjes/hoesjes voor mobieltjes

vakantieboeken....zal toch wel weer italië worden...

En een abo op de Telegraaf (vind vriend lekker...en er kwam een bon bij om met zn 2en naar de Zwaluwhoeve te gaan,vinnik weer lekker)

Wat balen MV dat je met je zere voeten de tocht waagt en dat dat kreng dan zo belachelijk duur is geworden,heb het helemaal niet gezien..
Poezz is dametje poes4 alweer thuis?

Sommige partners van exen horen aan een wilg gehangen worden;

shit, icoontje doet het even niet.
quote:Olijfje_ schreef op 20 februari 2010 @ 13:32:

Die smileys zijn ook leuk, ik vind de pagina alleen wel een beetje onoverzichtelijk (typisch frans dus). Je zoekt je rot!

Ik zeg CONTOL + F gebruiken!!

quote:Bieb, ben je weer terug in vorm (ik zie nu zo'n soort Zwelgje van Olivier B. Bommel-achtig iets voor me )? Je hebt het ook helemaal verkeerd aangepakt hè...je moet toch een trolley meenemen naar de HHB?

nou je brak je nek haast over de mesen met trolleys

Er liepen er zelf met hele Samsonites..niet normaal.

Balen Poez!

Heb je veel met vriendin van ex te maken?

(kinderen?)
Kom ik net thuis na een onverwachte logeerpartij bij een vriendin (leuk bandje kijken liep uit op ouderwets zwieren), is Poef helemaal stil als ik thuis kom. In plaats van de blije kwekmajoor die hij normaal gesproken is.

En ja hoor, een spoortje bloed in de bak. Het arme beestje heeft nu nadat ik de bak heb verschoond er al weer twee keer opgezeten, bij de keren met bloed erin. En nu gaat hij weer...

Volgens de website van mijn dierenarts kan ik met deze klachten wachten tot het volgende spreekuur, maar ik wil nog wel even zeker weten dat het geen zogenaamde plaskater is.

Hopelijk dus "gewoon" een blaasontsteking. Die heeft hij vorig jaar ook gehad en dat heeft geresulteerd in een aantal antibiotica die niet werkten en vervolgens is hij een aantal dagen achter elkaar geinjecteerd met een halve liter water onder zijn vel, die hij dan in noodtempo uitplaste. Om de blaas helemaal te spoelen.

Ik hoop niet dat het weer zo moet... dat was heel zielig.

En nu gaat hij alweer
Ja jammer hoor Bieb, had mij al een jaar op dat ding verheugd. Was zo'n teleurstelling, ben meteen gister mijn bed in gekropen. Al die rot pijn voor niets ook.

Rustig was het he bij het proeflokaal, van alles snel 1 geproefd en toen was ik mij toch misselijk, en er zit maar 2 miliiter in ofzo. In de trein terug dacht ik steeds over mijn nek te moeten gaan.

Die witte chocolade liquer was zo lekker.

Saus van remia overgeslagen want je kreeg er gratis patat bij en ik was al zo misselijk.

Ik heb wel die 4 dingen van Go Tan. En de tas van de Lidl, maar de helft lust ik niet, chocolade en hoe heten die honingwafels. Maar krijgen we een filmmeeting dan neem ik het mee voor jullie.
Delphi, klinkt niet goed nee. Heb je dan wel tijd om maandag heen te gaan? Denk dat het wel pijnlijk is wat hij heeft.
MV, Poes4 rent hier nu gillend door de kamer. Krolsheid is goed doorgebroken nu, ondanks de pil die ze heeft gehad. Dr zit een heel katerkoor op de schutting te zingen inmiddels.

Het verbaasd me altijd weer hoeveel ongeknipte katers er rond lopen. Ik zou het risico nooit nemen op een sproeiende kater in huis.

Waarom is Poes4 niet geholpen? Ze stond op de nominatie vorig jaar. Toen overleden er ineens 3 katten in mijn omgeving tijdens de ingreep (oa die van Yamuna) en toen schrok ik daar zo van terug. Het is maar een mini poesje, ze weegt amper 2,5 kilo en ziet er zo teer uit.

Voor de anderen, want jij kent mijn poezebeesten wel:

Poes4 (links) met haar broer Poes3 (rechts).

Wat een lekkere dingen zie ik allemaal voorbij komen. Ik krijg bijna (bijna hè) spijt dat ik niet ook naar de HHB ben geweest

Arme MV, even een voor jou. Balen hoor, die pijnklachten. Ik hoop echt dat ze gaan ontdekken wat het is. Ik zit zelf ook met een reeks aan klachten, daarom ga ik dus bijv. ook niet naar zoiets als de HHB want dat moet ik dan een week bezuren en dat heb ik er niet voor over . Na concert van Paul McCartney was ik al een week gebroken maar dat was wel helemaal fantastisch!

En een dikke voor Poez. Zulk gedoe sucks.
quote:mylenevalerie schreef op 20 februari 2010 @ 14:03:

Delphi, klinkt niet goed nee. Heb je dan wel tijd om maandag heen te gaan? Denk dat het wel pijnlijk is wat hij heeft.Ja, maandag ga ik direct. Ik vraag me alleen af of ik niet nu al naar een spoedservice moet...
quote:Poezewoes schreef op 20 februari 2010 @ 14:04:

[fgcolor=#0099ff]MV, poes4 rent hier nu gillend door de kamer. Krolsheid is goed doorgebroken nu, ondanks de pil die ze heeft gehad. Dr zit een heel katerkoor op de schutting te zingen inmiddels.Ik zie dit helemaal voor me
Oei Delphi, klinkt idd heel naar. Tja, wat moet je doen hè. Misschien nog een x bellen naar DA voor overleg??
Ooh wat zielig voor de zwarte poef.

Kun je nog wel vandaag met hem tercht bij de DA?

Hopelijk is het echt "alleen maar" een blaasontsteking.

Ik heb een BKH gehad ,Jamie mijn grootste vriend.

Die bleek zo'n enorme verstopping te hebben door blaasgruis dat ie er bijna aan onderdoor was gegaan.

Hij is toen gecatheriseerd en op speciaal dieet gezet.

(hem had ik bij mijn ex en toen we uit elkaar gingen zou ik Isa en Jamie beide meenemen maar hij kwam net in die tijd onder een auto )
quote:Poezewoes schreef op 20 februari 2010 @ 13:25:

Ik begon toen met deze

[afbeelding]

op een bevallingstopic, weet niet meer van wie.

Ik weet het nog, dat was toen de baby van Yamuna is geboren

Sindsdien gebruiken we ze bij Good Luck ook al. Dankzij jou!

Al meer dan een jaar dus!
Stressed is just desserts spelled backwards
Sterkte met de poef, zielig hoor . Hij zal wel een AB-kuurtje krijgen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ja ik vind 2 dagen wachten wel lang, maar wie ben ik Delph, jij kent je kat het beste.

Ohhhh Poezzz, als er kleintjes gaan komen dan gaat het hier ook weer broeden. Ik ga duimen dat die pil geholpen heeft. En anders hopen dat je kat geen kleine kater-kittens krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven