Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
quote:schwipschwap schreef op 20 februari 2010 @ 19:08:

Hoi! Ik weet pas sinds een paar minuten wat postcrossing is, maar het klinkt erg grappig!

Wat ik me afvroeg: wat schrijven jullie nou op zo'n een kaart?Hangt een beetje van het profiel van de ontvanger af en anders schrijf ik iets algemeens over de kaart en het land.
Snjókorn falla, á allt og alla
Heb me helemaal suf-gescand vandaag! Alle kaarten (onbeschreven) die ik nu in huis heb, heb ik ingescand. Dan heb ik ze al op mijn computer als ik een kaart ga verzenden
quote:sweetcandy schreef op 20 februari 2010 @ 19:23:

Heb me helemaal suf-gescand vandaag! Alle kaarten (onbeschreven) die ik nu in huis heb, heb ik ingescand. Dan heb ik ze al op mijn computer als ik een kaart ga verzenden

Dat is nogeens bezigheidstherapie

JJ, gefeliciteerd met je 100-ste kaart!!!!!!

Goed geslaagd Janna.
Gefeliciteerd JJ met je 100ste kaart!!!

Ik scan mijn kaarten die ik ga versturen maar niet in...

Doe alleen de ontvangen, ga er vanavond ook eens voorzitten.
quote:Fishie44 schreef op 20 februari 2010 @ 14:16:

Dit is trouwens mijn populairste kaart (9x): [afbeelding]Dit is echt een leuke kaart, ik heb hm ook in mn kaartenbak zitten om te versturen
anoniem_89977 wijzigde dit bericht op 20-02-2010 20:12
Reden: Even quote ingekort..
% gewijzigd
quote:sweetcandy schreef op 20 februari 2010 @ 19:23:

Heb me helemaal suf-gescand vandaag! Alle kaarten (onbeschreven) die ik nu in huis heb, heb ik ingescand. Dan heb ik ze al op mijn computer als ik een kaart ga verzenden Da's ook een idee!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
quote:schwipschwap schreef op 20 februari 2010 @ 19:08:

Hoi! Ik weet pas sinds een paar minuten wat postcrossing is, maar het klinkt erg grappig!

Wat ik me afvroeg: wat schrijven jullie nou op zo'n een kaart?

Ik schrijf meestal iets over het profiel of over de kaart, uitleg ofzo. (Bijv. wat Sinterklaas of een stroopwafel of tulpen is/zijn)

Of dat het hier sneeuwt ofzo...
Steph, die kaart met al die kleine poppetjes heb ik ook (onbeschreven) thuisliggen!
Geen kaartjes vandaag, anee post komt niet op zaterdag. Ook nog steeds geen hurray's. Hier ligt PC dus wat stil, blijven wachten dus :-)

JJ: fijn dat je het hebt gekregen! Das supersnel!
Die is ook erg leuk Janna, die kaart met de kleine poppetjes...

Wacht met je mee stefanie!
Ik denk steeds dat ik voorlopig geen kaarten meer zal krijgen, omdat ik er al 1 meer ontvangen dan verstuurd heb... Maar toch steeds weer, krijg ik er eentje...

Schwipschwap, en? Heb je al een account?

Stefanie en Justme, succes met wachten....
Hier vandaag een kaartje uit Frankrijk en een envelop van JJ met voetbalplaatjes. Dank je wel!

Geen Hurray's.

Op de bus gedaan vandaag: voetbalplaatjes voor de zoon van C-Estelle en voor JJ.

Vandaag nieuwe kaarten gekocht van WA & Maxima, Zeeland-kaarten, Anne Geddes en nog wat honden, paarden en auto's.

Gisteren via marktplaats 55 kaarten van oud blikken speelgoed gekocht voor 5 euro.
Christy, klinkt leuk, die oud blikken speelgoed kaarten! Maareh... met of zonder beschreven achterkanten?
ik ben dankzij dit forum ook aan het postcrossen geslagen.

en vind het echt super leuk =D

ik heb alleen een kaart naar sint petersburg gestuurd en die is nog steeds niet aangekomen, volgens mij nu iets van 30 dagen onderweg. ben benieuwd of die ooit nog aankomt ^^
Hej! Leuk eep! Tja, da's ook wel ver weg he...

Maareh... je mag er 5 tegelijk sturen hoor... dus kansen spreiden!

*Neemt verder geen enkele verantwoordelijkheid bij mogelijke verslaving...*
quote:Janna80 schreef op 20 februari 2010 @ 21:28:

Christy, klinkt leuk, die oud blikken speelgoed kaarten! Maareh... met of zonder beschreven achterkanten? Geen grappen he ;)
Welkom eeep!

Rusland ( toch) doet er inderdaad langer over de laatste tijd valt me op.

Oooo die kaarten zijn leuk, heb ze ook gezien op MP.
quote:Fishie44 schreef op 20 februari 2010 @ 14:16:Dit is trouwens mijn populairste kaart (9x): [afbeelding]

Haha, die heb ik ook een paar keer verstuurd! Komt bij de Xenos vandaan, ik vind daar wel vaker leuke kaarten.

@eeep en schwip schwap: welkom! Leuk dat jullie ook meedoen.

Schwip schwap, ik schrijf op het kaartje van alles: over Nederland, bv Nederlands eten of Nederlandse feestdagen, vaak schrijf ik iets over het kaartje, over mezelf (waar ik woon, wat voor werk ik doe b.v.) of over wat ik vandaag gedaan heb / dit weekend ga doen.

Vandaag geen kaartjes en geen Hurray's voor mij...
Eeep, welkom bij deze enorme leuke verslaving. Zoals eerder hier werd gezegd, Rusland doet er nu wel langer over. Winterslaap oid?
quote:Janna80 schreef op 20 februari 2010 @ 21:28:

Christy, klinkt leuk, die oud blikken speelgoed kaarten! Maareh... met of zonder beschreven achterkanten? Als het goed is onbeschreven
schwipschwap & eeep welkom!
Ik had vandaag een hurray, leeg helaas...
Snjókorn falla, á allt og alla
goedemorgen allemaal,

en welkom aan allen die voor het eerst een blik op dit forum hebben geworpen

Helemaal blij vandaag, kijk uit het raam en warempel, blauwe lucht en een zonnetje, nu even wachten tot mijn vriend uit bed is (grapjas heeft vanacht schaatsen gekeken) even lekker eten en dan maar een wandeling maken (tenminste, dat besluit ik nu, haha)

maar goed, geneuzel genoeg over vandaag want wederom geen kaartjesnieuws... misschien toch maar eens op het postcrossingforum gaan kijken, dan blijft de actie in elk geval goed op gang! (ik heb het netjes nog tegengehouden elke keer ) we shall see

nou mensen van het goede leven geen idee of ik hier vandaag nog weer te vinden ben, maar anders een fijne dag toegewenst!

(wat een geneuzel)
Hartstikke gezellig dat geneuzel hoor.

Ik ga even een tripje naar de grote oranje brievenbus maken.

Lees; De straat oversteken.

Dan gaan mijn twee kaartjes voor PC op de post en nog een leuke verjaardagskaart voor dochterje van vriendin.

Even de tante post wat werk bezorgen.
Chayuz, blauwe lucht? Nou, hier niet hoor

Xenos, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht, maar daar hebben ze ook kaarten ja!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven