Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
voor JJ.
Oooh JJ ik moet straks naar de fysio. Zie er helemaal tegenop, al is mijn rug wel al beter, dan moet ik daar die oefeningen doe en ik doe die liever thuis op het gemak, zonder pottenkijkers :P
JJ, een , wat jammer dat het nog niet zo erg opknapt..
Wat zijn jullie toch lief allemaal! Dankjewel..

Sterkte bij de fysio, Stefanie! Was de sauna gisteren niet lekker ontspannend voor je rug?

Chrisy1: Heel erg bedankt voor de envelop met voetbalplaatjes en het leuke postcrossingkaartje! :D Neem je die ook altijd mee op vakantie om nieuwe leden te werven?

Daarnaast nog een héél erg mooie official uit Rusland van een vrouw die afkomstig is uit Ukraine en het kaartje toont Thaise dansers... had ze meegenomen van een trip naar Azië. Wow!
Jammer Tine! Hopen dat je snel wat hoort van dat andere..

Ah arme JJ,

Ik heb nog maar weer een adres aangevraagd, Finland maar weer! Wel leuk, ze heeft al bijna 2000 (!!) kaarten verzonden en stelt geen eisen aan haar kaarten. Weer eens wat anders

Mijn kaart naar Duitsland is al 43 dagen onderweg en mijn kaart naar Taiwan 61 dagen, expired dus

Rusland duurde bij jullie ook zo lang of niet? Die is al 25 dagen onderweg namelijk
JJ en Stefanie: ..... en wij fysio's krijgen daar ook nog voor betaald......

voor jullie allebei.
Snjókorn falla, á allt og alla
Beterschap JJ

Succes bij de fysio, Stefanie

Ik heb geen kaarten/hurrays, helaas.

Sneeuw was niet meer leuk, maar een hele week regen? Dan liever nog -10 met een zonnetje erbij! Flauw he? Maar ik hou wel van de kou, ik kan slecht tegen warmte (ivm migraine)

Hier ook sollicitatieellende, ik weet niet wat ik wil ik weet niet wat ik moet, ik heb een diploma maar vrij weinig ervaring. Vanochtend weer twee sollicitatieemails de deur uit gedaan.

***terwijl ik dit schrijf krijg ik een telefoontje over huishoudelijk werk. Alles maar aanpakken toch?***
Ja, zeker Ligaa, alles aanpakken, postcrossing is een dure hobby Maar hoezo weet je niet wat je wil? Ervaring moet ieder mens opbouwen, dus niet zo gek dat jij dat ook nog moet! Go for it!

Ik moet nog 3 voetbalplaatjes, nummers: 23, 102 en 199. Wie of wie kan me helpen?
Heej JJ, wat vervelend dat het nog niet gelukt is om je rib weer goed te krijgen. Donderdag nieuwe kansen! Doe je rustig aan!

Steph, lekker hoor weer twee kaarten! Inderdaad ze horen vol geschreven en inclusief leuke postzegels haha.

Noa-Lynn, ik hoop dat je weer een leuke hurray hebt deze week! Wordt wel eens tijd haha! Hij doet er al weer lang genoeg over.

Snjokorn, helaas haha. Heb nu een of andere site met allemaal oefeningen voor de naamvallen enzo gevonden... Och ben zon ster in Duits haha Leuk trouwens dat je kaartje in Nieuw Zeeland is aangekomen, beetje suf dat ze het alleen verkeerd lezen haha.

Justme, ook weer een hurray, het regent hier bijna hurrays! En gelukkig weer een profiel waar je een leuk kaartje bij kan uitzoeken!

Stephanie, wat jammer zeg dat er gratis kaarten bij zaten.

Hier net een kaartje bij de post, een van een Disney RR

Ik ga weer duitsen...
Wat een fysio -auw club hier! Mijn fysio doet mij ook heel veel pijn :( Maar ik heb dan weer fysio met moeilijke naam; orofaciale fysiotherapie. Das voor de kaakgewrichten. Maar hij trekt ze ook steeds uit de kom, dus ik merk nog geen voordeel, heb alleen maar meer pijn ervan. Kilo's vliegen er ook af zo, kan slecht eten en ivm de migraine aanvallen die het opwekt gaat er niet veel in.

Juuf: rusland doet er altijd erg lang over. Dat is echt een geduld-land.....

Hier ook al de hele dag regen. Hard ook. Ben toch maar gewoon naar buiten gegaan om boodschappen te doen, want het is geen seconde droog hier.

Heb vanochtend kaartje gestuurd naar Litouwen en eentje naar Nieuw Zeeland. Zit een beetje te twijfelen of ik nog een..... Heb er nu veel tegelijk onderweg, maar mn handjes jeuken

Heb net even in mn wreck this journal zitten knutselen, ook leuk. Heb jij toch ook JJ??
Kijk dat doet t m. Een hurray in mn inbox

*sjeest naar de PC site*

Nieuwe mag naar: belarus. Sjips...geduldland...
Zit intussen op The Postcard Store te kijken omdat ik de kaartjes die ik als 'free sample' binnen kreeg erg leuk vind.

Heeft iemand hier al eens kaarten besteld?

Als ik het goed begrijp bestaat een set kaarten uit 100 kaarten (dus 10 van elk).

De kosten zijn het niet, volgens mij, maar vind het een beetje veel kaarten..

Vind bijna alle sets leuk..

quote:tine2804 schreef op 22 februari 2010 @ 15:13:

Noa-Lynn, ik hoop dat je weer een leuke hurray hebt deze week! Wordt wel eens tijd haha! Hij doet er al weer lang genoeg over.

Het kaartje doet er zeker lang over in vergelijking met de andere kaartjes naar Finland..

Heb afgelopen week wel een aantal hurray's gehad .
noa_lynn, via het officiële PC-forum is er in groep besteld bij die site, ik heb meegedaan en heb er 80 besteld, maar van verscheidene sets natuurlijk.. Maar dat is nu al voorbij, dus het is te laat. Ik zal even zien, mss zal ik er nog wat bijbestellen, eerst eens zien wat er nu bij zat voor mij :-)

Ik heb een hurray!! Hij is weer opgedoken bij mij dus! Uit Finland, en nu wil ik onmiddellijk een nieuw adres aanvragen maar mag niet!

JJ: nog veel succes bij de fysio, ik ben er vanaf, moet niet meer terug gaan! Mag ook weer gaan volleyballen, al stel k dat nog een weekje uit hihi Moet wel mijn oefeningen enzo blijven doen, maar dat heb ik er voor over, om een praktisch pijnloze rug te hebben!
ola, kaartje amerika is op weg as t goed is. kon de verleiding niet weerstaan en heb 2 adressen erbij opgevraagd. 1 naar Finland, en naar zwitserland, allbei met een uitgebreid profiel, waar ik op tmoment dus niks mee kan omdat ik niet in de stad kan komen, kan geen autorijden wegens een vanaf half oktober elke keer half uit z'n kom schietende schouder, dus heb nog wat ansichtkaartjes en daar motten ze t mee doen.

Vraagje... moeten het ansichtkaarten zijn (daaronder versta ik die enkele kaarten waar je op de achterkant een postzegel plakt) of mogen het ook die dubbele kaarten zijn???

miranda
quote:Kozoo schreef op 22 februari 2010 @ 15:49:

Wat een fysio -auw club hier! Mijn fysio doet mij ook heel veel pijn :( Maar ik heb dan weer fysio met moeilijke naam; orofaciale fysiotherapie. Das voor de kaakgewrichten. Maar hij trekt ze ook steeds uit de kom, dus ik merk nog geen voordeel, heb alleen maar meer pijn ervan. Kilo's vliegen er ook af zo, kan slecht eten en ivm de migraine aanvallen die het opwekt gaat er niet veel in.

Juuf: rusland doet er altijd erg lang over. Dat is echt een geduld-land.....

Hier ook al de hele dag regen. Hard ook. Ben toch maar gewoon naar buiten gegaan om boodschappen te doen, want het is geen seconde droog hier.

Heb vanochtend kaartje gestuurd naar Litouwen en eentje naar Nieuw Zeeland. Zit een beetje te twijfelen of ik nog een..... Heb er nu veel tegelijk onderweg, maar mn handjes jeuken

Heb net even in mn wreck this journal zitten knutselen, ook leuk. Heb jij toch ook JJ??

Hey Kozoo!

Heb je al foto's gemaakt van je gewreckte pagina's? Ik heb nog niet zoveel opdrachten gemaakt, ben namelijk ook veel aan het schrijven in notebooks. Druk druk druk met postcrossen haha.

Groetjes, JJ
@miertje22, De meeste postcrossers willen enkele kaarten

Als iemand erom vraagt of fan is van postzegels, zou je wel een dubbele in envelop kunnen sturen.

*heeft helemaal geen post gehad vandaag*
Voor alle fysiogangers .

Hier weer een hurray (goh wat vervelend) en een leuke ook nog.

Miertje, je bent officieel verslaafd.
hmmmmmmmm officieeel verslaafd klinkt goed hihihih. dus als ik t goed begrijp......... enkele kaarten, tenzij iemand er specifiek om vraagt!
jah, sommige mensen geven in hun profiel aan dat ze graag een kaart in envelop zouden willen ontvangen.. dan kun je evenuteel een dubbele kaart in de envelop stoppen ipv een ansichtkaart.

Als mensen postzegels sparen, stuur ik vaak ook een dubbele kaart in envelop met extra postzegels ertussen (ik scheur van alle binnenkomende enveloppen de postzegels af voor postcrossers die postzegels verzamelen)...
Even een vraagje, wat zijn gewreckte paginas... Misschien heel blond maar vroeg het me af haha.

Kozoo, jij ook al bij de physio.. Gelukkig werd je opgevrolijkt door een hurray! Geduld is een schone zaak... helaas...

Noa-Lynn ik ben daar ook eens aant kijken, heb net dat gratis pakje kaarten aangevraagd!

Stephanie, jeejjjj een hurrayyy!!! Doe je rustig aan met je rug voordat je weer volluit gaat volleyballen!

Miertje, o jij ook al deels in e lappenmand.. tis toch wat hier hihi. Hoop dat het snel weer beter gaat met je schouder! En hoe voelt het nu om officeel verslaafd te zijn!

Sweetcandy... jou post komt morgen!!

Steph ook alweer een hurray! leuk hoor!!

Ik ga me zo eens even omkleden, heb genoed Duits gezien voor vandaag. Straks lekker sporten!! Tot later!
Yeaaaah, 2 leuke kaartjes in de bus. Rusland (Moskou) en USA (met simpsons postzegels). Erg leuk.
Snjókorn falla, á allt og alla
jeeeeeeeeej mijn kaartje naar Singapore EN naar Tsjechie zijn eindelijk aangekomen! en mijn volgende kaartjes gaan naar.... *tromgeroffel* Amerika en jawel, hoe origineel, Amerika!

het moet niet gekker worden!

eens kijken of ik iets voor ze kan vinden
hoi hoi,

ja al vanaf half oktober, en t wil maar niet verbeteren, wordt er zo langzamerhand een beetje gestoord van, maar goed.

Hoe het voelt om officieel verslaafd te zijn :P ach er zijn slechtere verslavingen he :D
Ik heb vandaag 2 korte hurray's gehad! Vanmiddag 1 adres aangevraagd, omdat ik toch nog naar de brievenbus moest. Zojuist heb ik hurray nr. 2 gekregen en ik moet me zooooo inhouden om niet gelijk een adres aan te vragen

Moeilijk moeilijk.....
Chayuz, erg twee maal USA.

Kom op Sweetcandy, volhouden!

Mijn kaartje voor iemand van hier van de ruil is nog niet aangekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven