Postcrossing 3
maandag 11 januari 2010 om 18:49
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?
Wie niet weet wat het inhoudt:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Wie niet weet wat het inhoudt:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
woensdag 24 februari 2010 om 08:36
Goedemorgen,
Wat een schaatsdag gisteren. Sven ging zoooo goed... Maar ja, ik vind niet dat alleen Kemkers de schuld kan krijgen. Als schaatser ben je nog steeds verantwoordelijk ook voor jezelf en voor je eigen rit.
Wat moet die arme coach nu onzeker zijn. Hij voelt zich vast heel ongeloofwaardig.
Maar: wel tof voor Bob! Ik had hem nog wel iets meer gegund!
Zojuist een hurray uit Duitsland bekeken. En heb nog maar 6 out of 10 travelling! Vrijdag ga ik weer wat nieuwe adressen aanvragen
Nog ff geduld houden, lukt verbazingwekkend goed eigenlijk.
Iedereen een leuke pc-dag toegewenst!
Wat een schaatsdag gisteren. Sven ging zoooo goed... Maar ja, ik vind niet dat alleen Kemkers de schuld kan krijgen. Als schaatser ben je nog steeds verantwoordelijk ook voor jezelf en voor je eigen rit.
Wat moet die arme coach nu onzeker zijn. Hij voelt zich vast heel ongeloofwaardig.
Maar: wel tof voor Bob! Ik had hem nog wel iets meer gegund!
Zojuist een hurray uit Duitsland bekeken. En heb nog maar 6 out of 10 travelling! Vrijdag ga ik weer wat nieuwe adressen aanvragen
Iedereen een leuke pc-dag toegewenst!
woensdag 24 februari 2010 om 09:50
Hihi, arme miertje... je hebt het al zo zwaar te pakken. Helaas ga ik je toch zeggen dat een kaart naar usa er tocht echt wel iets langer over duurt...
De kaarten van de postcard store zijn best heel mooi. Ik had ook een sample opgevraagd om te kijken hoe de kwaliteit is en die is goed. Alleen staat er wel heel groot hun naam op de achterkant, maar als je een berg guldenpostzegels gebruikt kun je die mooi daar overheen plakken. Ik heb nu nog erg veel kaarten in voorraad, dus sla voor nu af.
11 april staat in mn agenda!
De kaarten van de postcard store zijn best heel mooi. Ik had ook een sample opgevraagd om te kijken hoe de kwaliteit is en die is goed. Alleen staat er wel heel groot hun naam op de achterkant, maar als je een berg guldenpostzegels gebruikt kun je die mooi daar overheen plakken. Ik heb nu nog erg veel kaarten in voorraad, dus sla voor nu af.
11 april staat in mn agenda!
woensdag 24 februari 2010 om 12:02
woensdag 24 februari 2010 om 12:08
Hier een happy Chrisy, in de afgelopen 36 uur, 5 Hurray's ontvangen. USA 9 dagen, Finland 9 dagen, Malaysia 8 dagen, Engeland 8 dagen en China 25 dagen. Allemaal leuk en gevuld.
Gisteren geen kaartjes ontvangen nog wel 2 verstuurd: USA & Duitsland.
En zojuist is de post geweest en die bracht mij: kaartje uit Duitsland, kaartje uit Rusland en eentje uit de Fillipijnen.
Daarbij de bestelde kaartjes van de Postcard Store (mooi!) en de 55 kaarten die ik via marktplaats heb gescoord.
Ik ben weer een gelukkig mens, voorlopig kan ik goed vooruit met de kaarten en hoef ik alleen maar postzegels te kopen....
Gisteren geen kaartjes ontvangen nog wel 2 verstuurd: USA & Duitsland.
En zojuist is de post geweest en die bracht mij: kaartje uit Duitsland, kaartje uit Rusland en eentje uit de Fillipijnen.
Daarbij de bestelde kaartjes van de Postcard Store (mooi!) en de 55 kaarten die ik via marktplaats heb gescoord.
Ik ben weer een gelukkig mens, voorlopig kan ik goed vooruit met de kaarten en hoef ik alleen maar postzegels te kopen....
woensdag 24 februari 2010 om 13:03
woensdag 24 februari 2010 om 13:23
Wow crissy, filipijnen, bij zo´n land denk ik altijd dat er alleen maar heel arme mensen wonen....
Nou, ben er al achter dat postcrossing toch wel erg leuk is en lichtelijk verslavend is!
Ik ben er alleen nog niet uit wat ik leuker vind, kaartjes ontvangen of een hurray zodat ik weer in mijn ondertussen ruim gesorteerde kaartencollectie kan gaan snuffelen om een nieuwe kaart te gaan sturen
Stand tot nu toe, 4 kaarten ontvangen ( finland was een leuke, belgie ook een leuke, frankrijk een saaie, lithouwen ook een leuke op de kinderen gerricht)
En nog 5 onderweg United Kingdom, al 15 dagen, vind ik best al lang eigenlijk.
USA 14 dagen, zie je miertje22 kan bij jou dus ook nog wel een tijdje duren
Rusland 8dagen,
China 7 dagen en Mexico 4 dagen......ik voel wel een hurray aankomen binnenkort
Had bij wenskaarten.n u kaarten besteld, heb ik ook binnen nu, en zijn mooie kaarten voor dat geld! Heb nu een hele verzameling kaarten voor elk wat wils, dus laat die hurray´s maar komen, kom, kom, kom maar in mijn mailbox ....hoezo ook ongeduldig.
Heb via het `officiele` postcrossing forum voor het eerst ingeschreven voor een round robin groep, ik wil kaaaaaarten versturen en ontvangen..............
Nou, ben er al achter dat postcrossing toch wel erg leuk is en lichtelijk verslavend is!
Ik ben er alleen nog niet uit wat ik leuker vind, kaartjes ontvangen of een hurray zodat ik weer in mijn ondertussen ruim gesorteerde kaartencollectie kan gaan snuffelen om een nieuwe kaart te gaan sturen
Stand tot nu toe, 4 kaarten ontvangen ( finland was een leuke, belgie ook een leuke, frankrijk een saaie, lithouwen ook een leuke op de kinderen gerricht)
En nog 5 onderweg United Kingdom, al 15 dagen, vind ik best al lang eigenlijk.
USA 14 dagen, zie je miertje22 kan bij jou dus ook nog wel een tijdje duren
Rusland 8dagen,
China 7 dagen en Mexico 4 dagen......ik voel wel een hurray aankomen binnenkort
Had bij wenskaarten.n u kaarten besteld, heb ik ook binnen nu, en zijn mooie kaarten voor dat geld! Heb nu een hele verzameling kaarten voor elk wat wils, dus laat die hurray´s maar komen, kom, kom, kom maar in mijn mailbox ....hoezo ook ongeduldig.
Heb via het `officiele` postcrossing forum voor het eerst ingeschreven voor een round robin groep, ik wil kaaaaaarten versturen en ontvangen..............
woensdag 24 februari 2010 om 13:58
Wow Chrisy, gaaf zeg!
Ik had net ook geluk. Een kaart vanuit het verre Brazil! Heeft er een maand over gedaan.
Heb nu onderweg:
China: 218 dagen (2de kaartje is nu 2 maanden onderweg!)
Taiwan: 63 dagen
Duitsland: 45 dagen
Rusland: 27 dagen
Canada: 14 dagen (is al 5 dagen niet meer online geweest )
U.S.A: 4 dagen
Litouwen: 4 dagen
Thailand: 4 dagen
Finland: gaat zodadelijk op de post
Dus ik mag toch binnenkort wel wat Hurray's verwachten dacht ik zo!
Hahaha vrouwLimburg, niet zo ongeduldig he
Ik had net ook geluk. Een kaart vanuit het verre Brazil! Heeft er een maand over gedaan.
Heb nu onderweg:
China: 218 dagen (2de kaartje is nu 2 maanden onderweg!)
Taiwan: 63 dagen
Duitsland: 45 dagen
Rusland: 27 dagen
Canada: 14 dagen (is al 5 dagen niet meer online geweest )
U.S.A: 4 dagen
Litouwen: 4 dagen
Thailand: 4 dagen
Finland: gaat zodadelijk op de post
Dus ik mag toch binnenkort wel wat Hurray's verwachten dacht ik zo!
Hahaha vrouwLimburg, niet zo ongeduldig he
woensdag 24 februari 2010 om 14:03
woensdag 24 februari 2010 om 15:17
Hoi meiden!!
Nou ik ben ook bij de meeting hoor! Kaartenwinkels zou ik zo snel niet weten maar ik heb ook wel eens ergens een high tea gedaan. Zal eens kijken of ik dat nog kan vinden! C_estelle zullen we samen reizen naar Utrecht! O en even over die kaartjes van de postcardstore, de pakketjes die ze hebben zijn dat die boven aan in het scherm staan. Misschien ene beetje blond van mij maar snap er niet heel veel van. Ik zie animal kingdom, sweet and sour en bright and beautiful. Zijn dat ze?
Maar ik doe mee hoor! Vind alle kaarten erg leuk!
Hier vandaag een drukke dag wat betreft ontvangen kaarten.
2 officials 1 uit Engeland met een kat erop met een leuke tekst
en dan nog 1 uit Finland met alleen groetjes uit Finland..
1 mooie roze kaart van een colour tag met leuke tekst.
1 mooie kaart uit Duitsland van de Nightview RR met leuke tekst.
1 mooie kaart uit Duitlans van de Black and White RR met ook weer een leuke tekst!
2 kaarten van iemand uit Frankrijk, mooie kaarten maar met op 1ntje tekst en op die ander niets. Beide waren in envelop gedaan en ook van een RR.
Verder nog geen hurrays.... ooo en ik wil weer zo graag schrijven. Wie zei dat nou.. dat ze niet wist wat ze nou leuker vond schrijven of ontvangen.. Nou dat heb ik nou ook... haha!
Nou ik ben ook bij de meeting hoor! Kaartenwinkels zou ik zo snel niet weten maar ik heb ook wel eens ergens een high tea gedaan. Zal eens kijken of ik dat nog kan vinden! C_estelle zullen we samen reizen naar Utrecht! O en even over die kaartjes van de postcardstore, de pakketjes die ze hebben zijn dat die boven aan in het scherm staan. Misschien ene beetje blond van mij maar snap er niet heel veel van. Ik zie animal kingdom, sweet and sour en bright and beautiful. Zijn dat ze?
Maar ik doe mee hoor! Vind alle kaarten erg leuk!
Hier vandaag een drukke dag wat betreft ontvangen kaarten.
2 officials 1 uit Engeland met een kat erop met een leuke tekst
en dan nog 1 uit Finland met alleen groetjes uit Finland..
1 mooie roze kaart van een colour tag met leuke tekst.
1 mooie kaart uit Duitsland van de Nightview RR met leuke tekst.
1 mooie kaart uit Duitlans van de Black and White RR met ook weer een leuke tekst!
2 kaarten van iemand uit Frankrijk, mooie kaarten maar met op 1ntje tekst en op die ander niets. Beide waren in envelop gedaan en ook van een RR.
Verder nog geen hurrays.... ooo en ik wil weer zo graag schrijven. Wie zei dat nou.. dat ze niet wist wat ze nou leuker vond schrijven of ontvangen.. Nou dat heb ik nou ook... haha!
woensdag 24 februari 2010 om 15:21
Ik zit nog te twijfelen of ik mee zal doen met die bestelling. Heb eerst maar eens zo'n proefexemplaar aangegevraagd.
Ik ga zaterdag naar Arnhem, ga ik wel vaker winkelen maar wil nu ook eens zien wat ze daar hebben aan kaarten. Iemand tips?
Balen Ligaa, bij mij schiet het ook niet op. Wil zo graag weer nieuwe versturen, heb zoveel leuke kaarten.
Ik ga zaterdag naar Arnhem, ga ik wel vaker winkelen maar wil nu ook eens zien wat ze daar hebben aan kaarten. Iemand tips?
Balen Ligaa, bij mij schiet het ook niet op. Wil zo graag weer nieuwe versturen, heb zoveel leuke kaarten.
woensdag 24 februari 2010 om 15:26
Hoi allemaal!
Wat leuk om van iedereen zo te lezen hoe men bezig is met het postcrossing
Hier is de stand van zaken inmiddels als volgt:
7 kaarten verstuurd waarvan er 3 inmiddels aangekomen zijn.
USA is 8 dagen onderweg geweest.
Duitsland is 3 dagen onderweg geweest.
Nieuw Zeeland is 6 dagen onderweg geweest.
Finland is nu 17 dagen onderweg.
Rusland is nu 17 dagen onderweg.
Taiwan is nu 15 dage onderweg.
Duitsland is nu 1 dag onderweg.
En ik heb 3 ontvangen kaarten!
Gisteren 1 ontvangen en vandaag 2!!!
Uit Noorwegen, Spanje en Japan.
Wat een leuke hobby is dit zeg.
Ik heb gisteren in de stad 10 kaartjes gekocht om te versturen.
En ik heb inmiddels ook via idrukker de gratis kaarten ontvangen.
Wat leuk om van iedereen zo te lezen hoe men bezig is met het postcrossing
Hier is de stand van zaken inmiddels als volgt:
7 kaarten verstuurd waarvan er 3 inmiddels aangekomen zijn.
USA is 8 dagen onderweg geweest.
Duitsland is 3 dagen onderweg geweest.
Nieuw Zeeland is 6 dagen onderweg geweest.
Finland is nu 17 dagen onderweg.
Rusland is nu 17 dagen onderweg.
Taiwan is nu 15 dage onderweg.
Duitsland is nu 1 dag onderweg.
En ik heb 3 ontvangen kaarten!
Gisteren 1 ontvangen en vandaag 2!!!
Uit Noorwegen, Spanje en Japan.
Wat een leuke hobby is dit zeg.
Ik heb gisteren in de stad 10 kaartjes gekocht om te versturen.
En ik heb inmiddels ook via idrukker de gratis kaarten ontvangen.
woensdag 24 februari 2010 om 15:33
woensdag 24 februari 2010 om 15:37
quote:Jokejacket schreef op 24 februari 2010 @ 14:50:
Mijn kaart naar Luxemburg is in 3 dagen al aangekomen en goed in de smaak gevallen.
Wel heel vreemd was dat ik een mail kreeg met 'one of your sent postcards has a new comment' en pas 3 kwartier later de hurray zelf :-S
Hoe doen ze dat? Dat is idd wel heel vreemd.
Juuf, ik ben niet bekend in Arnhem maar weet wel dat ze daar (vlakbij die grote kerk) zo'n witteboekenwinkel hebben. Verder op het station is een Bruna met mooie kaarten.
Mijn kaart naar Luxemburg is in 3 dagen al aangekomen en goed in de smaak gevallen.
Wel heel vreemd was dat ik een mail kreeg met 'one of your sent postcards has a new comment' en pas 3 kwartier later de hurray zelf :-S
Hoe doen ze dat? Dat is idd wel heel vreemd.
Juuf, ik ben niet bekend in Arnhem maar weet wel dat ze daar (vlakbij die grote kerk) zo'n witteboekenwinkel hebben. Verder op het station is een Bruna met mooie kaarten.
woensdag 24 februari 2010 om 15:51
Goldmoon, leuk om te lezen dat je zo geniet van je nieuwe hobby! Ik geniet er ook nog dagelijks van en steek er soms iets te veel tijd in hihi.
Juuf, veel shopplezier in Arnhem! Ben er ooit 1x geweest in een grijs, ver verleden
Steph, apart hè... ik snapte er ook echt ff niets van toen ik die opmerking bij die kaart zag, terwijl ik dacht dattie nog aan het travellen was!
Juuf, veel shopplezier in Arnhem! Ben er ooit 1x geweest in een grijs, ver verleden
Steph, apart hè... ik snapte er ook echt ff niets van toen ik die opmerking bij die kaart zag, terwijl ik dacht dattie nog aan het travellen was!
woensdag 24 februari 2010 om 16:18
quote:tine2804 schreef op 24 februari 2010 @ 15:17:
Misschien ene beetje blond van mij maar snap er niet heel veel van. Ik zie animal kingdom, sweet and sour en bright and beautiful. Zijn dat ze?
He Tine, volgens mij zijn er 5 catogorien. KLik eerst in de linkerbalk postcards aan (2e van boven), dan zie je in de rechterhoek 5 catogorien:
- animal kingdom
- bright and beautiful
- The NEW MIX IT UP range
- BLOOMING MARVELLOUS
- Sweet & Souer
- (1 plaatje daar staat test op, maar dat is dus niks)
Ik hoop dat je het kan vinden!
Misschien ene beetje blond van mij maar snap er niet heel veel van. Ik zie animal kingdom, sweet and sour en bright and beautiful. Zijn dat ze?
He Tine, volgens mij zijn er 5 catogorien. KLik eerst in de linkerbalk postcards aan (2e van boven), dan zie je in de rechterhoek 5 catogorien:
- animal kingdom
- bright and beautiful
- The NEW MIX IT UP range
- BLOOMING MARVELLOUS
- Sweet & Souer
- (1 plaatje daar staat test op, maar dat is dus niks)
Ik hoop dat je het kan vinden!