
Gerechtelijke procedure (onterecht)
donderdag 25 februari 2010 om 12:30
Hallo,
Vanwege de grote herkenbaarheid heb ik een nieuwe nick aangemaakt.
Ergens in 2008 heb ik een dienst afgenomen van een grote kliniek.
Nadat de acceptgiro kwam heb ik betaald. (Tot dusver geen problemen).
Echter na een paar maanden kreeg ik herinneringen. Ik heb, met het bewijs dat ik betaald heb, contact opgenomen met de kliniek.
Het liep echter steeds hoger op, het werd overgenomen door een incassobureau en ook met hen heb ik contact gehad en laten zien dat ik betaald heb.
Op een gegeven moment heb ik ze laten weten dat ik geen bericht meer verwachtte totdat ze een handtekening konden laten zien dat ik meer dan betreffende dienst -die ik betaald heb- heb afgenomen.
Ik snap er zelf niets van. Dienst is incl. opstart en instelkosten betaald. Dat is ook gewoon na te rekenen aan de hand van de tarieven op de website. Toch verwachtten ze op de een of andere manier meer geld van me. Ik zou echt niet weten waarom zij nou nog geld van me willen.
Ik ben maar 1x geweest omdat ik me tijdens de eerste behandeling ook al opgelicht voelde. Ik vond het geen fijne kliniek en wilde niet meer met hun in zee.
Nu zit ik dus met een brief met rechterlijke procedure binnen 24 uur terwijl ik heel gewoon eerst wil zien WAAROM ik moet betalen.
Als blijkt dat ik aan geheugenverlies lijdt en ik inderdaad een dienst ben aangegaan waar ik nu niets meer van weet dan wil ik het heel simpel even inzien. En dan betaal ik wel. Echter, dat lijkt me zo ontzettend sterk.
Wat kan ik doen?
(Nadat ik had gevraagd om een bewijs hoorde ik heel lang niets, nu opeens deze brief. Overigens Idem dito met al mijn andere verzoeken. Die worden lang genegeerd waarna er een felle incassobrief volgt)
Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is en dat iemand weet wat mijn rechten zijn.
Vanwege de grote herkenbaarheid heb ik een nieuwe nick aangemaakt.
Ergens in 2008 heb ik een dienst afgenomen van een grote kliniek.
Nadat de acceptgiro kwam heb ik betaald. (Tot dusver geen problemen).
Echter na een paar maanden kreeg ik herinneringen. Ik heb, met het bewijs dat ik betaald heb, contact opgenomen met de kliniek.
Het liep echter steeds hoger op, het werd overgenomen door een incassobureau en ook met hen heb ik contact gehad en laten zien dat ik betaald heb.
Op een gegeven moment heb ik ze laten weten dat ik geen bericht meer verwachtte totdat ze een handtekening konden laten zien dat ik meer dan betreffende dienst -die ik betaald heb- heb afgenomen.
Ik snap er zelf niets van. Dienst is incl. opstart en instelkosten betaald. Dat is ook gewoon na te rekenen aan de hand van de tarieven op de website. Toch verwachtten ze op de een of andere manier meer geld van me. Ik zou echt niet weten waarom zij nou nog geld van me willen.
Ik ben maar 1x geweest omdat ik me tijdens de eerste behandeling ook al opgelicht voelde. Ik vond het geen fijne kliniek en wilde niet meer met hun in zee.
Nu zit ik dus met een brief met rechterlijke procedure binnen 24 uur terwijl ik heel gewoon eerst wil zien WAAROM ik moet betalen.
Als blijkt dat ik aan geheugenverlies lijdt en ik inderdaad een dienst ben aangegaan waar ik nu niets meer van weet dan wil ik het heel simpel even inzien. En dan betaal ik wel. Echter, dat lijkt me zo ontzettend sterk.
Wat kan ik doen?
(Nadat ik had gevraagd om een bewijs hoorde ik heel lang niets, nu opeens deze brief. Overigens Idem dito met al mijn andere verzoeken. Die worden lang genegeerd waarna er een felle incassobrief volgt)
Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is en dat iemand weet wat mijn rechten zijn.

donderdag 25 februari 2010 om 12:33
Als je bewijs van betaling hebt, en deze betaling is tijdig gedaan, dan is er geen probleem. Ik begrijp niet dat een incasso bureau geen bewijs van betaling accepteert en daarmee de zaak verder afhandelt met de kliniek. Betaald is betaald, je hebt toch een rekening gehad, daar staat op wat je moet betalen. Je zegt dat je dit hebt gedaan en je hebt daar bewijs van.
Dan sta je in recht, tenzij er iets is wat je nog niet in je post hebt omschreven.
Dan sta je in recht, tenzij er iets is wat je nog niet in je post hebt omschreven.

donderdag 25 februari 2010 om 12:37
Ik gok na het lezen van jouw stukje dat je een behandeling van meer dan 1 keer geboekt hebt, en er maar 1 hebt afgenomen. Zij willen waarschijnlijk het bedrag van de overige behandelingen ook hebben ondanks dat jij deze niet hebt afgenomen. Waarschijnlijk staat dit vastgelegd in de overeenkomst die je bent aangegaan op het moment van "boeken" dat je alle behandelingen dient te betalen. Gok ik hoor.
( bij mijn beauty-kliniek kun je bijvoorbeeld een botox behandeling afnemen, deze bestaat uit 4 sessies, en ookal onderga je maar 1 sessie, je moet ze alle 4 betalen)
Als het om het bovenstaande geval gaat, dan sta je dus niet in je recht vrees ik.
( bij mijn beauty-kliniek kun je bijvoorbeeld een botox behandeling afnemen, deze bestaat uit 4 sessies, en ookal onderga je maar 1 sessie, je moet ze alle 4 betalen)
Als het om het bovenstaande geval gaat, dan sta je dus niet in je recht vrees ik.
donderdag 25 februari 2010 om 12:37
Ik heb 1 dienst afgenomen, direct een vervolgafspraak gemaakt en deze de volgende dag gecancelled.
Ik heb verder niets uit mijn post weggehouden.
Zelf ging ik er ook van uit dat het incassobureau mijn bewijs en bewaarde correspondentie (toevallig hoor, dat ik het bewaard had) wel zou accepteren.
Maar ze reageren gewoon niet op welk bericht ook van mij waarin ik bijvoorbeeld "bewijs lever" of vraag om bewijs van hun kant.
Ik heb verder niets uit mijn post weggehouden.
Zelf ging ik er ook van uit dat het incassobureau mijn bewijs en bewaarde correspondentie (toevallig hoor, dat ik het bewaard had) wel zou accepteren.
Maar ze reageren gewoon niet op welk bericht ook van mij waarin ik bijvoorbeeld "bewijs lever" of vraag om bewijs van hun kant.


donderdag 25 februari 2010 om 12:40
quote:hawatvervelendnou schreef op 25 februari 2010 @ 12:38:
Ik heb de vervolgafspraak op tijd gecancelled. En geen afspraak gemaakt over meerdere behandelingen. Ik heb niets getekend verder.Op het moment dat jij besluit een "dienst" af te nemen waarbij duidelijk is dat het om meerdere behandelingen gaat, staat er negen van de 10 keer in de algemene voorwaarden dat je dus alle "behandelingen" dient te voldoen, ongeacht of je gaat of niet.
Ik heb de vervolgafspraak op tijd gecancelled. En geen afspraak gemaakt over meerdere behandelingen. Ik heb niets getekend verder.Op het moment dat jij besluit een "dienst" af te nemen waarbij duidelijk is dat het om meerdere behandelingen gaat, staat er negen van de 10 keer in de algemene voorwaarden dat je dus alle "behandelingen" dient te voldoen, ongeacht of je gaat of niet.

donderdag 25 februari 2010 om 12:40
quote:hawatvervelendnou schreef op 25 februari 2010 @ 12:39:
Het was heel duidelijk dat de eerste afspraak een soort "kennismaking" was en dat als ik verder wilde dat mogelijk was. En anders niet. Dus no strings attached.Ik vrees dat er wel degelijk strings attached zijn, sla de algemene voorwaarden er nog eens goed op na. Ik ben bang dat je gewoon moet betalen.
Het was heel duidelijk dat de eerste afspraak een soort "kennismaking" was en dat als ik verder wilde dat mogelijk was. En anders niet. Dus no strings attached.Ik vrees dat er wel degelijk strings attached zijn, sla de algemene voorwaarden er nog eens goed op na. Ik ben bang dat je gewoon moet betalen.

donderdag 25 februari 2010 om 12:42
quote:hawatvervelendnou schreef op 25 februari 2010 @ 12:40:
Nee, het ging niet om zo'n constructie, dangeensuus.We lullen lekker langs elkaar heen. Als het gaat om een kennismakingsafspraak en jij duidelijk op papier hebt dat het alleen om die ene afspraak gaat, en dat jij kunt aantonen dat jij die ene behandeling ook voldaan hebt, dan is er niets aan de hand. Ik kan me echter niet voorstellen dat een bedrijf zich de ellende op de hals haalt om een rechtzaak aan te spannen terwijl er duidelijk op papier staat dat het om 1 behandeling is gegaan ipv een constructie zoals ik boven schertste.
Nee, het ging niet om zo'n constructie, dangeensuus.We lullen lekker langs elkaar heen. Als het gaat om een kennismakingsafspraak en jij duidelijk op papier hebt dat het alleen om die ene afspraak gaat, en dat jij kunt aantonen dat jij die ene behandeling ook voldaan hebt, dan is er niets aan de hand. Ik kan me echter niet voorstellen dat een bedrijf zich de ellende op de hals haalt om een rechtzaak aan te spannen terwijl er duidelijk op papier staat dat het om 1 behandeling is gegaan ipv een constructie zoals ik boven schertste.
donderdag 25 februari 2010 om 12:46
quote:dangeensuus schreef op 25 februari 2010 @ 12:42:
[...]
We lullen lekker langs elkaar heen. Als het gaat om een kennismakingsafspraak en jij duidelijk op papier hebt dat het alleen om die ene afspraak gaat, en dat jij kunt aantonen dat jij die ene behandeling ook voldaan hebt, dan is er niets aan de hand. Ik kan me echter niet voorstellen dat een bedrijf zich de ellende op de hals haalt om een rechtzaak aan te spannen terwijl er duidelijk op papier staat dat het om 1 behandeling is gegaan ipv een constructie zoals ik boven schertste.
Beetje maar
(langs elkaar)
Ik ben alleen heel erg benieuwd of ik als particulier recht heb op het zien van mijn handtekening alvorens te betalen.
Ik vind het overigens ook vreemd dat het al zo lang, zo ver gaat.
Geen enkel contact loopt goed af, steeds spreek ik een ander.
Ik heb nog nooit een situatie als deze meegemaakt en ben een beetje beduusd door het "geweld" terwijl ik van geen kwaad bewust ben en van goede wil.
[...]
We lullen lekker langs elkaar heen. Als het gaat om een kennismakingsafspraak en jij duidelijk op papier hebt dat het alleen om die ene afspraak gaat, en dat jij kunt aantonen dat jij die ene behandeling ook voldaan hebt, dan is er niets aan de hand. Ik kan me echter niet voorstellen dat een bedrijf zich de ellende op de hals haalt om een rechtzaak aan te spannen terwijl er duidelijk op papier staat dat het om 1 behandeling is gegaan ipv een constructie zoals ik boven schertste.
Beetje maar

Ik ben alleen heel erg benieuwd of ik als particulier recht heb op het zien van mijn handtekening alvorens te betalen.
Ik vind het overigens ook vreemd dat het al zo lang, zo ver gaat.
Geen enkel contact loopt goed af, steeds spreek ik een ander.
Ik heb nog nooit een situatie als deze meegemaakt en ben een beetje beduusd door het "geweld" terwijl ik van geen kwaad bewust ben en van goede wil.
donderdag 25 februari 2010 om 12:49
quote:zusenzo schreef op 25 februari 2010 @ 12:41:
Ok wat staat er verder in de brieven van het incassoburo, moet je de rekening betalen, die je al betaald hebt en bewijs voor hebt?Nee, het is een geheel nieuw bedrag, nieuwe rekening, maar wel onderdeel van al betaalde bedrag. (bedrag X, opgebouwd uit Instelkosten, Administratiekosten en Eerstebehandeling) Nu een incasso voor de Administratiekosten.
Ok wat staat er verder in de brieven van het incassoburo, moet je de rekening betalen, die je al betaald hebt en bewijs voor hebt?Nee, het is een geheel nieuw bedrag, nieuwe rekening, maar wel onderdeel van al betaalde bedrag. (bedrag X, opgebouwd uit Instelkosten, Administratiekosten en Eerstebehandeling) Nu een incasso voor de Administratiekosten.

donderdag 25 februari 2010 om 12:53
Ja, Ik heb zelfs iets meer betaald (eigen fout) en dat heb ik laten zitten omdat ik van ze af wilde zijn. Ik kan het zo na rekenen op hun website. Ik heb 1 dienst bedrag X, ik heb de instel en de admin kosten. maakt bedrag Y. Bedrag Y is betaald en helaas iets meer maar dat heb ik zo gelaten omdat ik geen gezeur wilde en het dat niet waard vond.
En ik ben gewoon doorgegaan met leven, er van uitgaande dat dit hoofdstuk afgesloten was.
Maar waarom ze zo ver gaan en me zo bang maken snap ik echt niet.
En ik ben gewoon doorgegaan met leven, er van uitgaande dat dit hoofdstuk afgesloten was.
Maar waarom ze zo ver gaan en me zo bang maken snap ik echt niet.
donderdag 25 februari 2010 om 13:26
donderdag 25 februari 2010 om 13:37
quote:hawatvervelendnou schreef op 25 februari 2010 @ 12:53:
Ja, Ik heb zelfs iets meer betaald (eigen fout) en dat heb ik laten zitten omdat ik van ze af wilde zijn. Ik kan het zo na rekenen op hun website. Ik heb 1 dienst bedrag X, ik heb de instel en de admin kosten. maakt bedrag Y. Bedrag Y is betaald en helaas iets meer maar dat heb ik zo gelaten omdat ik geen gezeur wilde en het dat niet waard vond.
En ik ben gewoon doorgegaan met leven, er van uitgaande dat dit hoofdstuk afgesloten was.
Maar waarom ze zo ver gaan en me zo bang maken snap ik echt niet.
Misschien zit daarin het probleem. Omdat het bedrag dat jij betaald hebt anders is dan het nog openstaande bedrag kan er iets mis zijn gegaan bij koppelen van facturen en betalingen.
Zeker als er geen betalingskenmerk is, of het administratieve systeem koppeltn op combinaties van datum en bedrag, kan dit leiden tot aan de ene kant open blijven staan van een factuur en aan de andere kant een betaling die ze niet kunnen herleiden en vaak aan het einde van een boekperiode terugboeken.
Check je eigen administratie nog eens heel goed op de betalingskenmerken, (zeker als je via internetbankiern hebt betaald) en check of niet toevallig het bedrag een paar weken, of zelfs maanden later aan jou is teruggestort met een foutmelding van je bank. Neem iig zo snel mogelijk contact op met het incassobureau, maak kopieen van alle bewijzen ( bewaar de originelen goed) en overhandig die.
Ja, Ik heb zelfs iets meer betaald (eigen fout) en dat heb ik laten zitten omdat ik van ze af wilde zijn. Ik kan het zo na rekenen op hun website. Ik heb 1 dienst bedrag X, ik heb de instel en de admin kosten. maakt bedrag Y. Bedrag Y is betaald en helaas iets meer maar dat heb ik zo gelaten omdat ik geen gezeur wilde en het dat niet waard vond.
En ik ben gewoon doorgegaan met leven, er van uitgaande dat dit hoofdstuk afgesloten was.
Maar waarom ze zo ver gaan en me zo bang maken snap ik echt niet.
Misschien zit daarin het probleem. Omdat het bedrag dat jij betaald hebt anders is dan het nog openstaande bedrag kan er iets mis zijn gegaan bij koppelen van facturen en betalingen.
Zeker als er geen betalingskenmerk is, of het administratieve systeem koppeltn op combinaties van datum en bedrag, kan dit leiden tot aan de ene kant open blijven staan van een factuur en aan de andere kant een betaling die ze niet kunnen herleiden en vaak aan het einde van een boekperiode terugboeken.
Check je eigen administratie nog eens heel goed op de betalingskenmerken, (zeker als je via internetbankiern hebt betaald) en check of niet toevallig het bedrag een paar weken, of zelfs maanden later aan jou is teruggestort met een foutmelding van je bank. Neem iig zo snel mogelijk contact op met het incassobureau, maak kopieen van alle bewijzen ( bewaar de originelen goed) en overhandig die.
donderdag 25 februari 2010 om 20:58
Ik heb inderdaad de situatie als return of kreng aangeeft gehad.
Vandaag toch met incassobureau gebeld. Hele verhaal blijft een wirwar. Ze zijn me tegemoet gekomen en we zijn een bedrag overeengekomen wat ik net heb overgemaakt.
Niet helemaal fijn qua rechtvaardigheid maar wel van het gezeur af.
een paar haartjes verwijderen (1 behandeling dus echt weg zijn ze natuurlijk niet) heeft me nu 215,- gekost. Da's best veel.
Maar ik ben er af. Harstikke bedankt voor het meedenken dames!
Vandaag toch met incassobureau gebeld. Hele verhaal blijft een wirwar. Ze zijn me tegemoet gekomen en we zijn een bedrag overeengekomen wat ik net heb overgemaakt.
Niet helemaal fijn qua rechtvaardigheid maar wel van het gezeur af.
een paar haartjes verwijderen (1 behandeling dus echt weg zijn ze natuurlijk niet) heeft me nu 215,- gekost. Da's best veel.
Maar ik ben er af. Harstikke bedankt voor het meedenken dames!