Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:loeske schreef op 24 februari 2010 @ 11:58:

Mike en

Liz(doet me nu denken aan wendy van Dijk haar dochter dus nee)

Mae M&M nee sorry

Ruby klinkt te donker

Donna mwah

Sil nee denk ik aan de strandjutter

Isis vind ik wel leuk

Mel M&M

Fem nee niet leuk

Day Nee vind ik niks

zeikerd he, maar vind het zo moeilijk, ze moet er haar hele leven mee doen!

bedankt hoor ik vind het fijn dat jullie meedenken!
Mike en...

Jade

Isah

Sarah

Ellis

Julia

Ninthe

Benthe

Noa

Eliv

Eline

Jasmin

Eva (vind ik ook een erg leuke combi trouwens!)
Juno.

Nee, niet omdat het mijn Nick is maar ik vind het een mooie naam. Hier wat info:

Juno of Iuno was de beheerseres van de hemels, evenals haar gemaal Jupiter daarvan de beheerser was. Zij is een godin van het zuivere licht, vooral van het licht van de maan en daarom even als alle maangodinnen een godin van de vrouwen, een ideaal van een Romeinse matrona, die als koningin op haar verheven troon in de hemel zetelt (Iuno Regina). Zij waakt vooral over de vrouw als echtgenote en als moeder, en bijna alles, wat tot haar eredienst behoort, heeft betrekking op haar verhouding tot de vrouwelijke sekse. Haar betrekking tot haar gemaal werd niet gestoord door liefdesavonturen, zoals die, waardoor Zeus, de hoogste god van de Grieken nu en dan zijn gemalin Hera van zich vervreemdde. Kalmte en waardigheid behoorden tot het karakter van Iuno en kenmerkten ook haar huwelijksleven.
quote:Marriss schreef op 24 februari 2010 @ 12:57:

Mike en...

Jade vind ik mooi

Isah zonder h mooier dus Isa

Sarah nee

Ellis nee

Julia nee

Ninthe te lang

Benthe te lang

Noa mwah

Eliv vind ik Liv mooier

Eline te lang

Jasmin te lang

Eva (vind ik ook een erg leuke combi trouwens!) mooiwil dus eigenlijk een korte naam en vind Eva en Jade goede kanshebbers, ze gaan op het lijstje, bedankt!
Ook ik vind het erg moeilijk.. Het komt toch steeds dichterbij en wordt zenuwachtig van de gedachte dat we nog steeds geen meisjesnaam hebben. (ben inmiddels bijna 36 weken zwanger).

Idd, je kindje moet zijn/haar leven lang met een naam doen, daarbij wil ik een naam kiezen waarvan ik denk dat ons kindje hem ook mooi zal vinden, een naam die bij ons past en een die makkelijk uit te spreken en te schrijven is... Misschien stel ik wel teveel eisen hoor, want ik wil het liefste ook dat hij niet met een B of M begint en niet té populair is. Wat vinden jullie, moet ik mijn eisen bijstellen?
quote:juno2001 schreef op 24 februari 2010 @ 13:00:

Juno.

Nee, niet omdat het mijn Nick is maar ik vind het een mooie naam. Hier wat info:

Juno of Iuno was de beheerseres van de hemels, evenals haar gemaal Jupiter daarvan de beheerser was. Zij is een godin van het zuivere licht, vooral van het licht van de maan en daarom even als alle maangodinnen een godin van de vrouwen, een ideaal van een Romeinse matrona, die als koningin op haar verheven troon in de hemel zetelt (Iuno Regina). Zij waakt vooral over de vrouw als echtgenote en als moeder, en bijna alles, wat tot haar eredienst behoort, heeft betrekking op haar verhouding tot de vrouwelijke sekse. Haar betrekking tot haar gemaal werd niet gestoord door liefdesavonturen, zoals die, waardoor Zeus, de hoogste god van de Grieken nu en dan zijn gemalin Hera van zich vervreemdde. Kalmte en waardigheid behoorden tot het karakter van Iuno en kenmerkten ook haar huwelijksleven.PS: als ik een meisje had gekregen had ik haar zo genoemd.
vogelnestje; hoe is het met filou? is dat nog wat geworden?

welke namen heb je tot nu toe? of eigenlijk nog niks..

ik denk trouwens niet dat je teveel eist hoor, een naam is nou eenmaal ook heel erg belangrijk. alleen is het wel fijn als je kindje een naam krijgt wanneer het geboren wordt

wat vind je nog van (kan goed zijn dat ze al eens zijn genoemd, sorry daarvoor); anna, jette, lieve, juul, jonne/jonna, zali, zina, leonie, ilse, lykke, filippa, lenne/len, nora, hedi, violet, mare, minne, laure, lauke, kira, vera.
Angie; Mike en...

Nina, Loes, Lola, Sanna, Chrissie, Lieke, Imke, Tamar, Pleun, Fian, Rianne.
Balen Vogelnestje, ik zal nog een poging voor je doen...

Mila

Nyne

Yenthe

Meike

Lieke

Sterre

Jinthe

Madelief

Elyn

Emma

Lotte

Iris

Yanne

Carlijn

Lenthe

Vera

Mara

Leah

Isis

Resa

Mathilde

Edith

Dita

Brynn

Donna

Isabel

Emmy

Esmée

Loïs

Jaël

Zara

Amber

Jula

Milou

Manou

Yuna
Wederom mijn dank dames!! Ben er echt heel blij mee dat ik niet in m'n eentje inspiratie moet verzamelen! Het geeft absoluut niet als namen dubbel genoemd worden!

@ Catooo; mijn vriend vindt Filou te apart.. Wordt hem dus niet. Op dit moment hebben we; Lot, Fay (vind ik persoonlijk té buitenlands), Zoë (moet dan wel denken aan Eddy Zoey), Britt (vindt vriend errug mooi, maar begint met een B) Sophie (enorm populair) en Evi. Voor mij zijn deze namen het allemaal nét niet.

anna, jette, lieve, juul, jonne/jonna, zali, zina, leonie, ilse, lykke, filippa, lenne/len, nora, hedi, violet, mare, minne, laure, lauke, kira, vera.

Van dit rijtje vind ik Juul en Kira wel mooi, maar ook dit vindt vriend niet zo.

Mila

Nyne

Yenthe

Meike

Lieke

Sterre

Jinthe

Madelief

Elyn

Emma

Lotte

Iris

Yanne

Carlijn

Lenthe

Vera

Mara

Leah

Isis

Resa

Mathilde

Edith

Dita

Brynn

Donna

Isabel

Emmy

Esmée

Loïs

Jaël

Zara

Amber

Jula

Milou

Manou

Yuna

Van dit rijtje zijn er een aantal namen bij ons 'bespreekbaar' geweest. (Emma, Sterre, Lotte, Jenthe, Lenthe en Madelief) Maar ook hier zit niet dé naam bij.

Ik word er zo langzamerhand gek van en ben geneigd om tóch maar voor een naam te gaan die we wel allebei mooi vinden, maar het dan toch niet helemaal is. Voor mij zou het dan denk ik Sophie worden... Als vriend alleen zou moeten kiezen zou het waarschijnlijk Britt worden. Misschien moet ik me maar over die letter B heen zetten.
Vogelnestje, wat is jouw bezwaar tegen de letter b?
Jammer dat je vriend Filou niet leuk vind!!

ik gooi er nog een paar in.sorry als ze al genoemd zijn.

Elise

Manouk

Vera

Silke

Daphne

Ava

Sanne

Lauren

Carmen

Romy

Lena

Imke

Ilse

Iris

Janou

Judith

Marin

Merle

Stella

Tessa

Nova
quote:germanwings schreef op 24 februari 2010 @ 18:52:

Vogelnestje, wat is jouw bezwaar tegen de letter b?Dat vraag ik me dus ook af....
Haha, ik had het geloof ik wel eens gemeld, maar dat maakt niet uit! De naam van mijn vriend begint met een B en die van onze hond ook. Dan wordt het zo'n B-gebeuren... (dat idee zit in mijn hoofd, stom hè?)

Elise Te "kak" voor ons

Manouk Niet zo mooi

Vera Wel mooi, maar wordt hem niet

Silke Komt voor in familie

Daphne Naam vriendin

Ava Niet mooi

Sanne Mooi, maar hier in de buurt wonen al 4 Sanne's!

Lauren Niet mooi

Carmen Naam nichtje

Romy Niet mooi

Lena Naam tante

Imke Niet mooi

Ilse Naam dochter kennis

Iris Mooi

Janou Niet mooi

Judith Niet mooi

Marin Niet mooi

Merle Niet mooi

Stella Niet mooi

Tessa Niet mooi

Nova Lijkt op naam uit familie

Ben jullie nogmaals erg dankbaar. Jullie ideeën zijn nog steeds van harte welkom, maar ik ben erg moeilijk denk ik. Sorry daarvoor!
O, vergissing, ik las iets op pag 1 maar we zijn al op 19
anoniem_89414 wijzigde dit bericht op 25-02-2010 11:16
Reden: niet up to date
% gewijzigd
@ vogelnestje.Ik zou gewoon voor een B-naam gaan hoor,in jouw geval Britt.

Niet lullig bedoeld maar de hond heeft ook niet het eeuwige leven dus die B-naam zal een keer "wegvallen"

Maar ik gooi er nog een paar in.

Eden

Elin

Fem

Inte

Ise

Jiska

Nika

Maxe

Maud

Sari

Sita

Suze

wederom sorry voor de dubbele
Vogelnestje, misschien moet je niet blijven zoeken naar dé naam, want het zou best kunnen dat die voor jullie niet bestaat. Bij ons was het zoeken van een naam een drama omdat ik een heel andere smaak heb dan mijn man. Uiteindelijk is het een naam geworden waar we ons allebei in eerste instantie wel in konden vinden, maar waar we niet gelijk helemaal weg van waren. Maar nu vinden we het allebei een mooie naam.
quote:Cejo schreef op 25 februari 2010 @ 11:39:

@ vogelnestje.Ik zou gewoon voor een B-naam gaan hoor,in jouw geval Britt.

Niet lullig bedoeld maar de hond heeft ook niet het eeuwige leven dus die B-naam zal een keer "wegvallen"

Is dàt de reden voor het niet willen van een naam met een B? Omdat de hond met een B begint? Of begrijp ik het verkeerd? Mijn dochter's naam begint ook met dezelfde letter als onze kat. Nooit bij stil gestaan dat dat erg was.
quote:blogbabe schreef op 25 februari 2010 @ 13:46:

[...]

Is dàt de reden voor het niet willen van een naam met een B? Omdat de hond met een B begint? Of begrijp ik het verkeerd? Mijn dochter's naam begint ook met dezelfde letter als onze kat. Nooit bij stil gestaan dat dat erg was. Een doodzonde, je kind heeft straks eeuwig een trauma ervan
een vriendin van mijn heeft een dochtertje, Lorén.
Mijn dochter heet Lilian, misschien is dat wat?

Of Nienke?

Lisa?

Fabiënne?
Het maakt toch niets uit dat je vriend dezelfde beginletter heeft als jullie dochter? (en de hond al helemaal niet..) Of zit je in over de post ofzo? Ik zou voorkeurs eerste letter, helemaal loslaten, misschien zijn er nog meer geweldige namen die met de B beginnen, die je nu gemist hebt.
quote:keeprunning schreef op 25 februari 2010 @ 15:07:

Het maakt toch niets uit dat je vriend dezelfde beginletter heeft als jullie dochter? (en de hond al helemaal niet..) Of zit je in over de post ofzo? Ik zou voorkeurs eerste letter, helemaal loslaten, misschien zijn er nog meer geweldige namen die met de B beginnen, die je nu gemist hebt.Ja, voor al met de post aan de hond zal het een probleem worden.
En dan nog wat inspiratie:

Isis

Bente

Isa

Lisa

Isolde

Merle

Julia (Juul)

Marit
quote:Roelfien schreef op 25 februari 2010 @ 15:08:

[...]

Ja, voor al met de post aan de hond zal het een probleem worden. Ik dacht als die hond zo'n belangrijke plaats in het gezin inneemt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven