Jongensnamentopic!
dinsdag 23 februari 2010 om 21:30
Ik vond Siem ook erg leuk, maar manlief vindt het geen naam.. :S
Bastiaan staat hoog op de lijst. Hugo is er ook ngo bijgekomen.
Nout en Mart bij mij erg favoriet, maar wederom manlief vindt het niks...
Bram leuk, maar ook erg populair. De rest is het ook niet..sorry!
@ Mamak: Dinand vind ik wel leuk, omdat ik die naam ken natuurlijk. Trestan vind ik niet zo...O en verschillende namen is wel makkelijker hoor!
@ Iniemama, wat voor soort namen vind je vriend wel leuk dan? Misschien is er een tussenweg..
Vast wel!
Bastiaan staat hoog op de lijst. Hugo is er ook ngo bijgekomen.
Nout en Mart bij mij erg favoriet, maar wederom manlief vindt het niks...
Bram leuk, maar ook erg populair. De rest is het ook niet..sorry!
@ Mamak: Dinand vind ik wel leuk, omdat ik die naam ken natuurlijk. Trestan vind ik niet zo...O en verschillende namen is wel makkelijker hoor!
@ Iniemama, wat voor soort namen vind je vriend wel leuk dan? Misschien is er een tussenweg..
woensdag 24 februari 2010 om 09:19
woensdag 24 februari 2010 om 09:36
Vogelnestje, van jouw rijtje vind ik Stand en Duco leuk (helaas vriend Duco niet!)
Kjong! Top dat ik dara nou niet op gekomen ben! En dan als het kind vervelend is het gewoon terror jaap noemen
Pinkeltje, ik vind van jouw lijstje Jip en Siem er het beste bij passen. Verder misschien Joep, Giel, Wout of Jurre. Ik ga nog even verder denken voor je.
Mamak,
Ik vind Tristan dan leuker dan Trestan. met Dinand heb ik niet zo veel. maar vind het geen lelijke naam, maar is niet mijn smaak.
Inniemama, wat vind je van Levi, Rico, Milan, Roan? Ga nog even verder denken!
Kjong! Top dat ik dara nou niet op gekomen ben! En dan als het kind vervelend is het gewoon terror jaap noemen
Pinkeltje, ik vind van jouw lijstje Jip en Siem er het beste bij passen. Verder misschien Joep, Giel, Wout of Jurre. Ik ga nog even verder denken voor je.
Mamak,
Ik vind Tristan dan leuker dan Trestan. met Dinand heb ik niet zo veel. maar vind het geen lelijke naam, maar is niet mijn smaak.
Inniemama, wat vind je van Levi, Rico, Milan, Roan? Ga nog even verder denken!
woensdag 24 februari 2010 om 11:03
quote:Pinkeltje81 schreef op 23 februari 2010 @ 13:15:
Enfin, de namen van onze kinderen: Guus, Minke en Teun.
We hebben een paar voorkeuren:
Thom dan heb je 2x de T; Teun & Thom. Zou ik minder snel voor kiezen, of je moet het echt heel gaaf vinden
Bastiaan/Bas dan zou ik voor Bas gaan, omdat de andere 3 namen ook kort zijn
Tijn leuk! Maar wel weer een T
Siem erg leuk!
Hugo leuk, maar wel een beetje sjiek/netjes naast Guus & Teun.
Jip erg leuk, past er goed bij
Sebas ik zou dan voor Bas kiezenWat vind je van de naam Bram? Of Niels, Koen, Daan, Kees, Willem, Merijn, Niek, Nouk, Joep, Pelle, Jelle, Jan?
Enfin, de namen van onze kinderen: Guus, Minke en Teun.
We hebben een paar voorkeuren:
Thom dan heb je 2x de T; Teun & Thom. Zou ik minder snel voor kiezen, of je moet het echt heel gaaf vinden
Bastiaan/Bas dan zou ik voor Bas gaan, omdat de andere 3 namen ook kort zijn
Tijn leuk! Maar wel weer een T
Siem erg leuk!
Hugo leuk, maar wel een beetje sjiek/netjes naast Guus & Teun.
Jip erg leuk, past er goed bij
Sebas ik zou dan voor Bas kiezenWat vind je van de naam Bram? Of Niels, Koen, Daan, Kees, Willem, Merijn, Niek, Nouk, Joep, Pelle, Jelle, Jan?
zaterdag 27 februari 2010 om 15:01
zaterdag 27 februari 2010 om 15:07
zaterdag 27 februari 2010 om 15:08
zaterdag 27 februari 2010 om 15:10
Een naam geven is zooo persoonlijk, dat zou ik niet laten afhangen van de mening van forummers. Weet je het echt niet, kijk dan even naar vervelende woorden die erop kunnen rijmen en naar de afkortingen in combinatie met de achternaam. Als ik naar associaties kijk, zou ik niet kiezen voor Sep (zo noemde mijn oma 'dropjes' altijd, dialect volgens mij) en als je een minder voorkomende naam wil, zou ik niet kiezen voor Ties of Siem. Maar zolang in je directe omgeving geen kinderen zijn met deze namen maakt het toch niet echt uit?
zaterdag 27 februari 2010 om 15:10
Siem, mwah, bekt gewoon niet echt lekker. Siep daarentegen wel.
Eli, voelt niet af
Ties: erg leuke naam!
Jules: ook leuke naam.
Sep: ook leuk, maar echt lekker roepen doet het denk ik niet. Seppe?
Lou: stoer, kort en krachtig,n maar ook oude mannen naam
Ik zou voor Ties of Jules kiezen en het dan af laten hangen van wat voor kindje het is bij de geboorte, meer een Jules of meer een Ties. Maar goed, het is niet mijn kind.
In ieder geval succes!
Eli, voelt niet af
Ties: erg leuke naam!
Jules: ook leuke naam.
Sep: ook leuk, maar echt lekker roepen doet het denk ik niet. Seppe?
Lou: stoer, kort en krachtig,n maar ook oude mannen naam
Ik zou voor Ties of Jules kiezen en het dan af laten hangen van wat voor kindje het is bij de geboorte, meer een Jules of meer een Ties. Maar goed, het is niet mijn kind.
In ieder geval succes!
zaterdag 27 februari 2010 om 15:11