Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
ja, 8 dagen in totaal, tnt heeft het goed gedaan, gemiddeld 6 tot 10 dagen staat op hun site hahah! Eigenlijk wil ik wel op die knop drukken gewoon om te kijken waarheen de kaart nu gaat, maar ik weet nu al dat ik hem dit weekend niet op post ga krijgen.

en volgende week zou wel es niet heel leuk kunnen worden ivm met een ernstig ziek dinnetje waar geen positieve berichten van zijn helaas...... .dus ik denk dat ik ff wachten moet!
vrouwuitlimburg, het kan zijn dat je het nog moet aanzetten om Nederlandse adressen te ontvangen. Dit doe je via je 'Profile' en dan onderaan moet je het vinkje aanzetten bij

Check if you would like to (also) send and receive postcards to and from your own country.

Dan zal je kunnen sturen en ontvangen naar je eigen land. Ik ga het ook even aanzetten :-)
Ja, daar kwam ik ook laatst pas achter hihi... Daarna mocht ik Eveline een kaartje sturen

(Trouwens echt leuk dat je mee bent komen schrijven! Enne, we willen dus 11 april in Utrecht afspreken met wat mensen van hier, dus mocht je ook zin hebben!)

Miertje, dat klinkt heftig... van je vriendin...

Nog 2 en dan heb ik ook 40 kaarten verstuurd...
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
quote:Ligaa schreef op 27 februari 2010 @ 19:35:

[...]

Die lijkt me zoooo leuk! Helaas nog niemand gevonden die met me erheen wil.

Blijven zoeken hoor naar iemand.

Is echt een leuke film.

Miertje, sterkte met alles rondom je vriendinnetje.
Ik nog 4 Janna! Maar er zijn er 4 onderweg, dus als die 4 aangekomen zijn, dan heb ik er 40 onderweg!
Miertje....sterkte (f)

Stevanie, hoeveel kaarten heb jij wel al niet verstuurd dat je 40 kaarten onderweg mag
quote:Janna80 schreef op 27 februari 2010 @ 17:15:

Varisha en anderen die ook op de 'PC minimeet' willen komen, van mij mag het hoor! Het is op zondag 11 april, waars. vanaf 11u, in Utrecht. Meer details kunnen (tzt) via hyves.

Geen PC nieuws hier...quote:Janna80 schreef op 27 februari 2010 @ 21:09:

Ja, daar kwam ik ook laatst pas achter hihi... Daarna mocht ik Eveline een kaartje sturen

(Trouwens echt leuk dat je mee bent komen schrijven! Enne, we willen dus 11 april in Utrecht afspreken met wat mensen van hier, dus mocht je ook zin hebben!)

Welke hyvespagina is dat Janna?

Ik twijfel nog of ik er bij wil zijn, maar het is ongetwijfeld gezellig en hier in het stadje.
quote:tine2804 schreef op 27 februari 2010 @ 18:57:

@Eveline, ik woon in Alkmaar, maar ook zonder de kaartenwinkel is dit een hele leuke stad;) Jij hebt dezelfde samples als die ik ontvangen heb! Leuk dat je een kaart hebt gekregen! En Taiwan, ja dat kan even duren helaas.

Ik kom een keer de toerist uithangen!

Inmiddels heb ik een Hurray uit Leeds binnen en ook gelijk maar weer een kaartje geschreven. Finland. Dat gaat lekker snel Nog eentje en dan overschrijd ik de magische 40 verzonden kaarten grens.

@ Miertje: Gefeliciteerd met je eerste overgekomen kaart. En tegelijkertijd sterkte!
Hihi varisha ik mag er maar 6 onderweg hoor nog 4 kaarten en ik heb er 40 zelf verzonden
Hier de oranje brievenbus weer gevuld met het kaartje voor de broertjes en een lange brief voor een dinnetje!

Verder een ik doe lekker helemaal niks bijzonder zondagje houden.
Ben ik een lange dag werken en dr zijn gewoon 4 pagina's vol geschreven in de tussentijd.

Het scan-klusje heb ik ook zeker niet op 1 dag gedaan hoor.

Beetje tussen de bedrijven door zeg maar.

Vind het vooral erg leuk en handig om te zien wat ik heb gekregen en zelf heb verstuurd.

Voor nu 2 adressen..

1 vraagt om mijn adres zodat hij een bedank-kaartje kan sturen.

Zouden jullie dit doen?

Beide geven geen echte voorkeur voor een kaartje aan.

Ik ga zo eens zoeken in mn kaartenbak welke ik ga sturen naar deze 2.

Verder gisteren de gratis Idrukker-kaartjes weer aangevraagd; de kat die relaxed op de bank hangt.
Zojuist een 3de adres aangevraagd en deze mag naar Frankrijk.

Een, voor mij, nieuw land.

Ben er erg blij mee .
Hi

Ook ik ben een redelijk fanatieke postcrosser sinds augustus 2009. Ik vind het erg leuk om te doen alleen soms laat het budget het niet zo toe. Gisteren in Amsterdam wezen shoppen en daar vond ik zo'n toeristenzaakje achter de bloemenmarkt waar je 10 kaarten voor ¤3.50 kan kopen. Nou dat is lekker toch! Scheelt toch wel want in de buurt van mijn huisje zijn de kaarten minstens ¤1.00.

Gisteren maar meteen 30 kaarten gekocht, daarmee moet ik het wel kunnen uithouden tot mijn volgende tripje naar amsterdam!

Momenteel mag ik 8 kaarten onderweg hebben, ik ga dadelijk maar weer eens 7 kaarten schrijven!

Ik ga ook eens kijken wat die Idrukker inhoud, want om al deze berichtjes eens te lezen..... jeetje wat gaat het hier hard!

Ohja deze site is vast wel genoemd maar voor de zekerheid

www.postzegelsmetkorting.nl Daar kan je goedkopere oude guldenzegels bestellen... Ook leuk voor de mensen die postzegels verzamelen of die aangeven aparte zegels te willen ontvangen. Is wat beter dan die standaard 77 cent met fiets en 95 cent met wereldbol...

Groetjes Lotte

http://www.postcrossing.com/user/Lotte85
quote:noa_lynn schreef op 28 februari 2010 @ 12:17:

1 vraagt om mijn adres zodat hij een bedank-kaartje kan sturen.

Zouden jullie dit doen?

hoi ik heb verschillende malen mijn adres erop geschreven als mensen dat echt aangeven in hun profiel en daarvan heb ik meestal ook een kaartje terug gekregen... Zelf zou ik dat niet aangeven want dat gaat mijn hobbie uiteindleijk nog meer kosten en ik vind het leukste eraan om kaartjes te ontvangen eerlijk gezegt!
Whaaaaah! Gisteren in Arnhem geweest, nou Chayuz.. Bedankt voor je tip! Wat hebben ze daar veel kaarten zeg.

Heb 8 mooie kaarten uitgezocht (onder andere van Maxima en W.A., een kaart van 'Aap, Noot, Mies en een kaart van Herenhuizen).

Ik heb nu erg veel kaarten op voorraad dus heb besloten om even geen kaarten te bestellen bij de Postcard Store.

Verder geen Hurray's gehad.. helaas.

Sterkte Miertje!

Welkom Lotte!
anoniem_99110 wijzigde dit bericht op 28-02-2010 13:04
Reden: taalfoutje!
% gewijzigd
Miertje, leuk he je eerste kaartje. Sterkte met je vriendin. Dit wil je eigenlijk niet meemaken he.

Lotte, welkom he.

Oh Janna en Stefanie, ik dacht dat jullie al langer bezig waren. Jullie dus ook bijna 40 kaartjes.

Nee, gisteren niks in de brievenbus. Nu 7 meer verzonden dan ontvangen.
Nee hoor Kobe, ben bezig van in december :-) Nog zolang niet dus. Ik moet me echt inhouden om geen 2 adressen aan te vragen haha, maar nee, ik moet echt even wachten! :D Ik sta op 6 meer verzonden momenteel, 36 verzonden, 30 ontvangen, 4 onderweg :-)
@Kozoo, leuk een kaartje van een tag, en dan nog lekker snel ook!

@Steph, gelukkig ook weer een hurray! Zo zeg je kaart houd het uit naar Rusland. O wat gaaf zeg dat je daar Moomin kaarten hebt gevonden!

@Stefanie, uiteraard is niet alles beter in NL, en groot gelijk dat je de vroege post hebt geregeld! En alweer bijna 40 verzonden wauw wat een hoop al!

@Ligaa, ik ga zo mee hoor haha!

@Justme, dank je voor het antwoord!

@Varisha, jij ook bedankt voor het antwoord! Jammer dat je niet kan de 11e.

@Vrouw, ik heb preceis hetzelfde hoor, als ik een hurray heb vraag ik direct een nieuw adres aan! Mijn vingers worden dan gewoon naar die knop toe getrokken haha. Ik heb nu als 17e kaart een NL adres .

@Miertje, heel veel sterkte! Dikke knuffel vanaf hier!

@Janna, ook al bijna 40 kaarten het lijkt hier bijna wel een magisch getal!

@Anita, was de brievenbus weer blij met je! Het is ook weer geen weer om wat te doen.. Het regent hier pijpenstelen.

@Eveline, ja hoor daar heb je het getal 40 weer! Kom zeker een dagje naar Alkmaar, tis echt een super stad om te winkelen, al zeg ik het zelf hahaha!

@Noa_lynn, lekker hoor weer 3 adressen en dan ook nog een nieuw land ertussen! Al wat leuks kunnen uitzoeken! Ik zou als iemand er echt om vraagt mn adres wel geven. Zolang het maar geen uitwisselingsproject wordt haha.

@Lotte, welkom hier! Leuk dat je in Amsterdam bent wezen shoppen!! 10 kaarten voor 3.50 is niet duur! En met 30 kaarten kom je alweer een heel end! Heb je nog er nog leuke landen tussen zitten waar je nieuwe 7 kaarten heen mogen?

@Juuf, leuk dat je een goede shop dag hebt gehad! Klinkt weer als mooie kaarten die je hebt gescoord!!

@Kobe, je hebt nog best een verschil met je verzonden en ontvangen kaarten. Maar dat komt straks wel weer goed! Heb je vast en zeker van de week 3 kaarten tegelijk op een dag!!

Wat doen jullie trouwens met je ontvangen kaarten? Hoe bewaren jullie die? Ik ben er een oplossing voor aant zoeken maar ben er nog niet achter wat ik ga doen.. Hebben jullie tips of iedeen?
Hi stefanie, die 6 kaartjes komen echt wel, waarschijnlijk dan allemaal kort achter elkaar. Vind ik juist wel leuk want dan heb je meestal elke dag 'leuke post' (zoals mijn mams het noemt).

Ik heb nu een verschil van 5 kaarten en dadelijk weer 8 onderweg. Moet wel zeggen dat er vrijdag en gisteren 3 kaarten aangekomen zijn dus daar zal ik wel weer even op moeten wachten...

nou 4 kaartjes geschreven. nog 3 te gaan...

(landen: Fi, De, US, It, Ch, Ru, Tw)

groetjes

Ohja ook meteen die gratis kartis via Idrukker aangevraagd. Wel jammer dat het dan 20 dezelfde kaarten zijn,maarja een gegeven paard moet je niet in de bek kijken zullen we maar zeggen!!! Ik ben blij met gratis kaartjes.
Ik heb twee leuke dozen (van de hema) eentje waar ik mijn postcards in bewaar plus mijn postzegels ed en eentje waar ik mijn ontvangen in doe.

Volgend jaar is eindleijk mijn eigen huisje klaar en wil ik een grote wissellijst maken met mooie foto's van mijn travels, buitenlandse geldbiljetjes en de mooiste postcards die ik heb gekregen!

Dus nu momenteel doe ik er niets speciaals mee.

nouja trouwens ik heb een client (ik werk in de zorg) die ook graag alles van de wereld wilt weten maar nooit verder is gekomen dan Rome en Duitsland en daar laat ik altijd de kaartjes aan zien en lezen, vind ze erg leuk altijd!

groetjes
@Tine - Wat ben jij goed met het reageren op iedereen zeg! Super

@Miertje - Leuk, je eerste hurray! De echte verslaving is dus in aantocht

Afgelopen weekend was ik richting Egmond aan zee. Bij de vvv in Alkmaar heb ik superleuke (50 cent per stuk) kaarten gekocht van molens en vuurtorens!! Die zijn volgens mij nog steeds populair en ik kon ze niet laten liggen Bij een museum in Hoorn heb ik nog wat Winnie the Pooh kaarten gekocht, waren ook maar 50 cent. Dat is nog eens leuk winkelen!!

Nu heb ik mezelf wel écht een verbod op gelegd voor het kopen van kaartjes. Ik heb ontzettend veel, dus die eerst maar eens opmaken. Mijn postzegels vliegen er trouwens ook doorheen :S

Stand van vandaag: 1 hurray uit Rusland, ook weer een adres die kant op.
Ps: Ik hoop dat ik 11 april kan! Dat weekend wil ik naar mijn ouders... dan kan ik 10 april naar de officiele meeting in Groningen.. en zondag op de terugweg met jullie in Utrecht afspreken!

Moet nog even kijken hoe ik met mijn reis-budget en de reistijden uit komt.
@Sweetcandy, dank je:) Ben nogal een schrijver haha! Wat leuk dat je hier in de buurt was! Ik stond gister zelf ook bij de vvv in Alkmaar trouwens! Ook weer wat 50 ct kaartjes gekocht! Ben je niet bij Art Unlimited winkel geweest.. Leuk dat je zo goed geslaagd bent! Heej een hurray uit Rusland, dus ze kunnen het wel haha!

@Lotte, dank je voor de tip van de opbergdozen! Ik heb tot nu toe alles nog in een doos. Nu kan het nog haha! Leuk dat je weer verschillende landen hebt!

Is er nog iemand die weet hoe lang een kaart naar Italie erover doet.. Ongeveer dan.. haha neem het niet zo nou meer met de TNT.. Mijn kaart is nu 15 dagen onderweg Terwijl mn kaart naar Spanje die ruim 700 km verder moest na 4 dagen al aangekomen was...
quote:_lotte85_ schreef op 28 februari 2010 @ 14:03:

Volgend jaar is eindelijk mijn eigen huisje klaar en wil ik een grote wissellijst maken met mooie foto's van mijn travels, buitenlandse geldbiljetjes en de mooiste postcards die ik heb gekregen!

Dus nu momenteel doe ik er niets speciaals mee.

Ook ik had het plan van die wissellijst evt. zelfs 2 of 3 en dan mijn 'mooiste' kaarten erin..

Ben net verhuisd, half november, en moet nog best veel klussen zodra de centjes het weer toe laten.

Ik zat te denken om wel mn adres te geven, maar puur voor 1 kaartje. Dus echt puur als bedankkaartje..

Heb voor diegene in Frankrijk nu een sinaasappel met regenboogkleuren gekozen, diegene zei dat ze van alle kleuren van de regenboog houdt .

Voor die andere 2 moet ik nog even kijken, maar zal nu toch niet naar buiten gaan voor de brievenbus..

Het regent hier , vandaar veel aan het forummen.

Wanneer moeten we trouwens aan een volgend topic beginnen??
anoniem_89977 wijzigde dit bericht op 28-02-2010 14:22
Reden: Vraag toegevoegd..
% gewijzigd
sweetcandy, je moet gewoon komen!

Ik doe al mijn kaarten in zo'n fotomap van de hema maar vind het zo mooi niet als er grotere kaarten zijn. Ik zoek nog steeds een geschikte oplossing :-)

Tine: Italië was bij mij 14 dagen onderweg dus het kan wel even duren :-)

Lotte: ja ik weet het dat ze snel zullen aankomen, die 6 hoor, voor ik het weet sta ik weer gelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven