Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
quote:tine2804 schreef op 26 februari 2010 @ 22:09:

@Teigera, zo zeg 50 dagen! Maar goed dat ie nog is aangekomen! En wat grappig dat ze daar naar vroeg!! Taiwan! Ook leuk maar wel weer wat langer onderweg inderdaad! Al een leuke kaart gevonden!Het kaartje gaat naar Thailand, maar dat maakt even niet uit. Ik heb inderdaad een leuke kaart gevonden, hij wil graag "landscapes and scenery" en ik heb laatste een mooie kaart van een besneeuwd landschap met molen bij artunlimited gekocht. Dus die gaat zijn kant op!
We zijn trouwens de 300000 voorbij.

Ik heb net 2 kaarten aangevraagd, ze mogen naar Portugal en Singapore....
Oh!! 300000!!!

Ja, goed idee, om allemaal andere Idrukker kaarten te bestellen!

Ik heb kerstballen, stroopwafel groeten uit Holland en nu net die meeuwen.

Tine, wel op gratis kaarten klikken!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
quote:c_estelle schreef op 26 februari 2010 @ 22:43:

We zijn trouwens de 300000 voorbij.

Ben nu al mijn ontvangen kaarten die ik ingescand heb aan het uploaden op de pc-site..

Leuk klusje al dat scannen en uploaden en kaart benoemen als card-ID.
stevanie...ik ben nog erger hoor...heb 100 kaarten van de postcard store haha
Ik heb ook verschillende idrukker kaarten....dus ruilen lijkt me leuk...hoewel...ik heb bijna alle idrukker kaarten haha.....en wat schrijven die pennen heerlijk he...wanneer is de meet...mag ik ook komen???of hebben jullie dat liever niet...omdat ik niet zo heel vaak schrijf...
Ik zeg hoe meer zielen hoe meer vreugd, van mij mag het ;)

Jaaaa die pennen .... alleen daarom al bestel ik kaartjes ;) Hahaha.
quote:varisha schreef op 26 februari 2010 @ 23:10:

en wat schrijven die pennen heerlijk he...ja heerlijk!!!
1 kaartje mag naar Zwitserland ( vroeg om mijn meest lelijke kaart.....) 1 kaartje naar duitsland, naar kindje van 9 maand

(wel op zelfde datum jarig als ik ben.. dus wel grappig)

en 1 kaartje naar Polen, die graag een cityview wil.

Nou morgen maar eens even zoeken en schrijven ;) en op de post doen natuurlijk.
Zojuist de Idrukker site eens bekeken en heb de kaarten met de aardbei in de hangmat besteld! Die vond ik leuk! Hebben jullie die al?

@Justme, leuk weer en ook niet zo ver! Alhoewel van Polen weet ik het eigenlijk niet.

@Noa-lynn, dank je heb ze dus net besteld! Hoe staat het met je scan klusje, al klaar!!

@Teigera, ah ik las voor de verandering weer niet verder dan mn neus lang was haha! Volgens mij ken ik dat kaartje wel! Art Unlimited heeft zowiezo hele mooie molen kaarten vind ik!

@C_estelle, ik neem ze mee hoor! Als ze binnen zijn natuurlijk haha! Wanneer mag je trouwens weer bestellen heb daar niets over gelezen...

@Varisha, van mij mag je komen! Gezellig!

@Ligaa, krijg je die pen er ook bij? Nou dan wordt helemaal een feestje haha, net zon feestje als bij de 300000!!

@Janna, tis gelukt hoor, heb op gratis kaarten geklikt hahahaha

Nou ik ga het voor gezien houden, ik ga lekker tukken!

Welterusten!
ik wil ook kaartjes sturennnnnnnn maar alles is onderwerg bij mij
quote:tine2804 schreef op 26 februari 2010 @ 23:32:

@Noa-lynn, dank je heb ze dus net besteld! Hoe staat het met je scan klusje, al klaar!!

Ook ik hou het voor gezien voor vandaag, morgen weer een lange dag werken in de supermarkt achter de kassa.

Het scannen is klaar, nu nog uploaden op de pc-site.

Maar dat doe ik later, ben al een heel eind op weg.

Jammer dat ik al best wat kaarten heb verstuurd zonder eerst in te scannen.. haha!

Slaapse iedereen en anders 'Goedemorgen!'
kom je ze bij mij ook scannen ??:p
Ik heb net bij I-drukker dom-dommer-dompst besteld!
mss hebben jullie hier not wat aan..

http://forum.postcrossing.com/viewthread.php?tid=42326

Hier verkoopt iemand postkaarten voor 10 cent per stuk...Niet echt mijn smaak....maar mss dat jullie dr van houden

hier een link met een hoop kaarten winkels in nederland en belgie....en een hoop webwinkels bij sommige koop je 32 kaarten voor maar n tientje....zitten leuke sites tussen...en nee heb geen aandelen in ze...en bezit ook niet alle kaartenwinkels van nl haha..maar ik vond t wel fijn toen ik net op pc was...omdat je in mijn boerendorp geen leuke kaarten kon kopen http://forum.postcrossing.com/viewthread.php?tid=20708
goedemorgen,

hier nog steeds alles rustig, dus geen hurrays enzo. Maaar ik heb wel een vraagje (zullen er vast nog veel kome hahaah) Ik las ergens iets over stickers erbij versturen ofzo? wat voor stickers zijn dat dan, zijn dat speciale stickers, of gewoon standaard kinderstickers. Kortom.... wat wordt er met stickers bedoeld?

Miranda
Jaaaa mijn kaart is in Rusland toegekomen! Hihi, mag er weer 2 onderweg, maar ik wacht nog even, nu wacht ik tot ze allemaal toegekomen zijn (op eentje na mss )
miertje, ik denk dat dit gewone stickers zijn, zo wat vanalles. Het kaartje dat ik heb gekregen van een vriendin hangt ook vol met kleine stickertjes. En stickers zijn die die ze vragen, als ze zeggen van een sticker met kinderen, als je die toevallig hebt, kan je die bijkleven..
Gisteren nog twee hurray's, vandaag 3 adressen aangevraagd en ze gaan naar Finland, Engeland en Taiwan. Profiels nog niet gelezen.

Mmm, vanwege de pennen alleen al zal ik dadelijk ook eens kijken voor een gratis setje.

Noa_lynn, scannen alle kaarten??? Wat een klus zeg.

Lees straks verder.
Goedemorgen!! Daar zijn we weer!

Nieuwe ronde nieuwe kansen!! Helaas nog geen hurrays...

Post is nog niet geweest, dus daar wacht ik met smart op haha!

@Varisha, jaaa ik wil ook sturen, maar mag helaas nog niet. Nou ja dan stuur ik jou een kaart! Goeie link trouwens!!! Heb em bekeken en er staan echt super leuke sites tussen vooral die met de barbapapa kaarten is leuk! vanallesvan.nl

@Noa-Lynn, werk ze vandaag! Nou jij hebt je best weer gedaan gister haha! Ik zat ook te bedenken om dat te gaan doen omdat ik ook een aantal kaarten die ik verstuurd heb gewoon niet meer weet. Maar tis zon werk en tzijn zoveel kaarten haha.

@Miertje, inderdaad gewone stickers volgens mij, ik krijg hier ook wel eens kaarten die op de achterkant werkelijk behangen zijn met stickers... Op zich leuk, maar tekst vind ik leuker!

@Stefanie, houd je het nog steeds vol om te wachten! Ik ben daar echt te zwak voor hahaha!

@Steph, leuk ook weer twee hurrays! Haha noem het woord gratis pennen en we gaan massaal bestellen! We zijn en blijven hollandsrs!!

Fijne dag iedereen!!
Tine nee hoor, heb er deze week 4 aangevraagd, dus heb er nog maar net 4 opgestuurd haha Daarom kan ik nu weer even wachten, sta weer even wat voor

Vandaag ga ik trouwens geen kaarten krijgen, zaterdag hé en BE Gisteren Finland gehad. Dus nu is het weer even wachten tot maandag!

En tekst vind ik idd ook leuker Tine :-) Maar dan krijg ik soms kaartjes met een ganse leuke tekst op en daartussen van die mini-stickertjes, zoals iemand hierboven haar kaart heeft gedaan (weet niet meer wie, Kozoo zeker)
@Stefanie, toch zonde dat bij jullie de post niet komt op zaterdag, hier komt hij nog... Hang nog steeds onder de brievenbus hahaha.
Mogge!

Miertje: ik plak wel vaak stickers erop ja. Kleine ronde van bloemetjes/bijtjes/vogeltjes/diertjes/zonnetjes/smiley's.. van alles. Ik koop zo'n heel stickerblok bij de euroland of wibra of action en daar zitten er 1000 op ofzo. Staat wel gezellig vind ik. Ik vind het ook leuk om een versierde kaart te krijgen. Oh ik heb trouwens ook tulpen en hartjes..pff wat niet eigenlijk.

Ik heb gister een colourtag verstuurd, en echt alles iin die kleur. De kaart uiteraard, maar ook de postzegels! Lang leven postzegelmetkorting.nl En een sticker in die kleur..

Ik hoop vandaag wel weer kaart te ontvangen, ik heb na 3 dagen behoorlijk last van afkickverschijnselen. Mijn brievenbus is zo saai zonder kaarten! (hoezo verwend??!!)
Stefanie, geen post in BE op zaterdag?

Tine, jij nog kaarten gekregen? hier is de post nog niet geweest.

Noa, wauw alle kaarten gescand. Wat veel werk. werk ze inderdaad vandaag. Het zal wel druk zijn gaat de tijd ook snel.

He, 2 kaarten zijn weer aangekomen en omdat ik er nu 40 verstuurd heb (het gaat opeens hard) mag ik er 7 onderweg hebben.

Meteen 3 adressen aangevraagd. Eentje naar de VS een medewerker van een museum, eentje naar een Chinese student in Engeland (die krijgt een groeten uit kaart van idrukkerij want pas een aantal kaarten ontvangen) en de laatste naar Finland (hoe verassend).

We zitten trouwens al weer op nummer 300...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven