Kat ineens heel ziek..wat te doen?

28-02-2010 14:06 466 berichten
Is dit acuut? Mijn kat van bijna 14 huppelde vrijdag overdag nog vrolijk rond, maar 'savonds werd ze ineens lusteloos en wilde ze niet eten. Sinsdien eet en drinkt ze helemaal niets meer en ligt ze continu nogal lusteloos op een plek te slapen.Als ze een keer opstaat loopt ze wat wankel. Ze heeft erge traanogen en het ziet er af en toe uit alsof ze wat moeite heeft met slikken.

Poes is dus duidelijk ziek. Ik ga morgen sowieso langs de DA maar ik vraag me af hoe ernstig het is en of ik nog wel een dag kan wachten?

Ze is 14 jaar lang kerngezond en heel erg actief geweest, nog nooit iets gehad, vind het echt zo naar om haar zo te zien...
Alle reacties Link kopieren
nu hij wat begint te drinken zou ik ook even afwachten of hij begint te eten... succes!
.
quote:arrasje schreef op 28 februari 2010 @ 16:22:

[...]

Als de symptomen erger worden maar dat is niet het geval.

Hij begint weer een beetje te drinken.DA heeft gezegd dat ze langs mocht komen, maar dat hij geen bloedonderzoek kon doen vandaag, maar dat TO langs moest komen als de kat achteruit ging. Is net even een nuanceverschil
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
een beetje forummen als je kat ziek is? Kan dat niet dan? Moet je continu het pootje vast houden dan? Overdrijven is ook een kunst hoor pfff
quote:lindy schreef op 28 februari 2010 @ 16:25:

Sjeezus. Een beetje zitten forummen als je kat ziek is. Dat je nog om advies vraagt. Met een kat is er altijd wel een spoedarts in de buurt. Ik vind het echt bizar hoor, wat heb je nu helemaal te verliezen? Een paar tientjes consult?Zo'n spoedconsult kost hier tenminste 75 euro. Mijn rekening vorige week was in totaal 116. Maar goed, dat is geen reden om met een ziek dier aan te modderen met alle risico's van dien.
quote:arrasje schreef op 28 februari 2010 @ 16:22:

[...]

Als de symptomen erger worden maar dat is niet het geval.

Hij begint weer een beetje te drinken.

Fijn dat er nog reacties komen waardoor niet niet het gevoel krijg dat ik een Grote Nalatige Dierenbeul ben.

Jammer dat als het om dieren gaat er op Viva altijd enorm geoordeeld wordt en er nogal wat opgeheven vingertjes langskomen.

Ik wist uiteraard welke reacties ik kon verwachten op mijn topic, ik zie ze namelijk vrijwel bij elk dierentopic langskomen.

Dus nee, ik ben niet de uber dierenmoeder die voldoet aan alle eisen, maar ik doe mijn best en moet roeien met de riemen die ik heb. Ik zal soms te kort schieten maar ik ben dol op mijn kat.
quote:lindy schreef op 28 februari 2010 @ 16:25:

Sjeezus. Een beetje zitten forummen als je kat ziek is. Dat je nog om advies vraagt. Met een kat is er altijd wel een spoedarts in de buurt. Ik vind het echt bizar hoor, wat heb je nu helemaal te verliezen? Een paar tientjes consult?Wat een belachelijke reactie.
.
.
Ik geef je gelijk hoor, je hebt het goed gedaan, en ik neem ook aan dat als het (veel)erger wordt, je alsnog gaat. Ik ben ook erg verbaasd over de reacties.
Laat TO nu zelf beslissen want zij ziet haar kat en neemt waar hoe het gaat.

Als het slechter gaat neemt zij heus wel contact op met de dierenarts .

Sorry maar ik vind sommige reacties erg hysterisch. De dierenarts was m.i. duidelijk en weet uit ervaring wat er aan de hand kan zijn. Hij heeft een advies gegeven en haar niet afgewimpeld.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
.
DeKenau, wat zegt je gevoel je?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Kom op Lindy, dit kun je toch niet menen?
quote:lindy schreef op 28 februari 2010 @ 16:30:

[...]

Joh, vind je? Je wil alleen horen wat je wil horen?Oh, ja , díe was nog niet geweest.
.
Maar wat is het nut van het openen van dit topic dan, DeKenau? Je had het toch gewoon afgekund met het telefoongesprek met je da? Wat had je hier dan nog willen horen?
quote:DeKenau schreef op 28 februari 2010 @ 16:28:

[...]

Fijn dat er nog reacties komen waardoor niet niet het gevoel krijg dat ik een Grote Nalatige Dierenbeul ben.

Jammer dat als het om dieren gaat er op Viva altijd enorm geoordeeld wordt en er nogal wat opgeheven vingertjes langskomen.

Ik wist uiteraard welke reacties ik kon verwachten op mijn topic, ik zie ze namelijk vrijwel bij elk dierentopic langskomen.

Dus nee, ik ben niet de uber dierenmoeder die voldoet aan alle eisen, maar ik doe mijn best en moet roeien met de riemen die ik heb. Ik zal soms te kort schieten maar ik ben dol op mijn kat.Nou als je al weet hoe we hier reageren dan wist je toch al meteen wat voor antwoorden je zou krijgen. En je hoeft geen ubermoeder te zijn. Maar je kat geeft aan vrij ziek te zijn en jij gaat overal meningen zoeken die jouw steunen om maar niet te gaan. Jouw omgeving zei ook al dat je niet hoefde te gaan. Hier zegt iedereen bijna van ga erheen. Maar je gaat toch niet. Dat is wat ik zo vreemd vind. Waarom dan een topic openen als je toch niet naar de DA eerder gaat. Tsja, en je kan ons toch niet verwijten als wij onze kat niet nog een paar dagen laten lijden? Heeft niets met ubermoeder te maken maar meer met gezond verstand.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik snap het ook niet helemaal hoor. Een kat die vanaf vrijdagavond al niet meer heeft gegeten... Tja, die hoort toch echt bij de dierenarts te zitten nu. Mocht ze niet eten vandaag ga dan echt dwangvoeren, leververvetting is echt verschrikkelijk!
DeKenau, ik heb precies hetzelfde gehad met mijn 14 jarige kat. Vorig jaar was ze ook ineens lusteloos, traanogen etc. Vooral de traanogen is wel een teken dat de kat echt ziek is.

Ook niet eten is een sterk teken dat het niet goed is.

Kan gewoon een soort verkoudheid zijn maar ik zou er zeker morgen even mee naar de dierenarts gaan.

Mijn kat kreeg een antibioticaspuitje en was binnen 2 uur alweer actiever, en belangrijker: ging weer eten. Na een paar dagen weer helemaal de oude.

(sorry even geen tijd om alle pagina's te lezen maar wilde toch even reageren omdat met mijn kat precies hetzelfde gebeurde)
quote:lindy schreef op 28 februari 2010 @ 16:32:

Ja, dat meen ik wel. Als je dier ziek is, is het jouw taak om een naar een dierenarts te brengen. Kost tijd, kost geld, maar dat is niet anders.

Maar Lindy, waar heb jij dan gelezen dat TO het geld en de tijd er niet voor over heeft? Dat is een aanname.

Ik snap TO wel. Heb zelf 4 katten gehad en ze hadden continu wat. Ik gaf handenvol geld aan ze uit, maakte me niks uit. Maar soms zat ik ook te twijfelen: is het ernstig genoeg, wat moet ik doen? En als ik dan de dierenarts bel, die vervolgens zegt dat hij op dit moment niks voor me kan betekenen, zou het voor mij even ophouden. Dan hield ik mijn kat gewoon goed in de gaten en als het na een paar uur nog niet beter werd, belde ik alsnog. Heeft niks te maken met geen geld en geen tijd hebben.
Ja natuurlijk, maar je zegt niet kunnen forummen en meteen naar de spoedarts. Als ze nu toch weer begint met drinken kun je het toch aankijken? Wel beetje relativeren graag. Ik ga er vanuit als je voor een dier zorgt, je de zorg geeft die nodig is, natuurlijk, ook als kost dat (veel) geld en tijd. Maar dan moet het wel nodig zijn.
quote:DeKenau schreef op 28 februari 2010 @ 16:28:

[...]

Dus nee, ik ben niet de uber dierenmoeder die voldoet aan alle eisen, maar ik doe mijn best en moet roeien met de riemen die ik heb. Ik zal soms te kort schieten maar ik ben dol op mijn kat.Wat verwacht je dan? Jouw kat eet en drinkt vanaf vrijdagavond(!) nauwelijks, is lusteloos en jij vraagt je nóg af of het acuut is. Sorry hoor, maar dat doet me wel aan jouw oordeelsvermogen twijfelen, ook al doe je ongetwijfeld je best.
.
Kom op mensen, de dierenarts heb je op gezette tijden nodig maar zelf inschatten wanneer etc. is heel belangrijk.

Soms kijk je iets aan en soms bel je. Klaar!
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven