Het nieuwe Amerika Topic
woensdag 17 februari 2010 om 04:23
vrijdag 26 februari 2010 om 07:22
@Raccoon vandaag werkte ik deel van huis uit en daarna nog even paar leveranciers bezocht plus de collega's op de bouw.
Ben druk bezig om een mooi project uit te rekenen en wil er helemaal voor gaan. Ik heb in totaal nog twee volle weken maar wil niet aan de twijfel overlaten aangezien er veel kapers op de kust liggen.
En dan wat betreft mijn/onze reis Ik vlieg op woensdagnacht van 16 april naar het exotische Belize. Het medische team met Sfo-vrouw komen een dagje later aan.
Een mooi vooruitzicht waar ik al lang naar uitkijk, dus nu word het aftellen.
Ben druk bezig om een mooi project uit te rekenen en wil er helemaal voor gaan. Ik heb in totaal nog twee volle weken maar wil niet aan de twijfel overlaten aangezien er veel kapers op de kust liggen.
En dan wat betreft mijn/onze reis Ik vlieg op woensdagnacht van 16 april naar het exotische Belize. Het medische team met Sfo-vrouw komen een dagje later aan.
Een mooi vooruitzicht waar ik al lang naar uitkijk, dus nu word het aftellen.
vrijdag 26 februari 2010 om 18:57
Welcome Luvescalifornia.
Dat is inderdaad al een aardig tijd, blijkbaar heb je flink na je zin want ik wil af en toe wel eens terug om de NL's te bezoeken.
Waar woon je overigens in California, North or South.
Kijk aan Ontario, betekend dat je nu hoofdzakelijk Frans praat of zit ik nu helemaal verkeerd. Wat betreft mijn nickname, ik vond het wel toepasselijk en moeilijk traceren naam op internet.
Werk gewoon bij een kleine electra installateur en doe sinds 3 weken begrotingen, iets wat ik de laatste 12 jaar in de NL's deed..
Dat is inderdaad al een aardig tijd, blijkbaar heb je flink na je zin want ik wil af en toe wel eens terug om de NL's te bezoeken.
Waar woon je overigens in California, North or South.
Kijk aan Ontario, betekend dat je nu hoofdzakelijk Frans praat of zit ik nu helemaal verkeerd. Wat betreft mijn nickname, ik vond het wel toepasselijk en moeilijk traceren naam op internet.
Werk gewoon bij een kleine electra installateur en doe sinds 3 weken begrotingen, iets wat ik de laatste 12 jaar in de NL's deed..
vrijdag 26 februari 2010 om 20:58
In het midden SFO niet echt north or South..tussen Merced en Fresno in. Ja ik heb het hier prima naar mijn zin! Gelukkig kan je hier ook telkens meer dingen vinden in de winkels die Nederlands zijn...dus daar hoef ik ook niet echt voor terug.
Waar ik echter nooit aan zal wennen is de Mac and Cheese..brrrrr
Waar ik echter nooit aan zal wennen is de Mac and Cheese..brrrrr
zaterdag 27 februari 2010 om 07:33
Luves dat betekend dat jij dus maar een paar uurtjes van mij vandaag woont want ik woon net iets boven Berkeley. Ik heb overigens geluk dat een NL vriend van mij (zolang hij hier nog woont) bij Hollands Best in San Jose werkt. Dus morgen krijg ik weer een voorraadje NL food.
Mac an Cheese is ook niet aan mij besteed maar om diverse mensen niet in de haren te strijken neem ik er altijd een kleine bijt in.
Anthro dat is niet verkeerd als ik lees waar jij woont, ja wat kan ik vertellen. Ik woon in de East Bay zoals ze het hier noemen. Het is namelijk de andere kant van de Bay van San Francisco. Wij wonen net buiten de drukte en hebben heel veel groen.
Mac an Cheese is ook niet aan mij besteed maar om diverse mensen niet in de haren te strijken neem ik er altijd een kleine bijt in.
Anthro dat is niet verkeerd als ik lees waar jij woont, ja wat kan ik vertellen. Ik woon in de East Bay zoals ze het hier noemen. Het is namelijk de andere kant van de Bay van San Francisco. Wij wonen net buiten de drukte en hebben heel veel groen.
zaterdag 27 februari 2010 om 15:05
Hollands Best, zorg dan wel dat de bewaardatum te zien is voordat je het eet, ik spreek uit ervaring, persoonlijk kom ik daar niet zo graag.
Heb je wel eens die website van Typical Dutch Stuff bekeken? Prijzen zijn ongeveer gelijk aan Hollands Best en ik weet zeker dat ik er geen voedselvergiftiging bij krijg
Anthro ik woon dan zeg maar in de Country, lekker rustig!!
SFO ooit dat blog van Mickey Hoogendijk gelezen???
Heb je wel eens die website van Typical Dutch Stuff bekeken? Prijzen zijn ongeveer gelijk aan Hollands Best en ik weet zeker dat ik er geen voedselvergiftiging bij krijg
Anthro ik woon dan zeg maar in de Country, lekker rustig!!
SFO ooit dat blog van Mickey Hoogendijk gelezen???
zaterdag 27 februari 2010 om 17:55
Ik heb wel ff 'n vraagje aan de mensen die in Amerika wonen. Hoe duur kosten goedkope prepaid telefoontjes en kun je die gewoon bij de eerste best Wallmart kopen? Wij willen namelijk niet met onze dure nederlandse abo's naar hotels of andere organisaties hoeven bellen. Ook als we 'n keer iets apart gaan doen is het handig om elkaar te kunnen bellen als we opgehaald willen worden.
zaterdag 27 februari 2010 om 18:05
quote:elninjoo schreef op 27 februari 2010 @ 17:55:
Ik heb wel ff 'n vraagje aan de mensen die in Amerika wonen. Hoe duur kosten goedkope prepaid telefoontjes en kun je die gewoon bij de eerste best Wallmart kopen? Wij willen namelijk niet met onze dure nederlandse abo's naar hotels of andere organisaties hoeven bellen. Ook als we 'n keer iets apart gaan doen is het handig om elkaar te kunnen bellen als we opgehaald willen worden.Ik heb niet zo heel veel verstand van telefoontjes. Maar ik weet wel dat je goedkoop eentje kunt kopen, inderdaad bij winkels zoals Target, Wall mart ectr. Een goedkoop exemplaar met een telefoonkaart erbij.
Ik heb wel ff 'n vraagje aan de mensen die in Amerika wonen. Hoe duur kosten goedkope prepaid telefoontjes en kun je die gewoon bij de eerste best Wallmart kopen? Wij willen namelijk niet met onze dure nederlandse abo's naar hotels of andere organisaties hoeven bellen. Ook als we 'n keer iets apart gaan doen is het handig om elkaar te kunnen bellen als we opgehaald willen worden.Ik heb niet zo heel veel verstand van telefoontjes. Maar ik weet wel dat je goedkoop eentje kunt kopen, inderdaad bij winkels zoals Target, Wall mart ectr. Een goedkoop exemplaar met een telefoonkaart erbij.
zaterdag 27 februari 2010 om 18:30
@Luves die website kende ik inderdaad niet en wat betreft de houdbaarheids datum is mijn bekend. Zo kreeg ik te horen dat hij mijn geen Calve Mayo mee zal nemen maar de Remia.
En wat betreft de blog van Mickey, nee die heb ik nooit gezien. Enige wat ik ooit in grootste roddel dagblad van NL had gelezen dat zij en Adam San Francisco bezochten.
@Elninjoo Raccoon geeft eigenlijk al het antwoord. De prepaid Go-Phone van AT&T voor een $ 20, - bij de genoemde winkels te koop.
En wat betreft de blog van Mickey, nee die heb ik nooit gezien. Enige wat ik ooit in grootste roddel dagblad van NL had gelezen dat zij en Adam San Francisco bezochten.
@Elninjoo Raccoon geeft eigenlijk al het antwoord. De prepaid Go-Phone van AT&T voor een $ 20, - bij de genoemde winkels te koop.
zaterdag 27 februari 2010 om 19:00
@Elninjoo, ga er nu even niet vanuit dat je overal goede ontvangst heb zoals NL. Maar gaat het nu alleen om een SIM card of de hele telefoon. Alleen AT&T en T-mobile gebruiken namelijk een SIM card en de band is hier anders als in Europa en Azie. Dus mocht je een quad-band lock free dan ben je gedekt. Verizon en Sprint gebruiken een andere standaard dus GSM, Verizon is overigens wel goed.
Zit net voor je op Best Buy te kijken, telefoon's beginnen inderdaad rond de $15,- plus 9% tax.
Zit net voor je op Best Buy te kijken, telefoon's beginnen inderdaad rond de $15,- plus 9% tax.
zaterdag 27 februari 2010 om 20:01
zaterdag 27 februari 2010 om 20:48
@Elninjoo het beste kun je volgens mij de AT&T phone nemen aangezien jij behoorlijk wat afreist over de hele wereld.
Ga maar eens uit het huis voor een brunch, doen we hier niet vaak maar na een lekkere wandeling met de hond en een frisse douche begint mijn maag toch aardig te knorren.
Allemaal een fijne dag.
Ga maar eens uit het huis voor een brunch, doen we hier niet vaak maar na een lekkere wandeling met de hond en een frisse douche begint mijn maag toch aardig te knorren.
Allemaal een fijne dag.
zondag 28 februari 2010 om 14:07
Dutchie, kalote om te vernemen dat je ontslagen bent, maar dat zegt niets over jouw kwaliteiten! Je komt vast wel weer aan de bak!
Raccoon, hoop dat je dochter weer wat beter is en hoop dat je een fijn weekend hebt!
SFO, hoop dat het gelukt is de klus binnen te halen en dat je humeur een beetje beter is, nav het weer! Je bent toch een echte Hollander hoor!
Hier is de temperatuur wat aangenamer geworden, alhoewel het nog steeds regent.
Geeft niks, de kou is iig foetsie! En nu gaan we ons klaarmaken om visite te ontvangen, mijn jongste zoon is jarig!
Raccoon, hoop dat je dochter weer wat beter is en hoop dat je een fijn weekend hebt!
SFO, hoop dat het gelukt is de klus binnen te halen en dat je humeur een beetje beter is, nav het weer! Je bent toch een echte Hollander hoor!
Hier is de temperatuur wat aangenamer geworden, alhoewel het nog steeds regent.
Geeft niks, de kou is iig foetsie! En nu gaan we ons klaarmaken om visite te ontvangen, mijn jongste zoon is jarig!
zondag 28 februari 2010 om 16:10
zondag 28 februari 2010 om 17:18
luvescali, heb de site even bekeken. Ziet er goed uit, maar de verzendkosten zullen er ook wel niet om liegen. Ik red me zo goed, als we naar Nederland gaan nemen we een hele tas spullen mee terug. Wij wonen vandaag precies zes jaar in de states..
Bloesie, dochter is weer beter en is op het moment bezig met haar eerste logeerpartijtje..Ik kan me voorstellen dat jullie het gehad hebben met de winter..
Bloesie, dochter is weer beter en is op het moment bezig met haar eerste logeerpartijtje..Ik kan me voorstellen dat jullie het gehad hebben met de winter..
zondag 28 februari 2010 om 18:18
@Bloesie ik heb de bewuste calculatie afgeblazen, was te tricky aangezien de State graag dingen hier veranderd maar niet wl betalen. Baasje was inderdaad zeer verbaast maar ik vertelde hem dat hij de laatste jaren al genoeg financiele klappen had gekregen. Na mijn NL duidelijke koppigheid heeft hij zich erbij aangesloten.
Overigens gefelciteerd met kleine vent.
@Luves heerlijk om dat zo te horen.
@Raccoon wij hopen dit jaar de financien ook weer beter op de rit te hebben en dan kunnen wij weer zelf naar NL om lekkere dingetejes mee te nemen. Maar eerst gaan we dit weer een paar meets doen of niet.
Overigens gefelciteerd met kleine vent.
@Luves heerlijk om dat zo te horen.
@Raccoon wij hopen dit jaar de financien ook weer beter op de rit te hebben en dan kunnen wij weer zelf naar NL om lekkere dingetejes mee te nemen. Maar eerst gaan we dit weer een paar meets doen of niet.