**September 2009**

14-07-2009 20:45 2755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik maak een nieuw topic, zodat we Mayls ( ) niet lastig hoeven te vallen met gezeur over de tabel. Ik heb nog nooit een tabel gemaakt, dus het kan even duren voor het klopt.

NaamLeeftijdKind nr.GeborenNaamBijzonderhedenMayls28213 juliZaidEngeltje Nadine34226 augustusLuuk8500 gram

64 cmMinie2313 septemberMiniemeisje6980 gram

66 cmBieteltje3424 septemberSander6500 gram

63 cmMamasax2528 septemberBastiaan8340 gram

68 cmChoca33212 septemberTom7230 gram

64,5 cmKwimmie30115 septemberFinn8076 gram

69 cmVisje28117 septemberSilje6210 gram

66 cmSoshiva37118 septemberBink6500 gram

65 cmJojo35220 septemberDochter6010 gram

63 cmSaxmania31227 septemberSaxbaby8550 gram

69 cmLynx37130 septemberNick6920 gram

64 cmLinda29130 septemberThijs6540 gram

63 cmLieselotje3837 oktoberKeesje6985 gram

67 cm
hoi meiden,

Even snel want weer erg druk,(volgens mij is dat altijd!!)

De boomhut vind ik leuk. lekker nederlands en duidelijk... en idd als je dat als thema hebt is dat toch helemaal leuk..

hier erg zieke kindjes weer. bastiaan heeft voor de 2de keer in een maand brnonchitis en weer aan de Antibiotica en pufjes. daaroverheen ook nog de 6de ziekte, dus van het weekend was ie heeeel erg ziek snachts.

Carlijn is als maar ziek waar we nu mee naar de KNO moeten. want misschien moeten de neusamandelen eruit, ook niet fijn!

kortom ziekeboeg!! en dan moet ik dus volgende week naar Milaan en eind maart naar Londen. heb er dus helemaal geen zin in. Wil gewoon weer lekker dat de kindjes beter zijn en dat we weer leuke dingen kunnen doen. en dus NIET het hele weekend weg zijn... oooh, ik ben echt een huismuts geworden...

Het wordt trouwens ook tijd voor de lente!
Wat vervelend Mamasax.. al die zieken..

Kees is nog niet eens verkouden geweest. Tot nu toe een heel sterk mannetje denk ik. Ik heb ook met de oudste zo getobt. Tot zijn amandelen eruit gingen. Een verademing!! Geen snot meer, heerlijk Kan me voorstellen dat dat heel vermoeiend is als je 2 kinderen hebt die niet lekker zijn. Sterkte!
*geheim houden!*
@Mamasax: sterkte met de zieke kinderen... heel vervelend!!
hoi hoi,

nadine: een flinke kerel!! lekker hoor als hij vast voedsel gaat eten...en het doorslapen is zeker fijn!!

wanneer is de doop?

choca van harte gefeliciteedr met je verjaardag!!!

kwimmie: jouw ventje is dan ook heel knap! Logisch dat je verliefd op hem bent....hihi dat hebben denk ik alle moeders...voel me zelfs een beetje schuldig dat ik hem vanmorgen naar het KDV gebracht heb....terwijl hij daar veel relaxter kan zijn dan thuis.

visje: ik heb geen nieuwe ideeen voor een naam....maar de boomhut vind ik ook wel heel erg leuk klinken...we hebben hier de mallemolen....ook een leuke naam...

lies: stom zeg van die "vriendinnen". Dat mag je gerust geen echte noemen...dan waren ze toch wel eerder gekomen?? nog even en dan kruipt hij al....:)

helemaal kinderloos???? voelt dat niet raar?? lijkt mij ook heerlijk! gewoon even een dagje of middagje....

jojo: manlief kwam van zijn ex bij mij, dus is nooit echt alleen geweest met de kinderen...maar dan had het ook gewoon niet gekunt..hij heeft een eigen bedrijf en kan hem niet sluiten in schoolvakanties....dan zouden de kinderen naar de bso moeten of bij moeder of oppas zijn...

ik vind dat ik nu niet zou kunnen zeggen dat ik het niet zie zitten....gelukkig is het maar 1 dag alleen.

ik begrijp wel wat die vriend van je vriendin zegt. Ik vind het ook heerlijk dat ze er niet altijd zijn.....maar vind het ook fijn als ik Thijs uit handen kan geven. gewoon even samen kunnen zijn...het zijn ook niet mijn kinderen, dus heb ook een hele andere band met hun...

betercshap mamsax: ik ben ook een echte huismus geworden.....en wil ook dat het allemaal goed gaat met de kids en we normaal kunnen doen...zonder pufjes en neussprayen..

minie nog geen echte plannen voor een KDV? het si wel een grote stap..

Vanmorgen dus tHijs naar het KDV gebracht en met de anderen naar de sportstimulering geweest. ze vonden het echt heel erg leuk..en nu lekker thuis....straks Thijs weer ophalen..

x
Zo, volgens mij is alles weer up to date. Ik ben zo benieuwd naar hoeveel Meis nu weegt en hoe lang ze is... 8 maart lijkt nog zo ver weg! Maar ja, we wachten gewoon rustig af. Nu nog even tussendoor gaan lijkt me dan weer zo nutteloos.

Ze heeft trouwens wel ineens last van luieruitslag, ik denk toch dat er een tandje aankomt. Of misschien komt het van veel vegen, ze heeft de laatste 2 dagen echt vaak gepoept. Niet veel, maar wel vaak. En steeds grote mensen keutels (helaas ook met grote mensen lucht - piejoew!), soms met oranje van de wortels erin.

Nog even over die haaruitval: ik heb er echt heel veel last van! Ik was al nooit gezegend met een dikke bos haar, maar nu is het helemaal een treurig bosje.

Morgen is de eerste baby alweer zes maanden oud trouwens! Wat gaat dat toch snel hè? Meis is volgende week woensdag een half jaar. Dinsdag zat ze in de wipper met een flesje dixap en een liga, echt een groot meisje is ze dan al.
wanneer en wat mogen baby's drinken??? en vanaf wanneer wat te smullen?

Wij zitten nu braaf aan de perenhapjes....maar hebben wordteltjes geprobeert, maar vond hij niet lekker....is er al iets anders wat ik zou mogen geven?
Meis heeft broccoli gehad (vers), sperziebonen (vers en potje), bruine bonen met appel (potje), wortel (potje (was vies) en bakje NaturNes (werd goedgekeurd)), peer (vers en potje), rijstebloem, liga en dixap (met appelsmaak). Vanavond krijgt ze gemengd fruit (potje), morgen krijgt ze witte bonen met tomaat (vers) en overmorgen krijgt ze bloemkool (vers).

Nog geen vlees, nog geen aardappelen en nog geen pasta dus, maar wel veel soorten groenten, en een paar soorten fruit.
Dixap mag vanaf 4 maanden al trouwens, maar ze heeft het dinsdag voor het eerst gehad.
minie: leuk dat de tabel weer aangevuld is...

Las dat miniemeis zoveel poepte. dat kan ook met de dixap te maken hebben. dat werkt laxerend. ik las dat je dat van de week voor het eerst gaf?

Linda: zoherkenbaar, de verhalen over de kids van je vriend. mijn vriendin heeft een zoontje van 2 en haar man 2 meiden van 14 en 16.. dat is soms ook erg lastig! en wat zij ook zegt: het zijn niet mijn kinderen en zo voelt het ook niet, hoeveel ik ook van ze houd!!

lieselotje: zijn toen alleen de neusamandelen eruit gehaald? daar gaat het bij Lijn om. bij mij zijn 3 jaar geleden mn keel eruit gehaald en dat deed heel veel pijn!! heb dan geen keelontstekingen meer maar verder bijna altijd verkouden helaas!!

vinden jullie ook dat het zo hard gaat? Bas is volgende week al een half jaar... pff.. voor je het weet staan ze aan de salontafel ;)

x
Ja Mamasax, dat klopt van die dixap. Maar ze had zo'n moeite met poepen dat dat ons juist een goed idee leek. Alleen het komt in steeds een klein beetje en niet alles in een keer. Al had ze vandaag bij de dokter wel een enorme poepluier gemaakt, dus misschien is ze nu even klaar met poepen en kan haar kontje genezen.
Neus- en keelamandelen.

EN bij kinderen stelt het echt niet zoveel voor hoor! Bij mij liepen ze een paar uur na de operatie al door het huis. Alleen drinken willen ze natuurlijk niet, dat doet zeer. Maar het is echt niet tevergelijken met onze leeftijd hoor!

Ik was 18 en moest een week in het ziekenhuis blijven.
gister verse broccoli geprobeerd. Hij deed echt zijn mond wagenwijd open....vond het heerlijk!!! grappig hoor!

en op het KDV ook verse peer.....hier houden we het even bij....als we verse groentes eten mag hij het ook proberen...

vannacht werd ik verwend...ik mocht doorslapen!! wow!! We vroegen aan elkaar of de ander eruit was geweest..hahahaha.... we waren zo verwend dat Thijs zo netjes doorsliep en nu al weken niet meer...Dit was wel even lekker...van 5.30 tot 7.30 bij ons in bed...slapen, kletsen, slapen en om 7.30 de fles pas...nu zit ik te wachten tot hij weer wakker wordt..hij mag peer, fles en moet nog in bad.....

de mannen zijn zwemmen....en mama heeft min of meer vrij af vanmorgen....ff lekker opgeruimd....wasje draaien, badkamer gepoetst....lekker even alles aan kant.

Vanavond gaan ze met oma en papa naar de kermis en Linda mag een avondje werken....Ben gelukkig het weekend lekker vrij.

mamasax: amandelen kunnen het beste zo vroeg mogelijk eruit worden gehaald Kinderen hebben er veeeeeel minder last van...

precies zoals je vriendin zegt: het zijn niet mijn kinderen. Hoe leuk we het ook hebben op een dag als papa er niet is....ze waren super braaf gister en vanmorgen is papa er weer en ze misdragen zich meteen....hahahahaha

jullie nog weekend plannen?

De oudste moet morgenochtend voetballen. gaat papa lekker mee....en daarna gaan we met z'n allen naar de markt. visje eten... verder filmpje kijken denk ik...en zondag gaan we

uiteten met mijn familie voor het verhuizen van mams en haar verjaardag....lekker hoor! en dan is het weekend alweer voorbij!

x
mamasax: het gaat zeker snel, maar ik vind het ook steeds leuker! zeker op zo'n dag dat ik doorgeslapen heb. hahahahahaha nee alles wat hij leert vind ik super leuk om te zien....hij mag nog wel even zo klein blijven.....Vind het heerlijk om te knuffelen...vind het ook echt jammer dat er nou eenmaal gewerkt moet worden voor de centen...zou graag altijd bij hem zijn....
Ik denk dat ik dit weekend ook eens iets ga proberen!

DOen jullie die brocolli dan gewoon koken (heel gaar?) en dan prakken? En dan kan je de rest invriezen? Want om nou 1 stronkje te koken. EN zonder zout zeker? En dan een paar dagen hetzelfde?

Lekker Linda, dat doorslapen. Wat kan je dan verbaasd zijn he? Ik had het van de week dus ook: werd ik wakker en ik dacht: hee.... ik heb hem neit gehoord. Was mijn man eruit geweest terwijl ik dat helemaal niet gemerkt had

Keesje kwam vannacht gewoon weer om 4 uur.....

Eind van de middag komen de kinderen thuis. Ook wel weer lekker eigenlijk. Heb ik ze alledrie weer thuis. Die paar dagen alleen met Kris waren lekker, maar ik mis die andere dan toch ook wel weer.....

Morgen geen idee wat we gaan doen. Oudste moet ook voetballen maar wij hoeven niet meer mee, al kijken we (of eingelijk mijn man) wel altijd. Zondag visite en die blijven eten. Dus ik ga lekker verse spaghetti maken met daarbij een lekker salade en mozzarella en tomaatjes en tomatensalsa oooooooo.. krijg alweer honger.

Blijf overigens op die 5 kilo overgewicht hangen... Jullie ook nog steeds moeite met die kilo's. Ik moet ook wel zeggen dat ik veel eet eigenlijk....ieder pondje gaat wel degelijk door het mondje.
ja wij aten zelf ook broccoli. zonder zout koken en daarna gepureerd....je kan het ook als hapjes invriezen..ik heb nog niet een aantal dagen hetzelfde gegeven. alleen de peer dan...hij eet inmiddels al een hele peer gepureerd..

ga van de week nog een keer broccoli eten en worteltjes ook....en natuurlijk een verse appel of banaan.....lust ik het restje wel......:)

dus je kan wel lekker koken hoor ik....elk pondje gaat inderdaad door het mondje..heb deze week nog niet op de weegschaal gestaan....denk niet dat er wat af is....

lekker dat de kids weer thuis zijn lies!

x
HOERA, Luuk is vandaag 'n half jaar!

@ Lies, het advies van ons CB is om 2 à 3 dagen hetzelfde te geven zodat ze goed kunnen wennen aan de smaak. Werkt hier wel goed moet ik zeggen. Dag 1 gaat vaak met een vertrokken gezichtje gepaard (behalve de worteltjes) maar de 2 dagen daarna gaat het erin als gesneden koek! Ook beginnen met groente omdat dat vaak wat bitterder is. Fruit wordt (omdat het vrij zoet is) eigenlijk nooit geweigerd. Heeft hier ook prima gewerkt!

Nou, het doorslapen van van de week was eenmalig. We blijven met nachtelijke taferelen zitten hier Soms word ik er een beetje moedeloos van. Hij is potdorie 8,5 kilo, hij heeft echt geen nachtvoeding nodig!!! Grrrr. Maar ja, uren huilen worden we ook niet vrolijk van en dan is de hele familie wakker.

Oh, ik moet weer stoppen, Nick is wakker en wil z'n bed uit.

Fijn weekend allemaal!
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Hier ook een vraagje over bijvoeden. Nick krijgt alleen nog maar zijn fles en in de laatste fles doen we dan rijstebloem. Nu lees ik dat er al bijvoeding gegeven wordt. Is het niet zo dat dit pas aangeraden wordt vanaf 6 maanden? Of zijn wij gewoon heel laat....

Kom vanavond of morgen terug, vriend komt met de kids eraan.
@ Lynx, het wordt idd aangeraden vanaf 6 mnd. maar het MAG vanaf 4 maanden als je bijv. geen allergie-risico loopt. De een doet het wel, de ander niet, is net wat je zelf wilt en of er allergieën in de familie zitten. Wij zijn met bijna 6 mnd begonnen. Maar achteraf gezien was Luuk er waarschijnlijk wel eerder aan toegeweest, dat weet je natuurlijk nooit van te voren.
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Nadine van harte met Luuk.... een half jaar alweer...time flies..

lynx: het wordt inderdaad pas geadviseerd vanaf 6 maanden....maar als je denkt dat hij er al klaar voor is en geen last van allergiëen heeft mag het wel eerder....vanaf 4 maanden dan....

je moet doen wat jou het beste lijkt.

hier ook maar 1 nacht doorgeslapen helaas......

verder slaapt hij wel super goed....dat deed hij eerder ook amper overdag....wie weet is het weer een fase..

x
Lynx, ik ben het eens met wat de rest zegt. Bij ons was het alleen zo dat Meis élke hap volgde van ons bord naar onze mond. Toen dachten we dat ze wel geïnteresseerd was in vast eten en hebben we voorzichtig wat wortel geprobeerd. Dat vond ze niet lekker en toen hebben we weer even gewacht. Daarna peer en dat vond ze zo heerlijk! En inmiddels zit ze bijna te dansen als ze de lepel ziet waarmee we haar altijd eten geven.

En idd Nadine, gefeliciteerd met Luuk! Ik had het de 25e al geschreven, dat het maar 1 dag meer zou duren voor de eerste baby een half jaar was. Meis is woensdag aan de beurt. Best naar eigenlijk dat ze die dag zelf op het kdv zit en ik 's avonds een etentje heb. Maar ze weet er natuurlijk niets vanaf en als ze 1 wordt gaan we all out.

Meis heeft al een week of 3 dat ze niet meer doorslaapt. Echt heel naar voor ons, want we waren er aan gewend om haar om 20:00 op bed te leggen en om 7:00 eruit te vissen. Nu staan we om 4 uur weer naast ons bed omdat Meis ontroostbaar is. Het gaat wel iets beter dan 2 weken geleden, maar van mij mag ze wel weer gaan doorslapen.

Ik had de broccoli trouwens zoutloos gekookt en daarna gepureerd met een beetje van haar eigen melk om het smeuïg te maken. Ze vond het echt heel lekker! De witte bonen met tomaat ook, maar van bloemkool ging ze zo erg kokhalzen dat ik dacht dat ze zou stikken.
goedemorgen!

het weekend zit er weer op....helaas...kindjes weer naar school..boodschappen al in huis....thijs in bed...mamatijd...

we hebben een gezellig weekend gehad...gister lekker uiteten geweest..tapas...al is het best lastig dat we liever "gewoon" eten willen..maar er zat gelukkig wel wat lekkere dingen tussen.

Thijs is gister van 16 tot 20 wakker geweest in het restaurant....en nog niet doorgeslapen...ik weet het niet meer...

straks lekker lunchen met vriendinnen....heb er veel zin in!

Nu even wat eten en aan de poets...

x
Lekker Tapas

Net bij het CB geweest: 6985 gram en 67 cm.

Ennnnnnn.... Kees heeft een tand Zo grappig

hij heeft geen prikjes gekregen vandaag omdat hij vlekjes op zijn buik had wat kan betekenen dat hij koortsig kan worden. Of het komt door de tand. Nou was hij vannacht ook echt anders dan anders. Beetje paniekerig. Dat kennen we niet van hem. Dus ik denk ook dat er iets aankomt of dat het die tand is.

Anyway.. maandag dus opnieuw voor de prikjes

Vervevlend dat ze niet doorslapen he?! Vind het ook best pittig soms.
@lynx: aangeraden wordt 6 maanden en beginnen met groente... en dit is vooral van toepassing als er allergiën in de familie zitten of je vermoed dat je kind er gevoelig voor is...

Hier nog een klein maandje wachten... :-)

Kapper was leuk... ze heeft krullen.... !! zit in mijn familie.... ze vond het allemaal best...

Ze heeft 2 nachten 'doorgeslapen'... werd wel om 2300 uur wakker maar daarna pas om 500 - 600 uur dus wie weet...
lies wat stoer een tand!!!!!

jojo: krullen......gaaf hoor!!!

Hier Thijs heerlijk gelachen tijdens het lunchen met mijn vriendinnen. Van 11 tot 15 uur wakker....Viel gewoon van moeheid om in de auto.....de schat! kon hem zo slapend in bed leggen...schatje....

vanmorgen appel en peer geprobeert...smullen weer.....dus dat zit wel goed met het fruit...

x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven