Bezemtopic deel 6

14-01-2010 07:32 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw topic om helemaal vol te schrijven met lijstjes, tips, schoppen onder konten en schouders om uit te huilen als die nodig zijn.

Bezemtopic deel 1

Bezemtopic deel 2

Bezemtopic deel 3

Bezemtopic deel 4

Bezemtopic deel 5
Goldie, Fash heeft op de horrorpijlert twee topics geopend, en ik eentje, toevallig hadden we allebei nogal mot met weerbarstige zoontjes. En daar zijn heel goede reacties op gekomen. Onder andere dat het vrij normaal is als een kind even flink de schijterij heeft aan wat mama zegt.
Je hebt een pad wat naar mijn durp leid Mamz!

Het word tijd dat we weer naar GM kunnen
Stofzuigen

Even langs bij de buurtjes

Nu: Strijken.
Knip en plak:

"Onder andere dat het vrij normaal is als een kind even flink de schijterij heeft aan wat mama zegt."

En dat is ook zo.

Zélfs hier in dit huis
5 overhemden strijken

En klaar is Goldie.
Natuurlijk ben je welkom als ik daar ben mamz Hoe meer zielen enzo

Goldy is goed op weg.

Ik heb beneden flink huisgehouden, en de aardappels zijn al geschild, spruiten schoongemaakt en vlees ligt te ontdooien.

Ik eet spruiten de rest spinazie , brrrr.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Jullie zijn goed bezig dames! Kastanjez *schop* Hup, aan de studie jij!

Gold, huis voorjaarsproof maken wil zeggen dat ik wat vrolijke voorjaarsdingetjes/ paasdingetjes in huis heb gezet/gehangen. Morgen nog even een paar plantjes kopen voor binnen, dit weekend wat plantjes voor buiten en dan kan ik weer het voorjaar in. Kindjes hebben net goed geholpen met het versieren van wat takken.

Mamz, hier is het echt niet anders, hoewel ze een stukje jonger zijn dan jouw kinderen. Er zitten echt soms dagen bij dat ze niet willen luisteren en dan dus ook besluiten dat dat wat mamma zegt onzin is.
Oh Rainz, dus dan ben ik niet heel erg gek met mijn paashazen in huis terwijl het nog bijna 5 weken duurt eer het Pasen is..

Zometeen Troela ophalen van vriendinnetje. Oudste heeft rijles en dan nog even wachten tot Goldman thuis is.... En dan aan de gourmet. Lekker!
Nee hoor, je bent niet gek, of we zijn het allebei

Ben nu alleen de kou zo verschrikkelijk zat, wie weet als ik het helemaal vrolijk maak binnen, dat dan ook het zonnetje vrolijk gaat schijnen. *denkt positief*
Mmmm lekker spruitjes. Maar wij eten bami. Nog over van gisteren dus erg gemakkelijk.

Moet vanavond wel de riblapjes alvast opzetten. Kunnen wij er morgen spruitjes bij eten.

Gezellig hé al dat gele spul in de kamer. Lekker ook om de tuin weer voorjaarsproef te maken.

Ik heb nu wel echt zin in de lente.

Dus mijn lijstje:

Wasmanden wegwerken

Kast opruimen

Kast inruimen

Was in masjien

Stoffen, zuigen, dweilen

Badkamer poetsen

Alles klaar. Wat een heerlijkheid.

Spic en span is het weer. Ik zat er al weken tegenaan te hikken.

Vanavond even bij vriendin op de koffie heb ik beloofd. Alles verder afspreken voor Boudewijn de Groot donderdag.

Drukke week deze week.

Vanavond vriendin

Morgen fysio en kapper

Woensdag zoon jarig.

donderdag Boudewijn

Vrijdag Fysio

Zaterdag filmen op bruiloft van de zus van schoondochter.

Die trouwt met een Amerikaan. Ieuw mijn Engels is niet je dat.

Zaterdagavond dus feest.

Pfft drukke week. Maar goed dat ik nu zo goed als alles klaar heb. Ik wil ook beginnen met de schuur als het meezit.
Samen gek zijn is veel leuker he Rainz?

Klinkt het ook heel gek als ik zeg dat ik ipv dat gourmetten ook wel spruitjes zou lusten?
ik was weer thuis, nu maar even energie verzamelen om eten te maken
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
spruitjes en suddervlees, dat is wel heel lekker. Misschien moet ik dat eens voor woensdag maken
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Zo he Zoeb,een flinke lijst afgewerkt

Spruitjes en suddervlees eten wij morgen.Mjammie!En tomatensoep.Vandaag aten we aardappels,snijbonen en gehakt cordonbleu.Woensdag goulasch met rijst voor de mannen en voor mij rijst met prei,champignons,kipfilet,garnaaltjes en omeletreepjes.
Helleu ladies!

Mijn moeder kreeg om 16.00 vanmiddag een telefoontje van het ziekenhuis dat mijn pa het weer deed.

Het ging naar omstandigheden goed en ze mocht toch wel langskomen vanavond.

Als het goed is, is ze nu met mijn broer op bezoek.

Ik hoor straks wel hoe het gaat met hem en of zijn beide benen er nog aan zitten.

Geintje van ons, als hij wakker werd moest hij gelijk kijken of zijn benen er nog aan zaten en of zijn rimpels en oren nog op dezelfde plek zaten.

Sportman is flink verkouden, beetje benauwd ook. Ik hoop zo dat hij mij niet aansteekt!

Boro, het gaat al lekker opschieten die Disney!

Lekker hoor, ik hoop dat het zo gaat worden als je hoopt.

Dat iedereen lekker meewerkt.

Lekker gourmet Goldie, wij zouden rode kool eten maar daar had de 'patient' geen zin in.

We hadden nu lekker thaisenasi van gisteren.

Coe, wat ben jij een lieve (schoon)zus! Echt super wat je hebt gedaan.

Leuk LL als huwelijksreis Its!

Wat zit iedereen aan de spruitjes. Brrrr, vind ik helemaal niets.

Sportman wel, misschien dat ik hem van de week verras met die troep. Of niet
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Fijn dat je iets over je vader gehoord hebt Nik!!Blijven spannende dingen die operaties

Ik heb lekker gedouched en ga avondje bankhangen.
Oh, Nikk, dat is fijn!

Coe, ik doe met je mee. Lekker avondje banken.

Verder weinig te melden. Weinig gebezemd ook. Alleen het noodzakelijke. Het was rustig in huis, want middelste had vandaag haar eerste echte schooldag. Was ook meteen bij een 'vriendinnetje' spelen na schooltijd. Mama wilde het eigenlijk niet, maar ja.. tegen twee smekende meisjes kon ik niet op.
Pffff, ik heb de heren (eentje voortijdig) naar bed gezet. Naar elkaar met potloden gooien aan tafel is toch niet mijn idee van een akkefietje oplossen. Een zit een moppenboek te lezen en de rest is in elk geval ook rustig.

Nikk, fijn dat je vader het weer doet

Spruitjes zijn jakkes. Tenzij in de jollof rijst.
Nou moedertje belde net, hij weet nog hoe hij heet!

Hij ligt nog wel op de ic, aan allerlei slangen en dingen.

Hij heeft ook een bloedtransfusie gehad en ze zijn van 7.30 tot 12.00 met hem bezig geweest.

En hij moet ook nog een keer worden gedotterd.

Morgen ga ik bij hem kijken, ben benieuwd of hij weet hoe ik heet.

Mijn ma zei dat hij in het begin als Erica Terpstra sprak en later ging het beter.

Morgen druk progamma, eerst hardlopen dan mondhygiëniste, werken en naar het ziekenhuis.

NU eerst even verse sinaasappelsap drinken, vitaminesvitaminesvitamines!

Klinkt goed de eerste schooldag van jullie middelste Druifje, gelijk bij vriendinnetje spelen.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Fijn dat het goed gegaan is zo op het eerste gezicht. Wel balen dat hij nog een keer gedotterd moet worden, Nik , of was dat van te voren al duidelijk ?
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Moguh!

Koffie en alles naar school en creche.

Fijne dag allemaal!
Goedemorgen dames!

Coe, ik doe met je mee, Koffie en dan de kinderen naar school/oma en gaan werken.

Fijne dag allemaal!
Goedemorgen!

Ik heb niet veel terug gelezen, sorry!

Nik, wat fijn dat het goed gegaan lijkt te zijn met je vader!! Echt een opluchting! Hopen dat hij snel opknapt maar!!

Coebergh, heb je al lekker met je nichtje geknuffeld?

Rainz, ik ben de winter ook spuugzat hoor. Maar ik heb het gisteren lente verklaard. Punt. Het moet maar afgelopen zijn met die onzin. Dus ik doe er niet meer aan mee, geen dikke truien meer, vanaf nu alleen maar begin van de lente-kleding, geen laarzen meer maar leuke ballerina's en ik vertik het om mijn sjaal nog om te doen. Zo. Ze kunnen me wat met die winter.

Geheel lentewaardig dan ook een fiks lijstje voor vandaag;

- rondbellen voor mijn nieuwe baan

- opruimen

- stofzuigen

- ramen lappen (als het weer mooi genoeg is, maar het ziet er goed uit)

- keuken opruimen

- boven stofzuigen

- slaapkamer doen

- was vouwen en opruimen

- dweilen

(-keukenkastjes uitmesten)

(als ik echt niks meer te doen heb; kelderkast en kledingkast uitmesten)

Als dat allemaal gedaan is is mijn huis weer helemaal lentefris. Die kasten enzo moeten in elk geval allemaal vóór ik op mijn nieuwe baan begin, maar dat moet goed komen.

Overigens hoeft niet álles klaar vandaag, maar wil ik vandaag en morgen een heeeeel groot stuk klaar hebben.
668, the neighbour of the Beast
Leuk die kinderriemen,of vechtende koters!Middelste en oudste waren aan het vechten om riem van ukkie,laat middelste hem los,nu heeft ukkie een stukkie lip los hangen.Was een heus bloedbad,en dat op de vroege morgen.

Marels,nog gefeliciteerd met je nieuwe baan!!En,ja,ik heb al heel wat afgeknuffeld.Het is een lieverd!Huilt niet,trekt alleen af en toe een lipje

MissM,hoe is et bij jou gegaan gister?
Goedemorgens, ik geloof dat het een stuk beter met me gaat nu de zon weer gaat schijnen, dus ik denk dat ik weer vaker mijn bezemwerkjes ga opschrijven en ik mis jullie natuurlijk ook!

Vandaag al gedaan:

Bedden opgemaakt en ramen geopend

Gestoft

Vaatwasser ingeruimd ontbijtboel en keuken opgeruimd.

Straks nog stofzuigen en dweilen en een lekkere maaltijd klaarmaken.

Verder heb ik het druk met 4 opvangkinders en mijn eigen kroost en het wordt hopelijk mooi weer, dus lekker naar buiten

Hond is nog steeds loops, al de derde week en ze loopt nog steeds leeg.... en aar vact denkt dat het al zomer wordt, dus voorals nog iedere dweilen en stofzuigen, ondanks dat ze de hele dag in de bench ligt of in de tuin aan het ravotten is.

Nikki, voor je vader

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven