Spekjes!

02-03-2010 20:55 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zag dit onderwerp niet in de index staan, dus een topic over spekjes!

Ik eet ze eigenlijk vrijwel nooit, maar heb ze laatst toch eens gekocht om lekker studentikoos te eten met spinazie en pasta. Bij nader inzien heb ik daar alleen helemaal geen zin in, dus, wie heeft er lekkere spek-tips?
Lekker in de andijvie- of witlofstamp.

Ik deed er een moord voor toen ik nog spekjes at.
Een lekkere salade met spekjes en pijnboompitten!
En ik was in de veronderstelling dat dit topic over roze met gele suikerspekjes zou gaan :(
Roerei met spekjes.

Veldsla met spekjes en een dressing van augurkennat en mayo.

Geitenkaas met spekjes.

Spaghetti Carbonara
Spekjes- gebakken krieltjes- gebakken ui -gebakken champignons.

gebakken spekjes over de boontjes
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Met aardappelen.

Aardappelen in schijven snijden, of in blokjes, koken, daarna bakpan op het fornuis, klein beetje boter erin, spekjes en eventueel een uitje erin. Aardappelen erbij, even doorbakken tot ze lekker bruin zijn.
Pasta, tomaten, geitenkaas, spekjes, honing en tijm.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
quote:Uggla schreef op 02 maart 2010 @ 21:02:

En ik was in de veronderstelling dat dit topic over roze met gele suikerspekjes zou gaan :(En ik dacht aan een jolig afvaltopic.
quote:Uggla schreef op 02 maart 2010 @ 21:02:

En ik was in de veronderstelling dat dit topic over roze met gele suikerspekjes zou gaan :(

Dat dacht ik dus ook

En daar heb ik nou ook gelijk trek in...
Ik ben mijn eigen bananenschil
Door de hartige taart.
Spekjes bakken, courgette in stukjes meebakken, kookroom erbij en een grote schep groene pesto. Dat door de pasta gooien, erg lekker.
Stressed is just desserts spelled backwards
spekjes bakken met gesnipperd ui, knoflook, champignons en mosselen of gamba's

spekjes kun je eigenlijk overal bij mee bakken, het geeft net ff 'n lekkere pittige bite aan je eten
Pannenkoeken met spekjes.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Mmm klinkt allemaal heerlijk!!

Vooral die met geitenkaas, daar ben ik ook gek op! Met courgette en pesto klinkt ook heerlijk. In een salade lijkt me ook lekker, maar dat eet ik nu eigenlijk niet, komt met het mooie weer straks wel weer!

En sorry voor de mensen die ik op het verkeerde been heb gezet met mijn topictitel!
Lekker...spekjes! Bij de capucijners, picalilly en aardappelen. Door de sla. Bij de andijvie.

Eigenlijk bij heel veel dingen lekker.

Die witte vetspekjes vind ik eigenlijk het lekkerste, maar neem ik bijna nooit....neem meestal de (magerdere) gerookte spekreepjes.
Gewoon zo uit het pakje eten (wel de magere), t is immers gerookt..

Door de spinazie, door de boerenkool (of elke willekeurige andere stamppot), door de spruitjes, door een roerei, door de sperziebonen, etc.
Ja bij zoveel dingen. Frittata, stamppotten, bij tartaar, quiches, pannenkoeken, aardappelsalade, groenten, tosti. Ja ga zo maar door. Overal waar ham of spekjes in passen. Ik gebruik zelf meestal dan ham ipv spek. Ik heb net eergister goulash gemaakt waar ook spekreepjes in zaten. Ik heb nog een apart receptje, even kijken, geloof niet dat ik die in mijn digi-kookschrift hebt staan.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
lekker spekkie voor je bekkie
Eigenlijk katenspek, oesterzwammen (of champignons) met kerrie bakken. Is een lekkere "dressing" bij ander vlees.
In de boeuf bourgignon (zie stoofgerechten topic)

In de bietenstampot.
ik doe altijd spekjes door de nasi
Deze eten wij regelmatig:

Ovenaardappeltjes

Aardappelschijfjes dakpansgewijs op een ingevette bakplaat leggen, met gemalen peper bestrooien en er spekjes en uienringen over verdelen.

45 minuten bakken in een op 225 graden voorverwarmde oven.
Pasta met rucola!

Tagliatelle, gebakken spekjes, ui, cherrytomaatjes, rucolasla, parmezaan en pijnboompitjes.

Heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven