Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
quote:Roelfien schreef op 25 februari 2010 @ 15:08:

[...]

Ja, voor al met de post aan de hond zal het een probleem worden.

verder onn topic niets zinnigs te melden
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ergens een beetje jammer dat er zo gereageerd wordt. Het gaat dus niet alleen om de hond, zoals het nu lijkt uit bepaalde posts, maar óók om de naam van mijn vriend. Voel me niet echt serieus genomen, maar dan heb ik blijkbaar pech. Post is geen probleem, maar ik vind het gewoon heel B-erig worden als er 3 namen met een B beginnen. (zonder de hond mee te rekenen vind ik dat ook).
anoniem_95254 wijzigde dit bericht op 25-02-2010 17:41
Reden: edit
% gewijzigd
Hallo,

Kom even binnengevallen!! Ook ik ben zwanger van een meisje (26 weken) en net als bij mijn eerste zwangerschap blijven meisjesnamen lastig. Wij willen geen top 10/20 naam en nu kwam mijn man de vorige keer met Elle. Daar moeten we nu niet meer aan denken. We hebben nu Nieke op nummer 1 staan. Toch apart maar wel een hollandse naam!

Fijne zwangerschap verder!!!
Mooie naam mamalijntje!! Zoiets zoeken wij nou ook, maar Nieke wordt het niet. Mijn zusje heet Nienke
En Nieka/Nika?
Tara
quote:Vogelnestje schreef op 25 februari 2010 @ 17:39:

Ik vind het ergens een beetje jammer dat er zo gereageerd wordt. Het gaat dus niet alleen om de hond, zoals het nu lijkt uit bepaalde posts, maar óók om de naam van mijn vriend. Voel me niet echt serieus genomen, maar dan heb ik blijkbaar pech. Ach joh, trek het je niet aan. Ik heb er smakelijk om gelachen! Dus je hebt iig weer 1 mens vrolijk gemaakt vandaag. En nu gaan we gewoon weer lekker meedenken naar DE perfecte naam! (zonder B )
Mijn 2 zusjes en ik hebben alle 3 een naam met een M....Mijn ma zei bij mijn jongste zusje..ow maar dan wordt het weer een M..........maar ja ze vonden beiden de M naam mooier dan het alternatief...

We hebben nooit rare reacties gehad....alleen van oow allemaal een M, hihih...en is dat niet lastig met de post...nee want we hebben doopnamen ....

Ik kan je 'probleem' voorstellen, maar het is echt niet zo heel erg hoor, denk ik......denk er nog eens over na....Is het omdat jij het echt niet leuk vind, of is het miss stiekem ook wat ik me voor kan stellen dat je bang bent wat anderen zeggen????? Echt bij ons is dat iig allemaal positief

Liefs en suc6 MMR
Echt de leukste die ik ooit gehoord heb, naam van hond begint al met een B ... hilarisch.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Mike en Zoe natuurlijk, prachtige naam en combi.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat vinden jullie van:

Luana

Fedra/ Phaedra

Lieve

Lian

Romy

Roby

Enya/ Enja

Eef (je)

Neelke

Amber

Dinte

Louke

Guusje

Evy/Evie

Juul

Joes
Ik vind Liva mooier dan lieve
Ach vogelnestje, zo bedoelde ik het niet (maar het klonk zo grappig): ik vroeg het serieus voor de post, omdat ik daar weleens iemand over heb gehoord.

Zat er nog iets bij de namen die ik genoemd heb?
@ vogelnestje, hier nog wat inspiratie voor jou, zodat je hopelijk nog voor de bevalling DE naam vind! Wat vind je van:

Milla

Evy

Jet

Tess

Lynn

Lina

Lucie

Leni

Mae

Stella

Nahla

Jasmin

Sofie

Oliva

Eva

Succes ermee en laat je het ons weten als jullie er nog uit zijn gekomen voor de bevalling? (je moet nog 2 weken toch?)

PS: ik vind Britt trouwens echt leuk!
Joh, Vogelnestje, het was maar een grapje. Kun je er echt niet om lachen? Ik snap het probleem van die B niet zo, zeker niet in het geval hond. Volgens mij maak je het jezelf te moeilijk. Zo'n grapje is dan om duidelijk te maken dat je misschien ergens alleen maar een probleem van maakt.
quote:Snoet80 schreef op 25 februari 2010 @ 22:08:

Wat vinden jullie van:

Luana een beetje ordinair

Fedra/ Phaedra apart

Lieve wel aardig

Lian gaat wel, Lianne is beter

Romy wel aardig

Roby gezocht

Enya/ Enja wel aardig maar doet me wel gelijk aan de zangeres denken

Eef (je) lief

Neelke niet mooi, Neeltje is wel aardig

Amber gaat

Dinte lelijk en gezocht

Louke wel aardig

Guusje lief, maar wel een verkleinnaam, alleen leuk voor klein meisje

Evy/Evie mooi

Juul wel aardig, maar wel duidelijk een afkorting, Julia is beter

Joes jongensnaam (event. ook voor een hond)
Ik ken ook een Nila. Misschien is dat wat?
Ik ben net nieuw hier en ben net zwanger van de vierde (heb nu drie meiden). Wat het wordt weten wij nog niet, maar een naam verzinnen wordt steeds moeilijker weet ik wel. Ik begrijp dat je een meisjesnaam zoekt? Hoe moet de naam eigenlijk klinken (stoer/kak/lief)?

Lobke

Yfke

Djoeke/Dieuwke

Noor(tje)

Merel

Freke

Josefien

Josje

Floor(tje)

Julot

Marlot

Pien

Pleun(i)

Puck

Ik snap je B-verhaal heel goed en snap de discussie van de anderen ook niet. Net alsof er alleen maar mooie B-namen zijn. Je spreekt over je vriend, ik ga ervan uit dat je niet getrouwd bent; heb je het andersom niet zo dat je straks de enige thuis bent die niet zijn achternaam draagt (ervan uitgaande dat het kindje zijn achternaam gaat dragen)?
Niet dat het mij wat aangaat hoor!
@ Meisjesmam, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Dank je voor je begrip! Tja, we zijn idd niet getrouwd en dat vind ik op zich wel "raar", maar we willen wel binnen afzienbare tijd trouwen. Daar kan ik me dus voorlopig wel overheen zetten

Maar een B-naam heeft een kindje voor altijd. Ik vind het persoonlijk gewoon het mooist als iedere naam met een andere letter begint. Misschien had ik het hier niet neer moeten zetten en gewoon voor me moeten houden, maar ik vind het zo moeilijk om een meisjesnaam te vinden die vriend en ik allebei erg mooi vinden.

Persoonlijk vind ik de meeste namen uit het rijtje van jou hierboven mooi, mijn vriend iets minder.

Zoals het nu lijkt gaan we voor de naam Sophie. Die naam vinden we allebei mooi en begint niet met de B :-)
Ik vind het niet zo raar hoor. Als jij toch niet wilt dat de naam van je kindje met een B begint, dan zoek je net zo lang door tot je er 1 vindt die je mooi vindt die dat niet heeft... of je moet je er overheen kunnen zetten... maar ik snap wel dat je eerst verder wilt zoeken!
quote:Vogelnestje schreef op 01 maart 2010 @ 12:32:

Ik vind het persoonlijk gewoon het mooist als iedere naam met een andere letter begint. Misschien had ik het hier niet neer moeten zetten en gewoon voor me moeten houdenWaarom zou je dat voor je houden? We willen juist meedenken!!!
Welmoed

Een echte friese naam, maar momenteel ook populair in het Gooi..
Welmoed...

Oeh, vreselijk, sorry.
quote:Vogelnestje schreef op 01 maart 2010 @ 12:32:

@ Meisjesmam, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Dank je voor je begrip! Tja, we zijn idd niet getrouwd en dat vind ik op zich wel "raar", maar we willen wel binnen afzienbare tijd trouwen. Daar kan ik me dus voorlopig wel overheen zetten

Maar een B-naam heeft een kindje voor altijd. Ik vind het persoonlijk gewoon het mooist als iedere naam met een andere letter begint. Misschien had ik het hier niet neer moeten zetten en gewoon voor me moeten houden, maar ik vind het zo moeilijk om een meisjesnaam te vinden die vriend en ik allebei erg mooi vinden.

Persoonlijk vind ik de meeste namen uit het rijtje van jou hierboven mooi, mijn vriend iets minder.

Zoals het nu lijkt gaan we voor de naam Sophie. Die naam vinden we allebei mooi en begint niet met de B :-)Sophie, weet je dat zeker? Dan wordt ze straks een van de vele vele vele vele Sophies. Dat lijkt me echt niet leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven