Kat ineens heel ziek..wat te doen?

zondag 28 februari 2010 om 14:06
Is dit acuut? Mijn kat van bijna 14 huppelde vrijdag overdag nog vrolijk rond, maar 'savonds werd ze ineens lusteloos en wilde ze niet eten. Sinsdien eet en drinkt ze helemaal niets meer en ligt ze continu nogal lusteloos op een plek te slapen.Als ze een keer opstaat loopt ze wat wankel. Ze heeft erge traanogen en het ziet er af en toe uit alsof ze wat moeite heeft met slikken.
Poes is dus duidelijk ziek. Ik ga morgen sowieso langs de DA maar ik vraag me af hoe ernstig het is en of ik nog wel een dag kan wachten?
Ze is 14 jaar lang kerngezond en heel erg actief geweest, nog nooit iets gehad, vind het echt zo naar om haar zo te zien...
Poes is dus duidelijk ziek. Ik ga morgen sowieso langs de DA maar ik vraag me af hoe ernstig het is en of ik nog wel een dag kan wachten?
Ze is 14 jaar lang kerngezond en heel erg actief geweest, nog nooit iets gehad, vind het echt zo naar om haar zo te zien...

woensdag 3 maart 2010 om 22:58
Goed.
Poes heeft zojuist weer van de sardientjes gegeten.
Blik wil ze nog niet, maar ik ben al lang blij dat ze wel trek heeft in vis. Als ze morgen nog niet aan 't blik wil ga ik even wat witvis koken. Ze wordt ook levendiger en krijgt langzaam maar zeker haar normale gedrag weer terug. Ze zit zich nu voor het raam te wassen. Ik hoop dat dit een stijgende lijn betekend!
Poes heeft zojuist weer van de sardientjes gegeten.
Blik wil ze nog niet, maar ik ben al lang blij dat ze wel trek heeft in vis. Als ze morgen nog niet aan 't blik wil ga ik even wat witvis koken. Ze wordt ook levendiger en krijgt langzaam maar zeker haar normale gedrag weer terug. Ze zit zich nu voor het raam te wassen. Ik hoop dat dit een stijgende lijn betekend!

woensdag 3 maart 2010 om 23:58
Ik werp af en toe een blik op je topic om te zien hoe het met je kat gaat (heb verder niet gereageerd omdat ik niet iets inhoudelijks had toe te voegen, maar leefde wel met je mee ). Zoals al werd geschreven; als het lijkt alsof een dier iets mankeert of ziek is, dan is dat vrijwel altijd ook zo.
Fijn dat het nu beter gaat, hoop dat het beestje snel weer helemaal de oude is!
Fijn dat het nu beter gaat, hoop dat het beestje snel weer helemaal de oude is!

donderdag 4 maart 2010 om 14:36

donderdag 4 maart 2010 om 18:35
Mieters meid, dat Poes is opgeknapt.
Ik ben harstikke blij voor je.
Heb 10 jaar geleden een poes gehad, met een hele zware niesziekte.
Heeft in totaal 3 weken niet gegeten.
Moest om de dag nd DA voor een vochtinjectie, en AB.
Wel 150 ml.Als poes mee naar huis ging, had ie zo'n hele bobbel op zijn rug.
Het weekend moest ik doorkomen.
Zeg maar, ma.di.woe.vrij.zon.din.don. enzenz.
De DA zei, "we moeten kijken, wie sterker is, de poes of het virus".
Elke dag heb ik van alles geprobeerd, van rosbief, tot kabeljauw, hij wilde niks eten.
Heb Poes hele sterke bouillon gegeven. Bv een pond soepvlees, en daar een goeie bouillon van trekken, en dan in de pipet.
Na 3 weken, ik zal het nooit vergeten, legde ik een stukje rosbief neer, en ja hoor, daar kwam het pootje, en hij at het. En daarna nog 50 gram, en later op de avond nog een keer.
Ik heb gehuild als een klein kind.
Poes is toen snel opgeknapt, dat kan echt heel snel, maar heeft wel tot zijn laatste dag, 16 jaar, een snotneus gehouden.
Als hij in de vensterbank zat, en moest niezen, kon ik de ramen lampen.
Ik ben harstikke blij voor je.
Heb 10 jaar geleden een poes gehad, met een hele zware niesziekte.
Heeft in totaal 3 weken niet gegeten.
Moest om de dag nd DA voor een vochtinjectie, en AB.
Wel 150 ml.Als poes mee naar huis ging, had ie zo'n hele bobbel op zijn rug.
Het weekend moest ik doorkomen.
Zeg maar, ma.di.woe.vrij.zon.din.don. enzenz.
De DA zei, "we moeten kijken, wie sterker is, de poes of het virus".
Elke dag heb ik van alles geprobeerd, van rosbief, tot kabeljauw, hij wilde niks eten.
Heb Poes hele sterke bouillon gegeven. Bv een pond soepvlees, en daar een goeie bouillon van trekken, en dan in de pipet.
Na 3 weken, ik zal het nooit vergeten, legde ik een stukje rosbief neer, en ja hoor, daar kwam het pootje, en hij at het. En daarna nog 50 gram, en later op de avond nog een keer.
Ik heb gehuild als een klein kind.
Poes is toen snel opgeknapt, dat kan echt heel snel, maar heeft wel tot zijn laatste dag, 16 jaar, een snotneus gehouden.
Als hij in de vensterbank zat, en moest niezen, kon ik de ramen lampen.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
donderdag 4 maart 2010 om 20:26
Wat een mooi verhaal Binkie. Doet me opeens denken aan wat bij mijn zieke poes (nierklachten, is ze ook aan overleden) hielp, naast een vochtinjectie om de zoveel dagen , namelijk het eten 'voordoen'. Dus smakken boven het schoteltje en uitgebreid hmmmm lekker hoor zeggen. Dan at ze wat, vooral om mij een plezier te doen of om er vanaf te zijn denk ik, van dat uitsloverige malle gedrag Ach ja, ik was de wanhoop nabij zullen we maar zeggen.
DK, goed dat het doorzet en ze vanochtend weer normaal heeft gegeten!

donderdag 4 maart 2010 om 21:28
Die smakgeluiden maak ik hier altijd even overdreven om poes duidelijk te maken dat ík aan het eten ben, haha. Anders wil ze meteen op schoot zodra ik ga zitten, maar als ze weet dat ik eet wacht ze rustig tot ik daarmee klaar ben
Wat een mooi verhaal, Binkie! Wat zal die opluchting groot zijn geweest na 3 weken in angst zitten of je kat het wel haalt...vreselijk lijkt me dat. Ik vond de afgelopen week al slopend,laat staan 3 weken lang...
Wat een mooi verhaal, Binkie! Wat zal die opluchting groot zijn geweest na 3 weken in angst zitten of je kat het wel haalt...vreselijk lijkt me dat. Ik vond de afgelopen week al slopend,laat staan 3 weken lang...
donderdag 4 maart 2010 om 21:33
donderdag 4 maart 2010 om 21:37
quote:dorinke schreef op 04 maart 2010 @ 20:26:
Wat een mooi verhaal Binkie. Doet me opeens denken aan wat bij mijn zieke poes (nierklachten, is ze ook aan overleden) hielp, naast een vochtinjectie om de zoveel dagen , namelijk het eten 'voordoen'. Dus smakken boven het schoteltje en uitgebreid hmmmm lekker hoor zeggen. Dan at ze wat, vooral om mij een plezier te doen of om er vanaf te zijn denk ik, van dat uitsloverige malle gedrag Ach ja, ik was de wanhoop nabij zullen we maar zeggen.
Ja Dorinke, zo ging dat. "kijk eens wat lekker, jammie jammie, nou ik blief dat wel, jammie jammie, enz.".
En als je dat 3 weken doet, voor de kat zijn kut staart , en poes hapt dan toe, nou dan ben je blij he?.
Ja Dorinke, zo ging dat. "kijk eens wat lekker, jammie jammie, nou ik blief dat wel, jammie jammie, enz.".
En als je dat 3 weken doet, voor de kat zijn kut staart , en poes hapt dan toe, nou dan ben je blij he?.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter

vrijdag 5 maart 2010 om 10:55
Haha, het werkt inderdaad echt om zelf te gaan smakken of heel lief en hoog te gaan praten en sommige katten willen zelfs geaaid worden tijdens het eten. Verder kun je ook brokjes één voor één neer leggen en dan heel overdreven gaan stimuleren. Door de aandacht die de katten dan krijgen voelen ze zich dan veilig genoeg om te eten. Dit hou je alleen geen weken vol .