Oogkleppen, Wazen, BeenThereDoneThats en Tranen, deel 5

07-07-2007 23:49 7703 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic waar iedere vrouw kan aansluiten die in een ongelijkwaardige relatie zit of heeft gezeten.

Er zijn de verschrikkelijke verhalen van vrouwen die mishandeld zijn, die zelfs blij moeten zijn dat ze het er levend of niet al te zwaar gewond vanaf hebben gebracht. Maar het begint al bij niet gewoon jezelf kunnen zijn in de relatie, bij afhankelijk zijn van de buien van je partner, bij van alles uit de kast te moeten halen om je partner goed gestemd te houden.

Een speelbal zijn: of jij, of je huisraad, of je eigen dingetjes moeten eraan geloven.

Vooral: onvrij zijn. Niemand houdt je beet, niemand dwingt je te lopen, en toch ben je niet vrij. Je weet dat je eigenlijk anders wilt maar je doet het niet.

Angst. Soms meer, soms minder, soms lijkt ze weer afwezig.

Op het scherpst van de snede leven, want áls je ruzie kunt maken over iets wat je uitgesproken wilt hebben, dan dóe je het ook, zover als je kunt.

Eruitstappen: eindelijk voor jezelf kiezen. Er dan achter komen dat er ook nog een leven te leven valt, in te vullen valt. Jezelf eindelijk tegenkomen.

Manu  jij kunt je verhaal niet meer vertellen.
Mag ik trouwens geheel off-topic even opmerken dat ik grote bewondering heb voor je talent om te switchen tussen topics over zware materie en topics over enorme onzin?
Hoeso onzin? haddik nie gezegt dak opput kamp woont dan?
Ga in therapie!
Mijt, kad gin flau iedee.
en ik dag nog wel dat jij ok op kamp woonde weet je noch dakkut vroeg ovo de meel?

God, ik heb keihard zitten lachen vanavond, wat een hilariteit. Voor degenen die nu echt niet snappen waar het over gaat, kijk op het topic "As dit me leve is" op overige. Uit het leven gegrepen drama met een grimlach en een knipoog. Ik vond vooral de oké-sjon van Pink briljant gevonden, maar dat kan ik daar natuurlijk niet schrijven

zullen we nu maar naar bed gaan Lemmy? Ik in elk geval wel!

truste!

dubio
Ga in therapie!
Ja, die oké-sjon was wel een toppertje inderdaad...

Ik heb hele stukken zitten voorlezen aan mijn man hier; ach ja, het forummen fleurt onze zaterdagavond nog een beetje op he...

Welterusten!
Lachen! De mijne in elk geval wel. Iseo is ook nog (weer) wakker zag ik net. Dus misschien kunnen jullie nog even verder kletsen maar ik ga nu echt me nest in hoor

liefs,

dubio
Ga in therapie!
Hoi, ja ik ben weer wakker.

Heb mijn enige vrije avond van deze week slapend doorgebracht, niet helemaal de bedoeling.

Ach, soms heb je dat even nodig toch?

De laatste tijd val ik al in slaap als ik even stil zit en niets doe. Op de bank ofzo.
tellen been there done thats ook als je zelf je eigen fouten blijft herhalen?
Lucht je hart, Lalein
quote:Lalein schreef op 23 september 2007 @ 01:35:

tellen been there done thats ook als je zelf je eigen fouten blijft herhalen?Dat is zelfs een pré, dus gooi het maar in de groep.
Ga in therapie!
vriend heeft het zonet uitgemaakt...

heb verlatingsangst, zit daardoor slecht in mijn vel, al sinds ik hem ken eigenlijk en hij is het moe, is op...omdat hij met mij moet samenleven op een manier die we beiden niet willen en de dingen die ik moet veranderen van mezelf, me voor me kont schoppen, doe ik niet en daardoor ben ik hem nu kwijt
Nou lig ik er dus nóg niet in. Jeetje meiden, we gaan toch niet naar de 2 uur hè? Nu kan ik morgen uitslapen want ik heb een kinderloos weekend, maar toch nog wel het een en ander te doen. En jullie moeten er vast weer op tijd uit!
Ga in therapie!
pffffffff en omdat alles en iedereen om mij heen nu slaapt, ben ik het forum maar ingevlucht op zoek naar een topic waar nog mensen wakker zijn
O Lalein.... Leuk bericht om de nacht mee in te gaan Je klinkt alsof je het bijna begrijpt dat hij niet meer met je samen wil zijn. Je bent er toch niet zelf 100% verantwoordelijk voor dat het fout gelopen is?

Ga in therapie!
Ach, dubio, ik heb kinderen die uitslapen, dus is voor mij niet zo'n probleem (ja, die bestaan dus...)

Welkom hier Lalein.

Is het helemaal definitief over?
zo voelt het wel. hij heeft vaker aangegeven waar hij zich aan stoort, maar kon het niet, kon het niet ombuigen...had er echt serieus de kracht niet voor. en ben vorige week voor het eerst bij een psych geweest met de verlatingsangst, voelde me toch weer een stukje beter daarna en nu pats...mijn ergste nachtmerrie is waarheid geworden
Dat ken ik, ik heb zelfs nog een nachtje meegeschreven op het nachtbrakerstopic. Ik kan me voorstellen dat je niet naar bed wilt. Je zou toch niet kunnen slapen waarschijnlijk. Wat een k*tgevoel
Ga in therapie!
het is echt definitief zei hij althans...het is 5 maanden geleden ook al uit geweest, maar om een rede die bij hemzelf lag en toen dat weer uit de wereld is zijn we weer bij elkaar gekomen...maar nu....dat gaat niet meer gebeuren deze keer vrees ik
ik wil vooral niet gaan slapen omdat ik morgen niet wakker wil worden en ineens ga beseffen dat hij er niet meer is
Lalein

Moeilijk zeg..

Kwam het erg plotseling?
Wie kon het niet ombuigen, jij? Was jij echt niet goed voor hem? Waar stoorde hij zich aan? Konden jullie daar samen geen oplossing voor vinden?

Ik kan me goed voorstellen hoe je je moet voelen op het ogenblik Lalein... alsof je wereld instort....
Ga in therapie!
ergens was het erg plotseling ja. we hebben een tijdje veel ruzie gehad door mijn paniekbuien maar de afgelopen weken ging het, naar mijn idee weer goed...
Wat rot voor je zeg...

En net nu je er aan begonnen bent er wel actief wat aan te doen (bij die psych)...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven