Executie verkoop bij buren
donderdag 4 maart 2010 om 19:16
Hallo allemaal
Ik heb een vraagje. Bij 1 van mijn buren is volgende week een executie verkoop. Dit betekent dus dat ze in de problemen zitten. Ik zou ze graag op de een of andere manier willen helpen maar ik zou niet weten hoe. En of ze daar überhaupt wel op zitten te wachten. Ik vind het gewoon sneu dat ze schijnbaar zo in de drek zitten dat er een executieverkoop van hun inboedel moet plaats vinden.
Iemand tips?
Edit: ik heb het niet over geld geven of dingen kopen. Ik heb 23 euro op mijn rekening staan, dus dat wordt hem echt niet. Verder ken ik ze ook niet zo goed dat dat aan de orde is.
Ik heb een vraagje. Bij 1 van mijn buren is volgende week een executie verkoop. Dit betekent dus dat ze in de problemen zitten. Ik zou ze graag op de een of andere manier willen helpen maar ik zou niet weten hoe. En of ze daar überhaupt wel op zitten te wachten. Ik vind het gewoon sneu dat ze schijnbaar zo in de drek zitten dat er een executieverkoop van hun inboedel moet plaats vinden.
Iemand tips?
Edit: ik heb het niet over geld geven of dingen kopen. Ik heb 23 euro op mijn rekening staan, dus dat wordt hem echt niet. Verder ken ik ze ook niet zo goed dat dat aan de orde is.
vrijdag 5 maart 2010 om 09:29
Ik begrijp, denk ik, wel wat Naski bedoelt.
Het kan best een 'goh, wat zielig, ze kunnen er niks aan doen' geval zijn, maar misschien is er wel een jaar geen huur betaald omdat al het geld vergokt is, om maar iets te verzinnen.
Eerlijk is eerlijk; na alle 'geen cent te makken' en 'uitstel van executie' op televisie, kijk ik heel anders aan tegen 'zielige probleemgevallen'.
Het kan best een 'goh, wat zielig, ze kunnen er niks aan doen' geval zijn, maar misschien is er wel een jaar geen huur betaald omdat al het geld vergokt is, om maar iets te verzinnen.
Eerlijk is eerlijk; na alle 'geen cent te makken' en 'uitstel van executie' op televisie, kijk ik heel anders aan tegen 'zielige probleemgevallen'.
vrijdag 5 maart 2010 om 09:36
Eerlijk gezegd vind ik 't een vorm van ramptoerisme om pas nu het slecht gaat met de buren opeens contact te willen zoeken. Er zal 'n reden zijn dat je gedurende de tijd dat je naast elkaar woonde niet met elkaar omging: desinteresse bijv.
Ben 't ook eens met de opmerkingen over voorzichtig zijn met wie of wat je je inlaat.
Ben 't ook eens met de opmerkingen over voorzichtig zijn met wie of wat je je inlaat.
vrijdag 5 maart 2010 om 09:37
SB, je wéét het gewoon niet. Dus het kan best zijn dat die mensen hartstikke lief en aardig zijn. Hopelijk hebben ze ook wel familie, vrienden of bekenden die hen willen helpen.
Maar het kan dus wel zo zijn dat je jezelf met een groot probleem opscheept, omdat je geen enkel idee hebt wat voor soort mensen het zijn.
Ik denk dat je tegenwoordig best iets voorzichtiger kunt zijn bij het helpen van mensen. Vroeger was je noabers en dan wist je van alles van elkaar. Maar dit zijn gewoon vreemde mensen voor haar.
Trouwens, ik heb niet gezegd dat ik mensen met grote problemen niet zou helpen. Ik heb gezegd dat ik wildvreemden met grote problemen niet zo gauw zomaar zou helpen. Familie, vrienden, collega's of bekenden is een heel ander verhaal en dat heb ik ook aangegeven. Daar lees je dus gemakshalve maar gewoon overheen?
Maar het kan dus wel zo zijn dat je jezelf met een groot probleem opscheept, omdat je geen enkel idee hebt wat voor soort mensen het zijn.
Ik denk dat je tegenwoordig best iets voorzichtiger kunt zijn bij het helpen van mensen. Vroeger was je noabers en dan wist je van alles van elkaar. Maar dit zijn gewoon vreemde mensen voor haar.
Trouwens, ik heb niet gezegd dat ik mensen met grote problemen niet zou helpen. Ik heb gezegd dat ik wildvreemden met grote problemen niet zo gauw zomaar zou helpen. Familie, vrienden, collega's of bekenden is een heel ander verhaal en dat heb ik ook aangegeven. Daar lees je dus gemakshalve maar gewoon overheen?
vrijdag 5 maart 2010 om 09:39
omdat al het geld vergokt is
Ja, en? DUS is het eigen schulde dikke bult? Een gokverslaving is een ernstige psychiatrisch probleem waar mensen echt niet zelf voor kiezen. En er zit een heel verhaal achter wat jij niet kent en waar je niet over kunt oordelen.
Wat een onzin om je niet met deze mensen te bemoeien omdat je dan zelf in de problemen komt. Ze eten je echt niet meteen op, hoor. Je kunt gewoon een grens trekken in wat je wel en niet voor ze wilt doen.
Heel lief TO dat je ze wilt helpen! Ik zou ze gewoon vragen waar ze behoefte aan hebben. Zelf weten die mensen toch het beste waarmee ze geholpen zouden zijn? I.p.v. allerlei dingen in te vullen voor anderen, die wellicht de plank misslaan.
Ja, en? DUS is het eigen schulde dikke bult? Een gokverslaving is een ernstige psychiatrisch probleem waar mensen echt niet zelf voor kiezen. En er zit een heel verhaal achter wat jij niet kent en waar je niet over kunt oordelen.
Wat een onzin om je niet met deze mensen te bemoeien omdat je dan zelf in de problemen komt. Ze eten je echt niet meteen op, hoor. Je kunt gewoon een grens trekken in wat je wel en niet voor ze wilt doen.
Heel lief TO dat je ze wilt helpen! Ik zou ze gewoon vragen waar ze behoefte aan hebben. Zelf weten die mensen toch het beste waarmee ze geholpen zouden zijn? I.p.v. allerlei dingen in te vullen voor anderen, die wellicht de plank misslaan.
vrijdag 5 maart 2010 om 09:41
Mjin zus zit ook wel eens in geldnood en bij haar spring ik zonder moeite bij. Maar dat is mijn zus (ook een normaal iemand ), niet zo maar iemand die ik niet ken.
Ik zeg ook niet dat wildvreemden niet normaal zijn, ik zeg alleen dat je het gewoon niet weet. En dat je dus een risico neemt. Of TO dat wil doen, moet ze zelf weten. Dat is haar keus.
Ik zeg ook niet dat wildvreemden niet normaal zijn, ik zeg alleen dat je het gewoon niet weet. En dat je dus een risico neemt. Of TO dat wil doen, moet ze zelf weten. Dat is haar keus.
vrijdag 5 maart 2010 om 09:50
quote:Aureel schreef op 05 maart 2010 @ 09:39:
omdat al het geld vergokt is
Ja, en? DUS is het eigen schulde dikke bult? Een gokverslaving is een ernstige psychiatrisch probleem waar mensen echt niet zelf voor kiezen. En er zit een heel verhaal achter wat jij niet kent en waar je niet over kunt oordelen.
Wat een onzin om je niet met deze mensen te bemoeien omdat je dan zelf in de problemen komt. Ze eten je echt niet meteen op, hoor. Je kunt gewoon een grens trekken in wat je wel en niet voor ze wilt doen.
Heel lief TO dat je ze wilt helpen! Ik zou ze gewoon vragen waar ze behoefte aan hebben. Zelf weten die mensen toch het beste waarmee ze geholpen zouden zijn? I.p.v. allerlei dingen in te vullen voor anderen, die wellicht de plank misslaan.Sinds wanneer valt een gokverslaving onder psychiatrische problemen? Serieuze vraag hoor. Ik dacht dat schizofrenie en munchhausen-by-proxy meer van de psychiatrische waren en dat verslavingen ( gokken, drugs, seks, gamen) niet onder psychiatrie vallen
omdat al het geld vergokt is
Ja, en? DUS is het eigen schulde dikke bult? Een gokverslaving is een ernstige psychiatrisch probleem waar mensen echt niet zelf voor kiezen. En er zit een heel verhaal achter wat jij niet kent en waar je niet over kunt oordelen.
Wat een onzin om je niet met deze mensen te bemoeien omdat je dan zelf in de problemen komt. Ze eten je echt niet meteen op, hoor. Je kunt gewoon een grens trekken in wat je wel en niet voor ze wilt doen.
Heel lief TO dat je ze wilt helpen! Ik zou ze gewoon vragen waar ze behoefte aan hebben. Zelf weten die mensen toch het beste waarmee ze geholpen zouden zijn? I.p.v. allerlei dingen in te vullen voor anderen, die wellicht de plank misslaan.Sinds wanneer valt een gokverslaving onder psychiatrische problemen? Serieuze vraag hoor. Ik dacht dat schizofrenie en munchhausen-by-proxy meer van de psychiatrische waren en dat verslavingen ( gokken, drugs, seks, gamen) niet onder psychiatrie vallen
vrijdag 5 maart 2010 om 09:51
quote:Naski schreef op 05 maart 2010 @ 09:47:
Er zijn genoeg mensen die grenzen niet respecteren, en aangezien je de mensen niet kent weet je dus niet zat er gaat volgen op een goedbedoeld kaartje. Maar ik denk ik mezelf nu ga herhalen, dus ik kap ermee.Tsja, hier doelt de reclamecampagne 'Aardige mensen' van Sire wel een beetje op . Ben je zo vaak belazerd in het verleden?
Er zijn genoeg mensen die grenzen niet respecteren, en aangezien je de mensen niet kent weet je dus niet zat er gaat volgen op een goedbedoeld kaartje. Maar ik denk ik mezelf nu ga herhalen, dus ik kap ermee.Tsja, hier doelt de reclamecampagne 'Aardige mensen' van Sire wel een beetje op . Ben je zo vaak belazerd in het verleden?
vrijdag 5 maart 2010 om 09:57
Moordwijffie, je doet je naam eer aan
en kom op mensen, het gaat gewoon om een klein gebaar, niet om een oplossing voor de problemen van die mensen. Even laten weten dat ze niet onzichtbaar zijn en nog steeds meetellen en dat niet de hele wereld tegen ze is.
en kom op mensen, het gaat gewoon om een klein gebaar, niet om een oplossing voor de problemen van die mensen. Even laten weten dat ze niet onzichtbaar zijn en nog steeds meetellen en dat niet de hele wereld tegen ze is.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
vrijdag 5 maart 2010 om 10:25
Sinds wanneer valt een gokverslaving onder psychiatrische problemen? Serieuze vraag hoor. Ik dacht dat schizofrenie en munchhausen-by-proxy meer van de psychiatrische waren en dat verslavingen ( gokken, drugs, seks, gamen) niet onder psychiatrie vallen
Goeie vraag. Er is denk ik geen eenduidig antwoord op; ook binnen de psychiatrie verschillen hierover de meningen.
Vanuit mijn beroep weet ik wel dat verslaving en psychiatrie meer en meer worden gezien als één complexe problematiek en ook als zodanig behandeld; je kunt het haast niet los van elkaar zien. Inderdaad is dit een ontwikkeling die nog maar sinds kort aan de gang is.
Een heel interessant onderwerp waarover ik nog veel meer kan vertellen maar dat voert hier te ver; via google kun je er ook veel over lezen.
Neemt niet weg dat het wel een boude uitspraak is moet ik toegeven. Ik zie het persoonlijk wél als psychiatrische aandoening. Maar ik wilde er vooral mee aangeven, dat verslaving echt niet zo simpel te zien is als eigen keuze (zo werd het wel in die posting gesteld die ik citeerde) maar als een heel complex geheel van allerlei omstandigheden. Terwijl in het geval van psychiatrie vaak wordt gezegd: 'dáár kun je niks aan doen.'
Alsof je bij een gokverslaving moet zeggen: je hebt het zelf vergokt, dus eigen schuld dus je krijgt geen hulp?! Was het maar zo eenvoudig.
Goeie vraag. Er is denk ik geen eenduidig antwoord op; ook binnen de psychiatrie verschillen hierover de meningen.
Vanuit mijn beroep weet ik wel dat verslaving en psychiatrie meer en meer worden gezien als één complexe problematiek en ook als zodanig behandeld; je kunt het haast niet los van elkaar zien. Inderdaad is dit een ontwikkeling die nog maar sinds kort aan de gang is.
Een heel interessant onderwerp waarover ik nog veel meer kan vertellen maar dat voert hier te ver; via google kun je er ook veel over lezen.
Neemt niet weg dat het wel een boude uitspraak is moet ik toegeven. Ik zie het persoonlijk wél als psychiatrische aandoening. Maar ik wilde er vooral mee aangeven, dat verslaving echt niet zo simpel te zien is als eigen keuze (zo werd het wel in die posting gesteld die ik citeerde) maar als een heel complex geheel van allerlei omstandigheden. Terwijl in het geval van psychiatrie vaak wordt gezegd: 'dáár kun je niks aan doen.'
Alsof je bij een gokverslaving moet zeggen: je hebt het zelf vergokt, dus eigen schuld dus je krijgt geen hulp?! Was het maar zo eenvoudig.
vrijdag 5 maart 2010 om 10:28
vrijdag 5 maart 2010 om 10:43
quote:floor72 schreef op 04 maart 2010 @ 20:23:
Naar binnen stappen en vragen of ze hulp nodig hebben. Zo'n verkoop is namelijk te voorkomen met de juiste hulp en mensen die de juiste wegen weten te behandelen.
Ik heb/ben 2 weken geleden een executieverkoop voorkomen bij een vriendin.Dan moet de executant wel welwillend zijn. Dat jij 2 weken erin geslaagd bent een en ander te voorkomen, wil niet zeggen dat dat bij de buren van TO ook gelukt is. Wie weet hoeveel beslagen er verder nog op dat pand zitten.
Naar binnen stappen en vragen of ze hulp nodig hebben. Zo'n verkoop is namelijk te voorkomen met de juiste hulp en mensen die de juiste wegen weten te behandelen.
Ik heb/ben 2 weken geleden een executieverkoop voorkomen bij een vriendin.Dan moet de executant wel welwillend zijn. Dat jij 2 weken erin geslaagd bent een en ander te voorkomen, wil niet zeggen dat dat bij de buren van TO ook gelukt is. Wie weet hoeveel beslagen er verder nog op dat pand zitten.
vrijdag 5 maart 2010 om 10:46
vrijdag 5 maart 2010 om 10:48
quote:katrien1974 schreef op 04 maart 2010 @ 20:43:
[...]
de roerende zaken als gemeld in je hypotheekakte is niet je inboedel. de roerende zaken waar jij op doelt zijn roerende zaken die een woning duurzaam dienen, zoals radiatoren, keuken, deuren enz. Het is hier een beetje onduidelijk of het om inboedel gaat of dat de woning wordt geveild.
ik denk dat Mirjana doelt op inboedelDaar doelde ik inderdaad op ja.
[...]
de roerende zaken als gemeld in je hypotheekakte is niet je inboedel. de roerende zaken waar jij op doelt zijn roerende zaken die een woning duurzaam dienen, zoals radiatoren, keuken, deuren enz. Het is hier een beetje onduidelijk of het om inboedel gaat of dat de woning wordt geveild.
ik denk dat Mirjana doelt op inboedelDaar doelde ik inderdaad op ja.
vrijdag 5 maart 2010 om 11:35
quote:elninjoo schreef op 05 maart 2010 @ 11:33:
Maar waarom heb je dan nooit eerder de moeite willen nemen om contact te zoeken met je buren? Waarom juist nu ze in de shit zitten?
Dat verteld het verhaal toch niet?
Ik heb ook met de ene buur meer contact dan met de andere. Maar dat betekend niet dat ik ze niet een hart onder de riem wil steken als het moeilijk met ze gaat. Welke buur dan ook trouwens. Degene met meer contact natuurlijk, maar ook de "hallo-buur" zou ik een kaartje sturen.
Maar waarom heb je dan nooit eerder de moeite willen nemen om contact te zoeken met je buren? Waarom juist nu ze in de shit zitten?
Dat verteld het verhaal toch niet?
Ik heb ook met de ene buur meer contact dan met de andere. Maar dat betekend niet dat ik ze niet een hart onder de riem wil steken als het moeilijk met ze gaat. Welke buur dan ook trouwens. Degene met meer contact natuurlijk, maar ook de "hallo-buur" zou ik een kaartje sturen.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
vrijdag 5 maart 2010 om 11:37
Ik vind het onwijs lief van je dat je je betrokken voelt, Moordwijf, en inderdaad zou het zomaar kunnen dat die mensen hartstikke blij zijn met een lief gebaar in een voor hen nu heel kille wereld.
Pas je wel op dat je niet meegezogen wordt in hun problemen? Hetzij praktisch, hetzij qua energie (sommige mensen hebben meer aan een klaagmuur dan aan een levend wezen, staan er niet bij stil dat levende wezens ook gevoel of moeheid kennen).
Pas je wel op dat je niet meegezogen wordt in hun problemen? Hetzij praktisch, hetzij qua energie (sommige mensen hebben meer aan een klaagmuur dan aan een levend wezen, staan er niet bij stil dat levende wezens ook gevoel of moeheid kennen).
vrijdag 5 maart 2010 om 11:42