Soa van vriend, en nu?

04-03-2010 14:02 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu 2 maanden een nieuwe vriend. Het voelt fijn, vertrouwd, goed. Hiervoor scharrelde ik met iemand. Met deze scharrel heb ik af en toe onveilige sex gehad. Daar hebben we destijds over gepraat, soatest ed gedaan en we hadden hier afspraken over. Verder ben ik met niemand geweest na soatest.

In het begin van de relatie met vriend expartners besproken en ik gaf hem aan dat ik eerst even wilde laten testen. Over de scharrel had ik totaal niet het gevoel dat hij iets zou kunnen hebben, maar omdat ik niet voor scharrel kan praten en ik het wilde uitsluiten heb ik dit met vriend zo besproken. Vriend gaf aan dat hij clean was (het was van de zomer getest en daarna niks onveiligs meer gedaan).

In head of the moment zei vriend dat hij het wel prima vond, hij vertrouwde het wel, zonder condoom gedaan. Nu maandje verder kreeg ik vage klachten, wilde alles uitsluiten en ja hoor, chlamydia. Meteen werd de schuld bij mij gelegd (vriend: tja van mij kan het niet zijn). Medisch gezien is het nu bij ons allebei opgelost met antibiotica. De scharrel heeft zich ook laten testen en is soavrij. Het komt dus wel van vriendjelief. Heb ik net ontdekt.

Het irriteert me en hij snapt hier helemaal niks van en vindt dat ik me aanstel. Ben ik nou gek? Ik ben normaal hier zo mee bezig en dan krijg ik toch een soa, voel me zo stom. En was boos dat hij blijkbaar toch onverantwoordelijk hiermee omgaat. Het zit me niet lekker. Wat moet ik hiermee? Of zeur ik echt en moet ik dit gewoon laten gaan, het is opgelost.

Het is niet iets wat ik met mn vrienden bespreek, als ik vriend mee ga nemen lijkt het me niet zo prettig als iedereen hem meteen ziet als soaboy. Misschien moest ik vooral even spuien. Op de relatie pijler ipv sex, het gaat nu meer om het gevoel wat ik bij de relatie heb...
@Madhe:

Incubatietijd van 3 mnd. Dan zou ik voor de exscharrel in april toch laatste hiv test kunnen doen?

Het verschil bij vriend zit em voor mij expres iets verzwijgen (liegen) of je niet realiseren dat je niet per definitie clean was. Dat laatste is volgens mij aan de hand. Het maakt het stom, maar niet per definitie voor altijd onbetrouwbaar. We hebben nu alles van elkaar met tijd en bijna datum besproken. Ook alle handelingen. Ik geloof hem. Zijn HIV test kwam na 3 maanden.
quote:MissKiek schreef op 05 maart 2010 @ 23:28:

Gaan we nu weer in op mijn stommiteit? Het zijn wel de enige twee mannen waarmee ik in (denk denk) 1,5 jaar tijd sex heb gehad ofzo. Misschien langer. Die scharrel heeft heel lang geduurd en toen ging ik alleen met hem. Het werkte niet als relatie, maar ik ging verder met niemand en hij voor zover ik weet ook niet (hierbij kan ik niet helemaal voor hem spreken, dat was waarom ik aangaf dat ik dit ook had verteld en daarom wilde ik me ook laten testen). Alleen het was geen relatie-relatie waarbij je echt toekomst ziet. Het was meer een soort van mislukte friends with benefits.

Met allebei heb ik dit besproken voor condoom af ging en bij allebei leek er sprake te zijn van een soatest ervoor. Waarbij dat bij de vriend achteraf dus iets anders bleek te liggen. Scharrel was niet helemaal een relatie, dus idd niet super handig, maar idd in 1 maand tijd 2, maar echt niet heel ondoordacht. Ondanks mislukt gebeuren.

Ik ga niet in op je stommiteit. Ik geef alleen aan dat ik het wel grappig vindt dat jij er van overtuigd was dat je veilig en altijd heel voorzichtig bezig was, terwijl dit duidelijk niet het geval was en je dit ook weer tegensprak.

Ik heb nu nog niet verder gelezen, maar ik hoop dat je beseft dat je voor het uitsluiten van HIV 6 maanden nodig hebt. Ga dan ook uit van de eerste dag vóórdat je afsprak exclusief met je nieuwe vriend zijn, en niet van je laatste eigen ervaring (of naar zijn zeggen laatste ervaring). Garanties heb je namelijk nooit. Jullie hadden in principe béiden nog 1 dag eerder met een ander het bed kunnen delen.
quote:MissKiek schreef op 05 maart 2010 @ 23:55:

@Madhe:

Incubatietijd van 3 mnd. Dan zou ik voor de exscharrel in april toch laatste hiv test kunnen doen?

Wat dacht je van tellen vanaf het onveilige seksuele contact met je nieuwe vriend? En dat is eind april. Vanaf 3 maanden kún je testen, om dat (als advies) te herhalen na weer 3 maanden.

Ik geloof hem. Zijn HIV test kwam na 3 maanden.Ik weet niet of je er verstandig aan doet hem nu wel op zijn schattige ogen te geloven. Dat kon je eerder namelijk ook niet.
Antistoffen tegen hiv zijn soms pas drie maanden na infectie in het bloed terug te vinden. Als je risico hebt gelopen, dan moet je dus drie maanden wachten voordat je je laat testen. Dit kan voor jouw gevoel lang duren, zeker als je je grote zorgen maakt. Je kunt je dan bijvoorbeeld laten ondersteunen door je huisarts, een arts of verpleegkundige van de GGD, of bellen met de Aids Soa Infolijn.

Dit zei men mij bij ggd ook.
Even voor de duidelijkheid. Het viel me op, ik vond het dus zelfs "schattig", "grappig".

En hoop dat Kiek er uit komt samen met haar vriend en dat ze lang en gelukkig en gezond en onveilig seks kunnen hebben. Maar om echt zeker te weten dat dat kan, moet je wel op de juiste momenten testen en niet weer zomaar iets aannemen natuurlijk.
Oke, nou ja vooruit, ik word nl nogal afmaakt om mn stomheid, snap dat wel, maar goed, ik hap er dus misschien een beetje op.

Ik hoop ook dat het nu met sisser afloopt, ben er behoorlijk naar van.
quote:MissKiek schreef op 05 maart 2010 @ 23:49:

[...]

True. Ben me rot geschrokken hoor. Mocht het toch fout gaan met deze relatie (waar ik wel echt mn best voor wil doen) en er komt iemand anders, dan zal de gezamelijke soapoli date zeker zo gebeuren. Dit was verre van een leuke start.En dan je twee keer laten testen met tussenpoze van 3 maanden zoals Madhe nu even aanhaalt. Want pas dan, dan kan er zonder bescherming gesekst worden als je het mij vraagt. Juist vanwege die incubatietijd. (maar dat is voor mij iets logisch)
quote:MissKiek schreef op 05 maart 2010 @ 23:59:

Antistoffen tegen hiv zijn soms pas drie maanden na infectie in het bloed terug te vinden. Als je risico hebt gelopen, dan moet je dus drie maanden wachten voordat je je laat testen. Dit kan voor jouw gevoel lang duren, zeker als je je grote zorgen maakt. Je kunt je dan bijvoorbeeld laten ondersteunen door je huisarts, een arts of verpleegkundige van de GGD, of bellen met de Aids Soa Infolijn.

Dit zei men mij bij ggd ook.Daarom zeggen we ook je test je nu en over 3 maanden weer. Niet alleen jij maar jullie allebei.
quote:Dushi74 schreef op 06 maart 2010 @ 00:04:

[...]

Daarom zeggen we ook je test je nu en over 3 maanden weer. Niet alleen jij maar jullie allebei.Nu is al gedaan, die herhaling had ik al gepland als alles echt 3 mnd is. Ik wil nu wel echt alles duidelijk hebben.
En nu ga ik slapen, ben echt heel erg chlamydia moe inmiddels. Bedankt voor de reacties. Ook de strenge. Fijn dat het vandaag ook over mijn issue ging waar ik het eigenlijk over wilde hebben. De rest, tja, I know. Zucht. Ik heb me rot gepiekerd afgelopen weken (inmiddels 2 wkn ofzo). Moe.
quote:MissKiek schreef op 06 maart 2010 @ 00:10:

[...]

Nu is al gedaan, die herhaling had ik al gepland als alles echt 3 mnd is. Ik wil nu wel echt alles duidelijk hebben.Heel verstandig om gewoon 3 maanden na jullie laatste test nog eens te testen. En weltrusten.
quote:Dushi74 schreef op 06 maart 2010 @ 00:04:

[...]

Daarom zeggen we ook je test je nu en over 3 maanden weer. Niet alleen jij maar jullie allebei.

Het is dus weinig zinvol je vlak na een risico te testen (als er tenminste geen klachten of waarschuwingen zijn(, beter is het om 3 maanden veilig te vrijen en pas daarna te gaan testen als je in een relatie zonder condoom wil vrijen.

Gelijk testen kan wel als je echt zeker weet dat je dus geen grote risico's hebt genomen (ik heb het dan even over hiv risico's)

de andere soa's zie ik als pech, infectie's die je kunt oplossen of die toch domme pech zijn, griep is ook erg besmettelijk en daar ben je 3 weken ziek van en dat moet je gewoon uitzieken, soa werk je mee door en is met een kuurtje op te lossen.

Maar we lopen op straat ook niet met mondkapjes en latex handschoenen aan.

Wat ik ermee wil zeggen, relativeer ook, Het is een risico als je een actief sexleven hebt, en heb je wisselende contacten laat je dan eens testen op soa om te checken of je niets hebt opgelopen en kunt doorgeven. En wisselende contacten zijn dus ook een paar serieeel monogame relaties in een jaar. fijn voor jezelf fijn voor die ander.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:MissKiek schreef op 05 maart 2010 @ 23:47:

voel me daar nu wel meer begrepen in. Daar wilde ik advies over.

Hoe onbegrijpelijk het nu ook lijkt na alle stommiteiten in de maand januari, ik pijp nooit iemand zonder tests, dr in mogen ze ook echt niet zonder condoom, als iemand een koortslip heeft, heb ik geen orale sex (dit is een angst, omdat het mij niet duidelijk is of herpes bij de mond ook zo doorgegeven kan worden daar beneden, altijd bang voor geweest, dus nooit gedaan). Alleen dan datgene wat ik net weer heb uitgelegd. Tja. Dat bleek dus stom.

Nou meid dan zal ik je even uit de droom halen, een herpes infecite is ten eerste niet via een soa test na te gaan (ze testen niet op herpes en genitale wratten) en daarbij is 90 % van de mensen drager van het herpes virus en krijgt maar 20% een uitbraak van koortslip. Die 90 % kunnen je echter wel besmetten, een risico op herpes genitaal of oraal loop je dus altijd en kun je niet voorkomen (ook niet door veilig te vrijen) je kan nog beter blij zijn met die gene die een koortlip hebben want van die weet je tenminste dat het virus aktief is op dat moment en dat er besmettingsgevaar is, van de andere 90 % weet je dat niet en die besmetten je OOK (vaak hebben die hooguit een beetje keelpijn en is het virus op dat moment in de mond aktief)

De beste bescherming bied nog het virus zelf dragen want dat geeft je een bepaalde vorm van immuniteit.

Geloof je men me niet? Haal de folder maar bij je apotheek over de koortslip.
quote:Madhe schreef op 05 maart 2010 @ 23:55:

[...]

en, maar ik hoop dat je beseft dat je voor het uitsluiten van HIV 6 maanden nodig hebt. Ga dan ook uit van de eerste dag vóórdat je afsprak exclusief met je nieuwe vriend zijn, en niet van je laatste eigen ervaring (of naar zijn zeggen laatste ervaring). Garanties heb je namelijk nooit. Jullie hadden in principe béiden nog 1 dag eerder met een ander het bed kunnen delen.

Is nu 3 maanden. Maar dan moet je geen sneltest laten doen, een snel test lijkt sneller maar geeft alleen snel aan dat iemand op dat moment hiv heeft (dus al aantoonbaar) komt dat niet uit het bloed dan geeft een normale test eerder duidelijkheid omdat de normale test eerder kan aantonen dat er anti stoffen in het bloed zitten dan de sneltest, het is dus zorgvuldiger en pikt een beetje al op, een sneltest pas als het al behoorlijk in je bloed zit.

Overigens de eerste tijd na je besmetting is het virusload het hoogste,.zo hoog wordt het niet meer, in die periode is iemand echter ook het besmettelijks. Dan ishet virus echter nog niet aantoonbaar in het bloed dmv anti stoffen.
quote:MissKiek schreef op 04 maart 2010 @ 14:08:

Ja ik voel me ook stom hoor. Ik doe het normaal niet zomaar met iemand onveilig. Alleen hij had me echt het idee gegeven dat hij getest was en dat hij echt niks kon hebben. We hadden het er over gehad. Hij was zo stellig. En dan nu dit. Het maakte me zo boos. Ook omdat ik scharrel moest zeggen, ik vond het toch genant. Omdat ik me schuldig voelde. En hij wimpelt dit nu zomaar weg.

Ik heb pas een soatest laten doen, voor de controle, maar ook om het met een vast seksvriendje zonder condoom te kunnen doen. Ik ben helemaal schoon (had ook niet anders verwacht) maar toen ik bij de huisarts langs kwam voor een uitdraai, reageerde de assistente uitermate verbaasd: een uitdraai was niet gebruikelijk. Ze was behoorlijk terughoudend om het uit te printen.

Ik was daarop weer zeer verbaasd.

Het is voor mij vanzelfsprekend dat wanneer mijn vaste seksvriendje een test zou laten doen, ik de uitslag op papier kan checken. Geen moment kwam het in mijn hoofd op dat ik hem op zijn mooie ogen zou geloven. Dus wil ik ook mijn uitslag kunnen overleggen.

Ik heb het meegekregen en van mijn seksvriendje nooit meer wat gehoord.
4wheels, ik heb me vaker laten testen maar ik heb ook nog nooit de uitslag op papier gehad. Maar kom, als iemand me vertelt: dan en dan ga ik naar de dokter, dan en dan kan ik bellen en dit was de uitslag... Dan geloof ik dat ja. Als ik iemand genoeg vertrouw om er langere tijd een relatie mee te hebben (want ik zou pas willen testen als de relatie wat serieuzer is) dan vertrouw ik er ook op dat hij niet liegt over naar de arts gaan.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:doddie schreef op 06 maart 2010 @ 08:17:

[...]

Het is dus weinig zinvol je vlak na een risico te testen (als er tenminste geen klachten of waarschuwingen zijn(, beter is het om 3 maanden veilig te vrijen en pas daarna te gaan testen als je in een relatie zonder condoom wil vrijen.

Dat bedoelde ik ook Doddie (dat heb jij, ik en nog wel meer al meerdere keren geschreven hier), en om na die test weer drie maanden veilig te vrijen zodat je daarna nog eens kunt testen (dus 2 keer in een half jaar tijd) Oke dan moet je minstens een half jaar met condooms vrijen, maar dan heb je wel meer zekerheid dat je beiden soa vrij bent.
Je bent zelf verantwoordelijk. Dit kun je niet op je vriend afschuiven. Wie zegt dat je scharrel eerlijk is geweest?
quote:Spijker schreef op 06 maart 2010 @ 13:24:

4wheels, ik heb me vaker laten testen maar ik heb ook nog nooit de uitslag op papier gehad. Maar kom, als iemand me vertelt: dan en dan ga ik naar de dokter, dan en dan kan ik bellen en dit was de uitslag... Dan geloof ik dat ja. Als ik iemand genoeg vertrouw om er langere tijd een relatie mee te hebben (want ik zou pas willen testen als de relatie wat serieuzer is) dan vertrouw ik er ook op dat hij niet liegt over naar de arts gaan.Je bericht komt bij mij over alsof je het raar vindt dat ik het bewijs wil zien. Bedenk je echter wel dat niet iedereen hetzelfde is als jij en dus ook verschillende opvattingen heeft over wanneer seks zonder condoom te willen. Ik hanteer waarschijnlijk andere criteria om tot deze beslissing te komen. Als de ander mij geen bewijs wil leveren, dan is het voor mij duidelijk. Ik ben zuinig op mezelf. Je ziet aan het bericht van TO dat een 'serieuze relatie' ook geen garantie is op een soavrij leven.
hear, hear!
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
quote:4wheelsand1heart schreef op 06 maart 2010 @ 20:48:

[...]

Je bericht komt bij mij over alsof je het raar vindt dat ik het bewijs wil zien. Bedenk je echter wel dat niet iedereen hetzelfde is als jij en dus ook verschillende opvattingen heeft over wanneer seks zonder condoom te willen. Ik hanteer waarschijnlijk andere criteria om tot deze beslissing te komen. Als de ander mij geen bewijs wil leveren, dan is het voor mij duidelijk. Ik ben zuinig op mezelf. Je ziet aan het bericht van TO dat een 'serieuze relatie' ook geen garantie is op een soavrij leven.En ook dan ben je nog niet safe want wie weet wat zo'n sv na die tests weer heeft uitgespookt?
quote:hanZie schreef op 07 maart 2010 @ 11:02:

En ook dan ben je nog niet safe want wie weet wat zo'n sv na die tests weer heeft uitgespookt?Precies, garantie heb je nooit. Overigens geldt dat ook voor vaste relaties van jaren, als de man of vrouw ineens de behoefte voelt buiten de deur te eten, zonder de wederhelft hiervan op de hoogte te brengen.
pFf na 2 maanden al liegen over dergelijke zaken, nou ik hoop dat het in de toekomst beter gaat.Zonder vertrouwen ben je nl. nergens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven