Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Ik wacht meestal ook wel tot ik zeker weet dat ik dezelfde dag de kaart mee kan sturen.

Maar gisterenavond kon ik het na een hele week geen adres mogen aanvragen echt niet laten hoor.

Dus morgen gaat die pas met de post mee.

Hier ook net de post geweest.

Had een kaartje uit Lapland (Finland) dat er 40 dagen over gedaan had om mijn adres te bereiken.

Leuke kaart van een kikker, alleen wat weinig tekst op de achterkant, maar je kan ook niet alles hebben natuurlijk.

Verder de kampioen, mijn puzzelboekje en 2 brieven van de CZ (waarom ze dat toch niet bij elkaar stoppen he)
Ik geloof dat mijn allerlelijkste kaart inmiddels bij het oud papier ligt

Alhoewel... deze vond ik ook wel érg lelijk :S (niet erg duidelijk, ik had toen nog geen scanner... )

Ik kreeg een leuke volgeschreven kaart uit Finland en eentje die erg was uit Turkeye. Waarop deze tekst stond:

Greetings from Turkey to your country. I had a new friend-just not now, then again. I"ll send you postcards, you send me.

WRITE ME PLEASE. Met adres en jaja heb ik, met zijn foto erbij..............

Ik heb het maar vriend laten zien want dat vind ik not done.

Verder in de hurray er maar netjes bijgezet dat het niet de bedoeling is om je foto op te sturen. Aardig gevraagd om kaarten te sturen maar nee bedankt daarvoor.

Hopelijk krijg ik geen response. Voor iedereen die geinteresseerd is kan ik hem wel laten zien.
SHOW US
Sommige mensen pakken ook alles aan om te gaan daten (tenminste als ik het kaartje met foto zo kan opnemen)!

Zoals ik gisteren al zei is het inderdaad erg irritant als mensen heel lang erover doen om een kaartje te versturen maarja sommige denken daar denk ik niet over na! Ik zal eens kijken wat mijn lelijkste kaart is: Ik denk deze, het was ook gewoon aan de kaart af te zien dat hij heel oud was en ik vind hem gewoon saai. Heb gelukkig meer mooie kaarten dan lelijke!

Ik denk dat is die bodybuilder van sweetcandy wel het lelijkste vind. Ik heb in mijn profiel ook gezet dat ik geen blote (al is dit natuurlijk niet helemaal bloot) en aanstootgevende kaarten wil ontvangen... zit er niet op te wachten om opeens een blote vent op mijn deurmat te hebben liggen (niet in kaart vorm dan he ).

groetjes

Dat is hem voor de geintresseerden!
Wat een griezel !! bbbrrrr
Jeeeeeeeetje.... brrrrr neeee krijg gewoon kippevel. Vind hem ook eng.....
Getsie
Wat een oren!
Hier vandaag geen hurrays wel twee private swaps: voor mijn zoon een Harry Potter kaart (Hagrid) en dochter kreeg een mooie Audrey Hepburn kaart.

Moet zo direct nog chauffeuren voor zoons hockeyteam, mag vanaf 17.30 uur anderhalf uur langs de kant staan kleumen. Nu is er nog een zonnetje...
vandaag kaartje ontvangen, weer uit duitsland :D
Hoi meiden!

Nou om maar met de deur in huis te vallen, ik had vandaag 9 kaarten op de mat liggen... Wow belachelijk veel. Er zaten 2 officals bij. Allebei leuk! Voor de rest allemaal RR kaarten!

Wat zijn er hier een kaarten voorbij gekomen zeg.. whahaha die laatste was om te gillen.. Die wil ik niet tegen komen hoor savonds laat haha.

Ik ga even scannen, tot later weer!
tine, hoezo jij bent op dreef, jij bent toch ongeveer gelijk met mij begonnen?

en jeetje wat een waanzinnige knappe man Steph, daar zou ik wel een pak beschuitjes mee willen eten.... je zou er toch voor gaan immigreren rrrr :P
Heej Chayuz!! Haha nou het is puur omdat ik met zoveel RRs meedeed. Zag trouwens een derde offical! Rusland, Portugal en China! De kaart uit Rusland is zo lief!! Staat op mn profiel!!

Ik heb bedacht wat ik met mn kaarten ga doen! Ik ga ze in een Album plakken maar dan met foto hoekjes! In de hoop dat het dan blijft zitten haha! Dus die ga ik zo nog even snel halen bij de Hema!! Tot zo!
Tine: 9 kaarten, damn, das wel heul veul!

Hier 2 kaarten van een RR, leuk hoor!

Ik doe dit keer ff niet mee aan de hyves-ruil.

Fijn weekend iedereen verder!
Wat een engerd Steph, zoiets heb ik gelukkig in de bijna 4 jaar postcrossing nog niet meegemaakt!

Zojuist weer een leuke Hurray ontvangen, dit maal uit Rusland na 21 dagen, dus er is nog hoop dames!
Nou, weinig voor mij vandaag, mijn mailbox is niet happy en de brievenbus ook niet! Nada, nakkes, noppes, niets!

Ik kan even niet meer zien wie het vroeg maar mijn kaartje naar

Singapore heeft er 7 dagen over gedaan. Valt mee dus.

De bestelling bij the Postcard Store is definitief gedaan. Nu afwachten wanneer ik het binnenkrijg. De verzendkosten waren trouwens best nog veel in verhouding. 24 GBP aan kaarten en bijna 12 GBP aan verzendkosten. Nou ja, kan nu niet meer terug!

Tine, ik ben jaloers, 9 kaarten op de deurmat!

Ik kan nu nog een kaart sturen en die mag naar (uiteraard wil ik bijna zeggen) Finland. Wel een leuk profiel. Straks maar eens een kaart uitzoeken.

Dit is trouwens mijn lelijkste kaart ontvangen!

Nu Larf weer even helpen met zijn werkstuk, die moet hij maandag al inleveren. Lekker op tijd allemaal dus...
Wat een engerd, Steph... brrrrrrrr
Owww, Steph, ik was zo afgeleid door Larf en zijn wolven verhalen...

Ik kan het alleen maar met de anderen eens zijn........ wat een creep! Die zou je toch in je bed vinden....brrrrrr
@tine: wat leuk zeg, 9 kaarten op een dag!! \

@ steph: brrrr... wat zou zo'n man voor ogen hebben met het opsturen van zo'n foto? Zou het niet gewoon een grapje zijn?

Hier geen kaartjes en geen Hurrays... helaas
Wat een PC-dag heerlijk zeg (op de Turk na dan) voor de meesten van ons..

Hij is idd echt eng zeg.
hier eindelijk n hoeraatje...de volgende kaart mag naar nl...volgens mij niemand van hier...

een kaart uit spanje....met een boulevard en wat palmboompjes....woow wat verlang ik naar de zomer

een lelijke oude kaart uit finland....

een echt super mooie kaart uit toronto....echt n mooie kaart

en n kaart met n heerlijk hapje dr op...orlando bloom....jummie jummie...
steph idd n enge man brrrr
Hej Varisha,

Waar in nl mag je kaartje bezorgd worden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven