En we tetteren door over onze dieren

15-02-2010 22:16 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.

Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!

Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen

Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):

De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen

Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
ottelientje bewoog een pootje, zou het dan heel misschien toch goed komen
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Jeej! Dat klinkt als goed nieuws, its!
Leuk filmpje Ratteke! Zou hier ook een uitkomst zijn..

Ginger is altijd gewenst geweest om naar buiten te kunnen, maar sinds mijn scheiding woon ik op een appartement 4 hoog, dus het meiske kan alleen op het balkon en de gallerij.

Ben nu op zoek naar een maatje voor haar, vind het zo zielig als ze de hele dag alleen is.

Maar valt nog niet mee. Moet wel eentje zijn die niet naar buiten wil en het liefst een kleintje. Ben bang dat een volwassen kat niet gaat werken. Omdat Ginger nogal bazig is wat haar territorium betreft, en dat is zachtjes uitgedrukt..

Toen ze nog naar buiten kon werd ze samen met Oscar de terroristen van de buurt genoemd... hihi...
Hier nog geen poesjes. Mevrouw heeft de hele nacht in haar eentje in haar kamer doorgebracht. Om half elf kwam er een klein miauwtje en heb ik de deur open gedaan (was wel een paar keer bij haar gaan kijken al, maar ze lag zo lekker te slapen). Nu is alles weer vrij aan het rondlopen, en tussen haar en Tunya is het lekker rustig. Ik denk dat ik voor vannacht maar weer hetzelfde doe!

En its, fijn dat het beter lijkt te gaan!
Het was/is de bedoeling dat Bailey gecastreerd wordt, dit was ook de afspraak met de fokker, maar na z'n showdebuut vorige week zijn we geloof ik allemaal een btje aan het twijfelen..er blijken genoeg ongecastreerde katers te zijn die niet sproeien en het idee van Mr B als papa straks vind ik ook wel leuk.

Nu is ie bijna 5 maanden en veel te jong voor nageslacht en zolang hij niet sproeit mag ie wat mij betreft z'n balletjes houden.
Even wat fotootjes spammen, mag dat?

Sil houdt er helemaal niet van om op de foto te gaan, maar nu lag hij zo uitgeteld dat ie het wel best vond.

Hij ligt vaak op een krukje voor het raam, gordijn hangt achter hem, zonnetje op het raam, dus hij smelt daar helemaal weg. Na een tijdje komt hij er toch maar achter vandaan om uit te puffen en af te koelen. Er komt nog net geen stoom van hem af .

Hoe noemen jullie deze houding ook alweer? Bij ons is hij dan de zeehond.

En zelfs nog even zijn buikje:

Tot slot: kiekeboe!

Leuke fotoos Splinter!

(en wij noemen het de gestrande/aangespoelde walvis )

maar zeehond wordt ook gebruikt door de opgetrokken voorpootjes.

Etosha,spannend!!!!

Camera heb je vast binnen grijpafstand staan hé
Nu even goed bijlezen....

Ratteke zo'n Lampe Berger lamp wat is dat en wat is het nut ervan?

Ooh wacht...google..

Het is een brander tegen geurtjes in huis?

Ik brand zelf wierook,stuk voordeliger (vooral patchouli van Mothersnogwat,die vind ik heerlijk)

En voel me vereerd over je lieve woorden

Heb ook heel veel zin in onze meet.

(....als we nou es een nieuwe datum kunnen prikken....)

voor je moeilijke dag gisteren.

en ook arme stiefdochter...heftig sowieso maar voor zo'n meiske helemaal.

Voel je je nu weer een beetje beter?

Annekeg, herkenbaar dat je je zorgen maakt over de sterfelijkheid van je hond..

Soms kan dat rotgevoel je ineens bekruipen hé.

Bengelie mooie poezels!

Die pers op tafel,geweldig.

En wat fijn dat Ottelientje weer wat beweegt!
anoniem_70402 wijzigde dit bericht op 07-03-2010 15:05
Reden: typvoud
% gewijzigd
quote:mylenevalerie schreef op 06 maart 2010 @ 19:43:

Tetters, lees net dat volgende week weer van die kortings NS kaarten bij het Kruidvat er zijn. Dan kan je voor 12,50 euro een hele dag onbeperkt door heel NL reizen. Ik ga er een kopen voor onze meeting in mei, als ik gewoon een kaartje koop dan ben ik n.m. meer geld kwijt.

Ik zal het nog wel een keer zeggen maar ik heb zo'n kaartje al vaker gekocht en het is echt ideaal. Ze zijn altijd snel uitverkocht dus er op tijd bij zijn en even goed kijken dat je hem koopt voor de goede datum!!!!

Goeie tip Mylene! Wel de moeite waard om even te quoten

Komt ook erg mooi uit: na volgende week hebben we een week vakantie én een dagje treinen op het programma staan.

Thanx!
Ha dames op deze mooie zonnige zondag!

Pfff, moet nodig bijlezen hier! Ik heb wel even gegrasduind hier maar ben een tikkie brakjes (veeeeel te laat gaan slapen met de nodige Baileys achter m'n kiezen )

Ik hang nog in mijn hangpak rond enzo dus ik laat het nu even bij een en een en een dikke

Tot later!!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Leuk topic over dierenwelzijn in Zwitserland bij Actueel.

Staat dat er in sommige delen een verbod is om goudvissen door de wc te spoelen en dat huisdieren recht hebben op gezelschap.

Nu mogen ze stemmen voor een advocaat voor dieren.

Het gaat wel ver en in hoeverre uitvoerbaar en controleerbaar?

Toch mag ik het wel die landen die dierenwelzijn hoog in het vaandel hebben. Ik zie en hoor het wel eens anders.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
He Biebelie, hoe was je etentje? Naar huis gerold of niet?

Hier is het eten een beetje mislukt... vlees is aangebrand. Vriendje heeft waarschijnlijk het vuur te hoog aan laten staan. Nu hamburgers i,p,v, een sudderlapje.... en vieze jus waarschijnlijk. Ik zie het dan maar als maagvulling. En ik heb honger en het rook zo lekker!
Oeh,balen Ratteke..

Wij hebben gisteren zaaalig gegeten.

Even kijken of ik het allemaal nog weet:

We begonnen met een glaasje bubbels en daarbij kaasstengels,gebrande amandelen en amsterdamse uitjes in frambozendressing.

amuse: een glaasje schuimmouse van geroosterde paprika en een bonbon van zalm en krab voor de vleeseters en voor mij erbij een macaron (leek op soort koekje) met een bieslookroomkaas ertussen.

voorgerecht: Ik had een klein saladetje van geitenkaas en komkommer/tomaatjes/sla (beetje standaard) met een spinaziebonbon met tomatenlaagje.

De niet vegetariers hadden alle 5 een visvoorgerecht gekozen.

Dezelfde spinaziebonbon en een een gefileerd pietermannetje (visje) op een bedje van sla.

Tussengerecht: (was optioneel voor Eur 7,50 extra)

Ik een paddestoelensouflé met een truffelsausje (mmmmm)

en 2 koekjes van parmezaanse kaas.

De rest had een coquille met bloedworst (om en om in plakjes) en iets van salade.

tussendoor: kleine broodjes met daarbij olijfolie,eendenpaté en een boter gemaakt van geitenmelk.

Hoofdgerecht:

Ik: gepocheerde eieren met saffraansaus en kleine groene asperges en biet met venkelrisotto.

de viseters: zeebaarsfilet met saffraansaus ,ook de groene asperges en venkelrisotto.

de vleeseters: lam op 2 verschillende manieren klaargemaakt met kleine zwarte boontjes en kouskous met sinaasappelsmaak.

Na: allen een bord met daarop: een creme brullee, gecarameliseerde peer, een lolly van witte chocolade gevuld met pistache ijs en ook nog mousse van pure chocolade.

Natuurlijk bij iedere gang een bijpassende wijn,allemaal heerlijk.

En bij het toetje een heerlijke sherry die een beetje een hazelnotige smaak had.

Was erg lekker allemaal en goed gevuld maar niet propvol verlieten we het restaurant.

Wel erg giebelig van alle wijn
Wauw, Bieb, dat klinkt goed!

Alles nog goed gekomen met de fiets??

Ik ben dit keer niet naar de restaurantweek geweest. Wel al een paar keer gedaan. De laatste keer hadden we plekje in een sterrenrestaurant kunnen bemachtigen: De Nederlanden in Vreeland. Was errug lekker, maar uiteindelijk ook wel prijzig. Met 4 mensen bijna 300 euro..... Op de één of andere manier weten ze je toch wel allerlei drankjes aan te smeren die peperduur zijn. ´Zullen we maar beginnen met een lekker glaasje champagne?´. En dan betaal je toch de hele fles.

Nou ja, het eten was verrukkelijk en het is een goede les voor een volgende keer.

Nu net een bord Tandoorikip op. Ook lekker!
Wij waren Eur 340,- kwijt met zn zessen.

De menuutjes waren incl. extra tussengang Eur 32,50

(32,50 x 6 = Eur 195,-

dus wij hebben ook Eur 145,- opgezopendronken.)

Tikt hard aan....maar erg lekker!

En inderdaad op de fiets gegaan

Was maar goed ook,geld voor de taxi was er niet meer..

Zijn nog via de kroeg richting huis gegaan....
Nu ook lekker aan de simpele lasagne (ik met groente en vriend met gehakt)

Vinnik ook heerlijk.

Tandoori is ook wel weeres een goed idee
Wat is er weer een hoop bijgetetterd! Fijn weer om allemaal foto's te zien.

Bieb, dat hele menu klinkt geweldig!! En verder.....ben ik alweer een hoop info kwijt:(

It's me: fijn dat Ottelientje weer wat beweegt. Voor je het weet rent ze weer rond.

En voor de anderen, nog een fijne avond!
mensen ik zit een klein beetje in de stress.

tijdje geleden nieste mijn oudste kat de hele tijd. ik naar dierenarts waar ze antibiotica kreeg en het niezen wegging.

nu is het alleen weer terug alleen veel minder dan de vorige x.

en spuugt ze vrij veel. daarvoor geef ik haar wat anti haar bal pasta en moet ff zien hoe dat gaat. waar ik alleen over stress is of ze toch niet erg ziek is en of ik maar weer richting dierenarts moet (wat me een rib uit mn lijf kost..... heb besloten niet meer naar mijn huidige te gaan omdat die zo ontzettend duur is, wou mijn kitten tijdelijk aan de poezenpil. ben ik dus bijna 50 euro kwijt aan die klotepil + consult......)

maar goed wat denken jullie??

noem mijn kitten sinds deze week trouwens zoefzoefzoe ipv alleen zoe (met puntjes op e ) omdat ze ontzettend door het huis heen vliegt/ raced.....
Goedemorgen meiden!

Heb een forumloos weekend gehad en moest enorm bijlezen. Wat een mooie verhalen en prachtige foto's allemaal weer! Kwam dit weekend wat foto's op mijn camera tegen van de poezels in de sneeuw, zal ze vanavond even plaatsen!

@ Eli...wat balen dat het niet doorgaat...!! Hopelijk vind je snel iets anders!

@Etosha...wat spannend zeg! Een tijdje terug was er ook een topic over de bevalling van een poes. Heb het topic 2 dagen lang gevolgd, maar het liep helaas niet goed af met de kittens. Dus ik kan wel even een succesbevallingsverhaal gebruiken!

@ Itsme...wat een goed nieuws! Klinkt heel erg hoopgevend hoor!

@ Splinter...wij noemen Guus dan altijd "tochtstrip"

@ Missphoebe...heb je de DA al gebeld, wat je het beste kunt doen? Je hoeft niet altijd meteen langs te gaan. Hoe lang spuugt ze al? Eet en drinkt ze wel?

@ All...wat leuk dat jullie ook allemaal van die restaurantweekgangers zijn! Wij zijn zaterdag ook geweest. Leuke avond, lekkere gegeten, maar niet overdreven bijzonder.

Oh, ook nog een vraagje...Guus wil altijd boven in de badkamer uit de kraan drinken. Prima natuurlijk, maar na een paar minuten gaat hij als een gek proberen de stop uit het putje te hengelen...waarom toch...?????
Missphoebe, bij twijfel bel je de dieranarts en vraag je advies.

En leg een potje aan voor dierenartskosten zodat geld niet iedere keer de afweging hoeft te zijn of je wel of niet zal gaan.

Mittens, je meent toch niet serieus dat je hier om een verlkaring van kattengedrag gaat vragen he?

Hier een druk weekend achter de rug. Poezen zijn blij dat we weer thuis zijn.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Hahaha Poez...nee...nu je het zo zegt is het een bijzonder onbenullige vraag

Maar ik vraag het me toch serieus af!

Oh by the way...ik heb nog een behoorlijke stapel AH-voetbalplaatjes en volgens mij werd er laatst om gevraagd door iemand? Laat maar even weten, dan kan ik ze opsturen!
Net email gehad van Kruidvat;

Er zijn bij deze actie 2 verschillende treinkaartjes te koop.

Het groene kaartje is geldig op één zaterdag of één zondag van 13 maart t/m 9 mei 2010

Het rode kaartje is geldig op één zaterdag of één zondag van 15 mei 2010 t/m 11 juli 2010
Oja, emailadres kan ik weer opkomen, daar heb ik toch heel veel werk voor moeten doen. Niet normaal. Logisch dat hotmail wilt weten of ik het wel ben, ben er meer dan een uur mee bezig geweest met hun vragenlijst. Maar als zij niet iedere keer mijn bestaande ww als onbekend bestempelen ....... zucht.

Ja Mittens, zijn hier veel dierenliefhebbers en restaurantweek-liefhebbers.

Ik heb nog 4 pakjes plaatjes, jouw kant opsturen Poez? Is Kitty geslaagd zaterdag voor haar diplomA?
Goede morgen allemaal!

Ik zit hier op mijn werk en het is (helaas voor mij) erg rustig. Moet de hele tijd denken aan een stukje waarbij Herman Finkers aan de kerk crisis telefoon werkt en dat hij maar zit te wachten op dat de telefoon gaat, zo zit ik hier nu ook vannacht. Het is natuurlijk fijn dat er vannacht maar weinig mensen in Calgary in nood verkeren maar ik krijg er zo'n slaap van, gaaaaap.

Wij hebben een heerlijk zonnig weekend gehad, er ligt nog wel wat sneeuw in de tuin maar het stukje dichtbij het huis hebben we nu sneeuwvrij en daar hebben we lekker wat tuinstoelen neergezet. Lekker genieten van het zonnetje.

De kittens willen natuurlijk ook wel graag mee naar buiten maar dat kan niet. Poezen moeten hier echt binnen blijven i.v.m. coyotes. We willen binnenkort op zoek naar een oplossing met lijntjes ofzo. Hebben jullie nog tips?

Biebeli en andere restaurant gangers jullie maken mij helemaal lekker met al die menu's. Wij gaan hier ook nogal eens uiteten gelukkig, dat hoort hier ook erg bij de cultuur. Je hebt hier van alles en nog wat, iets wat wij erg leuk zijn gaan vinden is :"uit ontbijten gaan". Vooral als we een dagje op stap willen dan beginnen we vaak met een ontbijtje bij een family restaurant. We vonden dat eerst best gek maar nu hoort het er al echt bij. Iets waar wij eerst erg aan moesten wennen zijn de keuzes: hoe wil je je ei (uhhh gebakken.p[at op mijn bord?), welk brood, wat voor soort hash browns (aardappelgerecht), welke sides (worstjes of ham of fruit, etc.). We zijn er nu reuze vlot in maar in het begin zaten we de serveerster een beetje wazig aan te kijken om dan vervolgens stotterend met zijn zessen onze bestelling te doen, arme serveersters!

Itsme, wat fijn joh, van je Ottelientje. Nou op naar de volgende pootjes!

En Etosha, een poezenbevalling, zo leuk, wij hebben het ook meegemaakt, onze kids hebben het er nu zo'n 10 jaar later nog steeds over.

Iedereen, trouwens, ik vind jullie een super leuk clubje en ik ben blij dat ik mee mag "kleppen".

Ik ben nooit zo vd clubjes, ik heb ook maar 1 ervaring en dat was bij de Weight Watchers, voelde me toen zo niet op mijn gemak, ligt helemaal aan mij hoor, echt! Mij kids zeiden altijd mamma gaat weer naar de mutsenclub, tja....

Iedereen een of eigenlijk zijn deze meer op zijn plaats:
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Leuk Anneke zo'n familie ontbijt. Ik heb geen familie maar zoiets zou ik ook denk ik vaak willen. Of lekker uitgebreid thuis. Leuke dingen ondernemen met je gezin, lijkt me enig.

Ik denk dat je die kittens buiten niet moet aanwennen met coyetes buiten. Als ze het niet kennen zullen ze het ook niet missen. Veel krabpalen voor ze nemen, en met elkaar hebben ze een hoop lol. Hier tenminste wel. Ik zou het niet het risico nemen, maar ik ben geen goed voorbeeld door mijn ervaring met Kay. Maar ik zou het niet durven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven