Toyota Aygo
maandag 8 maart 2010 om 18:04
quote:heartwork schreef op 08 maart 2010 @ 16:52:
[...]
Jij hebt er blijkbaar nooit in gereden.
In nood doe je gekke dingen.
De aygo komt minder voor bij de anwb helpdesk als de c1. (een vriend van mij werkt bij de helpdesk).
Dat zegt totaal niks.
Het is algemeen bekend dat ze beduidend minder zijn, laat staan i.v.g. Duitse auto's. Toyota heeft altijd wat.
Maar als je overal tevreden mee bent en alleen aan kosten denkt kun je er blij mee zijn. Ik zou het gratis niet eens willen hebben. Voel me dan net een mier tussen andere auto's. Wil een sterk en veilig gevoel hebben. Maar ik rij ook op de snelweg, niet alleen hier in de buurt of zo.
[...]
Jij hebt er blijkbaar nooit in gereden.
In nood doe je gekke dingen.
De aygo komt minder voor bij de anwb helpdesk als de c1. (een vriend van mij werkt bij de helpdesk).
Dat zegt totaal niks.
Het is algemeen bekend dat ze beduidend minder zijn, laat staan i.v.g. Duitse auto's. Toyota heeft altijd wat.
Maar als je overal tevreden mee bent en alleen aan kosten denkt kun je er blij mee zijn. Ik zou het gratis niet eens willen hebben. Voel me dan net een mier tussen andere auto's. Wil een sterk en veilig gevoel hebben. Maar ik rij ook op de snelweg, niet alleen hier in de buurt of zo.
maandag 8 maart 2010 om 18:58
quote:Brown_Eyes schreef op 08 maart 2010 @ 18:04:
[...]
Dat zegt totaal niks.
Waar haal jij je informatie vandaan? Toyota staat bekend als een van de degelijkste auto's die er zijn. Nu zijn ze toevallig in het nieuws geweest met foutjes. Mijn vriend werkt in de autoschadewereld en die is juist niet te spreken over bijvoorbeeld slOpel. Mercedes roest als een gek, helemaal voor de prijsklasse.
[...]
Dat zegt totaal niks.
Waar haal jij je informatie vandaan? Toyota staat bekend als een van de degelijkste auto's die er zijn. Nu zijn ze toevallig in het nieuws geweest met foutjes. Mijn vriend werkt in de autoschadewereld en die is juist niet te spreken over bijvoorbeeld slOpel. Mercedes roest als een gek, helemaal voor de prijsklasse.
maandag 8 maart 2010 om 18:59
maandag 8 maart 2010 om 19:02
quote:Pieternell schreef op 08 maart 2010 @ 17:09:
[...]
Precies, dat bedoel ik dus! Hij rammelt, voelt en klinkt ook als een speelgoedauto.
Heb met de Aygo ook door de bergen van Kreta gereden. Dat is te doen, maar daar is ook alles wel mee gezegd. Nou moet ik bekennen dat ik over het algemeen in zeer degelijke volvo's en aanverwante auto's rijdt. Dus misschien ligt mijn referentiekader iets anders.
Dan zal het zeker liggen aan je referentiekader denk ik. Of de versie die je meehad?
Mijn Aygo rammelt nergens en ligt stevig op de weg!
[...]
Precies, dat bedoel ik dus! Hij rammelt, voelt en klinkt ook als een speelgoedauto.
Heb met de Aygo ook door de bergen van Kreta gereden. Dat is te doen, maar daar is ook alles wel mee gezegd. Nou moet ik bekennen dat ik over het algemeen in zeer degelijke volvo's en aanverwante auto's rijdt. Dus misschien ligt mijn referentiekader iets anders.
Dan zal het zeker liggen aan je referentiekader denk ik. Of de versie die je meehad?
Mijn Aygo rammelt nergens en ligt stevig op de weg!
maandag 8 maart 2010 om 19:03
quote:Brown_Eyes schreef op 08 maart 2010 @ 18:04:
[...]
Dat zegt totaal niks.
Jeetje, wat negatief zeg!
'als je overal tevreden mee bent'. Wat een arrogante opmerking!
Wat denk je, dat deze auto onveilig is? Dacht het niet!
Daarnaast staat Toyota bekend om het merk met de minste problemen, dus waar jij je info vandaan haalt?
Jammer dat je zo neerbuigend moet doen.
[...]
Dat zegt totaal niks.
Jeetje, wat negatief zeg!
'als je overal tevreden mee bent'. Wat een arrogante opmerking!
Wat denk je, dat deze auto onveilig is? Dacht het niet!
Daarnaast staat Toyota bekend om het merk met de minste problemen, dus waar jij je info vandaan haalt?
Jammer dat je zo neerbuigend moet doen.
maandag 8 maart 2010 om 19:08
Als je klein bent is een 5 deurs handiger omdat de veiligheidsgordel dan makkelijker te pakken is dan bij een 3 deurs dan zit hij verder naar achteren.
Ik heb er in proef gereden en vond het net een overdekte brommer , hij maakt erg veel lawaai en je moet snel schakelen. Ook in een Kia proef gereden (picanto) vond die niks speciaals hebben. Daarna in een Fiat Panda en vond die veel comfortabeler en geluidsarmer dan de Aygo.
De Panda is ook laag geprijsd en die heb je in 1000 en1200 cc.
Ik benerg tevreden over m'n karretje.
Ik heb er in proef gereden en vond het net een overdekte brommer , hij maakt erg veel lawaai en je moet snel schakelen. Ook in een Kia proef gereden (picanto) vond die niks speciaals hebben. Daarna in een Fiat Panda en vond die veel comfortabeler en geluidsarmer dan de Aygo.
De Panda is ook laag geprijsd en die heb je in 1000 en1200 cc.
Ik benerg tevreden over m'n karretje.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
maandag 8 maart 2010 om 19:18
maandag 8 maart 2010 om 19:26
quote:Vinyl schreef op 08 maart 2010 @ 19:02:
[...]
Mijn Aygo rammelt nergens en ligt stevig op de weg!Ik heb geen idee welke versie het was. Ik heb er een jaar geleden een tijdje in gereden en twee jaar geleden dus op Kreta. Qua stevig op de weg liggen heeft het inderdaad met referentiekader te maken. Het rammelen/storend lawaai was vooral op de snelweg als je wat harder reed (100+). Maar voor in de stad zou ik het zo als auto willen hebben. Van je grote volvo heb je daar meer last dan profijt.
[...]
Mijn Aygo rammelt nergens en ligt stevig op de weg!Ik heb geen idee welke versie het was. Ik heb er een jaar geleden een tijdje in gereden en twee jaar geleden dus op Kreta. Qua stevig op de weg liggen heeft het inderdaad met referentiekader te maken. Het rammelen/storend lawaai was vooral op de snelweg als je wat harder reed (100+). Maar voor in de stad zou ik het zo als auto willen hebben. Van je grote volvo heb je daar meer last dan profijt.
maandag 8 maart 2010 om 19:27
quote:TouchOfPink schreef op 08 maart 2010 @ 18:58:
[...]
Het vergelijken van Duitse goede merken en een Aziatische Toyota is appels met peren te vergelijken.
Ik heb super ervaringen met Opel, net zoals 30 bekenden van me.
Dus ja, dat zegt niks he?
Mercedes vs. Toyota, ik lig in een deuk
Daarom zijn toyota's ook zo duur, he.
Prijs-kwaliteit verhouding.
[...]
Het vergelijken van Duitse goede merken en een Aziatische Toyota is appels met peren te vergelijken.
Ik heb super ervaringen met Opel, net zoals 30 bekenden van me.
Dus ja, dat zegt niks he?
Mercedes vs. Toyota, ik lig in een deuk
Prijs-kwaliteit verhouding.
maandag 8 maart 2010 om 19:36
Waarom lig je in een deuk? Toyota doet kwalitatief absoluut niet onder voor een Mercedes. Kijk je moet ze natuurlijk wel in dezelfde prijsklasse vergelijken. Maar dat snap jij natuurlijk ook wel.
En nu heb je het al over goede Duitse merken. Opel is zo'n supergeweldig Duits merk niet. Tja Audi's zijn natuurlijk geweldige auto's en nog prachtig om te zien ook. Maar kwalitatief hoeft een Toyota daar helemaal niet voor onder te doen. Dus waarom meer geld uitgeven als het niet hoeft, of als je het niet hebt?
Is dat genoegen nemen met of is dat prioriteiten stellen?
En nu heb je het al over goede Duitse merken. Opel is zo'n supergeweldig Duits merk niet. Tja Audi's zijn natuurlijk geweldige auto's en nog prachtig om te zien ook. Maar kwalitatief hoeft een Toyota daar helemaal niet voor onder te doen. Dus waarom meer geld uitgeven als het niet hoeft, of als je het niet hebt?
Is dat genoegen nemen met of is dat prioriteiten stellen?
maandag 8 maart 2010 om 19:41
quote:Brown_Eyes schreef op 08 maart 2010 @ 19:27:
[...]
Prijs-kwaliteit verhouding.Dit zegt meer over de naam Mercedes. Ja ze hebben een geweldige merknaam opgebouwd en daar betaal je dan ook voor. Tja ik rijd liever een degelijke auto die motorisch weinig kans op problemen heeft als een mooie naam die snel sneuvelt.
[...]
Prijs-kwaliteit verhouding.Dit zegt meer over de naam Mercedes. Ja ze hebben een geweldige merknaam opgebouwd en daar betaal je dan ook voor. Tja ik rijd liever een degelijke auto die motorisch weinig kans op problemen heeft als een mooie naam die snel sneuvelt.
maandag 8 maart 2010 om 19:58
Een paar jaar geleden kocht ik een Suzki Ignis. Testen op internet gelezen conclusie: een geweldig degelijke auto die nooit voor reparties naar de garage hoefde, kortom super betrouwbaar.
Nu, de keuze was gemaakt en ik kreeg mijn nieuwe Ignis.
In week 1, hup naar de garage want hij start heel moeizaam of niet.
Nagekeken: zwakke accu en er is een nieuwe geplaatst.
Week 3 start nog steeds niet, retour: hup naar de garage: we kunnen niks vinden mevrouwtje!'
Nog een paar keer met hetzelfde euvel naar de garage.
Man kijkt mij meewaardig aan en je ziet hem denken: het is een 'ze' en ze is nog blond ook..........Hij vraagt :"Mevrouw, weet u hoe u een Suzuki moet starten?"
Heb mijn hele 'leven' Alto gereden dus je zou verwachten..........toch?
Gek werd ik van die auto en heb hem toen ingeruild voor een auto die altijd start.
Mijn ervaring: testen zeggen ook niet altijd alles want een Panda heeft niet de naam super degelijk te zijn maar ik heb er nog nooit iets mee gehad.
Nu, de keuze was gemaakt en ik kreeg mijn nieuwe Ignis.
In week 1, hup naar de garage want hij start heel moeizaam of niet.
Nagekeken: zwakke accu en er is een nieuwe geplaatst.
Week 3 start nog steeds niet, retour: hup naar de garage: we kunnen niks vinden mevrouwtje!'
Nog een paar keer met hetzelfde euvel naar de garage.
Man kijkt mij meewaardig aan en je ziet hem denken: het is een 'ze' en ze is nog blond ook..........Hij vraagt :"Mevrouw, weet u hoe u een Suzuki moet starten?"
Heb mijn hele 'leven' Alto gereden dus je zou verwachten..........toch?
Gek werd ik van die auto en heb hem toen ingeruild voor een auto die altijd start.
Mijn ervaring: testen zeggen ook niet altijd alles want een Panda heeft niet de naam super degelijk te zijn maar ik heb er nog nooit iets mee gehad.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
maandag 8 maart 2010 om 20:01
Hier ook een tevreden Aygo-rijder. Wonen in een drukke stad en het is een supermakkelijke auto om te parkeren. Vind hem overigens niet meer lawaai maken dan andere auto's van dezelfde grootte. Schakelen hoeft ook niet snel, is mijn ervaring. De kofferbak is een nadeel (als je het al een kofferbak kan noemen), dus een vijf deurs is een must. Zeker als er soms mensen meerijden. Kortom, een leuke auto als je ongeveer 10.000 euro wilt uitgeven. Als je iets meer te besteden hebt is een Yaris wel leuker, ivm net wat meer power. De Yaris wordt dan waarschijnlijk ook mijn volgende model 
Rij ook regelmatig in een Opel Astra en een Lancia Delta (maakt pas écht veel lawaai) van familie, maar vind het vreselijk om er mee te parkeren. Met die Opel is overigens áltijd wat, dus zo goed zijn mijn ervaringen er niet mee. Ken verder ook niemand die Opel rijdt, vrienden vinden het allemaal een slecht merk. Peugeot is ook een merk waar wij veel slechte ervaringen mee hebben..
Heb overigens geen last van gerammel. De wind voel je wel, maar dat is altijd met een kleine auto. Heb trouwens ook een vriendin met een Kia station (type weet ik niet), maar daarmee waai je pas echt van de weg af
Snap trouwens de neerbuigende reacties niet zo.. Voor iemand van mijn leeftijd (ben 24) is het een leuk autootje om mee te beginnen. Ik weet niet hoe oud jij bent TO?
Uiteraard is de Aygo niet te vergelijken met een dikke Audi A4 of zo, maar als TO een auto in die prijsklasse had gezocht en zulke vergelijkingen wilde, had ze dat wel gezegd!
Overigens vind ik de Fiat panda een hele lelijke auto.... Dus die zou ik nooit nemen.. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak..
Kleine aanmerking: de zuinigheid valt me tegen.. Hij rijdt niet zo zuinig als 'het boekje' aangeeft. Mijn vriend had hiervoor een Cuore en die reed nog zuiniger (maar dat model vind ik niet mooi helaas).

Rij ook regelmatig in een Opel Astra en een Lancia Delta (maakt pas écht veel lawaai) van familie, maar vind het vreselijk om er mee te parkeren. Met die Opel is overigens áltijd wat, dus zo goed zijn mijn ervaringen er niet mee. Ken verder ook niemand die Opel rijdt, vrienden vinden het allemaal een slecht merk. Peugeot is ook een merk waar wij veel slechte ervaringen mee hebben..
Heb overigens geen last van gerammel. De wind voel je wel, maar dat is altijd met een kleine auto. Heb trouwens ook een vriendin met een Kia station (type weet ik niet), maar daarmee waai je pas echt van de weg af
Snap trouwens de neerbuigende reacties niet zo.. Voor iemand van mijn leeftijd (ben 24) is het een leuk autootje om mee te beginnen. Ik weet niet hoe oud jij bent TO?
Uiteraard is de Aygo niet te vergelijken met een dikke Audi A4 of zo, maar als TO een auto in die prijsklasse had gezocht en zulke vergelijkingen wilde, had ze dat wel gezegd!
Overigens vind ik de Fiat panda een hele lelijke auto.... Dus die zou ik nooit nemen.. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak..
Kleine aanmerking: de zuinigheid valt me tegen.. Hij rijdt niet zo zuinig als 'het boekje' aangeeft. Mijn vriend had hiervoor een Cuore en die reed nog zuiniger (maar dat model vind ik niet mooi helaas).
maandag 8 maart 2010 om 21:30
Hoi wat veel reakties zeg!
Ik vind de Aygo een leuke auto om te zien en volgens mij is het inderdaad zo dat Toyota een auto is met weinig storingen. Ik rijd nu een aantal jaar in een Yaris en deze doet het altijd. Maar ik heb de Aygo ook altijd leuk gevonden vandaar.
En ja ik vind een Touareq en een Audi A6 ook mooi maar ja die kan je toch niet vergelijken met een Aygo
Ik vind de Aygo een leuke auto om te zien en volgens mij is het inderdaad zo dat Toyota een auto is met weinig storingen. Ik rijd nu een aantal jaar in een Yaris en deze doet het altijd. Maar ik heb de Aygo ook altijd leuk gevonden vandaar.
En ja ik vind een Touareq en een Audi A6 ook mooi maar ja die kan je toch niet vergelijken met een Aygo
dinsdag 9 maart 2010 om 14:35
Ik heb nu 2 jaar een C1 en daarin meer dan 80.000 km gereden in die afgelopen 2 jaar.
Die kilometers zijn vooral gemaakt op de snelweg, woon-werk verkeer.
Er heeft nog nooit iets aan gerammeld.
Ik heb me nog nooit onveilig gevoeld op de snelweg met mijn C1.
Man heeft een Alfa Romeo en ja dat ligt als een blok op de weg.
Toch, als ik eerlijk ben dan pak ik liever de C1 dan de Alfa.
Man ook maar die geeft dat niet graag toe.
Hij is trouwens 1.98 lang en kan prima zitten in de C1, wat me overigens in eerste instantie nogal verbaasde.
Toegegeven, zo zuinig als het boekje aangeeft dat hij `kan ` zijn is hij bij mij niet.
Dat is vast te wijten aan mijn standaard te hard rijden, eigen schuld dus.
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, start tot nog toe echt altijd.
Daarnaast is het de eerste auto waarin ik tijdens lange stukken rijden geen last van mijn rug krijg.
Voor de duidelijkheid, ik werk niet bij een Citroen garage, ik heb er ook geen andere connecties mee.
Ik ben gewoon tevreden.
Die kilometers zijn vooral gemaakt op de snelweg, woon-werk verkeer.
Er heeft nog nooit iets aan gerammeld.
Ik heb me nog nooit onveilig gevoeld op de snelweg met mijn C1.
Man heeft een Alfa Romeo en ja dat ligt als een blok op de weg.
Toch, als ik eerlijk ben dan pak ik liever de C1 dan de Alfa.
Man ook maar die geeft dat niet graag toe.
Hij is trouwens 1.98 lang en kan prima zitten in de C1, wat me overigens in eerste instantie nogal verbaasde.
Toegegeven, zo zuinig als het boekje aangeeft dat hij `kan ` zijn is hij bij mij niet.
Dat is vast te wijten aan mijn standaard te hard rijden, eigen schuld dus.
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, start tot nog toe echt altijd.
Daarnaast is het de eerste auto waarin ik tijdens lange stukken rijden geen last van mijn rug krijg.
Voor de duidelijkheid, ik werk niet bij een Citroen garage, ik heb er ook geen andere connecties mee.
Ik ben gewoon tevreden.