Help me met mijn moeder!

09-03-2010 16:44 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey iedereen.

Ik zit met een groot probleem in mijn maag. Ik zal het van voren af aan vertellen.

Mijn moeder is in 2002 gescheiden van mijn vader.

Sinds die tijd woonde ze alleen met de kinderen. Maar alle kinderen zijn uit huis gegaan intussen. Alleen mijn broertje van 8 is nog over. Nu wilde ze nooit weer een man en lekker alleen haar eigen leven leiden. En dat vonden we prima. Sindsdien heeft ze van die rare hypes. Ze was zo ineens in de ban van die zielige indianen in Amerika die een ontzettend slecht leven zouden hebben. En daar stortte ze zich dan helemaal in. Maar nu ineens heeft ze sinds kort een nieuwe liefde (en zijn de arme indianen niet meer in the picture). Een Afrikaan die ze gevonden heeft op internet. Die kent ze misschien net een half jaar. Nu heeft ze ontzettende wilde plannen om van de zomer 1 maand naar hem toe te gaan (en mijn broertje dus thuis laat, is nog nooit 1 nacht bij zijn moeder vandaan geweest.) en dat hij dan later hier heen komt een paar keer en dan een verblijfsvergunning aanvragen. Maar het allermooist komt nog: Hij heeft geen diploma's en is werkloos. Leeft van zijn familie. En mijn moeder: die leeft van een bijstandsuitkering. (Maar ze leeft nu nog zuiniger om te sparen om naar Afrika te kunnen en om hem soms en dan geld te sturen)

Ik weet dat ik niet alle Afrikanen over 1 kam mag scheren, maar iets in mij zegt dat hij hier alleen maar heen wil voor een betere toekomst. Mijn moeder is gehersenspoeld, die wast alle negetiviteit over die man weg, wat ik ook zeg. "Ik moet me niet zo'n zorgen maken". Ik zit met mijn handen in mijn haar en slaap er heel slecht van. Ik heb zelfs al tegen die tegen die man gezegt dat als hij van plan is om hier heen te komen alleen om een beter bestaan op te bouwen en dus mijn moeder ontzettend te kwetsen, dat hij bij ons aan het verkeerde adres is. (Hopelijk schrikt het hem af)

Wat kan ik doen zodat mijn moeder toch inziet dat dit heel puberaal gedrag is???
quote:Nammma schreef op 09 maart 2010 @ 17:34:

Gambia zijn ze ook "dol" op oudere vrouwen...

Als ik toen gewild had, was ik al 3 x getrouwd met een knul van 20 of 22 (terwijl ik toen 46 was!)Die man komt inderdaad uit Gambia
Haha....dat is ongeveer het armste land in Afrika, dus daar willen de heren wel weg ja...heb je mijn andere verhaal gelezen?
quote:Nammma schreef op 09 maart 2010 @ 17:36:

Haha....dat is ongeveer het armste land in Afrika, dus daar willen de heren wel weg ja...heb je mijn andere verhaal gelezen?Nee sorry ik kan het zo 1,2,3 niet vinden :(
ach,, mijn moeder heeft ook een relatie gehad met een afrikaan. maak je geen zorgen, met die bijstands uitkering kan hij toch niet hier komen en veel geld valt er uit je moeder ook niet te kloppen lijkt me(en het feit dat hij werkloos is zegt niet zoveel, in afrika zijn zoveel mensen werkloos terwijl het beste mensen zijn). alleen sneu dat ze je broertje zomaar een maand alleen wil laten(hij is pas 8).
pagina 1 van jouw topic om 17.14
Mag je uberhaupt zolang naar het buitenland als je een bijstandsuitkering hebt?

Ik heb dit van denhaag punt nl (ik weet niet in welke gemeente je moeder woont, maar het lijkt me niet dat er per gemeente grote verschillen zijn):

Met een bijstandsuitkering mag u naar het buitenland. Hiervoor gelden wel regels.

U mag een aantal weken per jaar naar het buitenland:

4 weken, als u werk moet zoeken

13 weken als u geen werk hoeft te zoeken (u heeft een ontheffing)

26 weken, als u 65 jaar of ouder bent.
Je moeder is 48 jaar en moet nog 19 jaar werken voordat ze AOW krijgt dus te oud om te werken is ze sowieso niet. Lijkt me beter dat ze een baan gaat zoeken i.p.v. een toyboy proberen te importeren op kosten van de Nederlandse belastingbetaler. Ze zou zich dood moeten schamen, in ieder geval voor haar kinderen.
quote:Nammma schreef op 09 maart 2010 @ 17:17:

[...]

Dat garant staan moet ze mee uitkijken, ze ondertekent dan een soort contract, dat je 10 jaar lang (!!) voor hem borg staat!

Nammma je kunt alleen garant staan, als je financieel daartoe in staat bent.

Ik heb zelf garant gestaan, voor mijn Iraanse schoondochter, en dan moet je echt wel wat laten zien.

Het gaat er om, als zo'n persoon hier iets overkomt, en met torenhoge b.v. ziektekosten komt te zitten.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
On-topic.

In de eerste plaats, vind ik je een hele lieve bezorgde, verstandige meid.

Wat je moeder betreft, ja het is tempoe doeloe allemaal.

Als deze vent serieus is, en ze zijn elkanders " liefde van het leven", ja dan is er geen kruid tegen gewassen.

De praktijk leert ons echter, dat dit meestal een euroverhaal is, en dan zal hij in geval van je moeder, met haar uitkering, (niet denigrerend bedoeld), snel genoeg afhaken.

Want daar valt immers niets te halen.

En als je je zorgen maakt, naar de huisarts.

Sterkte meid!
Ik meende trouwens gelezen te hebben, dat die inkomensgrens, voor het over laten komen van een partner buiten een EU land, is komen te vervallen.

Maar ik kan mij vergissen .
quote:binkie14 schreef op 09 maart 2010 @ 18:04:

De praktijk leert ons echter, dat dit meestal een euroverhaal is, en dan zal hij in geval van je moeder, met haar uitkering, (niet denigrerend bedoeld), snel genoeg afhaken.

Het eerste is waar vrees ik, en het tweede daar zou ik nog niet al te zeker van zijn.

Zelfs van een bijstandsinkomen zien sommige mensen nog kans te sparen, en als die meneer inderdaad straatarm is, is zelfs een paar honderd euro nog heel wat.

Ik ken een vrouw die inderdaad op die manier jarenlang van haar armoedje geld opzij heeft gelegd voor een Gambiaanse man, en ook geld ging inzamelen en zo. Voor hem en zijn familie.
quote:Snormel schreef op 09 maart 2010 @ 19:49:

[...]

Het eerste is waar vrees ik, en het tweede daar zou ik nog niet al te zeker van zijn.

Zelfs van een bijstandsinkomen zien sommige mensen nog kans te sparen, en als die meneer inderdaad straatarm is, is zelfs een paar honderd euro nog heel wat.

Ik ken een vrouw die inderdaad op die manier jarenlang van haar armoedje geld opzij heeft gelegd voor een Gambiaanse man, en ook geld ging inzamelen en zo. Voor hem en zijn familie.Ja Snormel, helaas waar.
quote:binkie14 schreef op 09 maart 2010 @ 18:10:

Ik meende trouwens gelezen te hebben, dat die inkomensgrens, voor het over laten komen van een partner buiten een EU land, is komen te vervallen.

Maar ik kan mij vergissen .

Ik heb het net ook gelezen, op nu.nl.

Het is nog geen feit, maar als ik het goed begrijp moet een rechter rekening houden met de beslissing terzake van het Europees Gerechtshof in een nieuw te starten zaak over deze bepaling.

Vrijdag wordt e.e.a. in de Kamer besproken.
Dit klinkt misschien raar maar veel mensen die verliefd zijn op een "verkeerd"persoon worden vaak juist fanatieker in hun liefde als iedereen tegen die relatie is....... Ik hoop voor jou dat jouw moeder snel bij haar positieven komt. Sterkte
sterkte!
Uh, snap dat je je zorgen maakt, maar zelfs volwassen mensen nemen hun eigen beslissingen!

Hoe zou jij het vinden als je moeder zich op die manier met jou zou bemoeien?
Even iets heel anders; ik zou je moeder ook even duidelijk maken dat ze geen onveilige sex met die man moet hebben. Klinkt misschien een beetje als de omgekeerde wereld, maar HIV is aan de orde van de dag daar....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven