Mei 2008

26-08-2007 09:59 2248 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijdbevallenvan deroepnaamgewicht (g) /cmAngela2824-04-20082eSophie3270g /48cmPlevier3430-04-20082eMiko3290g /49cmValdispert3403-05-20082ePablo3470g /51cmBowie03-05-20083eTim3380g /50cmPriek2704-05-20081eJens4400g /52cmSabrina2504-05-20082eNathalie4060g /52cmDurske3709-05-20082eAnnabel4340g /53cmBillybob2812-05-20081eZane3740gLeeuwedraak3113-05-20081eTara3955g /53cmRegina3214-05-20082eElise4500g /52cmMilagro3421-05-20081eIda3570gMelissa3024-05-20081eThierry3610g /50cmMoon2902-06-20082eThomas3600g /48cmCharmant2404-06-20082eYoshua5250g
Wow! Echt al superveel zwangeren, wat leuk!

En voor de nieuweren: Gefeliciteerd!!

Even over die meegroeibh's: Ik heb idd bij de vorige zwangerschap ook die meegroeibh's gekocht, maar ik vond ze niet zo mooi staan, dus deze keer koop ik gewoon een aantal goedkope bh's in een grotere cup.

Maareh... Ik moet wel zeggen, ik heb normaal cup A en zit nu al bijna op een C, en ik kan me zo voorstellen dat als je normaal al een C of meer hebt, en er nu ook al iets van 2 cups bovenzit, je liever een goede, ondersteunende BH hebt dan een kanten ding ' omdat dat leuker staat' ...

Ik ga naar bed toe, ben doodmoe... Gr, Charmant!
Jeetje, al pagina 12...
@ nieuwe mamma's Gefeliciteerd!

@ Bep, lastig is het allemaal he zo in het begin, ik voel ook steeds een druk en denk ook steeds. oh oh als het maar niet mis gaat, maar aan de andere kant geniet ik ook van ieder moment dat ik denk aan het wondertje in mijn buik ;)

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of hier mensen zijn met katten. Ik heb 1 kat,maar die ligt sinds 1,5 week continue in mijn buurt, ook op bed en dan ligt ze het liefst op mijn buik en dan maar 'melken'. Herkennen meer mensen dit?

Ik heb het vandaag aan mijn baas verteld en ze ging helemaal uit haar dak. Ze feliciteerde mij uitbundig, dus dat was wel heel leuk. Ik heb met haar afgesproken als ik echt te moe ben. dat ik dan wat eerder naar huis kan gaan. Erg schappelijk dus.

Verder zijn hier de darmen weer een beetje tot rust, dus dat is wel fijn

Ik vind het echt heel fijn om hier iedereen zijn verhalen en kwaaltjes te lezen. Het stelt toch een hoop gerust als andere ook hebben wat ik heb, dus meiden bedankt voor het posten, mij helpt het enorm

Weltrusten
K*T!!! Tekst weg.Wilde even kijken hoe de nieuwste zwangere ook alweer heette en daar ging mn tekst!

Milagro:applaus hoor!!!!Jeetje wat goed zeg!!!Ik wil m ooooit ook nog een keer lopen maar wanneer dat zal een verrassing blijven.In elk geval niet zwanger hahaha.

Kosmos:Ik heb er eigenlijk nog nooit iemand over gehoord,zwanger met een negatieve uitslag.Neem aan dat je arts je daar wel meer over kan vertellen.Misschien kun je zelf een topic openen????

Charmant:Ik heb normaal al een cup c.Met de vorige zs moest ik uiteindelijk een BH in cup E halen.Kon de D meegroeibh's niet meer aan.Maar wil nu wel nieuwe erbij hoor.Heb maar 2 voedingsbh's en ik zag bij prenatal hele mooie hangen en ik heb op internet ook een paar mooie gezien (wil graag bv gaan geven).Maar die waren wel vrij duur.Geloof iets van 40 of 50 euro ofzo.

Gaan jullie eigenlijk meedoen met moeders voor moeders of doen jullie misschien al mee???Ik wil het wel graag maar wil even wachten tot een week of 7 ofzo.Dan wil ik het zo'n beetje gaan vertellen tegen (schoon)ouders.

Als ze het tenminste al niet eerder door hebben.Mijn moeder wist het met de buitenbaarmoederlijke zwangerschap wel.Alleen wist ik het toen niet.Ze had al een aantal keer gevraagd of ik zwanger was en of ze soms een test voor me moest kopen.Maar ik was net ongi geweest twee weken daarvoor en kon dus niet zwanger zijn dacht ik.Wel dus!!!Ik dacht ik dikker was omdat ik was aangekomen.Tot ik dus pijn kreeg en ik in het ziekenhuis belandde.Toen bleek dus dat ik wel zwanger was geweest.Hoop echt dat ze het nog niet gaat zien!!!!!Kan namelijk erg slecht liegen.Moet maar proberen om mn moeder een beetje te vermijden de komende weken.Wordt lastig want ik kom er veel.

Even wat anders....Hoe hebben jullie het eigenlijk met jullie huid????Ik heb gewoon een aardbeienhoofd nu!! Ik zit echt onder de rooie grote puisten.En niet van die kleintjes hè!!!Deze zijn met de beste make up nog niet weg te toveren.Ik schaam me helemaal dood!!! Ik ben vrijdag jarig (word 29) en ik heb echt geen zin om met dit hoofd op de foto te gaan.Had het bij me vorige zs ook wel een beetje maar niet zo erg als nu!Dat waren kleine puistjes die je gewoon uit kon knijpen (lekker praatje hè) maar dit zijn gewoon onderhuidse rode bulten waar geen pitje op komt.Ik word er niet goed van!!!!

Ik ga mn gezicht maar eens even extra goed reinigen.Misschien helpt het.En dan lekker mn bed in.Mn man ligt er al in.Die was niet lekker dus die slaapt al!

Welterusten allemaal (voor wie er nog niet in ligt hahahaha)

Groetjes moon
Goedemorgen allemaal!

Wat wordt er veel geschreven zeg, gezellig hoor! Echt leuk om van iedereen alle kwaaltjes te lezen, en dan vooral ook de herkenning natuurlijk.

Over de puistjes: Ik heb jarenlang de Diane-35 geslikt, dus toen ik stopte met de pil begonnen bij mij meteen weer de puistjes op te komen. Niet zo erg als vroeger, maar het viel wel op. (mijn moeder: Goh, wat heb je veel puistjes de laatste tijd. Ik: Euhhh ja, ik ben op een andere pil overgestapt). Sinds ik zwanger ben lijken de puistjes ietsje afgenomen, maar nog niet significant.

Tjee, ik stapte vanmorgen uit mijn bed, en het leek wel alsof mijn borsten vannacht een cupmaat gegroeid zijn! Donderdagmiddag moet ik naar de vk, daarna maar even de stad in om voor wat meegroeibeha's te kijken. Ik hoop dat ik wat leuks kan vinden, wat ik op internet zie ziet er voornamelijk uit als een soort sportbeha. De optie van Charmant is wel goed, maar ik merk dat ik nu vooral stevigheid nodig heb. Dus ik gok dat ik het met een bh in een grotere maat niet echt red. Ik ga dus op zoek naar iets wat lekker stevig zit, maar waarbij ik ook nog leuke (laag uitgesneden) truitjes aan kan!

Ik ga maar eens aan het werk, ik ben alleen vandaag dus ik heb het druk!

Tot later!
hé meiden,

Nou vandaag is het zover, vanavond mijn eerste echo....spannend!!!!!

Ik hoop dat de dag snel om gaat!

Morgen komt mvm langs en ga ik dat ook 4 weken doen, vorige keer langer gedaan, maar daar had ik nu geen zin in!!!

Nou ik ga mijn meis aan kleden

Oh zijn er al meiden aangekomen? ik al 1,5 kg?

gek he!!!!

groetjes sabrina 8w+5d
Sabrina, alvast heel veel plezier gewenst vanavond! Voor mij was het vrijdag de eerste keer, en ik vond het zoiets wonderbaarlijks! Jij hebt het met je dochtertje al een keer eerder meegemaakt natuurlijk, maar volgens mij blijft de eerste blik op je 2e kindje toch een fantastisch gevoel!

Over het aankomen, ik durf mezelf eigenlijk niet te wegen... Ik merk wel dat mijn buik dikker wordt, maar tot nu toe lijkt dat voornamelijk vet te zijn. Vooral 's avonds na het eten heb ik een grote buik! Mijn vriend zegt dat ik er dan uit zie alsof ik al 6 maanden zwanger ben.

Nog een vraagje: hebben jullie al een voorgevoel over of je een jongetje of een meisje krijgt? Ik (wij) hebben namelijk al heel lang (al voordat ik stopte met de pil) het idee dat we een jongetje krijgen. En dat denk ik eigenlijk nog steeds. Raar he?
@ Priek, mijn vorige zwangerschap had ik direct het idee dat het een meisje was. Ik zag alleen maar leuke meiden kleding en meiden namen. Nu heb ik echt sterk het gevoel dat het een jongen is....nou geduld tot december en dan weet ik het! En wegen dat moet je uiteindelijk toch, voor de vk.
Dames,

Voglens mij wordt dit een heel gezellig topic, want jeetje wat wordt er veel geschreven. Ik zit op mijn werk en heb echt geen tijd om alles te lezen en uitgebreid te reageren, maar kom morgen even langs!

Doei, doei!

PS Sabrina succes vanavond! Geniet lekker van het zien van je kleintje!
Sabrina, veel plezier vanavond!!

Puistjes ook hier, ik heb al andere gezichtsverzorging gekocht. Dat scheelt wel veel. Mijn haren zijn ook snel vet, dus ook maar een nieuwe shampoo gekocht.

Ik zag net dat er ook al een juni 2008 topic is. Slik, wij zijn al met al weer 4 weken verder !! Dat de tijd maar heel snel mag gaan tot de 13 weken !!
Hai meiden,

blij dat het herkenbaar is met die puistjes.Ben ik gelukkig niet de enige.

Sabrina:Veel plezier/succes met de echo vanavond.Spannend hè?

Ik moet dinsdag naar de gynaecoloog voor een inwendige echo om te kijken of het niet weer buitenbaarmoederlijk zit.Dan ben ik nog geen 6 weken maar het moet dan wel zien zijn of het op de goede plek zit of niet.

Ik word trouwens ook al iets dikker.Kan het al een beetje zien.Nu maar hopen dat het verder nog niemand op gaat vallen.Toch maar een beetje wijde kleren gaan dragen de komende tijd.Vanmiddag heb ik een uurtje geslapen op bed.Dochter heeft naast me tv liggen kijken.Niet echt vast geslapen maar wel lekker even een uurtje rust gehad.

Ik ben nog niet aangekomen maar ik ben ook nog geen 5 weken zwanger.Er is zelfs 0,3 kilo af.

Ik ga even naar mn vlees kijken want dat ligt lekker te bakken in de pan.Heb geen zin in een verkoold vleesje!!!!

Groetjes moon
Dag allemaal,

Al heerlijk aan het kletsen, lees ik. Ik haak graag aan... Ben voor de eerste keer zwanger en inmiddels 8 wkn en 4 dgn op weg. Zeker aan 't einde van de dag een mini-buikje te zien, een wat onrustige huid, veel slaap, maar vooral heel blij & gelukkig. Stiekem ook nog wel een beetje onwerkelijk allemaal... Eerste echo gehad en daarop was het 'boontje' echt te zien. Haha, er zit dus echt iets! Ontzettend leuk om te zien...

Iedereen gefeliciteerd en succes met deze soms beetje zware eerste weken!

Grtz
Hallo allemaal,

Zou er in jullie supervolle schema ook nog plaats zijn voor mij.

Ik weet sinds anderhalve week dat ik zwanger ben van de eerste. We zijn er aan het begin van een weekje vakantie achtergekomen dus dat maakte de vakantie, die al super was, natuurlijk helemaal geweldig.

Ik ben 27, het wordt de 1ste en ik ben ergens rond 24/25/26 mei uitgerekend. Laatste menstruatie begon niet echt duidelijk, maar moet rond 1/2 september mijn eisprong hebben gehad dus vandaar.

Gelijk een vraagje, is het normaal als ik deze week een afspraak maak met de verloskundige, ik ben nu 5 1/2 week, of is dat te vroeg.

Luisteren ze dan met 9 weken ook al naar het hartje?

Vanavond gaan we het mijn ouders vertellen, het wordt hun eerste kleinkind, spannend!!!

Groetjes Billybob
Hoi Meiden,

Alle nieuwe, Gefeliciteerd! Wat leuk we krijgen echt een lange lijst!

@ Sabrina, en en en en hoe was het gisterenavond??

@ Moon, Ik heb mij gisteren aangemeld voor Moeders voor Moeders. Ik ga zo even de mevrouw die mij belde terugbellen.

En succes dinsdag!

@ Priek, Ik denk dat het een meisje gaat worden, mijn man denkt een jongen. We zijn er wel over uit dat we het van te voren niet willen weten, gewoon omdat we ons willen laten verrassen ;)

@Billybob, leuk he die roze wolk Je kan nu meteen al de verloskundige bellen, dan maken ze vast een afspraak voor een echo en een eerste gesprek. Ook kraamhulp moet je al gaan regelen en als je kinderopvang wilt, dan moet je je ook al inschrijven. Ikzelf stond er ook even van te kijken wat je allemaal meteen in werking moet zetten ;)

Verder gaat het met mij redelijk. Ik hoop wel dat dat superonzekere gevoel een keertje weggaat. Ik voel steeds een soort zwemband om mijn buik (soort continue druk, geen pijn). Ik was heeel emotioneel,maar dat is nu minder. Wel ontzettend veel pijn in mijn onderrug (direct links en rechte van de wervel) herkend iemand dat? Het is zo vervelend dat je nu nog niet zeker weet of het allemaal goed gaat daarbinnen en dat maakt mij heel onzeker.

Zijn er meer meiden die die onzekerheid zo erg ervaren?

(Ik heb normaal nooit veel last van onzekerheid, maar dit slaat alles hahah)

Groetjes van mij
hé meiden,

Ik weet niet hoe ik een afbeelding kan plaatsen maar de 2 echo's staat op de babysite.

www.babyhubert.beebiesite.nl

we zagen het hartje al heel duidelijk en flink kloppen alleen wilde de beeb niet een beetje bewegen of draaien dus is de echo niet mega duidelijk. Mijn uitgerekende datum blijft 1 mei, maar de echo zei dat ik 8+1 was ipv 8+5, maar hij lag ook een beetje in elkaar en dan scheelt het weer een paar mm.

Nou ik ga me nu snel aankleden, want om 10.30 uur komt de mevrouw van mvm en ook de monteur van atag voor mijn vaatwasser. Tot snel

Groetjes Sabrina (8w+6d)
Welkom, Dintel en Billybob! Gefeliciteerd!

Sabrina, wat leuk om je foto's te zien! Ze zien er wel heel anders uit dan die van mij. Grappig dat dat zo kan verschillen.

Melissa, wij weten nog niet of we het van tevoren willen weten. We neigen nu een beetje naar niet, maar wie weet verandert dat nog. Wel hebben we gisteravond een beetje zitten stoeien met wat namen. Nog niet echt serieus, gewoon voor de grap. Ik heb het idee dat meisjesnamen makkelijker zijn dan jongensnamen.

Verder hier alles nog steeds goed. Niet zo;n last van kwaaltjes. Afgelopen dagen waren (zijn) heel hectisch op mijn werk, en ik merk wel dat ik wat eerder geirriteerd raak dan normaal. Nou ja, het kan ook geen kwaad om af en toe eens flink van je af te bijten!

Nu ga ik weer hollen, moet naar een lunch buiten de deur!

Tot later!
Hé zwangere meiden,

Ik ben hier ook weer eens te vinden. Jemig, wat is dit een druk bezocht topic geworden zeg. Wat veel zwangeren! Gefeliciteerd hoor. En jij natuurlijk ook Sabrina, wat een mooie echo, en wat leuk om je foto's te zien.

Het maakt mij wel enorm nieuwsgierig natuurlijk. Waarschijnlijk gaat er as maandag nog niet zo veel gebeuren. Ben benieuwd wanneer we dan een echo krijgen en op welke termijn. Kan nu al niet wachten!

Verder gaat het met de kwaaltjes zo zo. Ben nu de hele ochtend flink misselijk en dat begint 's morgens vroeg al. En ik ben zoooooo verschrikkelijk moe. Gisteren lag ik er om 9 uur al in. Echt niet normaal meer!

Neem nu ook lekker de auto naar mijn werk. Ik genoot erg van het fietsen, maar het lukt me niet meer.

Verder nog leuk nieuws: Ik ben gevraagd voor een nieuwe functie! Heb wel meteen op tafel gelegd dat ik zwanger was. Wel zo eerlijk volgens mij en dat was echt geen enkel probleem! Super! Straks na 14 weken (ik kan niet wachten....) hoop ik weer helemaal vol energie te zitten om dit soort dingen aan te pakken!

Tot gauw!
Hallo iedereen!

Nou ik inmiddels mijn echo gehad! Helemaal goed! Precies 6 mei uitgeteld en het hartje klopte uitbundig. Aan onze dochter verteld van 2 dat dit haar broertje of zusje is maar ze had werkelijk geeeen idee waar we het over hadden. MEt 4 weken weer een echo en met 18 weken weer 1.

Ben echt opgelucht, had er niet zo'n goed gevoel over, maar ben nu helemaal blij. Kwamen we natuurlijk een van mijn beste vriendinnen tegen die een 20 weken echo liet maken... haha, meteen maar verteld dat wij 6 mei voor de 2e keer ouders worden.

We gaan het zo langzamerhand tegen de mensen die belangrijk zijn voor ons vertellen. Onze ouders + broers en zussen + oma's weten het al. Morgen ga ik het vertellen op het werk en dit weekend tegen de vrienden. Ik heb er niet zo'n moeite mee dat het nog geen 12 weken is, als het niet goed gaat dan heb je die mensen toch ook nodig...

En jullie, wachten jullie echt tot 12 weken of zijn jullie net zo nuchter als mij en vertellen jullie het ook eerder aan de 'buiten wereld'.

Ik ga nog even nagenieten van mijn foto + film en tot schrijfs maar weer.

Groetjes ANgela 8w+1dag
Hoi Angela,

Gefeliciteerd!!!!! Super zeg!

Bij ons weten ouders/broers & opa het. We heb het ook aan een aantal goede vrienden verteld en bij mijn leidinggevende gemeld. Vindt het zelf nog wel lastig. Heb dus nog geen enkel 'tastbaar' bewijs. (Als je even vergeet dat misselijk/moe/geen menstruatie ook aardig tastbaar is.).

Afijn, zodra we meer zekerheid hebben, denk ik dat ik ook niet zo gauw mijn mond meer kan houden. Terwijl het ook wel raar zou zijn dat iedereen het weet. (Gek he, af en toe denk ik dat).

Groetjes! En geniet ze!
Hallo allemaal!

Wat een gezellige drukte hier. Iedereen heeft goed zijn best gedaan in de vakantietijd, zo te zien, haha !

Mag ik ook nog meedoen?

Ik ben Brite, 31 jaar, getrouwd en woonachtig regio Amsterdam. Ik ben uitgerekend 6 mei en al moeder van een meisje, Nika, die geboren is op 9 april 2006. Ik schrijf ook mee op het "april 2006" topic waar een hele leuke club meiden schrijft. We hebben elkaar ook al meerdere keren ontmoet en ik kan wel zeggen dat een aantal goede vriendinnen zijn geworden waar ik regelmatig dingen mee onderneem. Waar een forum al niet goed voor is, he?!

Nou, goed. Ik kom nu pas invallen omdat ik vanwege mijn historie (3 miskramen) onzeker was of deze zwangerschap goed zou verlopen. Ik heb daarom al 3 keer een echo gehad; met 5,5 week, met 6,5 week en gister, met 8 weken. De echo met 6,5 week kreeg ik vanwege minimaal bloedverlies. Het was de afgelopen dagen dus enorm spannend of het goed zou zijn; nou JA dus! Heerlijk! Ik krijg steeds meer vertrouwen in een goede afloop.

9 oktober heb ik de 1e afspraak met de gyn, en 23 oktober de 12 weken echo (en eventuele nekplooimeting waarvan ik nog niet weet of ik dat doe)

Ik hoop dat ik regelmatig mee kan schrijven en bij kan blijven want met een dreumes in huis en geen energie in mijn lijf, heb ik al moeite om 1 topic bij te houden. Maar ik beloof mijn best te doen!

Ik las ergens over iemand die een kat heeft? Nou, ik heb ook een kat die op mijn buik staat te trappelen, te melken. hel grappig. duw hem wel weg, want mijn buik is opgeblazen en dat voelt niet zo aangenaam.

Qua kwaaltjes ben ik enorm moe; kan de hele dag wel slapen. Verder de hele dag door weeig gevoel, beetje misselijk. Ik drink geen koffie meer, en dat als verstokte koffieleut. Ook heb ik een hele sterke voorkeur voor bepaald eten; het verschilt per dag, en soms per uur. Lastig als je niet weet waar je 's avonds trek in hebt. En mijn borsten zijn gevoelig en ook al gegroeid ondanks dat ik nog 1 a 2 keer borstvoeding geef per dag.

ps: hebben jullie al kraamzorg geregeld?

Ik zal me snel inlezen, maar nu is het tijd om eten te kopen en Nika op te halen van het KDV!
Zo dames, tabel is (volgens mij) weer bijgewerkt. Ik kan het momenteel allemaal even niet meer bijhouden hoor. Er wordt zoveel gekletst hier, wel gezellig trouwens.

Ik schrijf, net als Brite, ook al 2 jaar op een ander topic en het kost me enorm veel moeite om mijn vermoeidheid aan de kant te zetten en twee topics bij te houden. Maar goed, kom dus wel af en toe even langs. Als ik straks een goede echo heb gehad kom ik vast wat vaker langs en komt het goed.

Nu roept Gijs me, dus ga even bij hem kijken.

Dag meiden!
Jeeeemig, mei wordt een drukke maand in verloskundigenland als ik het zo zie. Bij het echobureau had ze het er ook al over. Heeft er een aantal weken geleden iets in het water gezeten ofzo..? Leuk!

Bep, hoop dat jij je ondertussen wat beter voelt. Mensen die zeggen dat je eruit ziet als een dweil krijgen de Lompe Botterik Award. Ene oor in, andere oor uit meid!

Hey Milagro, wat een goeie tijd heb je neergezet. Tien punten! Knap hoor.

Moon, overweeg je mee te gaan doen met MVM? Ik heb mezelf al vrij vroeg aangemeld (understatement van de week: ik heb me aangemeld op de ochtend dat we de test hebben gedaan, kon toch niet meer slapen en wilde iets doen waardoor het 'echt' werd. Tsja... kraamzorg aanvragen was ook een optie, maar ik heb het toen toch maar bij MVM gehouden ) en kon ook al een week eerder beginnen dan gebruikelijk omdat er al genoeg HCG in mijn urine zat. Ik moet zeggen dat mijn mening over MVM gekleurd is, omdat ik half en half heb geroken aan de MMM en dus meevoel met vrouwen waar het niet zelfstandig lukt. Maakt je heel gemotiveerd, kan ik wel zeggen. Ik vind het dan ook geen moeite.

Balen van die giga-puisten! Ik had er in mijn puberteit en pil-stopweek altijd wel last van, maar nu gelukkig niet. Af en toe lekker een keer naar de schoonheidsspecialiste? Die hebben soms speciale behandelingen voor zwangere vrouwen, met de nadruk op reiniging.

Sabrina, wat een gave echo staat er op jullie site. Leuk joh! Tsjonge, wat wordt het daar 'echt' van hè, zo'n fotootje. Kijk errug uit naar onze echo, 5 oktober (pas).

Angela, jij ook een echo gehad en alles zag er goed uit lees ik. Fijn! Kan me voorstellen dat dat heel erg geruststellend werd. Heb je ook zo'n fotolijstje om de foto in te doen?

Ik zie dat er al meiden zijn die het op hun werk hebben verteld. Ik heb een goeie verstandhouding met mijn baas, maar durf het nog niet aan om het hem al te zeggen. Hij is zelf twee kindjes later in de zwangerschap verloren (de zwangerschap van zijn vrouw dan hè...) en refereerde laatst aan een collega die het voor 12 weken vertelde als "Ik begrijp niet dat al die mensen die zwanger zijn, ook echt allemaal denken dat ze een kind krijgen". Oei, daar zit dus nog een pijnpuntje (begrijpelijk). Ik wacht dus maar even netjes tot 23 oktober en dan vertel ik het hem. Ben benieuwd naar zijn reactie. Werk er nu een jaar, en heb vorig jaar bij mijn sollicitatie verteld dat wij een kinderwens hadden. Gokje, maar wel zo eerlijk. Hij gaf aan dat het geen probleem was, zolang ik het maar wist te regelen. Wat hij daaronder verstaat is mij niet duidelijk, maar geregeld krijg ik het wel.

Last but not least, welkom voor alle nieuwe zwangeren. Het zijn er weer te veel om op te noemen. Gezellig!
Lieve meiden,

Heb een erg dappere poging gedaan om vanaf bladzijde 1 alles te gaan lezen, maar ook ik ben zwanger en dus eingelijk al erg moe op dit tijdstip. Te moe in ieder geval om 12 pagina's door te werken. Geen desinteresse dus van mijn kant, maar laten we het houden op zwangerschapskwaaltje nummer zoveel.

Hoop dat er nog iemand op het schema bijpast, want heb ook tijdens mijn 2e zwangerschap met erg veel plezier geschreven op het forum. Dat is inmiddels alweer bijna drie jaar geleden (how time flies nu ik het zo opschrijf). Ik ben nu dus voor de 3e x zwanger en het was deze keer zelfs in 1 maand al raak. Schaam me daar ergens wel een beetje voor, want heel veel van mijn vriendinnen hebben problemen om zwanger te raken. En wij doen weer eens een poging en het is gelijk raak. Maar goed, ik ben erg blij, net als iedereen hier. Wat is dat toch heerlijk zo'n vrolijk topic. Dat went toch echt nooit hoor.

Maar laat ik even to the point komen om in ieder geval het schema bij te kunnen werken en een paar reakties op de oude rotten hier te geven.

Ik ben inmiddels 35 (word in december 36), heb een dochter van 5 en een zoontje van bijna 3 en nu dus de 3e op komst. Wat wel erg grappig is, is dat mijn dochter op 14 mei geboren is en deze derde ook op die datum verwacht wordt. Mijn dochter kwam 10 dagen te laat en mijn zoontje precies op de uitgerekende dag, dus ik ben benieuwd hoe deze het gaat doen.

Ik heb a.s. dinsdag 2 oktober mijn eerste afspraak bij de VK. Ik wilde een beetje vroeg gaan, want heb recentelijk ontdekt dat zowel mijn schoonmoeder als mijn man's tante na 40 weken een misvormd doodgeboren baby'tje hebben gekregen. Niet echt waar je op zit te wachten om te horen, maar goed wil me even extra goed laten informeren over de mogelijkheden. Denk dat het in ieder geval een combinatietest wordt in 1e instantie en dan zien we wel verder. Die test heb ik overigens ook al gehad bij mijn andere twee kids. Op zich best geruststellend, ook al is het geen garantie.

Ben toch wel weer erg benieuwd. Heb de vorige twee keren weken boven de wc gehangen en ben in de eerste weken ongeveer 5 kilo afgevallen. Was echt een drama. Ik had me de 2e keer ook heel heldhaftig opgegeven voor Moeders Voor Moeders, maar daar had ik achteraf zo'n spijt van. Ik moest als overgeven als ik zo'n fles open deed. Als ik er nog aan denk...

Heb het dit keer dus even gelaten voor wat het is, maar gek genoeg gaat het nu eigenlijk heel goed met me tot nu toe. Ben alleen een beetje meer vermoeid, maar kan ook komen omdat we afgelopen weekend hier een mega party hebben georganiseerd voor de ouders uit mijn dochter's klas.

Hoe dan ook. Nog niet overgegeven, geen aders, geen cup c (was het maar waar, ben helaas gezegend met een cup a). Heb alleen af en toe wat last van maagzuur en weinig eetlust.

Qua gewicht gaat het dit keer dus beter dan de andere keren. Blijf ongeveer gelijk en val tenminste niet af. Ook wel een keer leuk.

Vindt het wel een beetje eng dat ik nauwelijks iets merk, hoe gelukkig ik ook ben dat ik niet hoef te spugen. Was vanmorgen in de sportschool en mijn buik was gewoon nog net zo plat als anders. Hmmm, hallo waar ben je baby?

Bij mijn eerste zag je pas na 6 maanden iets, dus dat vond ik toen behoorlijk frustrerend. Bij de 2e ging het wel wat sneller, maar dit keer merk ik al met al nog weinig. Zal blij zijn als ik mijn 1e echo heb gehad, zodat ik in ieder geval iets gezien heb.

Sabrina, jij heb inmiddels je 1e echo gehad. Blijft een bijzonder moment hè? Heb er zo'n zin in.

Oja, vergeet ik iedereen hier nog te feliciteren ook. Dus bij dezen.

Beloof om vanaf nu alles een beetje beter bij te houden. Maar zoveel mei mama's die al zo actief zijn, dat had ik echt niet verwacht.

Fijne avond en zeker tot snel,
Hila, gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Angela, fijn he, zo'n goede echo! Wij behoren dus tot de mensen die wachten tot 12 weken (volgens mij zijn wij ongeveer de enige hier). Niet omdat mensen het niet zouden mogen weten als we een miskraam zouden krijgen, maar gewoon omdat we het leuk vinden dat het ons kleine geheimpje is. En ik vind het ook prettig om even aan het idee te kunnen wennen, zonder dat alle toekomstige opa's en oma's er al meteen bovenop duiken. Neemt niet weg dat ik er wel zin in heb om het straks aan iedereen te kunnen vertellen!

Brite, gefeliciteerd en welkom hier!
Hoi Sabrina,

Ben ik verstrooid of niet? Zie nu pas je link naar de echo. Natuurlijk gelijk gekeken. Leuk hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven