Avent spenen papfles
donderdag 11 maart 2010 om 19:23
Mijn zoontje krijgt iedere avond voor het slapen gaan nog een lekkere papfles, hier heeft hij echt nog behoefte aan. Nu is dit de enige vloeibare voeding die hij nog via een fles krijgt. Lekker na het douchen relaxen op de bank met een boekje of even voor de tv. Nou bijt hij sinds een paar weken de spenen (nr 4) kapot, dit al na eenmalig gebruik. Daarom koop ik continu nieuwe en dit begint best een kostenpost te worden. Heeft iemand goedkopere tips voor mij? Spenen die niet kapot te krijgen zijn of zo?? Ik hoor het graag want die avondfles kost nu zo'n beetje 2,50 euro per keer!!!
Bedankt alvast!
Ps; tip om te stoppen met de fles zal ik niet volgen omdat we al blij genoeg zijn dat hij sinds een maand eindelijk doorslaapt en hij duidelijk aangeeft z'n fles nog te willen!!
Bedankt alvast!
Ps; tip om te stoppen met de fles zal ik niet volgen omdat we al blij genoeg zijn dat hij sinds een maand eindelijk doorslaapt en hij duidelijk aangeeft z'n fles nog te willen!!
donderdag 11 maart 2010 om 19:33
donderdag 11 maart 2010 om 21:20
Waarom zou je steeds de spenen blijven kopen? omdat hij hem graag drinkt. Nou dan moet hij er toch netjes mee omgaan om hem te blijven verdienen. Je zegt wel dat hij nog graag de fles wilt, maar als hij het steeds kapot maakt mag hij toch best een soort van gestraft worden? Ik weet niet hoe oud hij is en of hij dit begrijpt. Zeg je wel dat hij ze niet kapot mag bijten. Treed je wel op tegen hem of is het gewoon eraf halen en weggooien morgen weer een nieuwe erop? Misschien begrijp ik het niet helemaal goed hoor en ik bedoel het ook niet verkeerd, maar hier zou het echt over zijn. Zeker als ik al een aantal keer nieuwe spenen heb moeten kopen. Ja, dan slaapt hij een paar avonden slecht. Is met heel veel dingen in de opvoeding dat je door die periode heen moet. Ik zou ook gewoon een tuitbeker proberen als hij dat papje echt graag wilt gaat hij daar na een paar keer weigeren echt wel uit drinken. Is ook maar net hoe de ouders hiermee omgaan.
Succes ermee en onthoud de ouders zijn de baas niet het kind.
Succes ermee en onthoud de ouders zijn de baas niet het kind.
donderdag 11 maart 2010 om 21:31
Mamalijntje,
Ik weet dat onze oudste rond die tijd zijn achterste kiezen kreeg. Misschien is dat bij jouw kindje ook zo en bijt hij nu daarom (tijdelijk?) op de speen omdat de dat pijn verlicht?
Dit om aan te geven dat het wellicht een tijdelijk probleem is?
Als hij de fles op heeft, geef je hem dan nog de kans om erop te bijten of neem je hem direct af/geeft je kind hem direct aan jou? Misschien dat dat nog kan schelen?
Sterkte met deze inderdaad dure papflesen.
Ik weet dat onze oudste rond die tijd zijn achterste kiezen kreeg. Misschien is dat bij jouw kindje ook zo en bijt hij nu daarom (tijdelijk?) op de speen omdat de dat pijn verlicht?
Dit om aan te geven dat het wellicht een tijdelijk probleem is?
Als hij de fles op heeft, geef je hem dan nog de kans om erop te bijten of neem je hem direct af/geeft je kind hem direct aan jou? Misschien dat dat nog kan schelen?
Sterkte met deze inderdaad dure papflesen.